OVer Missers in de Reisinformatie #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

Milco1995 schreef:Ik weet niet of het een fout is, maar in de reisplanner op http://www.ns.nl staat dat trein 148 (?), vertrek Amsterdam Zuid om 15:00 uur richting Schiphol 41 minuten vertraagd is.
Er is een vervangende trein ingelegd, die rijdt na Amsterdam Zuid naar Hoofddorp, en stopt volgens de reisplanner niet op Schiphol... :roll:
Ik vond 't ook al zo apart dat ik een extra trein naar Hoofddorp aangekondigd zag staan in Amersfoort... daar overigens geen melding over niet stoppen in Schiphol (maargoed, als dat niet in het plan zit kan het natuurlijk ook niet vervallen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Wubbo »

Vandaag in Utrecht werd bij de IC naar Leeuwarden van 17.18 'achteraan instappen' op de CTA's getoond. Kan iemand mij vertellen wat achteraan is bij die trein? Ik ben er nog niet uit... :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

Ow hebben ze weer een nieuwe variant na b-zijde tot Zwolle en achterste treindeel tot Amersfoort voor die t12561?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Caspar »

Iets soortgelijks op Amsterdam Sloterdijk: je kan de CTA's voor de lage sporen afzonderlijk bedienen. Zo heb je spoor 3, 4, 5, 6, 7 en 8 A- B- C Ik ben er nog niet uit wat de A zijde is daar en wat de B of C zijde.
Bij Weesp kan dat ook A en B, daar weet ik het intusen wel van. Dankzij een ezelsbrug A---> Amsterdam B---> Bussum.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Vandaag in Utrecht werd bij de IC naar Leeuwarden van 17.18 'achteraan instappen' op de CTA's getoond. Kan iemand mij vertellen wat achteraan is bij die trein? Ik ben er nog niet uit... :?
waar de trekhaak zit :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Wubbo »

Dat wordt een barre tocht dan, op de trekhaak naar Leeuwarden :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Dat wordt een barre tocht dan, op de trekhaak naar Leeuwarden :lol:
Ach er zijn reizigers die je bedanken voor de informatie en vervolgens verontwaardigd terugkomen met de mededeling dat de trein 2 trekhaken heeft -o-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Iets soortgelijks op Amsterdam Sloterdijk: je kan de CTA's voor de lage sporen afzonderlijk bedienen. Zo heb je spoor 3, 4, 5, 6, 7 en 8 A- B- C Ik ben er nog niet uit wat de A zijde is daar en wat de B of C zijde.
Bij Weesp kan dat ook A en B, daar weet ik het intusen wel van. Dankzij een ezelsbrug A---> Amsterdam B---> Bussum.
Voor heel veel stations gaat op dat de a-zijde aan dezelfde kant is als Amsterdam (C.). En officieel hangt het geloof ik samen met de kilometrering? Of zijn er geen vaste regels?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Wubbo »

Ennes schreef:Ach er zijn reizigers die je bedanken voor de informatie en vervolgens verontwaardigd terugkomen met de mededeling dat de trein 2 trekhaken heeft -o-
Ach, zo lang er nog mensen op Den Haag Centraal vragen welke kant de trein op gaat maak ik me ook weinig illusies ;-)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Ennes »

Geert schreef:
Caspar schreef:Iets soortgelijks op Amsterdam Sloterdijk: je kan de CTA's voor de lage sporen afzonderlijk bedienen. Zo heb je spoor 3, 4, 5, 6, 7 en 8 A- B- C Ik ben er nog niet uit wat de A zijde is daar en wat de B of C zijde.
Bij Weesp kan dat ook A en B, daar weet ik het intusen wel van. Dankzij een ezelsbrug A---> Amsterdam B---> Bussum.
Voor heel veel stations gaat op dat de a-zijde aan dezelfde kant is als Amsterdam (C.). En officieel hangt het geloof ik samen met de kilometrering? Of zijn er geen vaste regels?
De gevallen die ik ken is de A zijde idd de Amsterdamse kant.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

Mijn vuistregel is voor bijna alle stations:

A is naar Amsterdam, B is naar het Buitenland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Nu is het me wel al eens vaker opgevallen dat treinpersoneel door middel van de omroep voor reizigers toevallig dus naar de juiste trein wordt gestuurd, maar dat is toch niet de standaard procedure? Wie moet er normaal bellen, de Knoco of de bijsturing?
Dat is inderdaad de taak van de Knoco of BMP, maar die vergeten het vaak of hebben er geen tijd voor. Dus komt het er in de meeste gevallen op neer dat je de spoorwijziging via de omroep moet vernemen. En dus vaak te laat vertrekt. :|
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Fles »

Bee schreef:Mijn vuistregel is voor bijna alle stations:

A is naar Amsterdam, B is naar het Buitenland.
Hee dat zou wel handig zijn. En als het allebei de zelfde kant op is dan gaat de A-regel voor of zo? (Alkmaar bijvoorbeeld)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

Volgens mij heb je boven het Noordzeekanaal op Uitgeest na geen stations die sporen met een A en een B-deel hebben, en daar geldt de regel precies andersom als ik mij niet vergis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Caspar »

Alkmaar heeft ook A en B zijde. En er zijn stations met fictieve A-B indelingen, ten behoeve van de CTA's zoals Sloterdijk. Zo kan je het in Amsterdam Centraal erg bont maken, door bijvoorbeeld een trein intestellen op spoor 10 A1BT, dat is voor treinen die op spoor 10B stoppen, en daarbij ook de wisselstraat tussen 10A en B bezet houden, dan heb je ook de tunnel CTA erbij van de Westtunnel. Bij spoor 10B2, stel je een trein in die alleen op spoor 10B stopt, doordat ie bijvoorbeeld krom is binnen gekomen via spoor 9.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: A is naar Amsterdam, B is naar het Buitenland.
Waarom staat mij iets bij van een station waar deze regel niet op ging...
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Caspar »

Dat weet ik niet waarom jou daar iets van bijstaat. Als je niet zegt op welk station, is het lastig raden he.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Geert »

Het is een vuistregel, dus in de meeste gevallen gaat het ezelsbruggetje a=Amsterdam op, maar er zijn wel enkele uitzonderingen (ik weet alleen niet zo snel welke stations).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

Alle stations waar de kilometrering niet ri. Amsterdam afloopt zijn dat dus, daarmee vrij eenvoudig te checken :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Het is een vuistregel, dus in de meeste gevallen gaat het ezelsbruggetje a=Amsterdam op, maar er zijn wel enkele uitzonderingen (ik weet alleen niet zo snel welke stations).
Ik ken er alvast eentje: Rsd, wat alsnog zijn eigen ezelsbruggetje heeft: A-zijde -> Antwerpen, B-zijde -> Breda. :mrgreen:
En in Asd zelf hou ik altijd aan: A = Alkmaar, B = Bijlmer. Vind ik 't handigst, al kan je daar nog 4 andere richtingen op.
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door find_your_spot »

Dexter schreef: Ik ken er alvast eentje: Rsd, wat alsnog zijn eigen ezelsbruggetje heeft
JA die bedoelde ik!

Liep met htm_tram de verkeerde kant op voor de stoptrein naar Antwerpen toen we de trein uit waren gelopen. :Y
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door MdJ »

Groningen ook trouwens. A=Appingendam, B=Baflo.. Nee, dat kan ook weer niet... B=Beilen? :neg:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door reisthijs »

Als je bedenkt dat de eerste verbinding Amsterdam-Groningen via Leeuwarden liep klopt ook hier de A=Amsterdam-regel (of denk ik nu te ver door?).
Daniel schreef:Alle stations waar de kilometrering niet ri. Amsterdam afloopt zijn dat dus, daarmee vrij eenvoudig te checken :wink:
Het grootste deel van die stations vind je aan de lijn Maastricht-Venlo: daar is 'b' de kant van Amsterdam. Dan heb je de meeste uitzonderingen wel weer gehad.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Fles »

A = Ans, B = Blerick? :D
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Raymond »

- Hoewel de TBP's soms stops weten te vermelden waar de trein echt niet stopt, blijkt het deze week niet mogelijk om er op te zetten dat de s3500 extra op de RAI stopt.
- Gisteren in Lelystad diverse bussen die alleen maar met de bestemming op het display rondreden, zonder de lijnletter erbij
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten