De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door Daniel »

Voor de liefhebbers 'n leuke reportage...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TIegOg4z ... r_embedded[/youtube]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door Xanland »

Zozo, dit is nog mooi om te zien. Toch vind ik het wel weer iets apart om die trolleylijnen in elkaar te zetten en te bouwen. Je kan immers ook niet zeggen van dat je een nieuwe dienstregeling wil naar plek W.

Al met al wel weer iets aparts imo.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door bartjemestrom »

Erg leuke en interessante video.

Dat het nog steeds rendabel is. :D
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door Snorkel »

Komen er ook meer trolleybussen bij, of zijn er elders eindtak poten verdwenen ( opgeheven of verdieselt ) ?

Dit klinkt misschien vreemd, maar stille uiteinden opheffen of verdieselen in standaard materiaal en trolley geleed kunnen inzetten op drukkere lijnen is toch echt een logische keuze, zeker als je de totale kosten in het oog moet houden.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door Daniel »

Frequentie van lijn 5 is gelijk gebleven, alleen gaat nu de helft van de ritten die eerst naar De Laar West ging richting Schuytgraaf :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door j-ason »

Leuk filmpje!, Zo zie je eens hoe het echt zit. Over de verdieseling, wat opvalt is dat gister ik heel veel diesels tegen kwam op de lijnen 1, 3 en 7.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door Michael »

j-ason schreef:Leuk filmpje!, Zo zie je eens hoe het echt zit. Over de verdieseling, wat opvalt is dat gister ik heel veel diesels tegen kwam op de lijnen 1, 3 en 7.
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben gehad met de gladheid van gisteravond. Dan willen ze nog wel is de trolleys naar binnen halen en dieselbussen inzetten
.....
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 17:59

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door ..... »

Daniel schreef:Frequentie van lijn 5 is gelijk gebleven, alleen gaat nu de helft van de ritten die eerst naar De Laar West ging richting Schuytgraaf :wink:
Wat ik toch een vreemde constructie vind. Schuytgraaf herbergt weldra meer inwoners dan Rijkerswoerd, maar moet het met een kwartiersdienst doen, terwijl er in Rijkerwoerd om de tien minuten een bus rijdt (en dat is zeker geen overbodige luxe).

Daar komt nog bij dat het alternerende linksom-rechtsom systeem in Schuytgraaf ook niet erg reizigersvriendelijk is.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door Frank »

Rijkerswoerd is in het begin ook minder frequent bediend geweest. Misschien wordt het dus nog wel beter; de wijk is nog niet klaar. En misschien komt er dan ook een eind aan de onduidelijke dienstregeling op lijn 5. Aan de andere kant, Schuytgraaf is één van de twee eindpunten van een traject waar verder wel met een redelijk hoge frequentie gereden wordt; ik zie nog niet zo snel capaciteitsproblemen ontstaan (hooguit naar de hogeschool, maar dat ligt aan de andere kant van het traject).
.....
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 17:59

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door ..... »

Frank schreef:Rijkerswoerd is in het begin ook minder frequent bediend geweest. Misschien wordt het dus nog wel beter; de wijk is nog niet klaar. En misschien komt er dan ook een eind aan de onduidelijke dienstregeling op lijn 5. Aan de andere kant, Schuytgraaf is één van de twee eindpunten van een traject waar verder wel met een redelijk hoge frequentie gereden wordt; ik zie nog niet zo snel capaciteitsproblemen ontstaan (hooguit naar de hogeschool, maar dat ligt aan de andere kant van het traject).
Optimale situatie zou zijn om lijn 5 op te delen in twee aparte lijnen, bijvoorbeeld lijn 5 De Laar West-Elsweide/HAN en lijn 9 Schuytgraaf Noord-Presikhaaf. Beiden lijnen zouden dan een kwartierdienst hebben. Nu is het zo dat iemand die niet bekend is in Arnhem op het Centraal station de keuze heeft uit maar liefst vier (!) bestemmingen met lijn 5. Dat is gewoon onwenselijk. Aanvullend zou de frequentie van lijn 6 verdubbeld kunnen worden zodat Schuytgraaf Zuid ook een goede verbinding heeft.
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door j-ason »

Misschien moeten we onze dienstregeling kenbaar gaan maken aan Breng.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door robinzes »

Dat heb ik al zo vaak gedaan, Niet alleen met lijn 5 maar indertijd ook met lijn 35.
Ik had toen voor lijn 35 verschillende dingen voorgestelt maar er nooit meer wat over gehoord. en toen opeens op 13 december 2009 ging hij doorijden naar zetten en zelfs de hele dag. Maar mij heeft breng nooit meer iets laten weten laat staan dat ik ze nog eens iets zal voorleggen.
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: De bouw van trolleylijn 5 in Arnhem-Schuytgraaf in beeld

Bericht door j-ason »

robinzes schreef:Dat heb ik al zo vaak gedaan, Niet alleen met lijn 5 maar indertijd ook met lijn 35.
Ik had toen voor lijn 35 verschillende dingen voorgestelt maar er nooit meer wat over gehoord. en toen opeens op 13 december 2009 ging hij doorijden naar zetten en zelfs de hele dag. Maar mij heeft breng nooit meer iets laten weten laat staan dat ik ze nog eens iets zal voorleggen.

Dan heeft het helaas geen nut
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten