Mag ik even kwijt #68

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Daniel »

Apart werkweekje deze week... vanmorgen met computers op 'n karretje heen en weer aan het rijden geweest inclusief tussendoor onder tafels kruipen enzo om de kabels los te maken en elders weer aan te sluiten.
Daarna in 't lab waarvan ik supervisor ben alle tafels leeg mogen ruimen. Was met enige moeite nog net her en der in de kastjes te krijgen. En tot slot nog allerlei apparatuur aan 't loskoppelen en verhuizen geweest.

En morgen gaat dat hele circus gewoon verder, en woensdag mogelijk ook nog wel... En volgende week maandag alles weer in omgekeerde richting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Justin »

STF schreef:Minoes is vanmorgen overleden, bij de dierenarts nota bene... :cry: Tien jaar is ze geworden.

Dat was dus de laatste van de drie katten, allemaal zijn ze in een paar jaar tijd overleden; Archie verdronken, Julius aangereden en Minoes is het niet duidelijk waar ze nou precies aan overleden is.
Achgosje, gecondoleerd :(. Katten zijn gewoon zo superleuk, jammer dat je afscheid moet nemen :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door JeePee »

Gecondoleerd STF...
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Bastiaan »

STF schreef:Minoes is vanmorgen overleden, bij de dierenarts nota bene... :cry: Tien jaar is ze geworden.
Heel veel sterkte ermee. Ik lees iets over "zwaar spinnen" ergens in je eerdere berichten? Is het daarmee begonnen? Lijkt erg veel op de symptomen waar onze Minoes anderhalf jaar geleden aan overleed (ook met onbekend oorzaak) :(
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door MdJ »

Gecondoleerd!
Bij twijfel: gebruik beton.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Bastiaan »

Was 't gezellig in de trein, JeePee?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door STF »

Bastiaan schreef:Heel veel sterkte ermee. Ik lees iets over "zwaar spinnen" ergens in je eerdere berichten? Is het daarmee begonnen? Lijkt erg veel op de symptomen waar onze Minoes anderhalf jaar geleden aan overleed (ook met onbekend oorzaak) :(
De laatste dag dat ze nog gezond was snorde ze inderdaad kei-hard. Maar of dat iets met de nieren van doen heeft? Dat leek de dierenarts namelijk de meest aannemelijke doodsoorzaak, nierproblemen.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Bastiaan »

Onze Minoes spinde ook abnormaal hard op een ochtend nadat ze een hele nacht buiten was geweest, maar ze leek verder gezond. Eigenlijk hadden we toen al iets moeten doen. Diezelfde dag ging het hard achteruit en bleek er veel vocht in haar longen te zitten. Uiteindelijk had dat ook invloed op de nieren. Kan zomaar dezelfde doodsoorzaak zijn.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Maik »

Zo dan, Aalten is ook weer eens een keer in het nieuws...
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Daniel »

Schreef laatst al bij de missers in reisinformatie over de de mail met omleiding op lijn 77 die ik elke dag ontving. Laatst toch maar eens een mailtje gestuurd via het formulier op vooru.nl... gaat 't over XX-lijn 77, krijg je een reactie van de GVU Klantenservice :P
En tja, vragen ze me een voorbeeldje door te sturen maar die krijg ik net terug want de mailserver van Connexxion accepteert geen eml-bestanden. Iemand ervaring met het downloaden van een mail uit Mozilla Thunderbird zodat ik 'm in een zip-bestand kan mailen? Doorsturen als bijlage werkt hier dus niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Geert »

Bestand -> Opslaan als?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Daniel »

Ehm ja, die had ik over het hoofd gezien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door JeePee »

Bastiaan schreef:Was 't gezellig in de trein, JeePee?
Stiltezone 8-) , maar het reed. Alles beter dan overvolle 309 zoals heenweg.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Dexter »

STF schreef:Minoes is vanmorgen overleden, bij de dierenarts nota bene... :cry: Tien jaar is ze geworden.
Aaah gos, wat klote. Gecondoleerd STF.

Hier ook minder leuk kattennieuws: Onze drie logeerpoesjes zijn vanavond onverwachts weer opgehaald. Voor de tussendeur die de baasjes op het oog hadden, staat een levertijd van 2 weken en dat vonden ze wat te lang om ze nog bij ons te laten. Al had ik het zelf totaal niet erg gevonden. :wink: Dus nu zijn we na 3 weken (Planning was: 3 dagen) weer katloos... Morgen dus maar aan de grote schoonmaak. Ik zal ze wel missen hoor. :(

Gelukkig kunnen we ze vaak opzoeken.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Justin »

Arme Dexter... Ik zou effe niet weten wat ik zou moeten doen zonder m'n katten :(. Gek eigenlijk hoe hecht je met zo'n dier kan wezen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Gek eigenlijk hoe hecht je met zo'n dier kan wezen...
Als je echt heel erg hecht bent met je huisdier, is het voor je gevoel gewoon net als met een gezinslid.

Ik heb een collega-mcn die al drie zelfdodingen heeft meegemaakt en geen spier vertrok. Maar toen na 13 jaar zijn kat overleed, brak hij af als een luciferhoutje. Ik snap dat best, ik had het 4 jaar geleden ook niet breed toen ik na 11 jaar mijn eigen poezebeest dood in zijn stoeltje vond. :(
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Justin »

Brr, moet er niet aan denken...

Sinds m'n pa is overleden, is zijn poes NOG hechter met mij geworden, dan dat het eerst al was. En dat werd "verergerd" toen een andere poes (die overigens een kater van >10 jaar bleek te zijn) van m'n vader 14 januari j.l. overleed. Beestje krijgt zoveel liefde van mij, en het is wederzijds, haha :P.

Ben stapelgek op dat beest, kan me niet meer indenken hoe het ook al weer zonder haar was :P. Ze heet Fleurtje, en ik heb haar als bijnaam "Kucing" (Indonesisch voor: kat) en "Peer" (omdat als ze zit, ze zo'n peervormig lichaam krijgt, met d'r dikke reet :P) :P. :mrgreen: *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

Ik heb vandaag een lange dag werken voor de boeg. Namelijk van 12.00 tot 23.00
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Mag dat eigenlijk wel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

Bee schreef:Mag dat eigenlijk wel?
Ik zou het niet weten maar zulke lange dagen zijn in ieder geval niet gebruikelijk en komt ook maar sporadisch voor
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Mark »

Bij ons is dat een uur te lang, maar het komt sporadisch voor. Ik heb ook weleens van 7:00 tot 18:00 gewerkt, of van 10:00 tot 21:00.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Caspar »

Volgens mij is dat in de Horeca wel normaal, of het mag weet ik niet. Ik heb wel eens van 14.00 tot 02.45 gewerkt in een hotel met oudjaarsavond. Of van 12 tot 0.30 op een andere locale feestdag, dat was dan wel gebruikelijk.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Chauf21 »

Als je de arbijdstijdenwet volgt (CAO-afspraken kunnen beperkter zijn), mag je maximaal 12 uur werken per dienst. Mocht je daarbij ook minstens een uur lang tussen 0.00 en 6.00 uur werken, dan mag je maximaal 10 uur werken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

In de horeca heb je per zes uur recht op een half uur pauze, over een maximale werktijd weet ik niets af.

Bij de Horeca-CAO is jaren geleden een muiting geweest. De gezamelijke werkgevers hadden met een relatief kleine vakbond een CAO afgesloten dat ontzettend sober was in tegenstelling tot eerdere CAO's. Die CAO is toen rechtsgeldig verklaard terwijl grote vakbonden als het FNV geen inspraak hebben gehad. Dat is ongelofelijk zuur voor de werknemers geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door htm_tram »

Gecondoleerd STF -o-
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten