OVer je reiservaringen in februari 2011
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Sinds afgelopen maandag zijn in Rotterdam de sporen 4, 5 en 6 weer berijdbaar en zijn de sporen 8 en 9 afgesloten.
Dan zou je denken dat de volgende spooropstelling gebruikt gaat worden:
1b: Thalys --> Paris + Fyra --> Rtst
3: IC's --> Ddr e.v. (incl. s9200)
4: Stop- + Sneltreinen --> Ddr e.v.
6: Stop- + Sneltreinen --> Gv e.v.
7: IC's --> Gv e.v. (incl. s9200)
11: Thalys + Fyra --> Asd
12: s4000 --> Utg
13/14: IC's --> Ut e.v.
16: s9700 --> Gdg
Maar nee, NS doet het als volgt :
1b: Thalys --> Paris + Fyra --> Rtst
4: IC's --> Ddr e.v. (incl. s9200)
6: Stop- + Sneltreinen --> Ddr e.v.
7: Stop- + Sneltreinen --> Gv e.v.
11: IC's --> Gv e.v. (incl. s9200)
12: Thalys + Fyra --> Asd
13/14: IC's --> Ut e.v.
15: s9700 --> Gdg
16: s4000 --> Utg
Nu wordt spoor 3 dus volledig onnodig onbenut gelaten, zijn alle Cross-platform overstaps verpest (behalve s1900 --> s900 , maar dat is 10 minuten) en is in de spits spoor 15 bezet. :? Ik snap de logica dus niet echt.
Dan zou je denken dat de volgende spooropstelling gebruikt gaat worden:
1b: Thalys --> Paris + Fyra --> Rtst
3: IC's --> Ddr e.v. (incl. s9200)
4: Stop- + Sneltreinen --> Ddr e.v.
6: Stop- + Sneltreinen --> Gv e.v.
7: IC's --> Gv e.v. (incl. s9200)
11: Thalys + Fyra --> Asd
12: s4000 --> Utg
13/14: IC's --> Ut e.v.
16: s9700 --> Gdg
Maar nee, NS doet het als volgt :
1b: Thalys --> Paris + Fyra --> Rtst
4: IC's --> Ddr e.v. (incl. s9200)
6: Stop- + Sneltreinen --> Ddr e.v.
7: Stop- + Sneltreinen --> Gv e.v.
11: IC's --> Gv e.v. (incl. s9200)
12: Thalys + Fyra --> Asd
13/14: IC's --> Ut e.v.
15: s9700 --> Gdg
16: s4000 --> Utg
Nu wordt spoor 3 dus volledig onnodig onbenut gelaten, zijn alle Cross-platform overstaps verpest (behalve s1900 --> s900 , maar dat is 10 minuten) en is in de spits spoor 15 bezet. :? Ik snap de logica dus niet echt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Heb je ook gekeken naar de lay-out van emplacement Rotterdam? Hoe kom je dan van spoor 6 in Delft?
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Links rijden t/m de Delfshavense Schie.
Maar inderdaad: daar had ik nog niet naar gekeken.
Maar inderdaad: daar had ik nog niet naar gekeken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Gisteren (en volgens de NS-planner bij een reis van vandaag) werd/wordt spoor 3 wel gebruikt. Namelijk door de Thalys en de Fyra vanuit Schiphol naar het zuiden. Spoor 1b wordt alleen gebruikt door de eerste en laatste s14100 'en tijdens de spitsuren. Gisteren werd overigens ook de s4000 gespoorwijzigd naar spoor 13 en gingen de IC's naar Utrecht van 14, maar als ik naar de planner kijk was dat alleen gisteren het geval.Meltrain schreef:1b: Thalys --> Paris + Fyra --> Rtst
4: IC's --> Ddr e.v. (incl. s9200)
6: Stop- + Sneltreinen --> Ddr e.v.
7: Stop- + Sneltreinen --> Gv e.v.
11: IC's --> Gv e.v. (incl. s9200)
12: Thalys + Fyra --> Asd
13/14: IC's --> Ut e.v.
15: s9700 --> Gdg
16: s4000 --> Utg
Nu wordt spoor 3 dus volledig onnodig onbenut gelaten, zijn alle Cross-platform overstaps verpest (behalve s1900 --> s900 , maar dat is 10 minuten) en is in de spits spoor 15 bezet. :? Ik snap de logica dus niet echt.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Zou deze kunnen?
1a: Hlds
1b: Thalys+Fyra
4: s4000
6: IC's Ddr
7: St+Sn Ddr
11: St+Sn Gv
12: IC's Gv
13: Thalys+Fyra
14: s2800
15: s1700
16: s9700
1a: Hlds
1b: Thalys+Fyra
4: s4000
6: IC's Ddr
7: St+Sn Ddr
11: St+Sn Gv
12: IC's Gv
13: Thalys+Fyra
14: s2800
15: s1700
16: s9700
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Niet helemaal, aangezien dan de IC's richting Utrecht niet meer van hetzelfde spoor vertrekken en dat spoor 15 dan steeds lang bezet is, wat niet kan i.v.m. de daar rijdende goederentreinen.
Dan zou ik nog eerder de IC's richting Utrecht van spoor 3/4 laten rijden en de s4000 vanaf 14.
De s14100 moet dan ook van 1A vertrekken.
Dan zou ik nog eerder de IC's richting Utrecht van spoor 3/4 laten rijden en de s4000 vanaf 14.
De s14100 moet dan ook van 1A vertrekken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
De t1759 ging vandaag voor de t12759 uit richting Amersfoort (waren ook in die volgorde in Utrecht aangekomen trouwens), maar het echte door elkaar husselen begon pas op Amf. Daar was geen cross-platform overstap t1759 -> t759 aangezien de laatstgenoemde op spoor 4a was neergezet. Mogelijk om nog een aansluiting t12759 -> t1759 te kunnen realiseren, al was die in Utrecht ook nog wel haalbaar geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
s2800 en de NO naar spoor 3 halen lijkt met niet handig. Sowieso kruis je daarmee de Thalys die vanaf 1b rijdt, maar het is ook niet handig voor uitwisselen van materieel: het grootste deel van de tuin is niet bereikbaar vanaf 3/4 (je kunt alleen de lage tuin bereiken, maar dat staat al vol met materieel voor de Hoekse Lijn).Meltrain schreef:Niet helemaal, aangezien dan de IC's richting Utrecht niet meer van hetzelfde spoor vertrekken en dat spoor 15 dan steeds lang bezet is, wat niet kan i.v.m. de daar rijdende goederentreinen.
Dan zou ik nog eerder de IC's richting Utrecht van spoor 3/4 laten rijden en de s4000 vanaf 14.
De s14100 moet dan ook van 1A vertrekken.
Ik zat nog te denken dat Fyra/Thalys richting Asd nog zou kunnen ruilen met de stoptreinen richting Gvc (dus alles richting Gv vanaf 11/12 en Fyra dan vanaf 7) maar dan kruisen de verbinding naar de HSL met de verbindingen naar Sdm weer, terwijl dat nu kruisingsvrij kan.
Het is jammer dat spoor 6 geen verbindingsspoortje heeft naar het verlengde van spoor 7/8 (buitenspoor richting Schiedam), anders zou het een stuk gemakkelijker worden. Met de infra die er is kun je pas bij de Dhs doorwisselen naar het buitenspoor.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Spoor 6 is ook bijzonder onhandig bereikbaar vanuit de Willemsspoortunnel (alleen vanaf de binnenbuis, maar dan kun je niet meer conflictvrij gelijktijdig vertrekken van spoor 3 en 4 naar de tunnel).
Spoor 6 is voor Ddr-Gv dus nooit handig,
Spoor 6 is voor Ddr-Gv dus nooit handig,
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Ach na het sloop van de kap van het 4e, wordt er toch weer geschoven. en komt sp 9 weer in dienst en gaat sp 7 er weer uit.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Vanochtend had ik vanuit Den Haag Centraal de s5100 van 7.28 uur genomen, om zo naar een afspraak in Schiedam te reizen. Nou, dat ging tot aan Delft best goed. SLT-6'je, reed vrij aardig door en volgens mij waren we zelfs te vroeg in Delft. Allemaal prima natuurlijk. In Delft bleven we echter ruim 5 minuten staan: er was een deur in storing en die moest zo te zien afgesloten worden. Nou ja, allemaal best, met +7 reden we weer verder richting Rotterdam en Roosendaal. Toen kwamen we aan op Delft Zuid en bleven we wéér lang wachten. Dit keer was het echter echt hommeles: de machinist riep om dat er een deurstoring was en even later dat de storing zo ernstig was dat de trein niet meer verder zou rijden. Oké, iedereen ging de trein uit (paar honderd man op het perron van Delft Zuid) en dan zou er vast snel een volgende trein komen. Dachten we.
De SLT die kapot was gegaan (2618) werd zo te zien diverse keren opnieuw opgestart, en reed pas na 20 minuten eens een keertje weg. Al die tijd was er één trein richting Rotterdam gereden over het linkerspoor, en richting Den Haag reed geloof ik nog een stoptrein. Verder was het angstvallig rustig. Ondertussen waren ook twee politieagenten gearriveerd om eens te kijken waarom het zo druk was op Delft Zuid. De CTA stond een groot deel van de tijd ingesteld op de s5100 die dus allang opgeheven was, en er was ook geen enkel omroepbericht. Lekker koukleumen zonder dat je weet wat er aan de hand is... Na een tijdje kwamen er weer wat treinen langs gereden, maar zo te zien alleen maar intercities of sneltreinen die geen van allen een extra stop maakten op Delft Zuid. Al die tijd was er geen omroepbericht. Op een gegeven moment toch wat gekraak uit de speakers: "Dames en heren, de defecte trein op station Delft Zuid is weggehaald, het treinverkeer wordt langzaam hervat." Bijna het hele perron barstte toen in lachen uit, want de kapotte trein was al bijna een half uur weg.
Inmiddels was er al een uur lang verstreken sinds dat onze oorspronkelijk trein kapot was gegaan en alle oorspronkelijke reizigers stonden nog steeds te wachten. Vol perron dus... Uiteindelijk kwam er een SLT'je aangereden, maar die was zo afgeladen vol dat er eigenlijk bijna niemand meer bijpaste. En die vertrok weer, en nog steeds geen omroepbericht. Na nog eens 20 minuten wachten kwam eindelijk een DDAR aangereden (s5000) en met heel veel proppen kon toen iedereen - eindelijk - mee. Mijn vertraging was inmiddels al opgelopen tot 75 minuten. Gelukkig kwam in Schiedam meteen de s4100 aangereden, maar op mijn afspraak kwam ik veel te laat aan. En dat vanwege een simpele deurstoring...
Mij viel vooral op hoezeer het treinverkeer ontregeld werd doordat er een trein defect was gegaan, zeker als je bedenkt dat de trein maar 20 minuten lang het spoor bezet heeft gehouden. De s5000 werd opgeheven, volgens mij ook een paar s1900'en en s2200'en (kering in Delft en Rotterdam wellicht?). Ook toen de defecte trein allang weg was duurde het erg lang voordat de eerste treinen weer langs reden, en kennelijk vond met het niet nodig om een extra stop te maken. Het gevolg was dus dat de stoptrein daarna zo vol was dat er niemand meer in kon en de reizigers met nog meer vertraging achterbleven...
En verder was dus de reisinformatie echt bar slecht vanochtend. Ik heb best wel wat verstoringen meegemaakt, maar ik ben echt nog nooit zo slecht geïnformeerd als vanochtend. Bij elkaar zijn er misschien vier of vijf omroepberichten te horen geweest op Delft Zuid, terwijl het hele station vol stond met reizigers die uit de defecte trein kwamen. De meeste omroepberichten gingen over de treinen naar Den Haag (opgeheven cq. vertraging), een bericht ging over de verstoring zelf ("trein is nu weg" terwijl de trein al bijna een half uur weg was) en geen enkel bericht ging over het treinverkeer richting Rotterdam (terwijl er zeker 4 treinen opgeheven of flink vertraagd waren). Dat had een stuk beter gekund :X
De SLT die kapot was gegaan (2618) werd zo te zien diverse keren opnieuw opgestart, en reed pas na 20 minuten eens een keertje weg. Al die tijd was er één trein richting Rotterdam gereden over het linkerspoor, en richting Den Haag reed geloof ik nog een stoptrein. Verder was het angstvallig rustig. Ondertussen waren ook twee politieagenten gearriveerd om eens te kijken waarom het zo druk was op Delft Zuid. De CTA stond een groot deel van de tijd ingesteld op de s5100 die dus allang opgeheven was, en er was ook geen enkel omroepbericht. Lekker koukleumen zonder dat je weet wat er aan de hand is... Na een tijdje kwamen er weer wat treinen langs gereden, maar zo te zien alleen maar intercities of sneltreinen die geen van allen een extra stop maakten op Delft Zuid. Al die tijd was er geen omroepbericht. Op een gegeven moment toch wat gekraak uit de speakers: "Dames en heren, de defecte trein op station Delft Zuid is weggehaald, het treinverkeer wordt langzaam hervat." Bijna het hele perron barstte toen in lachen uit, want de kapotte trein was al bijna een half uur weg.
Inmiddels was er al een uur lang verstreken sinds dat onze oorspronkelijk trein kapot was gegaan en alle oorspronkelijke reizigers stonden nog steeds te wachten. Vol perron dus... Uiteindelijk kwam er een SLT'je aangereden, maar die was zo afgeladen vol dat er eigenlijk bijna niemand meer bijpaste. En die vertrok weer, en nog steeds geen omroepbericht. Na nog eens 20 minuten wachten kwam eindelijk een DDAR aangereden (s5000) en met heel veel proppen kon toen iedereen - eindelijk - mee. Mijn vertraging was inmiddels al opgelopen tot 75 minuten. Gelukkig kwam in Schiedam meteen de s4100 aangereden, maar op mijn afspraak kwam ik veel te laat aan. En dat vanwege een simpele deurstoring...
Mij viel vooral op hoezeer het treinverkeer ontregeld werd doordat er een trein defect was gegaan, zeker als je bedenkt dat de trein maar 20 minuten lang het spoor bezet heeft gehouden. De s5000 werd opgeheven, volgens mij ook een paar s1900'en en s2200'en (kering in Delft en Rotterdam wellicht?). Ook toen de defecte trein allang weg was duurde het erg lang voordat de eerste treinen weer langs reden, en kennelijk vond met het niet nodig om een extra stop te maken. Het gevolg was dus dat de stoptrein daarna zo vol was dat er niemand meer in kon en de reizigers met nog meer vertraging achterbleven...
En verder was dus de reisinformatie echt bar slecht vanochtend. Ik heb best wel wat verstoringen meegemaakt, maar ik ben echt nog nooit zo slecht geïnformeerd als vanochtend. Bij elkaar zijn er misschien vier of vijf omroepberichten te horen geweest op Delft Zuid, terwijl het hele station vol stond met reizigers die uit de defecte trein kwamen. De meeste omroepberichten gingen over de treinen naar Den Haag (opgeheven cq. vertraging), een bericht ging over de verstoring zelf ("trein is nu weg" terwijl de trein al bijna een half uur weg was) en geen enkel bericht ging over het treinverkeer richting Rotterdam (terwijl er zeker 4 treinen opgeheven of flink vertraagd waren). Dat had een stuk beter gekund :X
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Nou, en nu maar hopen dat er ooit iemand wat gaat zeggen over waarom dat ZO slecht was
En natuurlijk GtbV-tje schrijven, maar meer dan dat kun je ook niet doen...
En natuurlijk GtbV-tje schrijven, maar meer dan dat kun je ook niet doen...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Tja... Moest het even van me afschrijven
Maar ik vond vooral de informatievoorziening erg slecht. Ben wel wat gewend, maar dit sloeg alles.
Maar ik vond vooral de informatievoorziening erg slecht. Ben wel wat gewend, maar dit sloeg alles.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Leuke klapper daarnet richting de Uithof, lijn 12...
Op één van de T-splitsingen nam een andere auto voorrang, terwijl hij de bus had moeten laten voorgaan. Gevolg: 25 meter aan bus moet een enorme noodstop maken. Uiteraard had geen van de passagiers hierop gerekend: mensen vielen van stoelen af en één dame viel dusdanig hard op de grond, dat deze meteen hulp nodig had van andere passagiers. Bij de halte De Kromme rijn is de bus dus blijven staan en kon de chauffeur ook meehelpen. Toen eenmaal de volgende 12 aankwam stroomde de hele bus leeg om daarin te stappen, ondertussen stond daar al nóg een bus achter te wachten, verkeerschaos alom. Zeker een kwartier later, toen ik over de Padualaan liep, kwam de 'pech' bus langzaam voorbij rijden met alleen de gewonde passagier erin - is dus vermoedelijk non-stop naar het ziekenhuis gegaan.
Op één van de T-splitsingen nam een andere auto voorrang, terwijl hij de bus had moeten laten voorgaan. Gevolg: 25 meter aan bus moet een enorme noodstop maken. Uiteraard had geen van de passagiers hierop gerekend: mensen vielen van stoelen af en één dame viel dusdanig hard op de grond, dat deze meteen hulp nodig had van andere passagiers. Bij de halte De Kromme rijn is de bus dus blijven staan en kon de chauffeur ook meehelpen. Toen eenmaal de volgende 12 aankwam stroomde de hele bus leeg om daarin te stappen, ondertussen stond daar al nóg een bus achter te wachten, verkeerschaos alom. Zeker een kwartier later, toen ik over de Padualaan liep, kwam de 'pech' bus langzaam voorbij rijden met alleen de gewonde passagier erin - is dus vermoedelijk non-stop naar het ziekenhuis gegaan.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Wat dit ding nu weer in Den Haag te zoeken had?
[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/10/1297332689-640.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/10/1297332689-640.jpg[/smallimg]
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
It wasn't me!microshit schreef:Leuke klapper daarnet richting de Uithof, lijn 12...
Op één van de T-splitsingen nam een andere auto voorrang, terwijl hij de bus had moeten laten voorgaan. Gevolg: 25 meter aan bus moet een enorme noodstop maken. Uiteraard had geen van de passagiers hierop gerekend: mensen vielen van stoelen af en één dame viel dusdanig hard op de grond, dat deze meteen hulp nodig had van andere passagiers. Bij de halte De Kromme rijn is de bus dus blijven staan en kon de chauffeur ook meehelpen. Toen eenmaal de volgende 12 aankwam stroomde de hele bus leeg om daarin te stappen, ondertussen stond daar al nóg een bus achter te wachten, verkeerschaos alom. Zeker een kwartier later, toen ik over de Padualaan liep, kwam de 'pech' bus langzaam voorbij rijden met alleen de gewonde passagier erin - is dus vermoedelijk non-stop naar het ziekenhuis gegaan.
Maar reken er maar op dat dat nog wel een staartje gaat krijgen...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Ouch!!! Fles was zeker niet de enige persoon die bussen en gezondheid negatief wist te combineren...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Heerlijk, dat als je trein op tijd is hij dan voorrang moet verlenen aan eentje die te laat is...
Vanochtend vertrok mijn t3331 vrijwel op tijd uit Amsterdam Sloterdijk. Tussen het station en de aansluiting met de Westtak moest er even worden gewacht op een vertraagde IC, aldus de machinist. volgens AV waren de mogelijkheden een Fyra of een IC naar Dordrecht (waarschijnlijk de laatste).
En vanmiddag zat ik in de t2636. Iets voor Hoofddorp ging de vaart er wel heel erg uit en (volgensmij) na het station werd er wat moeilijk gedaan met wat wissels, waardoor we een van de middelste sporen de Schipholtunnel namen ipv de buitenste bus. Aankomst was op spoor 1.
De conductrice (die het goed uitlegde maar wel wat harder mocht praten over de intercom) vermeldde dat op het naastgelegen spoor een Thalys net binnen was gekomen (verklaarde dan de vreselijk piepende remmen), die voorrang had gekregen. Dus wij er even later achteraan. Voor de Riekerpolderaansluiting nog even staan wachten omdat volgens de conductrice het baanvak nog niet vrij was gegeven.
Vanochtend vertrok mijn t3331 vrijwel op tijd uit Amsterdam Sloterdijk. Tussen het station en de aansluiting met de Westtak moest er even worden gewacht op een vertraagde IC, aldus de machinist. volgens AV waren de mogelijkheden een Fyra of een IC naar Dordrecht (waarschijnlijk de laatste).
En vanmiddag zat ik in de t2636. Iets voor Hoofddorp ging de vaart er wel heel erg uit en (volgensmij) na het station werd er wat moeilijk gedaan met wat wissels, waardoor we een van de middelste sporen de Schipholtunnel namen ipv de buitenste bus. Aankomst was op spoor 1.
De conductrice (die het goed uitlegde maar wel wat harder mocht praten over de intercom) vermeldde dat op het naastgelegen spoor een Thalys net binnen was gekomen (verklaarde dan de vreselijk piepende remmen), die voorrang had gekregen. Dus wij er even later achteraan. Voor de Riekerpolderaansluiting nog even staan wachten omdat volgens de conductrice het baanvak nog niet vrij was gegeven.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
@Geert: Ik zou als ik jou was je post 1 op 1 doorsturen aan NS. Nu reisinformatieverbetering een hot item is, kan het toch niet anders dan dat daar naar gekeken wordt. Als was het alleen maar als voorbeeld hoe het niet moet.Geert schreef:Tja... Moest het even van me afschrijven Maar ik vond vooral de informatievoorziening erg slecht. Ben wel wat gewend, maar dit sloeg alles.
Ik was vrij en heb er zelf niets van meegekregen, maar heb zelf meerdere keren in eenzelfde situatie gezeten en wil dus wel een poging doen om te proberen om uit te leggen (dus niet om het goed te praten!) hoe zo'n situatie kan ontstaan en waarom er zo weinig aandacht is voor het informeren van (achtergebleven) reizigers:
1. Er doet zich een storing voor -> Mcn gaat proberen de storing op te lossen -> Mcn informeert Trdl: Deze wil een prognose weten en gaat maatregelen treffen (treinen om de gestrande trein heenleiden) -> Mcn informeert Hc en reizigers over de storing en geeft een voorlopige prognose af voor de duur van het oponthoud.
2. Storing blijkt dusdanig omvangrijk dat de Mcn er al dan niet met behulp van LBM/Nedtrain niet meer uit komt en verder rijden niet mogelijk is. BMP heft trein op en besluit met Prorail Netwerkbesturing over het opheffen of omleiden van eventuele andere treinen die gehinderd worden.
3. Trein kan uiteindelijk uit de weg (gebeurt meestal leeg) en de treindienst wordt hervat en de materieel- en personeelsomloop z.s.m. genormaliseerd.
Omdat je onfortuinlijk genoeg gestrand bent op een tussenstation, vrees ik dat jullie qua reisinfo en het al dan niet inlassen van een extra stop op een normaliter goed bediend stopstation tussen de wal en het schip in zijn gevallen. Het rijdend personeel van de gestrande trein heeft het op het moment van de storing te druk. De Mcn met het oplossen van de storing en communicatie naar Trdl, BMP, LBM en Hc. En de Hc met het informeren van BMP en de reizigers.
Een belletje met een verzoek voor een passend omroepbericht (want nu ben je in wezen eigenlijk min of meer 'afgescheept' met een algemeen omroepbericht voor de hele lijn Rtd - Gv) via Prorail en een verzoek voor een extra stop via BMP had hier veel ellende kunnen voorkomen, maar ik vrees dat niemand daar in de chaos van het moment de tijd voor heeft gehad of aan heeft gedacht. Zoals ik al zei heeft het treinpersoneel zijn handen vol en bij BMP zijn ze vooral gefocust om de treindienst z.s.m. te hervatten. Niet bedoeld om te katten naar Prorail, maar zij krijgen informatie uit eerste hand over de situatie ter plaatse en zijn dus niet blind, dus die hadden sneller en op maat kunnen omroepen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Op metrostation Amsterdam Wibautstraat wordt de roltrap van de uitgang Grensstraat vervangen. Vandaag is men begonnen met drilboren de tegels weg te halen rondom de roltrap, en met zo'n vuurspuwend snijding was bezig de zijkant in stukken te snijden. Gereed in week 8.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Lijkt me ook een mooie testcase voor de methode waar die Lars Nielsen van de week mee gekomen is. Hoe zou het daarmee gegaan zijn? :)Dexter schreef:@Geert: Ik zou als ik jou was je post 1 op 1 doorsturen aan NS. Nu reisinformatieverbetering een hot item is, kan het toch niet anders dan dat daar naar gekeken wordt. Als was het alleen maar als voorbeeld hoe het niet moet.Geert schreef:Tja... Moest het even van me afschrijven Maar ik vond vooral de informatievoorziening erg slecht. Ben wel wat gewend, maar dit sloeg alles.
Ik was vrij en heb er zelf niets van meegekregen, maar heb zelf meerdere keren in eenzelfde situatie gezeten
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Ik zag vanochtend in Hoorn Kersenboogerd een heel gezelschap uit een s3300 komen die vanaf het opstelspoortje kwam aangereden. Ze zullen wel zijn vergeten uit te stappen een kwartiertje eerder...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Er was OV-personeel aanwezig bij het spoeddebat van vanmiddag over de aanbesteding in de grote steden, dus ik denk dat deze wat GVB-ers naar Den Haag gebracht heeft.Etienne schreef:Wat dit ding nu weer in Den Haag te zoeken had?
Plaatje GVB-Citaro G op Den Haag Centraal
Re: OVer je reiservaringen in februari 2011
Ze zijn nou flink aan het testen op de HSL tussen Bd en ..... heb vandaag een aantal keer een fyra stam gezien op station Bd
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten