Het grote rijlestopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door find_your_spot »

Michael schreef: HEE vergeet mij niet he :lol: ik heb ook bij jou in de auto gezeten
Ohja dat klopt. Vertel maar hoe ik met 150 km/u rij...
For Your Railroad Adventures
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Michael »

find_your_spot schreef:
Michael schreef: HEE vergeet mij niet he :lol: ik heb ook bij jou in de auto gezeten
Ohja dat klopt. Vertel maar hoe ik met 150 km/u rij...
Jij rijdt Prima hoor. Geen commentaar :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

Dan ben je zeker slechtziend? :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

find_your_spot schreef: Een automaat ziet er dan ook zo uit:

P
R
N
D ---L-1-2
S
W
E
Wat een ingewikkeld gedoe... Doe mij dan toch maar liever een handgeschakelde auto in een bergachtig land als Luxemburg. Al moet ik zeggen dat de bestelbus zowiezo wel stevig afremt op de zware dieselmotor, ik laat hem bij redelijk steile afdalingen gewoon in zijn 4 staan terwijl je met dat lichte benzinemotortje van me moeders auto zelfs in zijn 2 maar blijft bij-remmen.
Jammer dat er nog geen streetview in Luxemburg beschikbaar is maar er is een paar dorpjes verderop echt een krankzinnige afdaling bij (soort sluiproute), zelfs in de 1e versnelling met elke vijf seconden de rem helemaal tot de bodem toe intrappen heb ik moeite met de bestelbus omlaag te rijden, ik vraag me echt af hoe personenauto's dat daar doen? Continue blijven remmen? Ik heb daar eens een keer getest of je de auto er uberhaubt wel volledig tot stilstand kunt krijgen; piepend, steunend en krakend stond ik na een flink aantal meters toch stil.

Leuk weggetje in ieder geval om met rijles de helling-proef te oefenen. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Suus »

Niet elke automaat ziet er zo uit. De auto van mijn vader is elektronisch aangestuurd, op de plek waar de handrem en de versnellingspook in normale auto's zit zitten daar een koelkast, bekerhouders en opbergvakjes. De handrem is een knop boven boven de radio. Hij hoeft hem ook niet eraf te halen of erop te doen, dat kan de auto zelf. Mocht hij handgeschakeld willen rijden, dan kan hij flippers achter het stuur gebruiken, maar dat doet hij dus alleen in echte bergen.

En hellingproef, dan heb je de garage bij de oude woning van mijn tante in Nanterre nooit gezien :mrgreen: De garage zat in de kelder, en het huis stond zes meter van de straat af. Bedenk zelf maar hoe die helling eruit heeft gezien :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door tsov »

Er moet wel ergens een pook of een knopjessysteem zitten met D, N en R, anders rijdt het vrij lastig ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door AppleMoose »

Zo. Rijles nummer 4 zit er ook weer op, gaat de goede kant op *O*
Met een pakketje van 30 lessen moet ik het wel redden vond ie, dus nog 26 lesjes te gaan *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Suus »

tsov schreef:Er moet wel ergens een pook of een knopjessysteem zitten met D, N en R, anders rijdt het vrij lastig ;)
Dat zijn die flippers dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Mark »

find_your_spot schreef: Een automaat ziet er dan ook zo uit:

P
R
N
D ---L-1-2
S
W
E
Dan is mijn auto toch een stuk simpeler, die heeft slechts P-R-N-D-S-L. ;) Waarbij ik de S en L-stand nooit gebruik omdat het hier erg vlak is. ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door htm_tram »

3e les gehad:

- Rustiger en langzamer schakelen
- Rustiger remmen
- Eerder de auto laten uitrollen
- Rustiger drempels nemen

Heb nog wel wat te doen... Woonerf is ook vervelend... (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door GTW »

STF schreef:Jammer dat er nog geen streetview in Luxemburg beschikbaar is maar er is een paar dorpjes verderop echt een krankzinnige afdaling bij (soort sluiproute), zelfs in de 1e versnelling met elke vijf seconden de rem helemaal tot de bodem toe intrappen heb ik moeite met de bestelbus omlaag te rijden, ik vraag me echt af hoe personenauto's dat daar doen? Continue blijven remmen? Ik heb daar eens een keer getest of je de auto er uberhaubt wel volledig tot stilstand kunt krijgen; piepend, steunend en krakend stond ik na een flink aantal meters toch stil.

Leuk weggetje in ieder geval om met rijles de helling-proef te oefenen. :lol:

Hoe heet dat dorpje dan? ben benieuwd moet binnen kort nog naar Bollendorf toe dus dan kom ik er nog wel vlakbij dan gaan we het maar eens proberen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 16 feb 2011, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld en ingekort
spoorkilometers 2011: 1458 km.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

dorp: Diekirch, straat: Montée de la Seitert
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door GTW »

aah diekirch mooi dorpje ja even kijken dan een keertje maar Vianden en Echternachtzijn ook leuk om te rijden!
spoorkilometers 2011: 1458 km.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door htm_tram »

Om 18.00 uur rijles nummer 4. Proberen om rustig te gaan schakelen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

vrrrVVRRRRRRRROOOOEEEEEM, KGGGGGGGGGGGHHHHH, KRAAAAAAAAAAAAAAAAAK, zo die staat in zijn twee!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door htm_tram »

STF schreef:dorp: Diekirch, straat: Montée de la Seitert
Is dat die weg tussen de vuilnisbelt en Diekirch?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door MdJ »

STF schreef:vrrrVVRRRRRRRROOOOEEEEEM, KGGGGGGGGGGGHHHHH, KRAAAAAAAAAAAAAAAAAK, zo die staat in zijn twee!
Maar... zo ging het bij mij ook... :(
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

htm_tram schreef:
STF schreef:dorp: Diekirch, straat: Montée de la Seitert
Is dat die weg tussen de vuilnisbelt en Diekirch?
Inderdaad de sluiproute tussen Diekirch en vuilnisbelt maar jij kent volgens mij alleen de gewone route tussen Diekirch en vuilnisbelt, straat Bamertal.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door htm_tram »

Die hebben weop de terug weg gedaan ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door GTW »

htm succes ermee en laat de paaltjes staan
spoorkilometers 2011: 1458 km.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

Welnee we reden volgens mij via Brandbourg en de route van bus 575 naar huis, dat kun je geen sluiproute noemen, dat is gewoon een gigantische omweg.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door find_your_spot »

Mark schreef:Waarbij ik de S en L-stand nooit gebruik omdat het hier erg vlak is. ;)
Je zin klopt niet helemaal. Omdat het hier juist vlak is kan je de 'S stand juist WEL goed gebruiken!
For Your Railroad Adventures
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Dafdriver »

STF schreef:Jammer dat er nog geen streetview in Luxemburg beschikbaar is maar er is een paar dorpjes verderop echt een krankzinnige afdaling bij (soort sluiproute), zelfs in de 1e versnelling met elke vijf seconden de rem helemaal tot de bodem toe intrappen heb ik moeite met de bestelbus omlaag te rijden, ik vraag me echt af hoe personenauto's dat daar doen? Continue blijven remmen? Ik heb daar eens een keer getest of je de auto er uberhaubt wel volledig tot stilstand kunt krijgen; piepend, steunend en krakend stond ik na een flink aantal meters toch stil.

Leuk weggetje in ieder geval om met rijles de helling-proef te oefenen. :lol:
Continue remmen kan niet de bedoeling zijn word de remmerij een beetje warm van netjes uitgedrukt. Afgelopen zomer nog voor mijn werk vanaf Saarlouis via Luxemburg naar Antwerpen gemoeten en dat met de auto van de zaak. En dan heb je nog een lange afdaling net voor de grens van Luxemburg waarbij je met 45 ton totaal gewicht je handen vol aan heb. Uiteraard niet continue remmen want dan staan je remmen domweg in de fik, gewoon zo nu en dan een stevige hengst op het rempedaal geven maar ondanks dat stonk het een uur in de wind. Ben je daar net de grens over Luxemburg in gereden gaat de weg stevig omhoog en met 380 Pk was de snelheid er ook gelijk goed uit zodat je met 35 Km/h voorwaards kruipt op de snelweg.

O ja kleine tip voor de stevige hellingproef: Niet te snel opschakelen naar zijn 2! Wel leuk voor Jan plubliek om iemand met zijn hersenpan tegen het stuur te zien butsen tijdens de begaande blunder.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door htm_tram »

Vandaag weer rijles. Volgens mij nummer 7 of 8. Lekker Om 14.00 uur dus niet in de spits. Voor mijn gevoel gaat het wel goed. Alleen van stilstand weg rijden kan nog wat beter. Volgens mij moet ik alleen oefenen met inparkeren en gewoon wat uurtjes rijden. Het komt wel goed.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Mark »

Dafdriver schreef:Ben je daar net de grens over Luxemburg in gereden gaat de weg stevig omhoog en met 380 Pk was de snelheid er ook gelijk goed uit zodat je met 35 Km/h voorwaards kruipt op de snelweg.
Doet me denken aan de A3 in Duitsland bij Frankfurt. Daar hebben vrachtwagens ook altijd grote moeite met de hoogteverschillen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten