Bouw zelf de Noord-Zuidlijn in Cities in Motion

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Bouw zelf de Noord-Zuidlijn in Cities in Motion

Bericht door Suus »

Bouw zelf de Noord-Zuidlijn in Cities in Motion

HOOFDDORP - Paradox Interactive heeft City in Motion aangekondigd, een tycoongame waarin de speler het openbaar vervoer binnen een stad beheert. Het spel verschijnt begin 2011 voor de PC.

Cities in Motion biedt vier gigantische steden waarin de speler verschillende soorten openbaar vervoer kan aanbieden, zoals bussen, treinen, trams en zelfs vliegtuigen.

De beschikbare steden zijn Helsinki, Berlijn, Wenen en Amsterdam. Spelers kunnen dus hun eigen Noord-Zuidlijn uit de grond stampen om Mokumers te vervoeren.

Het spel belooft een geloofwaardig verkeerssysteem en verschillende sociale groepen met elk hun eigen vervoersbehoeften. Naarmate de stad groeit zal de speler zich continu aan moeten passen aan de nieuwe behoeften van de inwoners.

Bron: NU.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Bouw zelf de Noord-Zuidlijn in Cities in Motion

Bericht door Ruben »

Het is eerder een vervolg op Traffic Giant te noemen, zie trailer:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FemH4GhEqEs[/youtube]
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bouw zelf de Noord-Zuidlijn in Cities in Motion

Bericht door Ardan »

Vet :D
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Bouw zelf de Noord-Zuidlijn in Cities in Motion

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vond Traffic Giant nou niet zo spectaculair... en n het filmpje is niets over Amsterdam te zien? Of krijg je die rode tram voorgeschoteld? :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bouw zelf de Noord-Zuidlijn in Cities in Motion

Bericht door Suus »

Traffic Giant herinner ik mij vooral als een spel dat niet helemaal bugvrij was. je had de beperking dat je niet meer dan vier lijnen bij een halte kon bouwen en dat die stadsspoorlijnen je halve stad sloopten.

Ik denk dat ik te slim was voor het spel, want het geld stroomde na twee lijnen vaak al binnen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bouw zelf de Noord-Zuidlijn in Cities in Motion

Bericht door Suus »

Even afstoffen: De releasedatum van dit spel is 25 februari.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Bouw zelf de Noord-Zuidlijn in Cities in Motion

Bericht door Raymond »

Een beta-versie is ondertussen ook al beschikbaar, maar kent zoals het een beta-versie betaamt nog een aantal hinderlijke bugs. Desondanks geeft het al wel een goed beeld van het spel. Amsterdam is in deze versie nog niet speelbaar. Zie hier. Voor wie liever nog even wacht, er schijnt ook nog een demoversie te komen waarin de meeste bugs gemaakt zijn.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Bouw zelf de Noord-Zuidlijn in Cities in Motion

Bericht door Lyntus »

Klinkt leuk, jammer dat er geen modus in zit om zelf een voertuig te besturen o.i.d.

Edit: Heb het net even gespeeld, het is wel aardig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 103 gasten