GVB-bussen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: GVB-bussen

Bericht door Jelmer »

mijn waarnemingen tot nu toe:
353 BX-VR-96
355 BX-VT-60
358 BX-VZ-17
360 BX-VS-80
362 BX-VS-01
363 BX-VS-02
365 BX-VX-47
366 BX-VS-46
allen garage Noord

370 BX-VT-62
garage West
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zag vandaag trouwens zo'n nieuwe bus op lijn 18, waarbij de zij- en achterdisplays het wel volledig deden :pos:
calimero1039
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 14:02
Locatie: Amsterdam

Re: GVB-bussen

Bericht door calimero1039 »

hier Calimero weer even...
bussen uit noord aanvulling:

351 BX-VR-58
352 BX-VT-56
359 BX-VS-35

367 wel in noord zien rijden maar geen kenteken gezien.
Reed niet op een lijn trouwens.

Kentekens zitten lekker door elkaar.
Een van de redenen is dat o.a. cxx ook een aantal nieuwe bussen heeft rijden uit de zelfde periode van uitgaven.

gr. Calimero
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

De 173 (de Jonckheer met LED-displays) rijdt nu vanuit West, waarschijnlijk sinds de 36 is overgegaan van Noord naar West :). Zag hem vandaag toevallig op lijn 64.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Er is voor mijn gevoel sowieso een grote verhuizing geweest, maar de 171-173, 177, 180, 183 en 185-187 zijn inderdaad van Noord naar West verhuisd. Daarentegen zijn al in de zomer de laatste bussen in de 130-serie naar West verhuisd (131 t/m 136 zijn al afgevoerd of staan met schade aan de kant)

Het schijnt trouwens ook dat de eerste bussen van de serie 556-585 naar Evobus zijn gestuurd, die zijn dus vervangen door de nieuwe Citaro's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: GVB-bussen

Bericht door someone-unreal »

Misschien dat iemand het hier weet, maar ik zag tijdje terug een aantal GVB bussen (Geleed en ongeleed) rijden over de A6 richting Almere/Lelystad. Ik had echt geen idee wat ze daar deden. Zouden ze misschien naar Heerenveen gaan (VDL)? Of zijn dit de wagens die buitendienst gesteld zijn?
calimero1039
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 14:02
Locatie: Amsterdam

Re: GVB-bussen

Bericht door calimero1039 »

GVB is inderdaad bezig een aantal bussen te vervangen, waar ze heen gaan weet ik niet maar vandaag waren er weinig bussen te vinden in de garage van noord rond de klok van 9 uur. Natuurlijk is het meeste op straat maar er zijn alijd wel bussen voor resrve, vandaag dus echt niet.
Hoe het in andere garages is weet ik niet.
Kortom als er nieuw komt (en er zijn er wat binnen gekomen) moet er ook weer wat weg.
Noord heeft sinds december 15 tot 20 nieuwe gelede bussen ontvangen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: GVB-bussen

Bericht door Ardan »

Citeaatje 009 op de 36 gezien vandaag :) Het nieuwe busstation Sloterdijk heeft wel verdomd mooie fotostandpunten zeg, met die trappetjes en het goede overzicht, en af en toe een metro die bovenlangs komt scheuren :D
(ja, vandaag pas voor het eerst wezen kijken :oops: )
Ik doe ook maar wat
calimero1039
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 14:02
Locatie: Amsterdam

Re: GVB-bussen

Bericht door calimero1039 »

Klopt Ziggy, noord heeft nog maar 2 lijnen die met standaard bussen tuft. 38 en 46 (ma t/m za).
En o.a. de 173 reed tot die tijd (12 december) in noord.
X-MANUEL-X
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 20:49

Re: GVB-bussen

Bericht door X-MANUEL-X »

Ik zat gisteren in een Citaro 373 op lijn 21, ik zag een andere stop symbool op het scherm: stop (autoverkeer symbool) Bus stopt!! stop (autoverkeer symbool). Het verschijnt op het: vergeet u niet uit te checken? dus niet op GVB symbool (rechts onder).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: GVB-bussen

Bericht door Dexter »

Ik reed vanmorgen over de Westtak tussen Asdl en Ass en ik dacht op het terrein van Garage West een bruine of bronskleurige MAN Lion's City te hebben gezien. Ik weet het niet zeker, want ik reed er met 110 km/h voorbij.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Check, die heb ik vanavond ook zien staan. Kan echter niet vinden waar hij vandaan komt, wat hij daar doet en waar hij hierna naartoe gaat.

Het zou natuurlijk kunnen dat ook deze bus net zoals de Citea 009 getest gaat worden voor een bestelling van nieuw materiaal. Zou mij in ieder geval niets verbazen. Wellicht dat hij dan nog een ander kleurtje gaat krijgen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: GVB-bussen

Bericht door hauptbahnhof »

De nieuwe waterstofbussen voor GVB? :?: :?: :?:

http://www.facebook.com/home.php#!/phot ... 2278790138
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Laat ze die Phileasbussen lekker in Eindhoven houden, die lelijke troep hoeven we hier niet toch :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: GVB-bussen

Bericht door Klaasje »

Volgens mij zijn ze ook niet handig met een gesloten instapregime. De Buschauffeur moet zo'n beetje achterstevoren zitten om te kunnen controleren als je ziet waar de "voordeur" zit.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: GVB-bussen

Bericht door Lange_Dre »

hauptbahnhof schreef:De nieuwe waterstofbussen voor GVB? :?: :?: :?:

http://www.facebook.com/home.php#!/phot ... 2278790138
Kan iemand de foto plaatsten zodat je hem ook kan zien zonder je een facebook profiel hoeft te hebben? :?:
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: GVB-bussen

Bericht door lint41 »

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 2278790138

In ieder geval gaat de eerdere link ook gewoon 'door' als je even wacht ;) Facebook hebben is dus niet direct nodig.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: GVB-bussen

Bericht door MdJ »

Dexter schreef:Ik reed vanmorgen over de Westtak tussen Asdl en Ass en ik dacht op het terrein van Garage West een bruine of bronskleurige MAN Lion's City te hebben gezien. Ik weet het niet zeker, want ik reed er met 110 km/h voorbij.
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busf ... tanahatoe/
Een paar fototjes :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: GVB-bussen

Bericht door Dexter »

Ik zag ze ja, dus ik had het toch goed gezien op zondagmorgen vroeg in het voorbijrijden (best een prestatie :mrgreen:). Het is geen hybride of CNG of anderssoortig aangedreven bus, dus kennelijk doen ze in Amsterdam niet aan die onzin mee.
Vallend blad maakt rails glad.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: GVB-bussen

Bericht door Dexter »

Iemand heeft vandaag op de A1 de 573 en de 577 gespot die vanuit Evobus Nijkerk weer terug naar Amsterdam gingen om 'afgekeurd' te worden (zo stond het er): http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... gerritsen/
Vallend blad maakt rails glad.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: GVB-bussen

Bericht door Jelmer »

Er staat op OViB een eerder bericht met foto's van een hele rij 500-en bij EVObus. Is de hele serie buitendienst?
Heb de kentekens van de 573 en 577 gecontroleerd op de RDW site, maar beiden staan nog netjes vermeld.
Oud forumgebruiker

Re: GVB-bussen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nee, ze rijden nog vanuit Noord.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Ik heb eerigsteren ook een paar willekeurige kentekens (van de wagennummers die bij Evobus staan) ingetypt op de site van RDW en de ene is wel overgeschreven en de ander weer niet dus veel logica lijkt er tot op heden nog niet in te zitten.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door STF »

Op een ander forum las ik dat er zeventig VDL Citea's SB120 besteld zijn voor GVB, de eerste tien worden deze zomer geleverd en de overige zestig aan het einde van het jaar.

Ik heb nog altijd niet in die test-Citea gezeten, elke keer rijdt ie net voor me neus weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: GVB-bussen

Bericht door Suus »

Klopt. Ik wist het al maar het was nog geheim zeg maar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten