Mag ik even kwijt #68

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Meltrain »

Gecondoleerd STF. :(
En jammer Dexter, dat je je drie katjes onverwachts weer moet afgeven. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

@STF: Sterkte met het verlies.

Ik ontving vandaag een brief van NS Hispeed. Ze hebben de brief die ik 4 weken geleden gestuurd had ontvangen, en bieden hun excuus aan dat ze niet binnen de komende 4 weken kunnen reageren op mijn brief vanwege de winterse omstandigheden in december. Binnen 8 weken zal ik een antwoord kunnen verwachten. Dan zit ik dus op 12 weken, en bovendien woon ik hier dan niet meer :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Ardan »

STF: jammer van Minoes! Ik ben ook stapelgek op katten, maar ja, ze gaan niet zo lang mee als een mens..

Heb een pittig weekend gehad! Zaterdagmorgen om 8 uur verzamelen in Winterswijk en toen per auto naar De Lutte in Twente, vlak langs de spoorlijn. Na 20 kilometer lopen in drie groepen in Losser overnacht, en de dag erop nog een rondje Duitsland. Die avond heel even thuis geweest, en toen doodmoe naar een vriendin gegaan die een verjaardag gaf, mijn vriend was er ook, en mee geweest naar Zwolle.. lang geleden dat ik zo lekker en lang had geslapen!
Maar ik heb in ieder geval voor het eerst de Grensland-buffel in het echt gezien :D
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik ontving vandaag een brief van NS Hispeed.
Zo.

Ik nog niet :N
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door STF »

Ardan schreef:STF: jammer van Minoes! Ik ben ook stapelgek op katten, maar ja, ze gaan niet zo lang mee als een mens..
Behalve dan de kat van mijn oom en tante, dat beest is weliswaar niet helemaal zo oud als een mens geworden maar 23 jaar is toch wel absurd voor een kat!
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Etienne »

Gisterenavond was bij de plaatselijk AH te Delfgauw een deel van de verlichting uitgevallen (grofweg van de groente over de vleeskoelingen en de groenteconserven tot de chips/bier/fris), gelukkig was de monteur al bezig en overal ging deze even de plafondplaten verwijderen en kijken waar de storing zat. Bij de kaas/vlees had deze hem eindelijk gevonden en na wat prutsen deed het licht het weer. :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Daantje »

STF schreef:
Ardan schreef:STF: jammer van Minoes! Ik ben ook stapelgek op katten, maar ja, ze gaan niet zo lang mee als een mens..
Behalve dan de kat van mijn oom en tante, dat beest is weliswaar niet helemaal zo oud als een mens geworden maar 23 jaar is toch wel absurd voor een kat!
Mijn kat is nu 18 dus gaat ook al aardig die richting op. Woont nu weliswaar bij m'n moeder maar moet er toch niet aan denken dat ze er niet meer is ooit. Tegenwoordig gaat ze helemaal kopjes geven, spinnen en miauwen als ik met m'n moeder aan de telefoon ben dus blijkbaar hoort ze dan toch m'n stem ofzo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Daniel »

@Pijnackerbus: leuke raadseltjes kunnen dat soort storingen zijn ja.

Over elektra gesproken... we kwamen vanmiddag op 't werk, nadat 'n lab volledig leeggeruimd was, een kabel tegen die uit een kabelgoot stak en eindigde in een stel lasdoppen :P Dat is dus maar even wat netter opgelost.
En owja, met een gigantische rol bubbeltjesfolie (ding paste maar net door de deuren) loopt het ook niet echt makkelijk. Net als met een bureau op wieltjes wat precies overal heen wilde rijden waar ik het niet heen wilde hebben.

En ook een mooie: ik zocht vanmorgen een veger en blik maar op alle plekken waar er eentje zou kunnen liggen lag alleen het blik en was de veger spoorloos.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door STF »

Vannacht om exact middernacht ging heel kortdurend het luchtalarm af in Reisdorf, een ietwat late millennium bug? :lol:
Een kwartiertje later kwam wel de brandweer voorbij rijden dus wellicht dat ze bij de meldkamer per ongeluk i.p.v. een gewone brandweeroproep (richting de piepers van de brandweerleden) het luchtalarm hadden ingeschakeld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Kan jij kliklaminaat leggen of ken jij iemand die kliklaminaat kan leggen, dan ben ik diegene die je zoekt :D

Even serieus, ik ga verhuizen maar de vorige huurder heeft alles meegenomen wat meegenomen kon worden, inclusief de vloer... Nu wil ik graag kliklaminaat, volgens mij is dat ook helemaal niet moeilijk, maar mijn vader heeft het een keer geprobeerd bij hem thuis aan te leggen en vervolgens al na drie rijen het laminaat inclusief geopende doos het raam uit geknikkerd omdat het niet met hem wilde klikken :')

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die ervaring heeft met kliklaminaat en die kan helpen bij het aanleggen van een vloertje. Beloning nader overeen te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

Bee schreef:In de horeca heb je per zes uur recht op een half uur pauze, over een maximale werktijd weet ik niets af.
En ik kreeg gisteren 2 pauze omdat ik 11 uur werkte
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Bee schreef:Kan jij kliklaminaat leggen of ken jij iemand die kliklaminaat kan leggen, dan ben ik diegene die je zoekt :D

Dat kan toch elke josti tegenwoordig? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Ja, maar mijn vader blijkbaar niet :lol:

Heb ondertussen al 5 mensen gevonden die het wel kunnen _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

En jij _ZELF_ dan? :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Ik heb geen ervaring en ik vind het altijd wel handig om er wat ervaring bij te hebben :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Caspar »

Ik vind het wel een leuk klusje, alleen moet je wel een goede zaag hebben voor zoiets. Ik heb ook mijn eigen keukenvloer betegeld, en zag er nog best aardig uit na afloop:

Afbeelding
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

Ik heb mijn voordeelurenabonnement van de NS binnen. Hij gaat 13 februari in.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door find_your_spot »

Michael schreef:Ik heb mijn voordeelurenabonnement van de NS binnen. Hij gaat 13 februari in.
Waarom volg jij eigenlijk geen studie meer? Volgens mij is een Studenten OV dan goedkoper als je veel wilt reizen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Kan jij kliklaminaat leggen of ken jij iemand die kliklaminaat kan leggen, dan ben ik diegene die je zoekt :D

Even serieus, ik ga verhuizen maar de vorige huurder heeft alles meegenomen wat meegenomen kon worden, inclusief de vloer... Nu wil ik graag kliklaminaat, volgens mij is dat ook helemaal niet moeilijk, maar mijn vader heeft het een keer geprobeerd bij hem thuis aan te leggen en vervolgens al na drie rijen het laminaat inclusief geopende doos het raam uit geknikkerd omdat het niet met hem wilde klikken :')

Dus eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die ervaring heeft met kliklaminaat en die kan helpen bij het aanleggen van een vloertje. Beloning nader overeen te komen.
Ik heb kliklaminaat gehad in m'n vorige huis en heb het toen zelf gelegd (en ben een vrouw en ben blond, weet je nu genoeg ;) ). Het fijnste is als je het gaat leggen met iemand die het al eens eerder gedaan heeft en weet hoe het het handigste gaat. Verder is het belangrijk dat je goed gereedschap hebt, een decoupeerzaag werkt een stuk fijner dan alleen een handzaag bijvoorbeeld. Als je huis gewoon recht is, is het peanuts. Als je huis schots en scheef is (inclusief bol lopende vloer) dan is het wat ingewikkelder maar je kan het in principe prima zelf doen als je een beetje handig bent. Je moet er alleen meer tijd voor rekenen dan als je het laat doen. Voor recensies, vraag Wubbo, heb geholpen bij de vloer in zijn huis ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Geert »

Inderdaad, als ik jou was zou ik een decoupeerzaag proberen te lenen/huren (of misschien heb je er wel eentje). Dat scheelt echt veel tijd ten opzichte van een handzaag en het maakt een stuk minder herrie vergeleken met een cirkelzaag, en je kunt ook wat gemakkelijker hoekjes uitzagen.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door tsov »

Moet je de hoekjes wel goed om uitzagen, daar hebben Geert en ik enige ervaring mee :@ :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

find_your_spot schreef:
Michael schreef:Ik heb mijn voordeelurenabonnement van de NS binnen. Hij gaat 13 februari in.
Waarom volg jij eigenlijk geen studie meer? Volgens mij is een Studenten OV dan goedkoper als je veel wilt reizen.
Ik was klaar met mijn studie. En ben toen gewoon alleen gaan werken
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Daantje »

tsov schreef:Moet je de hoekjes wel goed om uitzagen, daar hebben Geert en ik enige ervaring mee :@ :mrgreen:
Geert en ik ook idd ;)

Tip dus: koop wat extra, dichte pakken kan je meestal weer terug brengen (en hoewel je wel meerdere pakken door elkaar moet leggen is het dus niet aan te raden om alle pakken in een keer open te maken, ik bleef achteraf met een heel pak laminaat zitten maar die was helaas al open (n) ) Ow, en haal het op tijd want het moet 48 uur acclimatiseren in de ruimte (y)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door STF »

Wij hebben vorige winter klik-laminaat in de blokhut gelegd, me vader was 's morgens in zijn eentje begonnen maar schoot echt niet op, toen ik 's middags kwam helpen ging het een stuk eenvoudiger, zo aan beide kanten er gelijktijdig inklikken. Al met al een hele dag gedaan over een blokhutje van 4 bij 4 meter maarja overal moest van alles gedemonteerd worden; keukenblok, bedden, tafel, plinten, etc.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten