NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Caspar »

NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

De NS heeft burgemeester Van der Laan van Amsterdam een brandbrief gestuurd over Koninginnedag. Daarin staat dat er maar iets hoeft mis te gaan en er kunnen grote problemen met de openbare orde ontstaan.

http://nos.nl/artikel/218855-ns-bezorgd ... -adam.html

En link naar de brandbrief van de NS:
http://content1a.omroep.nl/ae8ca989daa2 ... nnedag.pdf
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Caspar »

Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet kan zoals het vorig jaar verliep. Het was een grote chaos rondom Amsterdam centraal. Na verloop van tijd liepen de stations van Zaandam en Haarlem ook helemaal vol met treinen, en met duizende reizigers, waardoor die ook door de politie moesten worden afgezet en ontruimd. Echter, het eerder stoppen met de feesten 's avonds lijkt mij niet een effectieve manier om de veiligheid op het spoor te vergroten. De grootste problemen deden zich volgens mij voor met de aanvoer, baldadige jongeren uit met name de series s3000, s4500 s4000 s4800 zorgden ervoor dat juist op de heenweg er aan de noodrem werd getrokken, over de sporen werd gelopen etc.

Afbeelding
Ik heb er bijna 3 uren over gedaan om vanaf Hoorn op mijn werk in Amsterdam centraal te komen :roll:
Zo te zien was het hier op de klok 13.05 in Zaandam, ik was om 14.45 in Amsterdam. De HC van mijn gestrande trein in Zaandam hield in ieder geval de moed erin, en ging allemaal kroegen omroepen waar het volgens hem gezellig is in Zaandam, en dat je beter daarheen kon gaan dan naar Amsterdam. Volgens mij had ie wel enkele tientallen mensen op die manier overgehaald niet naar Amsterdam te reizen. :lol:

Afbeelding

Er werd ook op de heenweg al zo veel gezopen onderweg, en hard op de ramen deuren gebonkt en geschopt, dat ik het nog vind meevallen dat erniet veel meer kapot ging aan de trein. Daarnaast levert het heel veel geschrokken machinisten en Prorailers op zo'n dagje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Fles »

Eerlijk gezegd begrijp ik er geen bliksem van wie het in zijn hoofd haalt om op Koninginnedag naar Amsterdam te willen. Al die mensen zijn in principe hun eigen probleem.

Koninginnedag is een ideale dag om naar België te gaan :Y vooral als het op een doordeweekse dag valt *O*
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Mark »

Fles schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik er geen bliksem van wie het in zijn hoofd haalt om op Koninginnedag naar Amsterdam te willen.
Mwah, vorig jaar tot 16:00 gewerkt, zonder één minuut vertraging van Hgl in Asdz gekomen en daarna van een heerlijke BBQ met een koud pilsje in het Westerpark genoten. *O*

Amsterdam is prima te doen op Koninginnedag. :D Zolang je maar niet naar het Centraal station of die pleinen gaat waar half tokkie-Nederland dan staat. :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door MdJ »

Ook op die pleinen is het gezellig hoor:)

Vorig jaar heb ik 2 uur over gedaan om van Amsterdam naar Apeldoorn te Komen... Scheelt maar een uurtje met normaal. Ook met de 5800 (met 2x DDAR) waar in Wp de achterste verder leeg meemoest omdat het raam uit een deur was getrapt, en via Mbda (spoor richting Almere dus) naar Naarden=Bussum gegaan, omdat er een IC voor ons twee keer aan de noodrem getrokken was.
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Mark »

Had dan gewoon naar het westerpark gekomen, ongelofelijke zak hooi dat je er bent _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door MdJ »

Ik vond het niet erg hoor... Ik kwam iig thuis :mrgreen: :D
Bij twijfel: gebruik beton.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door huibf »

kom gewoon naar Eindhoven de Gekste !
De 3de stad van het land, qua Koniginnedag drukte dan...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Mark »

Ik dacht dat alle brabo's juist de eigenschap hadden naar A'dam te komen? :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door willy84 »

pfffff Amsterdam Centrum is echt geen lol meer aan. Zoo mega druk. Ik vind de Kalverstraat op maandag middag al aardig druk. Als ik in m'n pauze rondloop vraag ik me altijd af of die gasten niet moeten werken ofzo :roll:

iig geen Koninginnedag meer in Amsterdam tenzij het even treinen kijken is op CS en die mega mensenstromen. Dat vind ik wel machtig mooi om te zien, maar er zelf tussen staan. :N
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Vinny »

Je moet een beetje weten waar je heen gaat op koninginnedag in Amsterdam. Vroeger vluchtte ik ook altijd de stad uit, maar ik heb ondertussen wat plekjes weten te vinden waar gewoon ouderwetse gezelligheid te vinden is, de Noordermarkt bijvoorbeeld. Of Oud-Zuid, waar "alleen maar nette mensen" komen :lol:

Afijn elk jaar wordt er wel wat geroepen over baldadig tuig, maar een echte oplossing heb ik tot nog toe niet voorbij zien komen..., behalve een soort van oplossing voor Caspar: met de bus van Hoorn naar Amsterdam reizen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Suus »

willy84 schreef:pfffff Amsterdam Centrum is echt geen lol meer aan. Zoo mega druk. Ik vind de Kalverstraat op maandag middag al aardig druk. Als ik in m'n pauze rondloop vraag ik me altijd af of die gasten niet moeten werken ofzo :roll:
Uit onderzoek blijkt dat de Kalverstraat steeds minder druk wordt vanwege de toegenomen verkoop van producten via internet. Er lopen bovendien ook studenten, part-timers, huisvaders en toeristen rond, echt niet iedereen hoeft maandagmiddag op het werk te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Caspar »

Ik loop er ook wel eens voor een late dienst begint bijvoorbeeld. Verder, wat heeft die enorme dronken jongenlui massa te maken met plekjes waar het nog wel gezellig is? Die komen maar voor een ding, en dat is helemaal kapot zuipen bij artiesten als David Guetta, Gebroeders Ko, Gerard Joling, R.I.O. en andere 538 sterren. Het zijn precies dezelfde lui als die ik ook vaak op zondagmiddag naar de Arena zie afreizen, gewapend met een sixpack bier per persoon en dan veel te hard schreeuwen terwijl ze gewoon naast elkaar zitten in de trein.
En die trein waarbij de nooddeur ontgrendeling werd gebruikt, stond nog geen 2 minuten stil voor een sein. Sterker, iedereen was zo gefocust bezig, dat er wel werd gezorgd dat er altijd een aankomst spoor vrij was, om toestanden te voorkomen. Zodra de eerste trein leegliep, voel je de bui al hangen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Dexter »

Vroeger, dat wil zeggen t/m 1999, zakte ik ook met een groepje vrienden af naar de hoofdstad. Toen was het nog redelijk leuk, maar ook al loeidruk en met de nodige noodremtrekkingen en spoorlopers. Nu is 020 dus geen optie meer.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Caspar »

Een leuk feest snachts in Amsterdam heb ik wel al vaker gedaan. Uurtje of 7 naar huis sochtends, dan had ik zo'n hele DDM1 bijna voor mezelf richting Hoorn of Alkmaar. En dan pas ergens 's middags weer mijn bed uit als het koekhappen was afgelopen op de tv, misschien nog even biertje halen in Alkmaar en Hoorn zelf.

Maargoed, ik trof dus een machinist aan de lijn, die weigerde zijn trein om te bouwen, omdat ie zijn cabine niet uit durfde te gaan zonder dat er politie was, uit angst in elkaar geslagen te worden. Dan is het toch echt wel een beetje uit de hand gelopen lijkt me. Moest gewoon de hoorn verder van mijn oren af houden omdat er een enorme herrie van bonzende mensen op zijn deur te horen was.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Fles »

Stond vandaag een stukje in De Pers dat Van der Laan ZELF gevraagd had aan de NS om een jankbrief te sturen :')
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Vinny »

Met Van der Laan heb je nou niet meteen de meest capabele burgemeester die Amsterdam ooit gehad hebt te pakken nee, maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is. Ik zou zeggen, de afgelopen 10 jaar is het steeds nijpender geworden, maar ik heb tot nog toe niemand met een oplossing voorbij zien komen. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Caspar »

Ja maar een beetje langs kinderen op kleedjes slenteren, naar een viool luisteren van een 11 jarig meisje, een terrasje als het goed weer is, daar houdt het bij steden als Alkmaar en Hoorn wel bij op. Nou niet bepaald bruisend te noemen. Misschien moet er op wat meer plaatsen in de provincie iets worden georganiseerd wat er ook 15 tot 30 jarigen kan boeien. BV een podium maken met artiesten die het luisteren waard zijn, met buitentaps etc. Maargoed de gemeenten zullen het niet zo erg vinden als de ellende zich ieder jaar naar Amsterdam verkast, heb al eens vaker de terras stoelen door de lucht zien vliegen in Alkmaar aan het einde van de middag door een ruzie cq vechtpartij.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS bezorgd over Koninginnedag A'dam

Bericht door Vinny »

Ze hebben vast wel ergens een weiland tussen Alkmaar en Amsterdam waar je een enorm podium op kunt neerzetten en waar iedereen los kan gaan zonder dat de omgeving daar last van heeft :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 134 gasten