Mag ik even kwijt #69

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Suus »

En dat is pas aflevering een :mrgreen: In deel twee krijgt iedereen in het publiek een Volkswagen New Beetle model 2012 (wordt pas over enkele maanden uitgebracht) :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Lijkt me verstandig als de defibrilators al bedrijfsgereed staan in die studio dan.
Haha :lol:
Caspar schreef:Mijn gasverbruik is inderdaad niet hoog, maar dat heeft een paar redenen: ik heb afgelopen paar jaar veel avonddiensten gewerkt, waarbij dus de verwarming niet aan heeft gestaan thuis. Verder heb ik het niet snel koud en tot slot zit ik helemaal ingeklemd tussen andere appartementen, en in de luwte van de wind, waardoor het nu in huis 18,4 graad is terwijl vandaag de kachel nog niet heeft aangestaan.
Het feit dat je ingeklemd zit tussen andere appartementen kan inderdaad best schelen. Ik woon zelf op een hoek van de flat (niemand boven me, naast we woont nog 1 persoon maar die is niet vaak thuis) en mijn kamer wordt dan best wel snel koud, terwijl een paar kamers verderop (die aan alle kanten ingeklemd zijn door andere kamers) de temperatuur wel behaaglijk is. Dat kan best wel een verschil maken tussen wel of niet de kachel aanzetten.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Justin »

Even multitasken:

Oude kasten monteren, nieuwe kasten in elkaar zetten, ondertussen Six Nations Ireland-France kijken, en lachen om m'n middelbare school archieven (had blijkbaar op 13 april 2005 2 uur strafcorvee omdat ik 1 minuut te laat binnen kwam... -o- *O* )
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Ik heb toevallig vorige week ook de standen opgeschreven. 330m3 gas verbruikt het afgelopen jaar. Het jaar ervoor 300m3 dus dat zal wel meevallen met bijbetalen. Elektra ook zelfde als jaarervoor iets minder dan 1500kwh.
Ik heb afgelopen jaar ongeveer 980 m3 gas verbruikt en ongeveer 1250 kWh elektriciteit. Woon hier gemiddeld ongeveer met 1,5 persoon. Benedenwoning met boven en aan weerszijden buren, dubbelglas, oude cv-ketel, kook op gas en ben vrij weinig thuis.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door AppleMoose »

Vandaag naar de SP Ledendag geweest in Burgers Zoo in Arnhem.
Was erg gezellig! *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door tsov »

Aan al het goede komt een einde, zo ook aan het kerstbomenvervoermiddel van Bee. Of althans aan mijn eigendom daarvan.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Maik »

Ik ben wel op zoek naar een andere auto, maar ik denk dat het toch een andere gaat worden. :lol: :wink:
Pommes.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door STF »

Wat komt er nu voor auto tsov? Zeker zoiets als een Nissan Navara zodat de kerstbomen van Bee er iets makkelijker inkunnen nu hij zo afgelegen gaat wonen. :mrgreen:

Afbeelding
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Dafdriver »

tsov schreef:Aan al het goede komt een einde, zo ook aan het kerstbomenvervoermiddel van Bee. Of althans aan mijn eigendom daarvan.
Hey Tim ga je daar geen vreselijke spijt van krijgen? Qua vaste lasten lach je iedereen al uit met die wagen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Suus »

STF schreef:Wat komt er nu voor auto tsov? Zeker zoiets als een Nissan Navara zodat de kerstbomen van Bee er iets makkelijker inkunnen nu hij zo afgelegen gaat wonen. :mrgreen:
Ik woon straks dichter bij een bushalte dan nu :P

Het voorraadsysteem van de IKEA vertrouw ik ook niet meer.

Eerst is er opeens plotseling spontaan een aanbieding waar niemand iets van af weet. Wel aardig, scheelt toch weer. Vervolgens hangt niemand bordjes op bij de vloerenafdeling in de IKEA... Dan kunnen 4 medewerkers het allemaal niet vinden in de computer. Op een gegeven moment geeft iemand een ram op het toetsenbord en opeens zouden er nog twee dozen TUNDRA aanwezig zijn. Ik had er 11 nodig, dus dat was een beetje te weinig :mrgreen:

Eenmaal in het magazijn, op weg naar de uitgang toch even bij de stelling van TUNDRA gekeken. Leek wel alsof er een oorlog geweest was, maar precies de kleur TUNDRA die ik wilde (en waar ik navraag naar had gedaan) stonden er nog 100 dozen :mrgreen: Dus weer terug naar de ingang van het magazijn, karretje meegenomen en volgeladen met TUNDRA (en ondervloer en legset).

Een scheelkijkende dikke man die continue op iets aan het kauwen was zag ik al eerder op de vloerenafdeling, en kwam ik dus ook weer tegen in het magazijn. Die was dus op zoek naar een andere kleur TUNDRA waarvan er volgens de medewerkers juist wel tientallen dozen nog van waren, maar daar waren er dus wel maar zes van (en jammer voor die meneer ging die kleur volgens een bordje ook nog uit het assortiment :? )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Publiek natuurlijk helemaal hysterisch? Weten die gasten dat van te voren dat het een speciale show wordt, of is dat een verrassing? Lijkt me verstandig als de defibrilators al bedrijfsgereed staan in die studio dan.
Nee het publiek wist van niets dus ze gingen volledig door het lint en er stonden inderdaad ambulancebroeders paraat, die zag je ook in beeld.

SLT maakt toch soms nog wel wat rare bokkensprongen: Mijn collega bracht vanmiddag de m2610 mee uit Rtd en zette die in de sluimerstand, zoals gebruikelijk. Aan het einde van de avond liep ik er langs en dacht: "Goh, wat is ie verdacht stil!" Toen zag ik dat de stroomafnemer was gezakt en het stel spanningsloos en bijna zonder hoofdreservoirdruk stond.

Dus ik probeerde nog snel om het stel te reanimeren, de ATB startte wel op maar het diagnosescherm niet en dan begin je dus niks omdat je dan niets kan aansturen. LBM gebeld en die kwamen met hetzelfde riedeltje als ik al had uitgeprobeerd. Na 2 pogingen in beide cabines lukte het niet om de stroomafnemer tegen de draad te krijgen, dus gaven we het op. LBM regelde dat er vannacht een storingsmonteur met een andere SLT zou komen om daarmee het stel te reanimeren.

Eigenwijs als ik was probeerde ik het in de andere cabine nog maar een keer, weer zonder resultaat. Maar toen ik me omdraaide, zag ik dat de stroomafnemer nu ineens wel omhoog stond. Dus ik snel het stel gereedgemaakt en voor de zekerheid een proefritje aangevraagd. Het stel deed het weer picobello en was weer gereed voor morgen.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door STF »

Daniel schreef:Elektra zit ik daarentegen weer slechts mee op 1274 kWh voor dezelfde periode van 8,5 maanden.
Caspar schreef:Elektra ook zelfde als jaarervoor iets minder dan 1500kwh.
Daantje schreef:ongeveer 1250 kWh elektriciteit.
Ongeloofelijk wat verbruiken jullie weinig elektriciteit, dat is maar 4 tot 5 kWh per dag... Kom ik aan met me 25 kWh per dag als m'n ouders op vakantie zijn.
Ik heb de oorzaak nog altijd niet gevonden, ben nu toch al weken aan het zoeken maar het wordt steeds idioter; elke lamp of apparaat die ik 24 uur lang op een tussen-meter aansluit blijkt minder te hebben verbruikt dan ik op voorhand becijfer. Oftewel; het verschil tussen de optelsom van alle verbruikers bij elkaar en het verbuik op de hoofd-meter wordt alleen maar steeds groter.

En aan de meters zal het ook niet liggen, op de vorige hoofd-meter was het dagelijkse verbruik net zo hoog en ik gebruik zelf minstens vier verschillende tussen-meters om het verbruik per lamp of apparaat te meten.

Enige wat ik nog zou kunnen verzinnen zijn de nooduitgang-lampjes, die weliswaar alleen gaan branden zodra de elektriciteit uitvalt maar er zit natuurlijk ook een acculader ingebouwd die wellicht belachelijk veel energie per dag verbruikt en dat maal zes van die lampunits... Als dat zo is, vliegen ze er gelijk uit en ga ik wel op zoek naar energiezuinigere exemplaren.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door deadlock »

Dexter schreef:
Caspar schreef:Publiek natuurlijk helemaal hysterisch? Weten die gasten dat van te voren dat het een speciale show wordt, of is dat een verrassing? Lijkt me verstandig als de defibrilators al bedrijfsgereed staan in die studio dan.
Nee het publiek wist van niets dus ze gingen volledig door het lint en er stonden inderdaad ambulancebroeders paraat, die zag je ook in beeld.

SLT maakt toch soms nog wel wat rare bokkensprongen: Mijn collega bracht vanmiddag de m2610 mee uit Rtd en zette die in de sluimerstand, zoals gebruikelijk. Aan het einde van de avond liep ik er langs en dacht: "Goh, wat is ie verdacht stil!" Toen zag ik dat de stroomafnemer was gezakt en het stel spanningsloos en bijna zonder hoofdreservoirdruk stond.

Dus ik probeerde nog snel om het stel te reanimeren, de ATB startte wel op maar het diagnosescherm niet en dan begin je dus niks omdat je dan niets kan aansturen. LBM gebeld en die kwamen met hetzelfde riedeltje als ik al had uitgeprobeerd. Na 2 pogingen in beide cabines lukte het niet om de stroomafnemer tegen de draad te krijgen, dus gaven we het op. LBM regelde dat er vannacht een storingsmonteur met een andere SLT zou komen om daarmee het stel te reanimeren.

Eigenwijs als ik was probeerde ik het in de andere cabine nog maar een keer, weer zonder resultaat. Maar toen ik me omdraaide, zag ik dat de stroomafnemer nu ineens wel omhoog stond. Dus ik snel het stel gereedgemaakt en voor de zekerheid een proefritje aangevraagd. Het stel deed het weer picobello en was weer gereed voor morgen.
:pos: Goed verhaal ook trouwens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Daniel »

STF schreef:Ongeloofelijk wat verbruiken jullie weinig elektriciteit, dat is maar 4 tot 5 kWh per dag... Kom ik aan met me 25 kWh per dag als m'n ouders op vakantie zijn.
Tja, ik heb alleen maar spaarlampen... scheelt aardig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Suus »

Ik heb nog wel gloeilampen, maar die vervang ik pas als ze kapot gaan. Anders is het alsnog milieuverspilling.

Ik heb ook nog een LED-lamp liggen van de Postcodeloterij, volgens mij geeft die best prettig licht, alleen is die lamp echt enorm fel, alsof je een 100-watts gloeilamp hebt ingedraaid :P

Wat mij weer doet denken aan een paar jaar terug bij mijn oma. Mijn opa was een paar maanden dood, en de kast in de fietsenstalling moest ontruimd worden zodat ze de huur ervan kon opzeggen. Mijn opa had bij de verhuizing drie jaar ervoor al het gereedschap weggegeven (hij was zijn hele leven timmerman geweest bij de koninklijke stallen), maar binnen drie jaar toch weer een enorme hoeveelheid verzameld. Bij het uitmesten vonden we ook een lamp, die kon altijd nog gebruikt worden, dus die ging mee naar boven. Een dag later ging toevallig de lamp in het berghok kapot, en kon die lamp mooi ingedraaid worden. Alleen was die lamp 120 watts, alleen zagen we dat pas na het indraaien. We vonden hem wel wat groot, maar je kon in het berghokje van 2 bij 2 alleen nog naar binnen met een zonnebril op _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Ik heb ook nog een LED-lamp liggen van de Postcodeloterij, volgens mij geeft die best prettig licht, alleen is die lamp echt enorm fel, alsof je een 100-watts gloeilamp hebt ingedraaid :P
Kijk de waarheid maar:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fQO9ndYMKSM[/youtube]
For Your Railroad Adventures
erjeebee
Berichten: 1396
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door erjeebee »

STF schreef:Oftewel; het verschil tussen de optelsom van alle verbruikers bij elkaar en het verbuik op de hoofd-meter wordt alleen maar steeds groter
Ik zie maar 1 conclusie: Je hebt niet alle verbruikers weten te determineren.
Je hebt toevallig geen buurman waarvandaan oranje schijnsel en wietachtige luchten komen?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Caspar »

Pff ben vandaag niet vooruit te branden. Heb geen oog dicht gedaan op een of andere manier. Heb wel wat geslapen, maar dat is niet veel meer dan een paar keer een half uurtje met wakkere tussenpauze's. Wel een goede dag om de administratie bij te werken als ik zo naar buiten kijk met dit weer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Fles »

Nou, same here.. Gisteren lekker uitgeslapen, wel wakker worden met een grieperige kop, maar okee. Toch nog even tot 1:40 WK Allround liggen kijken en daarna werd mijn snotkop steeds erger eigenlijk. Uiteindelijk van 7 tot half 11 nog even wat kunnen slapen en toch maar op pad gegaan naar kantoor. Voor het weer had ik ook niet m'n bed uit gehoeven... Bah.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Suus »

Ik ben vandaag eens een dagje aan het werk in de bibliotheek van het Amsterdam Fashion Institute in plaats van de bibliotheek voor Sociaal-Pedagogische Beroepen. Totaal ander slag mens hier en ook de balie is "iets" anders. Ik wist niet dat er zoveel plakbriefjes op een scherm konden zitten :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Daniel »

@Fles/Caspar: OVNL zal wel besmettelijk zijn ofzo... gisteravond had ik me toch een barstende koppijn en misselijkheid maar een paracetamol deed wonderen. Had vlak voor ik naar bed ging al amper meer ergens last van en vandaag helemaal niet meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Michael »

Een meisje van de krant BN de Stem wil een verhaal over mij gaan maken over dat ik buschauffeur wil worden omdat niet veel jonge mensen dat willen worden. :lol: Ze moest er alleen nog toestemming voor vragen aan haar stagebegeleider. Dus misschien sta ik binnenkort wel in de krant
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door Suus »

Ik zit nu op deze werkplek direct naast de ICT-balie, maar man man man, wat hebben die een ruzie met Novell _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik zit nu op deze werkplek direct naast de ICT-balie, maar man man man, wat hebben die een ruzie met Novell _O-
Novell-problemen? Bestaat niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #69

Bericht door STF »

Vanmiddag naar de dokter geweest i.v.m. al die telkens terugkerende klachten die ik sinds kerst heb, ze stelde voor om eerst een hersenscan en epilepsie onderzoek uit te laten voeren in het ziekenhuis maar we hebben er op aangedrongen de volgorde om te draaien en eerst een suikerspiegel onderzoek te doen. Dus dat zal hopelijk binnen een paar weken plaatsvinden.
Ook deze dokter was er (net zoals de artsen in het ziekenhuis destijds) van overtuigd dat de hartklachten waar het allemaal mee begon slechts voortkomen uit iets anders.

Tussendoor probeer ik toch maar wat te klussen op de camping want er zijn altijd dingen die voor een bepaalde datum af moeten. Maar het valt af en toe echt niet mee; vrijdag heel wat uren aan het klussen geweest zonder klachten, gisteren twee keer kortdurend aan het klussen geweest terwijl het zweet me uitbrak en ik me al snel als een "lege batterij" voelde.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten