Ov-acties op komst in grote steden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Stefan »

hidihi schreef:Ik moet zeggen dat ik het schandalig vindt dat lijn dat lijn E, 4, 33, 66 niet rijden omdat deze drukke lijnen zijn of op redelijke onbereikbare plaatsen komen
En dat is precies de reden waarom ze niet rijden. ;) Waarom denk je anders dat bijvoorbeeld in Den Haag (weet zelf namelijk echt niet wat de drukke lijnen zijn in Amsterdam) lijn 3, 4, 24 en 25 niet rijden?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Suus »

In Amsterdam worden juist de spitslijnen en rustige lijnen niet gereden tijdens de staking...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Daantje »

Het meest bizarre vind ik dat er die dag geen enkele mogelijkheid is om met het openbaar vervoer bij Rotterdam Airport te komen. Staat er in de metro doodleuk dat je op tijd vervangend vervoer moet regelen maar toeristen enzo lezen dat natuurlijk niet. Overigens zullen mensen van/naar het vliegveld reizen doorgaans ook niet de forenzen zijn die dagelijks de metro lezen. Vind ik echt een afknapper.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Geert »

Door te knippen zoals er nu geknipt is had men net zo goed een volledige staking kunnen organiseren, het effect is ongeveer gelijk. Metro A t/m D zijn zo ongeveer de enige drukke lijnen die nog wel rijden...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Metro A t/m D zijn zo ongeveer de enige drukke lijnen die nog wel rijden...
....volgens de zondagsdienstregeling.
For Your Railroad Adventures
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Gekko123 »

Kortom, ze willen de publieke opinie opjutten om de aanbestedingen toe te juichen door te knippen in de belangrijkere verbindingen. Want je gaat me niet vertellen dat een eventuele andere vervoerder die lijnen ook zou schrappen...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door tsov »

Wat niet op de GVB-website staat maar wel op de schermen op de steigers: ook de GVB-veren varen een aangepaste dienstregeling. Volgens de schermen varen er geen spitsvaarten. Dat is voor het NDSM-werfveer en het IJpleinveer te begrijpen, maar ik weet niet hoe ze dat met het het Houthavenveer en Distelwegveer gaan doen. Daar zijn niet echt specifieke spitsafvaarten, maar wordt in de spits (en 's avonds) de dienstregeling geheel omgegooid tov overdag...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Suus »

zondagsdienstregeling?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door tsov »

Dan gaat de eerste pont op IJplein, NDSM en Houthavenveer pas na 9 uur, vaart het Distelwegveer helemaal niet en gaat de tweede pont naar de Buiksloterweg pas om 11 uur varen (dus voor die tijd een 12-minutendienst). Dat gaat geheid fout, want de forensenstroom is iets te dik en alternatieven zijn er niet...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door mb90 »

find_your_spot schreef:
Geert schreef:Metro A t/m D zijn zo ongeveer de enige drukke lijnen die nog wel rijden...
....volgens de zondagsdienstregeling.
Een vakantiedienstregeling (wat gewoon in het artikel van de RET staat) is toch heel anders dan de zondagsdienst. Er zijn genoeg lijnen die tijdens de vakantiedienst in Rotterdam gewoon rijden en op zondag niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Vinny »

tsov schreef:Dan gaat de eerste pont op IJplein, NDSM en Houthavenveer pas na 9 uur, vaart het Distelwegveer helemaal niet en gaat de tweede pont naar de Buiksloterweg pas om 11 uur varen (dus voor die tijd een 12-minutendienst). Dat gaat geheid fout, want de forensenstroom is iets te dik en alternatieven zijn er niet...
Als het echt fout gaat dan wordt de IJ-tunnel opgengesteld, en volgens mij is het zelfs zo dat wanneer die optie niet mogelijk is (vanwege werkzaamheden aan de Noord-Zuidlijn) dat dan de staking niet door (mag) gaan. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik tot nog toe eenmaal heb meegemaakt dat de veren echt plat lagen, en heb toen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een retourtje door de IJtunnel te fietsen. Dat is wel erg lang geleden, maar wel leuk om een keer meegemaakt te hebben.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
calimero1039
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 14:02
Locatie: Amsterdam

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door calimero1039 »

Beste dames en heren het is GEEN staking.
Het is een actie, dat is echt wat anders.
En deze actie gaat zeker door want de ijtunnel zal niet gebruikt worden voor fietsers e.d.
Er is immers vervoer.
Nee, in Amsterdam in elk geval geen zondagsdiest maar een hoogzomer met aanpassingen.
Dit is geen voorbarig gebaar om de mensen te doen denken... maar werkelijkheid als men zich wil houden aan de bezuinigingen van 120 miljoen in de 3 steden.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door tsov »

Het zal me een worst wezen hoe je het noemt en wat de inhoud is, maar ik wil wel graag worden voorgelicht! Ik weet nu niet of de pont die ik standaard neem wel vaart en dat vind ik wel leuk om te weten, aangezien ik maandagochtend een tentamen heb...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door hauptbahnhof »

Van www.gvb.nl:
Ook de spitsdiensten van het IJplein- en NDSM-werfveer komen te vervallen.

Lijkt mij niet zo moeilijk aangezien het NDSM-werfveer normaal om het half uur gaat, en in de spits om het kwartier. Vanaf NDSM vervallen dus de ritten die om 15 en 45 vertrekken en vanaf IJplein de ritten die om 12, 27, 42 en 57 vertrekken. Dat zijn de spitsdiensten.

Zucht... :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door JWM »

Wat hebben de veren te maken met de kabinetsplannen voor het OV? Is toch een geheel ander contract dan de OV concessie?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Wubbo »

Staken bij de veren is een heel makkelijke manier om zo veel mogelijk reizigers te pesten. Dat is tenslotte ook het doel van deze actie. Met kabinetsplannen heeft het niks te maken.

Zo, kom maar met de reacties nu, ik ben benieuwd.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door tsov »

Eens! De veren vallen niet onder de OV-concessie...

@hauptbahnhof: dat stond er gisteren nog niet. Bedankt! Dan heb ik niets te vrezen. :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Wubbo »

Enkele berichten verwijderd. Schelden op politici doe je maar op een ander forum maar niet hier.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door htm_tram »

Ik zeg alleen dat Wilders een verader is...

Dan maar zo. Laat al het openbaar vervoer maar staken... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Suus »

Interessant is wel om te zien hoe een stakingsoproep in verschillende steden zo anders uitpakt:

- In Amsterdam wordt er wel geschrapt, maar dan op zo'n manier dat zo min mogelijk mensen er last van hebben. De rustigste lijnen worden geschrapt en spitsdiensten binnengehouden. Dat de boten meedoen met de staking is vreemd want zijn geen onderdeel van de OV-concessie, lijkt mij solidariteit. Enigszins de feeling met de klant verloren, maar houdt genoeg alternatieven in stand.
- In Den Haag begint het verhaal opzich goed, de rustigste tramlijnen worden geschrapt, maar hakt er vervolgens flink in met de drukste buslijnen en het volledige RandstadRail (dat is een andere concessie...). Blijkbaar hebben de stakers hier iets minder feeling met de klant...
- In Rotterdam schrapt men vervolgens maar gewoon alle drukke buslijnen en een drukke tramlijn, en dan rijdt de rest met de afschuwelijke vakantiedienstregeling. Die is in een normale vakantie al amper toereikend in Rotterdam :X Hier zijn de stakers elke verbinding met de realiteit verloren.

Tenzij dit opzet was (elke dag een stapje erger en de duimschroeven wat strakker aandraaien) geloof ik niet dat dit een groot succes gaat worden. Ik vraag mij af of de gedupeerde reiziger eerder gaat denken: Wat een stomme overheid of wat een stakend schorriemorrie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Chauf21 »

Daarbij rijden de streekvervoerders wel gewoon. Dat gaat scheve gezichten opleveren (dat doet het in de aanloop naar volgende week al) en kan wellicht zelfs wel averechts gaan uitpakken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Vinny »

Ze schijnen zelfs volgens de dienstregeling te rijden...

Ik heb nog meegemaakt dat het streekvervoer dan niet meer in de stad reed, maar gewoon via de ringweg de Haarlemmerweg naar Amsterdam Centraal, zodat de stadshaltes onbediend bleven...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Raymond »

Maar de streekvervoerders zouden wel gek zijn als ze solidariteit tonen en de haltes in de stad niet bedienen. Die azen tenslotte op de stadconcessie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Geert »

Er zijn eerder wel acties geweest waarbij het stadsvervoer staakte en de streekvervoerders de haltes in de stad niet bedienden, een paar jaar terug nog volgens mij. In de stad kon je dan wel instappen maar niet uitstappen (bij lijnen die de stad uitreden) en andersom kon je bij lijnen die de stad inreden in de stad alleen maar uitstappen.

Hoe dan ook zal de capaciteit van de streekvervoerders niet genoeg zijn om iedereen in de stad te vervoeren, lijkt me...
Bee schreef:Interessant is wel om te zien hoe een stakingsoproep in verschillende steden zo anders uitpakt:

(...)
- In Rotterdam schrapt men vervolgens maar gewoon alle drukke buslijnen en een drukke tramlijn, en dan rijdt de rest met de afschuwelijke vakantiedienstregeling. Die is in een normale vakantie al amper toereikend in Rotterdam :X Hier zijn de stakers elke verbinding met de realiteit verloren.
En ook nog de RSR-verbinding met Den Haag. Dat betekent dus dat heel wat reizigers daar hun dorp niet uit kunnen, alle buslijnen eindigen nu immers op een RSR-station...
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Ov-acties op komst in grote steden

Bericht door Etienne »

En voor de buslijnen die wel in Rotterdam komen geldt het principe dat men stadinwaarts alleen mag uitstappen. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten