Dienstregeling 2012
Dienstregeling 2012
Inmiddels is de adviesaanvraag van NS aan het Locov binnen.
Algemeen stukje
Wijzigingsvoorstellen
Heb er ook meteen een stukje van op de wiki gezet.
Dienstregeling 2012
Ben niet zo bekend met de treinenloop in de Randstad dus verbeteringen zijn welkom .
Algemeen stukje
Wijzigingsvoorstellen
Heb er ook meteen een stukje van op de wiki gezet.
Dienstregeling 2012
Ben niet zo bekend met de treinenloop in de Randstad dus verbeteringen zijn welkom .
Re: Dienstregeling 2012
Interessant is wat niet doorgaat: Het opwaarderen van Hoofddorp tot (semi) intercitystation en het verlengen van de IC Enschede-Schiphol / Int. IC Berlijn-Schiphol naar Den Haag...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling 2012
Oh gut, we gaan Amsterdam Centraal weer eens verbouwen :XDe basisspooropsteling te Amsterdam Centraal zal aangepast worden om de volgende werkzaamheden uit
te voeren: Aanleg van twee tunnelpassages zijnde "poortvrije corridors" tussen lJhal en Cuypershal,
verbreding van de Oosttunnel en de aanleg van een langzaam verkeerstunnel aan de westzijde van het
station. Gedurende het dienstregelingjaar zullen doorgaande treinen moeten keren op Amsterdam Centraal
en zullen treinen op afwijkende sporen behandeld worden.
Dat zal ook leuk worden :?Voorstel is dat gedurende dienstregeling 2012 een aantal sporen op Den Haag Centraal ingekort worden en
de sporen 9 en 10 onttrokken worden ten behoeve van de werkzaamheden aan de noordzijde van het
emplacement. Dit leidt er eveneens toe dat er tussen Den Haag Centraal en Laan van NOI volgens een enkelspoor-
raster moet worden gereden. NS zal treinen aanpassen voor wat betreft dienstregeling, lengte en/of
vertrek-/aankomstspoor, mits vanuit het project wordt voorzien in een aantal randvoorwaarden die
noodzakelijk zijn om een adequate treindienst mogelijk te maken
:( Lekker handig weerKnoop Leiden: in2012 is de Hanzelijn nog niet gereed, en zijn er op Den Haag Centraal forse beperkingen
in de beschikbaarheid van de infrastructuur. Binnen deze randvoorwaarden is een uitwerking gezocht en
gevonden die helaas suboptimale overstapmogelijkheden op Leiden biedt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling 2012
Opvallend:
Ze hebben het over serie 5700 die nu tot Hoofddorp rijdt?
De verbinding Amsterdam - Zandovoort wordt Sprinter (met stop in Spaarnwoude dus)?
Ze hebben het over serie 5700 die nu tot Hoofddorp rijdt?
De verbinding Amsterdam - Zandovoort wordt Sprinter (met stop in Spaarnwoude dus)?
Re: Dienstregeling 2012
De serie 5700 zou Utrecht-Hilversum-Hoofddorp gaan rijden, maar het plan is nu dat er in de spits door naar Leiden gereden wordt..
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling 2012
Maar wat gaat er dan naar Leiden reiden, naast deze serie dan? De sprinter uit Almere Oostvaarders?
Re: Dienstregeling 2012
Nee, de s4600 gaat dan na Amsterdam Centraal verder naar Leiden (volgens mij als s13900)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2012
Als je dit document leest zie je dat de s4300 door gaat rijden naar Leiden en Den Haag. Net als de s3700. Dit lijkt me een goed idee, dan hoef je niet een jaar later weer de complete dienstregeling om te gooien. Nu ontstaat er wat rust en wordt de overgang 2012-2013 wat kleiner.
Re: Dienstregeling 2012
Inderdaad. s4300 wordt Almo - Gvc (als de s3700 niet rijdt komt ie uit Lelystad). De s3900 wordt geknipt in Amsterdam C, het westelijke deel wordt serie 3200. De s5700 rijdt tot Hoofddorp, in de spits tot Leiden.
Verder highlights:
* Serie 3400 tot Haarlem, vanaf Haarlem vervangen door de 2100 resp 3700
* Serie 2100 via Haarlem, vervangt tussen Amsterdam en Haarlem de 5400, tussen Haarlem en Leiden de 3400, vanaf Leiden eigen route met extra stops
* Serie 5400 wordt een sprinter en vervangt hiermee de 6300
* Serie 6300 rijdt Den Haag Centraal - Haarlem
* Serie 5000 wordt Den Haag Centraal - Breda. Serie 2200 rijdt tot Dordrecht. Op Leiden - Den Haag Laan van NOI wordt deze serie vervangen door de doorgetrokken 4300
Verder highlights:
* Serie 3400 tot Haarlem, vanaf Haarlem vervangen door de 2100 resp 3700
* Serie 2100 via Haarlem, vervangt tussen Amsterdam en Haarlem de 5400, tussen Haarlem en Leiden de 3400, vanaf Leiden eigen route met extra stops
* Serie 5400 wordt een sprinter en vervangt hiermee de 6300
* Serie 6300 rijdt Den Haag Centraal - Haarlem
* Serie 5000 wordt Den Haag Centraal - Breda. Serie 2200 rijdt tot Dordrecht. Op Leiden - Den Haag Laan van NOI wordt deze serie vervangen door de doorgetrokken 4300
Re: Dienstregeling 2012
In de spits is er nu 8x Haarlem- Amsterdam per uur mogelijk. Zie ik het goed dat er zo 2 mogelijkheden per uur vervallen? Wel prettig dat Voorhout en Hillegom er aardig op vooruit gaan.
Hoe staat het met Mastwijk en Hoogeveen?
Hoe staat het met Mastwijk en Hoogeveen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2012
Nee dat zie je niet goed...
2x uur IC Dordrecht - Haarlem - Amsterdam
2x uur IC Vlissingen - Haarlem - Amsterdam
2x uur Sprinter Uitgeest - Haarlem - Amsterdam
2x uur Sprinter Zandvoort - Haarlem - Amsterdam
2x uur IC Dordrecht - Haarlem - Amsterdam
2x uur IC Vlissingen - Haarlem - Amsterdam
2x uur Sprinter Uitgeest - Haarlem - Amsterdam
2x uur Sprinter Zandvoort - Haarlem - Amsterdam
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2012
Mastwijk mag lekker in Hoogeveen blijven, er wijzigt niets spannends daarboven (wellicht een minuutje hier of daar, zo goed zit ik ook weer niet in de materie).
Re: Dienstregeling 2012
Mastwijk zou toch een pendel naar Wijster krijgen?
Re: Dienstregeling 2012
Done, maar dan op de pagina Nieuwe lijnvoering Oude Lijn.Frank schreef:Ben niet zo bekend met de treinenloop in de Randstad dus verbeteringen zijn welkom .
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2012
Hoe weet je dat het westerlijke deel van de s3900 de 3200 wordt? Waar haal je dat numme rvandaan?Wubbo schreef:Inderdaad. s4300 wordt Almo - Gvc (als de s3700 niet rijdt komt ie uit Lelystad). De s3900 wordt geknipt in Amsterdam C, het westelijke deel wordt serie 3200. De s5700 rijdt tot Hoofddorp, in de spits tot Leiden.
En worden de huidige doorrijdende treinen ook geknipt te Amsterdam Centraal? (s800, s3000, s4000 en de koppelingen s7400 + s14700 en s1500 + s4500). En zijn van deze treinseries ook de deels nieuwe serienummers al bekend?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2012
De corridor Utrecht - Alkmaar zou niet geknipt moeten worden, maar door de verbouwing van Amsterdam Centraal zouden er periodes kunnen zijn dat de series wel geknipt kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2012
Dat lijkt me echt complete onzin. Zulke series worden nooit geknipt want dat zou logistiek een onmogelijke opgave worden. Maak je dus niet druk.
immer kwaliteits posts
Re: Dienstregeling 2012
Ik verzin het niet he, dat knippen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2012
Ik voorzie de herintroductie van DDAR naar Alkmaar, Den Helder en Enkhuizen in de IC's bij een knip in Amsterdam.
Re: Dienstregeling 2012
Ach, vroeger was Asd al een dubbel kopstation (met uitzondering van Koninginnedag), en de afgelopen jaren was het dat ook op Koninginnedag. Al die wissels om het station heen liggen er ook om het zo te kunnen gebruiken zonder dat de treindienst meteen in de soep draait. Als er dan in de zomer wat gebouwd wordt, waarom zou dat niet kunnen?
Re: Dienstregeling 2012
In de bijlage bij de adviesaanvraag staat op pagina 11 een plaatje van het lijnennet, met daarin bij Amsterdam Centraal alleen een doorgetrokken s3000 / s800. Er staat bij dat doorkoppeling van de overige series p.m. is (pro memorie) en dus kan wijzigen komend jaar.
Tijdens Koninginnedag rijden die twee series ook gewoon door, en wordt er gesneden in de treindienst (mn Hispeed) dus je kan niet zomaar de Koninginnedag-spooropstelling uit de kast pakken voor Amsterdam Centraal.
Tijdens Koninginnedag rijden die twee series ook gewoon door, en wordt er gesneden in de treindienst (mn Hispeed) dus je kan niet zomaar de Koninginnedag-spooropstelling uit de kast pakken voor Amsterdam Centraal.
Re: Dienstregeling 2012
Is er toch maar besloten om ETMET even uit te stellen? Had immers als ik me niet vergis in 2012 moeten ingaan, maar gezien dan of vlak daarna zowel Amsterdam C, Utrecht C, Den Bosch als Eindhoven in verbouwing zijn is het wel verstandig.
Re: Dienstregeling 2012
Vergeet de crisis niet. Door de economische crisis is de groeiende vraag naar mobiliteit (zowel ov als auto) wat vertraagd. Daardoor is het niet interessant om ETMET in te voeren. Misschien gebeurd het wel in de Dienstregeling 2013 omdat er dan sowieso veel gaat gebeuren. Je kan dan denken aan de vernieuwde Noord-oost (door Hanzelijn, denk dan ook aan verdwijnende voortreinen), Flevoland-Den haag 4x per uur IC, 2IC+2SPR op Groningen-Zwolle. Ik denk alleen wel dat we dat dan beter in het topic "Dienstregeling 2013" kunnen bespreken.
Re: Dienstregeling 2012
Qua wijzigingen zal 2013 interessanter worden dan 2012 vermoed ik .
Re: Dienstregeling 2012
Echte frequentieverhogingen zitten er in 2012 inderdaad niet in (of je moet de HSL bedoelen, maar of dat in 2012 gebeurt is twijfelachtig ;-)). Over 2013 is echt nog geen waar woord te zeggen, daar is nog helemaal niks over besloten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten