Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Daniel »

103 rijdt nu altijd door als 101, da's daarmee duidelijker lijkt mij dan dit alleen nog in de daluren doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Stuiterbal schreef:Oh, en ik heb de 1512 gezien als 5112 met blauwe beschildering op lijn 205/105 Harderwijk - Barneveld - Arnhem vandaag...
Weet iemand, of het interieur ook nog aangepast gaat worden??
De 5111, 5112 en de 5115 zijn blauw. Als ik het zo snel zag, hadden de stoelen een blauw stofje ipv paars, maar wel met een open hoofdsteun (tov de nieuwe: die zijn dicht).

Dus of er nog een keer iets omgebouwd gaat worden...?
Bij twijfel: gebruik beton.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Momenteel al verblauwd en vernummerd in de 5101-5126 serie zijn in ieder geval de :
5107, 5110, 5111, 5112, 5113, 5115 en 5121 ( want die staan in het storingen logboek ) :wink:
Heb zelf al met de 5111 gereden, en inderdaad was gisteren de 5112 in Hwk.

Interieurs worden ook gelijk aan de 5127-5152.
De 5 10m Amba's worden ook gedaan.

Ik ga voorstellen de 101 als vanouds en de 103 alleen enkele spitsritten.
Ook weer Hwk-Zwl.
Of liever nog, Amf-Zwl.

Bij Veolia mocht 101 Hwk-Nkk en 101 Nkk-Amf absoluut niet achter elkaar met 1 bus.
Werkelijk belachelijk !!! :evil:


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Kan dat zo snel? dinsdagmiddag mocht ik nog instappen in de 1513 stappen... :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Staat 1 melding in van de 5113 op 27-12, maar kan best een fout zijn, dat het de 5013, 5313 of 1513 moest zijn.
Keuze fout in pulldown menu op telefoon en haastig gedaan, is zo gemaakt.
Wel knullig.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Stuiterbal »

Snorkel schreef:Momenteel al verblauwd en vernummerd in de 5101-5126 serie zijn in ieder geval de :
5107, 5110, 5111, 5112, 5113, 5115 en 5121 ( want die staan in het storingen logboek ) :wink:
Heb zelf al met de 5111 gereden, en inderdaad was gisteren de 5112 in Hwk.

Interieurs worden ook gelijk aan de 5127-5152.
De 5 10m Amba's worden ook gedaan.

Ik ga voorstellen de 101 als vanouds en de 103 alleen enkele spitsritten.
Ook weer Hwk-Zwl.
Of liever nog, Amf-Zwl.

Bij Veolia mocht 101 Hwk-Nkk en 101 Nkk-Amf absoluut niet achter elkaar met 1 bus.
Werkelijk belachelijk !!! :evil:


Groet, Michel
Ja, ik snap ook niet dat 101 Hwk - Nkk en 101 Nkk - Amf niet met dezelfde bussen gebeurden, maar het lijkt me aan de andere kant ook geen goed idee om lijn 103 alleen maar tijdens de spits te laten rijden: lijn 103 is de enige door het dorp Hooglanderveen rijdt, en er zijn wel mensen voor de verbinding Amf - Hooglanderveen.
Is het dan geen idee om dan eventueel samen te werken met Connexxion (die de concessie voor de Stadsdienst Amersfoort bezit), lijn 5 door de kern Hooglanderveen te laten rijden, en op Station Vathorst te laten doorrijden als lijn 103 ofzo? Dan spaar je daar weer DRU's die je kan inzetten in lijn 101:)

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijke interieurresultaat wordt van de 5101 - 5126 :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Daniel »

Lijn 5 door Hooglanderveen zorgt weer dat een deel van Vathorst (omgeving Hanzeboulevard) zonder bus komt te zitten. Als je 't lijnennet daar bekijkt dan speelt de 103 wellicht zelfs nog een rol om de maximale halteafstand te halen.
Rijtijd wordt vrees ik ook wat te krap want de 5 zit momenteel vrij strak in z'n omloop met koppelingen aan weerszijden die je niet zomaar kunt veranderen.

Het enige wat lijn 101 trouwens toevoegt is een snelle busverbinding tussen Nijkerk en Amersfoort. Hij komt verder niet op plekken waar in het geheel geen andere bussen komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Eehm... Beide lijnen omnummeren? Lijn 103 wordt dan 101, lijn 101 Amf-Nkk wordt dan de 103. Daardoor rijdt de 103 alleen in de spits...En heb je weer een doorgaande bus Amf-Hd als lijn 101.
Bij twijfel: gebruik beton.
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Stuiterbal »

Daniel schreef:Lijn 5 door Hooglanderveen zorgt weer dat een deel van Vathorst (omgeving Hanzeboulevard) zonder bus komt te zitten. Als je 't lijnennet daar bekijkt dan speelt de 103 wellicht zelfs nog een rol om de maximale halteafstand te halen.
Rijtijd wordt vrees ik ook wat te krap want de 5 zit momenteel vrij strak in z'n omloop met koppelingen aan weerszijden die je niet zomaar kunt veranderen.

Het enige wat lijn 101 trouwens toevoegt is een snelle busverbinding tussen Nijkerk en Amersfoort. Hij komt verder niet op plekken waar in het geheel geen andere bussen komen.
Hmmm, ja, dat klopt opzicht wel, maar waarom lijn 5 dan niet een uitgebreidere route laten rijden? Dan bedien je alle delen van Vathorst, en Hooglanderveen, en vervolgens kan je dan laten doorrijden als lijn 103 naar Nijkerk… Ook kan op Vathorst lijn 3 keren op zichzelf in plaats van op lijn 5, overdag hoeft dat in ieder geval geen probleem te zijn (voordeel: meer bussen door Hooglanderveen, je bespaart uiteindelijk de route Hooglanderveen - Station Amersfoort uit)

Op zich klopt het wel dat lijn 101 tussen Amf en Nkk alleen een snelle busverbinding toevoegt.
Maar wat nou als je een reactivering buiten de spits combineert met een routeverlegging door Putten (door het dorp in plaats van er omheen en 2 minuten blijven stilstaan bij een rotonde), lijn 101 wat sneller laat doorrijden tussen Ermelo en Harderwijk (bijvoorbeeld de bediening van Drielanden voor een groot (groter?) deel overlaten aan lijn 3), en op Hwk laat aansluiten op de trein… Volgens mij wordt het dan wel wat, want voor Putten is er overduidelijk een nut, en daarnaast is de bus goedkoper dan de trein… (en ook voor sommige Ermeloërs kan hij dan een goed alternatief zijn)
MdJ schreef:Eehm... Beide lijnen omnummeren? Lijn 103 wordt dan 101, lijn 101 Amf-Nkk wordt dan de 103. Daardoor rijdt de 103 alleen in de spits...En heb je weer een doorgaande bus Amf-Hd als lijn 101.
Ja, kan, maar dat wordt hoogstens een cosmetische "verbetering"
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Lijn 103 vervoert sporadisch mensen vanuit Hooglanderveen, in beide richtingen. In Amf moeten we het buiten het station en stadhuis hebben van Koning Arthurpad, scholieren, op enkele momenten op de dag ( spits tijd ). De rest van de route zijn we continue aan het stuivertje wissselen met lijn 4 en 5. Zitten we net even voorop, dan lijken we op de route reizigers te hebben, maar dat is dus gezichtsbedrog. Schuilenburg en andere stukken van de stad(sring) hebben dan weer wel een verbinding, en het scheelt ook nog eens 10-15 minuten per rit. 101 is wegbezuinigd voor 100%, alleen vanwege de notoire ochtend file en de extra kosten daar mee gemoeid. Na protesten is just as lap middel op die moeilijke tijden de lijn toch weer in ere hersteld.

Als je een zou analiseren wat alle lijn en route wijzigingen op de NW Veluwe ons aan reizigers aantallen gekost heeft in de laatste jaren ( om de deur wijd open te zetten voor de Optare's ), dan zou je snappen dat ik en het gros van mijn collega's en vooral de reizigers, terug willen naar de oude lijnvoering. Het is toen allemaal ingevoerd om minder km's te hoeven maken, tegen de zelfde gerekende productie uren, omdat her en der wachten en stilstaan om aansluitingen te geven ( van/op trein en van/op bus ) worden gerekend als productieve uren. Scheelt lekker veel kilometers malen voor het zelfde geld ............ :evil:

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Daniel »

Stuiterbal schreef:Hmmm, ja, dat klopt opzicht wel, maar waarom lijn 5 dan niet een uitgebreidere route laten rijden? Dan bedien je alle delen van Vathorst, en Hooglanderveen, en vervolgens kan je dan laten doorrijden als lijn 103 naar Nijkerk… Ook kan op Vathorst lijn 3 keren op zichzelf in plaats van op lijn 5, overdag hoeft dat in ieder geval geen probleem te zijn (voordeel: meer bussen door Hooglanderveen, je bespaart uiteindelijk de route Hooglanderveen - Station Amersfoort uit)
Lijkt me lastig hoor, met de 5 zowel door het zuidoosten van Vathorst als door Hooglanderveen rijden (volgens mij doe je dan een stuk dubbel). Maar op zich zou het wel te combineren zijn met een voorstel van ik meen de SP in Amersfoort om een extra buslijn te laten rijden voor de buurt De Bron in Vathorst die vrij ver van de over de ring rijdende lijnen 3 en 5 ligt. De Bron ligt immers naast Hooglanderveen en met een taxibusje kom je dan al een heel eind.

Dat 5 keert op 3 heeft natuurlijk een reden, namelijk heel Vathorst onderling verbinden met een doorgaande lijn. Net als de kering op lijn 9 op het station: die zit erin voor de verbinding Bergkwartier - Centrum maargoed, dit laatste is hier off-topic.

Terugruilen trouwens geen optie: de 103 is immers in de concessie Veluwe beland nadat de oorspronkelijke lijn 103 Amersfoort - Zeewolde (was 'n Connexxion-lijn) in Nijkerk geknipt werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

vanmiddag een Blauwe optare op lijn 109, Lekker net die wind op de snelweg. :|
hij reed met omloop 136.
dus dat betenkend ook een optare op een retourrit van lijn 104 ( hebben dezelfde omloop in dit geval )
vanuit Apeldoorn 14:39 naar harderwijk. als 104
vanuit Harderwijk 15:45 naar Apeldoorn. als 104
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Stuiterbal »

Daniel schreef:Lijkt me lastig hoor, met de 5 zowel door het zuidoosten van Vathorst als door Hooglanderveen rijden (volgens mij doe je dan een stuk dubbel). Maar op zich zou het wel te combineren zijn met een voorstel van ik meen de SP in Amersfoort om een extra buslijn te laten rijden voor de buurt De Bron in Vathorst die vrij ver van de over de ring rijdende lijnen 3 en 5 ligt. De Bron ligt immers naast Hooglanderveen en met een taxibusje kom je dan al een heel eind.

Dat 5 keert op 3 heeft natuurlijk een reden, namelijk heel Vathorst onderling verbinden met een doorgaande lijn. Net als de kering op lijn 9 op het station: die zit erin voor de verbinding Bergkwartier - Centrum maargoed, dit laatste is hier off-topic.

Terugruilen trouwens geen optie: de 103 is immers in de concessie Veluwe beland nadat de oorspronkelijke lijn 103 Amersfoort - Zeewolde (was 'n Connexxion-lijn) in Nijkerk geknipt werd.
Vathorst onderling verbinden... Dat heeft wel een punt, maar, opzich kan je ook overstappen in Vathorst op elkaar, en dan ben je er ook...

Lijn 103 is na de knip in Nijkerk beland in de concessie Veluwe, hoezo is het dan geen optie meer om eventueel te ruilen?
Nou weet ik niet zo snel waar tegen, maar het zou voor de Provincie Utrecht / Gemeente Amersfoort misschien juist een goede optie kunnen zijn, bijvoorbeeld om die lijn uit te breiden en dergelijke...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Daniel »

Stuiterbal schreef:Lijn 103 is na de knip in Nijkerk beland in de concessie Veluwe, hoezo is het dan geen optie meer om eventueel te ruilen?
Er ontbrak een vraagteken in mijn post. Ik had juist ook het idee dat ze 'm wellicht konden terugruilen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Er zijn nu 4 smaken in de serie 5101-5126 (1501-1526):
-Geel/wit + paarse stoelen
-Geel/wit + blauw/groene stoelen
-Blauw + paarse stoelen
-Blauw + blauw/groene stoelen.

De 5116/1516 was nog wit/geel, maar had dus wel blauwe stoelen. Aan de buitenkant was het nummer met een stukje ducktape afgeplakt en met watervastestift "5116"opgekladderd. Maar omdat dat niet genoeg was, was er onder het nummer en rechts ernaast ook nog "5116" op geschreven.
Bij twijfel: gebruik beton.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Had gisteren de 5112 en 5115.
Bij de 5112 er niet op gelet, maar de 5115 had ook nieuwe bekleding en open hoofdsteun beugels.
Geheel nieuwe stoelen ?

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

5115 is helemaal omgebouwd, 5112 alleen de buitenkant.

Zelfde soort stoelen, alleen een ander stofje :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Alle bussen van de 1500 serie en de 10m Amba's 1484-1488 worden gespoten, en de stoelen krijgen de Veluwse stof. Waar e.e.a. gebeurt weet ik niet precies. Ik meen stoelen in Neede en spuiten in Apd. Exploitatie gaat voor, dus voordat alles compleet klaar is, dat duurt wel even.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Daniel »

Stoelen worden in Zwolle opnieuw bekleed had ik onlangs elders gelezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Busbanen te weinig in Apeldoorn

APELDOORN- Om stadsbussen op tijd te laten rijden moet Apeldoorn veel meer busbanen aanleggen. Dat stelt voorzitter Ben Mouw van reizigers- en consumentenorganisatie Rocov Gelderland.

lees verder: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... ldoorn.ece
Op zondag 3 april moet de nieuwe stadsdienst-puzzel zijn opgelost en ingaan.
dus gaat de hele stadsdienst op de schop ? moet het nog zien :D
Laat eerst lijn 1/4 maar in elkaar overgaan in de drukke uren.
en dan nog lijn 15 en 18 van lijn 10 afkoppelen. Zodat er geen optare''s meer op lijn 10 hoeven.
maak dan:
Lijn 10 Kerschoten - Station - Orden.
Lijn 7 Ugchelen - Station - Zuidbroek. ( beide einpunten rondje van drie kwartier ). Zo hou je de nutteloze wachten van bijna 13 minuten in zuidbroek weg. ( de chauffeurs hebben dit ook liever aangezien er in zuidbroek verder helemaal geen voorziening is. )
Lijn 15/18 kan met twee optare bussen gereden worden. beide rondjes zijn in 30 minuten haalbaar.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

En...
"Overigens wacht Syntus volgens Mink en Mouw nog op eenderde van de bestelde bussen die voor het stadsvervoer in Apeldoorn moeten worden ingezet."
Volgens mij hebben we nu 24 ambassadors en 5 optare's... En dat is ongeveer gelijk aan dat van Veolia (als je de blauw/witte volvo's de TheWisphers laat vervangen, had je 30 bussen.) En dan moeten er nog 10 bijkomen??

Ik zie de laatste tijd ook vrij weinig streekbussen (ja, vanochtend een op de spitsslagen van lijn 10, maar er stond ook nog een groene amba en een groene optare in de garage) op de stadsdienst, dus het lijkt mij niet dat dat nog meer bussen moeten komen.

Ook met vertraging valt het wel mee. Een keertje +5 in de ochtendspits, maar daar is ook alles mee gezegd. Ook blijven er bijna geen bussen meer staan op het station, dat scheelt al ook behoorlijk.

Ik denk dat het heel erg uitmaakt dat wanneer lijn 1/4 bij het Gelre Ziekenhuis wordt aangepast (dus lijn 1 uit Matenveld/station gaat verder als lijn 4 naar Matenhoeve/station in de spits) en lijn 8/9 iets aangepast worden, bijna geen structurele vertraging meer is.

Ook worden de 1500-amba's in een rap tempo ongebouwd (5101, 5107 mogen ook op het lijstje), wat ook positief is. Wel -dat heb ik vooral bij deze serie- hebben er een aantal behoorlijk de neiging om te gaan slingeren, en de 1513/1518 gaan -na een tijd op 82 gereden te hebben- schokken. Dus steeds wel/geen gas. Heel irritant iig.

Misschien voor de planners: Als lijn 294 samengevoegd wordt met de 294-a, kunnen er dan wel versterking geregeld worden op lijn 294? Vooral dan zit het vanaf het station Zwolle al zitvol (een volvo, dus heeft ook nog aardig wat zitplaatsen), en dan moeten de Eekwal/Centrum en de Katerbrug nog komen. Het mooiste zou een kwartierdienst zijn in de spits, maar dan vraag ik zeker wel heel veel? :oops: (die bus krijg je dan wel vol hoor, schrik maar niet)
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

volgends mij is het de bedoeling dat er vanaf april weer geleedes op lijn 294 gaan rijden. ( weet niet zeker of dit voor alle ritten het geval is. )
die komen weer vrij op lijn 90 die nu een zeer ruime keertijd zowel in Zwolle als Apeldoorn hebben. Dit vanwege de tijdelijke nooddienstregeling op lijn 90. noodregeling voor bussen dan he :wink:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Ruben »

robinzes schreef:Lijn 7 Ugchelen - Station - Zuidbroek. ( beide einpunten rondje van drie kwartier ). Zo hou je de nutteloze wachten van bijna 13 minuten in zuidbroek weg.
Als er niet meer dan een kwartier wachttijd is, kan je het rondje niet gaan verkorten van 1 uur naar 45 minuten zonder gevolgen voor de route. Dan heb je tevens nog het probleem dat lijn 7 nu beide kanten in een mooi halfuurspatroon ligt, waarvan lijn 17 de kwartiersverdichting voor de wijk Sprenkelaar vormt. Feitelijk moet je dan als lijn 17 terug gaan rijden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Zojuist gemeld door SVL : Om 9.30 TV opnames bij station Apd.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

Op/Van welke zender komen ze? Wil ik graag wel even zien, is nooit weg. :)

Gaan trouwens de DRIS-borden nog werken tussen na de pinksterbloem richting zwolle, aangezien je via 9292ov (ook mob) ook de tijden kan zijn - maar kost weer wat. DRIS lijkt mij er niks voor niks te staan, of zijn ze alleen compatibel met de geledes?

Vandaag verwees de chauffeur van de 294s van half 8 naar de 294a, met de intentie zodat we konden zitten. Stond daarvoor helaas net een halte te ver, maar overigens wel netjes! :pos:
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 80 gasten