OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Toen ik het station van Deventer uitliep om 22:50 uur zag ik een Syntus-alliance op de buffer staan. Bussen in originele Syntus-kleuren op de buffer rond die tijd rijden de 56.. vond ik dus nogal raar aangezien Syntus helemaal geen alliances in de normale dienst rijdt. Ze staan in Zutphen, gereed als treinvervangend vervoer, en volgens mij rijden ze ook nog nachtlijnen vanuit discotheek De Radstake (denk ik, ben al heel lang niet meer naar de Radstake geweest gauw weer eens heen!). Maar toch, terwijl ik in mijn bus zat, zag ik de 1012 langs perron D voorrijden als lijn 56 naar Borculo. Gevalletje bustekort?
Laatst trouwens ook nog dat hele ouwe ding dat normaal op de 99 Delden-Hengelo (ben de naam kwijt) rijdt in Deventer op de buffer zien staan voor een overnachting aldaar, met de koersrol op 56 Borculo.
Laatst trouwens ook nog dat hele ouwe ding dat normaal op de 99 Delden-Hengelo (ben de naam kwijt) rijdt in Deventer op de buffer zien staan voor een overnachting aldaar, met de koersrol op 56 Borculo.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Radstake is voor mij ook al weer 3 jaar geleden ofzo... Veel te lang
Maar On-Topic: Volgens mij reden die discobussen altijd met de Gelede Volvo's van Syntus, niet de Alliances.
Krijg soms het idee dat Syntus in Twente een beetje dat materiaal inzet wat toevallig voorhanden is, maar heb alleen maar het beeld vanuit Enschede en wat ik her en der zie en lees...
Maar On-Topic: Volgens mij reden die discobussen altijd met de Gelede Volvo's van Syntus, niet de Alliances.
Krijg soms het idee dat Syntus in Twente een beetje dat materiaal inzet wat toevallig voorhanden is, maar heb alleen maar het beeld vanuit Enschede en wat ik her en der zie en lees...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Net zag ik DDAR met een 1700 in de s4600 richting Asd.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
O405 neem ik aan dat je bedoelt :)Ardan schreef:Laatst trouwens ook nog dat hele ouwe ding dat normaal op de 99 Delden-Hengelo (ben de naam kwijt) rijdt in Deventer op de buffer zien staan voor een overnachting aldaar, met de koersrol op 56 Borculo.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Die O405 en alliances schijnen wel vaker te rijden op de lijnen 56,91, 92 en 98 i.v.m. een bustekort idd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Vorige week zag ik dat er bij de Syntus stalling in Neede een stuk of 8 Alliance's en 2 gelede Volvo's staan, dus keuze genoeg. :DArdan schreef:Toen ik het station van Deventer uitliep om 22:50 uur zag ik een Syntus-alliance op de buffer staan. Bussen in originele Syntus-kleuren op de buffer rond die tijd rijden de 56.. vond ik dus nogal raar aangezien Syntus helemaal geen alliances in de normale dienst rijdt. Ze staan in Zutphen, gereed als treinvervangend vervoer, en volgens mij rijden ze ook nog nachtlijnen vanuit discotheek De Radstake (denk ik, ben al heel lang niet meer naar de Radstake geweest gauw weer eens heen!). Maar toch, terwijl ik in mijn bus zat, zag ik de 1012 langs perron D voorrijden als lijn 56 naar Borculo. Gevalletje bustekort?
Laatst trouwens ook nog dat hele ouwe ding dat normaal op de 99 Delden-Hengelo (ben de naam kwijt) rijdt in Deventer op de buffer zien staan voor een overnachting aldaar, met de koersrol op 56 Borculo.
Het busvervoer van/naar de Radstake is sinds december in handen van Arriva/Gelderesch Reizen, Syntus heeft er niks meer te zoeken.
Pommes.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
De TCR 395 (een O405GN2) reed vanochtend op lijn 174 vanuit Numansdorp naar Rotterdam. Ik dacht dat die niet meer rondreed, maar een leuke verrassing was het wel. Helaas was een foto niet mogelijk, want ik zag alleen de achterkant nog.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Ik zal binnenkort eens gaan kijken of de TCR 398 er ook nog steeds is, maar die is geloof ik al een tijdje terug naar Waterland.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Afgelopen week had ik in Zwolle in de buurt van Eekwal/Centrum ook wel 2 opvallende.
1e was de 330, rijd normaal met speciale Volvo 8700's, toen reed ie met een (jawel) Amba 200 (ALE120). Dat was toch wel even wat anders.
2e op de terugweg (mss dag(en) later), was een gelede Citaro op lijn 294. In ieder geval beter dan leeg over de snelweg naar Zwolle rijden en dienst beginnen in Zwolle.
1e was de 330, rijd normaal met speciale Volvo 8700's, toen reed ie met een (jawel) Amba 200 (ALE120). Dat was toch wel even wat anders.
2e op de terugweg (mss dag(en) later), was een gelede Citaro op lijn 294. In ieder geval beter dan leeg over de snelweg naar Zwolle rijden en dienst beginnen in Zwolle.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Ik zat daarstraks tussen Es en Hgl in trein t1674 welke met een VIRM reed.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
De t2123 reed vanmorgen met een DDAR + 1700 en de t5832 reed met een SLT IV.
De t538 die al met 10 bakken reed, kreeg er in Amf in een waar recordtempo (gecombineerd, naar voren gelopen en de remproef genomen binnen 3 minuten!) voorop nog een extra drietje bij. Volgens de CTA's reed het Rtd -deel maar tot Ut, hoewel er daar als normaal werd gesplitst en vervolgens gewoon de t20538 naar Rtd vertrok.
De t538 die al met 10 bakken reed, kreeg er in Amf in een waar recordtempo (gecombineerd, naar voren gelopen en de remproef genomen binnen 3 minuten!) voorop nog een extra drietje bij. Volgens de CTA's reed het Rtd -deel maar tot Ut, hoewel er daar als normaal werd gesplitst en vervolgens gewoon de t20538 naar Rtd vertrok.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Er staat een gelede Connexxion Citaro in Hoorn op het station. Die komt er normaal ook nooit.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Trein t20134 reed met stel m59 in plaats van de voor deze pendel bestemde m3436.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
De TCR 398 is weer terug naar Waterland en de 395 is daarvoor in de plaats gekomen. De TCR 397 rijdt trouwens vanuit Oude-Tonge. De 0405GN wisselen zo vaak van stalling dat het niet meer bij te houden is. Want de 399 heeft ook een weekje vanuit Heinenoord gereden.Stefan schreef:Ik zal binnenkort eens gaan kijken of de TCR 398 er ook nog steeds is, maar die is geloof ik al een tijdje terug naar Waterland.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Vanochtend zwierf de m9443 rond in de s5100 en daarmee waren de reizigers maar wat blij. *O* Het was alleen soms een beetje aanpoten om de rijtijden te halen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Iemand enig idee wat de bedoeling is van de Sprinter-series die de Zaanlijn bedienen? De SLT's zijn volgens de NS al lang en breed gerepareerd, en toch komt er met enige regelmatig nog wat Mat'64jes langs.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Dat viel mij ook al op. De afgelopen dagen/weken heb ik steeds setjes Plan V in de s4000.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Het laatste wat ik er over hoorde is dat er nog een aantal SLT met defecten staat, maar dat het wegwerken daarvan in ieder geval niet voor kortere treinen zorgt. Dat er nog Mat 64 in de s4000 te bewonderen is, duurt nog tot ergens eind maart.Tevens schijnen er dan weer nieuwe SLT het land in de komen, zodat in juni ook de lijnen Hoorn-Kersenboogerd- Hoofddorp- Almere Oostvaarders- Amsterdam centraal verSLT't kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Caspar op zo 20 feb 2011, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Ik zou gaan janken en uit protest wachten op een normale trein ;)Dexter schreef:Vanochtend zwierf de m9443 rond in de s5100 en daarmee waren de reizigers maar wat blij. *O* Het was alleen soms een beetje aanpoten om de rijtijden te halen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Sinds wanneer is VIRM geen normale trein?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Die series keren op elkaar in Hoofddorp? Interessant om te weten. :)Caspar schreef:Het laatste wat ik er over hoorde is dat er nog een aantal SLT met defecten staat, maar dat het wegwerken daarvan in ieder geval niet voor kortere treinen zorgt. Dat er nog Mat 64 in de s4000 te bewonderen is, duurt nog tot ergens eind maart.Tevens schijnen er dan weer nieuwe SLT het land in de komen, zodat in juni ook de lijnen Hoorn-Kersenboogerd- Hoofddorp- Almere Oostvaarders- Amsterdam centraal verSLT't kunnen worden.
Overigens vraag ik mij af met hoeveel bakken SLT er tussen Hoorn en Hoofddorp wordt gereden. Momenteel is dat meestal met 5 bakken SGMm en dat is een beetje overkill (geen idee hoe het in de spits is precies, maar het is in ieder geval geen haringen in een ton).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
@htm_tram: Wat is dat nu weer voor een achterlijke reactie? Een beetje mcn haalt de rijtijden ongeacht met welk materieel.htm_tram schreef:Ik zou gaan janken en uit protest wachten op een normale trein ;)Dexter schreef:Vanochtend zwierf de m9443 rond in de s5100 en daarmee waren de reizigers maar wat blij. *O* Het was alleen soms een beetje aanpoten om de rijtijden te halen.
Tenzij jij weer eens te pas en te onpas in je gele vestje langs het spoor gaat staan zwaaien of zonder toestemming deuren ontgrendeld. Dat veroorzaakt zoveel vertraging, dat kan niemand eruit rijden.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Ik pak soms de t3325 van 6.59 uit Hoorn naar Zaandam, en die rijdt van tijd tot tijd met 8 bakken SGMm en zit vanaf de Purmerendse stations wel helemaal vol qua zitplaatsen. In Zaandam stappen er erg veel uit richting Amsterdam Centraal.VIRM schreef:Die series keren op elkaar in Hoofddorp? Interessant om te weten. :)
Overigens vraag ik mij af met hoeveel bakken SLT er tussen Hoorn en Hoofddorp wordt gereden. Momenteel is dat meestal met 5 bakken SGMm en dat is een beetje overkill (geen idee hoe het in de spits is precies, maar het is in ieder geval geen haringen in een ton).
Het is inderdaad geen haringen in een ton, maar in de spits is ie aardig gevuld. Een bezetting waar in ieder geval de reizigers niet over hoeven te klagen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
Het zijn meestal zes bakken SGM, planmatig is SGM-III+SGM-III. In de spits wordt er het een en ander versterkt, maar niet alles, want daar is geen capaciteit voor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8
@dexters
Ik vind dit ook een achtelojke reactie... Heeft er helemaal niks mee te maken... Klopt niks van. Ik heb meerde malen v-irm gehad in de stoptrein en heb toe gemiddeld 8 op de 10 keer de overstap gemist...
Ik vind dit ook een achtelojke reactie... Heeft er helemaal niks mee te maken... Klopt niks van. Ik heb meerde malen v-irm gehad in de stoptrein en heb toe gemiddeld 8 op de 10 keer de overstap gemist...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten