OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Ardan »

Toen ik het station van Deventer uitliep om 22:50 uur zag ik een Syntus-alliance op de buffer staan. Bussen in originele Syntus-kleuren op de buffer rond die tijd rijden de 56.. vond ik dus nogal raar aangezien Syntus helemaal geen alliances in de normale dienst rijdt. Ze staan in Zutphen, gereed als treinvervangend vervoer, en volgens mij rijden ze ook nog nachtlijnen vanuit discotheek De Radstake (denk ik, ben al heel lang niet meer naar de Radstake geweest :oops: gauw weer eens heen!). Maar toch, terwijl ik in mijn bus zat, zag ik de 1012 langs perron D voorrijden als lijn 56 naar Borculo. Gevalletje bustekort?
Laatst trouwens ook nog dat hele ouwe ding dat normaal op de 99 Delden-Hengelo (ben de naam kwijt) rijdt in Deventer op de buffer zien staan voor een overnachting aldaar, met de koersrol op 56 Borculo.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door marvinkok »

Radstake is voor mij ook al weer 3 jaar geleden ofzo... Veel te lang
Maar On-Topic: Volgens mij reden die discobussen altijd met de Gelede Volvo's van Syntus, niet de Alliances.
Krijg soms het idee dat Syntus in Twente een beetje dat materiaal inzet wat toevallig voorhanden is, maar heb alleen maar het beeld vanuit Enschede en wat ik her en der zie en lees...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Klaasje »

Net zag ik DDAR met een 1700 in de s4600 richting Asd.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door tsov »

Ardan schreef:Laatst trouwens ook nog dat hele ouwe ding dat normaal op de 99 Delden-Hengelo (ben de naam kwijt) rijdt in Deventer op de buffer zien staan voor een overnachting aldaar, met de koersrol op 56 Borculo.
O405 neem ik aan dat je bedoelt :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Etienne »

Die O405 en alliances schijnen wel vaker te rijden op de lijnen 56,91, 92 en 98 i.v.m. een bustekort idd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Maik »

Ardan schreef:Toen ik het station van Deventer uitliep om 22:50 uur zag ik een Syntus-alliance op de buffer staan. Bussen in originele Syntus-kleuren op de buffer rond die tijd rijden de 56.. vond ik dus nogal raar aangezien Syntus helemaal geen alliances in de normale dienst rijdt. Ze staan in Zutphen, gereed als treinvervangend vervoer, en volgens mij rijden ze ook nog nachtlijnen vanuit discotheek De Radstake (denk ik, ben al heel lang niet meer naar de Radstake geweest :oops: gauw weer eens heen!). Maar toch, terwijl ik in mijn bus zat, zag ik de 1012 langs perron D voorrijden als lijn 56 naar Borculo. Gevalletje bustekort?
Laatst trouwens ook nog dat hele ouwe ding dat normaal op de 99 Delden-Hengelo (ben de naam kwijt) rijdt in Deventer op de buffer zien staan voor een overnachting aldaar, met de koersrol op 56 Borculo.
Vorige week zag ik dat er bij de Syntus stalling in Neede een stuk of 8 Alliance's en 2 gelede Volvo's staan, dus keuze genoeg. :D

Het busvervoer van/naar de Radstake is sinds december in handen van Arriva/Gelderesch Reizen, Syntus heeft er niks meer te zoeken. :P
Pommes.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door mb90 »

De TCR 395 (een O405GN2) reed vanochtend op lijn 174 vanuit Numansdorp naar Rotterdam. Ik dacht dat die niet meer rondreed, maar een leuke verrassing was het wel. Helaas was een foto niet mogelijk, want ik zag alleen de achterkant nog.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Stefan »

Ik zal binnenkort eens gaan kijken of de TCR 398 er ook nog steeds is, maar die is geloof ik al een tijdje terug naar Waterland.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Xanland »

Afgelopen week had ik in Zwolle in de buurt van Eekwal/Centrum ook wel 2 opvallende.

1e was de 330, rijd normaal met speciale Volvo 8700's, toen reed ie met een (jawel) Amba 200 (ALE120). Dat was toch wel even wat anders.
2e op de terugweg (mss dag(en) later), was een gelede Citaro op lijn 294. In ieder geval beter dan leeg over de snelweg naar Zwolle rijden en dienst beginnen in Zwolle.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Mark »

Ik zat daarstraks tussen Es en Hgl in trein t1674 welke met een VIRM reed.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Dexter »

De t2123 reed vanmorgen met een DDAR + 1700 en de t5832 reed met een SLT IV.

De t538 die al met 10 bakken reed, kreeg er in Amf in een waar recordtempo (gecombineerd, naar voren gelopen en de remproef genomen binnen 3 minuten!) :!: voorop nog een extra drietje bij. Volgens de CTA's reed het Rtd -deel maar tot Ut, hoewel er daar als normaal werd gesplitst en vervolgens gewoon de t20538 naar Rtd vertrok.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Caspar »

Er staat een gelede Connexxion Citaro in Hoorn op het station. Die komt er normaal ook nooit.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Mark »

Trein t20134 reed met stel m59 in plaats van de voor deze pendel bestemde m3436.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door OV Hoekschewaard »

Stefan schreef:Ik zal binnenkort eens gaan kijken of de TCR 398 er ook nog steeds is, maar die is geloof ik al een tijdje terug naar Waterland.
De TCR 398 is weer terug naar Waterland en de 395 is daarvoor in de plaats gekomen. De TCR 397 rijdt trouwens vanuit Oude-Tonge. De 0405GN wisselen zo vaak van stalling dat het niet meer bij te houden is. Want de 399 heeft ook een weekje vanuit Heinenoord gereden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Dexter »

Vanochtend zwierf de m9443 rond in de s5100 en daarmee waren de reizigers maar wat blij. *O* Het was alleen soms een beetje aanpoten om de rijtijden te halen.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door VIRM »

Iemand enig idee wat de bedoeling is van de Sprinter-series die de Zaanlijn bedienen? De SLT's zijn volgens de NS al lang en breed gerepareerd, en toch komt er met enige regelmatig nog wat Mat'64jes langs.
Beul van de blindegeleidelijn
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Chauf21 »

Dat viel mij ook al op. De afgelopen dagen/weken heb ik steeds setjes Plan V in de s4000.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Caspar »

Het laatste wat ik er over hoorde is dat er nog een aantal SLT met defecten staat, maar dat het wegwerken daarvan in ieder geval niet voor kortere treinen zorgt. Dat er nog Mat 64 in de s4000 te bewonderen is, duurt nog tot ergens eind maart.Tevens schijnen er dan weer nieuwe SLT het land in de komen, zodat in juni ook de lijnen Hoorn-Kersenboogerd- Hoofddorp- Almere Oostvaarders- Amsterdam centraal verSLT't kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Caspar op zo 20 feb 2011, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door htm_tram »

Dexter schreef:Vanochtend zwierf de m9443 rond in de s5100 en daarmee waren de reizigers maar wat blij. *O* Het was alleen soms een beetje aanpoten om de rijtijden te halen.
Ik zou gaan janken en uit protest wachten op een normale trein ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door MdJ »

Sinds wanneer is VIRM geen normale trein?
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door VIRM »

Caspar schreef:Het laatste wat ik er over hoorde is dat er nog een aantal SLT met defecten staat, maar dat het wegwerken daarvan in ieder geval niet voor kortere treinen zorgt. Dat er nog Mat 64 in de s4000 te bewonderen is, duurt nog tot ergens eind maart.Tevens schijnen er dan weer nieuwe SLT het land in de komen, zodat in juni ook de lijnen Hoorn-Kersenboogerd- Hoofddorp- Almere Oostvaarders- Amsterdam centraal verSLT't kunnen worden.
Die series keren op elkaar in Hoofddorp? Interessant om te weten. :)
Overigens vraag ik mij af met hoeveel bakken SLT er tussen Hoorn en Hoofddorp wordt gereden. Momenteel is dat meestal met 5 bakken SGMm en dat is een beetje overkill (geen idee hoe het in de spits is precies, maar het is in ieder geval geen haringen in een ton).
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Dexter »

htm_tram schreef:
Dexter schreef:Vanochtend zwierf de m9443 rond in de s5100 en daarmee waren de reizigers maar wat blij. *O* Het was alleen soms een beetje aanpoten om de rijtijden te halen.
Ik zou gaan janken en uit protest wachten op een normale trein ;)
@htm_tram: Wat is dat nu weer voor een achterlijke reactie? Een beetje mcn haalt de rijtijden ongeacht met welk materieel.

Tenzij jij weer eens te pas en te onpas in je gele vestje langs het spoor gaat staan zwaaien of zonder toestemming deuren ontgrendeld. Dat veroorzaakt zoveel vertraging, dat kan niemand eruit rijden.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Caspar »

VIRM schreef:Die series keren op elkaar in Hoofddorp? Interessant om te weten. :)
Overigens vraag ik mij af met hoeveel bakken SLT er tussen Hoorn en Hoofddorp wordt gereden. Momenteel is dat meestal met 5 bakken SGMm en dat is een beetje overkill (geen idee hoe het in de spits is precies, maar het is in ieder geval geen haringen in een ton).
Ik pak soms de t3325 van 6.59 uit Hoorn naar Zaandam, en die rijdt van tijd tot tijd met 8 bakken SGMm en zit vanaf de Purmerendse stations wel helemaal vol qua zitplaatsen. In Zaandam stappen er erg veel uit richting Amsterdam Centraal.
Het is inderdaad geen haringen in een ton, maar in de spits is ie aardig gevuld. Een bezetting waar in ieder geval de reizigers niet over hoeven te klagen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Suus »

Het zijn meestal zes bakken SGM, planmatig is SGM-III+SGM-III. In de spits wordt er het een en ander versterkt, maar niet alles, want daar is geen capaciteit voor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door htm_tram »

@dexters

Ik vind dit ook een achtelojke reactie... Heeft er helemaal niks mee te maken... :roll: Klopt niks van. Ik heb meerde malen v-irm gehad in de stoptrein en heb toe gemiddeld 8 op de 10 keer de overstap gemist...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten