Mag ik even kwijt #70

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door find_your_spot »

Croissaintjes vind ik 1 homp opgeklopt vet. Verder vult het voor geen meter en kruimelt als de ziekte.
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Dexter »

Ik ben gek op croissants. Vooral die van de Sligro, dat zijn echt met stip de beste afbak-croissants die ik tot nu toe heb gegeten. Maar er gaat natuurlijk niets boven een echte Franse croissant au beurre. In Frankrijk dus.

We komen net terug van bezoek bij vrienden en we parkeren de auto in de (afgesloten) ondergrondse parkeergarage onder ons complex. Bij het uitstappen roken we meteen een vieze gore wietwalm en we hoorden keiharde muziek van achter uit het gangetje naar de bergingen komen. We gingen polshoogte nemen en zien daar een groepje van 5 jongeren daar hangen op scooters met blikjes bier en een i-pad. Toen we ze aanspraken was het: "We doen niets verkeerd hoor." En daarna negeerde ze ons totaal. Pas toen ik mijn telefoon tevoorschijn haalde om de politie te bellen, kozen ze eieren voor hun geld, ruimden op vriendelijk verzoek hun rotzooi op en vertrokken als de weerwind. Ik betaal natuurlijk geen 200 euro VVE-kosten p.m. om een ander zijn rotzooi op te ruimen.

Het is al de 4e keer dat we rotzooi van hangjongeren aantreffen, maar hebben ze tot nu toe nog niet kunnen 'betrappen'.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door STF »

Ik geloof dat de blokhut iets te lang niet meer verhuurd is geweest, vanavond liep ik er naar toe om de elektra alvast aan te zetten voor de huurders die morgen komen; breekt een van de schanieren af omdat die volledig vast geroest bleek te zitten. Ik vond de deur ook al wat zwaar opengaan maar het was donker dus dacht dat de deurmat eronder klem zat. :?

In Nederland rijdt men toch meestal nog een dienstrit met tram of bus als de remise dichtbij het eindpunt ligt? Daar hebben ze hier toch echt geen kaas van gegeten; lijn 502 eindigt om 23 uur in het dorpje hierboven en rijdt dan 19 kilometer leeg terug naar de remise precies volgens de route die hij normaal gesproken ook met passagiers rijdt, lijn 752 eindigt om 22.55 uur in Reisdorf en rijdt dan zonder passagiers 12,5 kilometer terug via dezelfde route, meerdere ritten van lijn 500 eindigen na de avondspits in Reisdorf en rijden dan zonder passagiers 15 kilometer terug via dezelfde route. De enige lijn waar ik het van kan begrijpen is de 575 die meerdere keren per dag in een klein dorpje naast Reisdorf eindigt en via een aanmerkelijk kortere route terug kan naar...het beginpunt (nee niet naar de remise dus), door regelmatig geen retourrit te rijden maar snel via een korte route terug te rijden sparen ze precies een bus en chauffeur uit. Voor reizigers is dat toch niet lastig of verwarrend want er gaat nooit iemand met die lijn mee. :lol:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

Maar de 575 is mijn favo lijn, vooral met de bova :cry:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Michael »

htm_tram schreef:Welke krant eigenlijk?
Het komt in BN de Stem editie Breda. Het artikel staat er vandaag nog niet in dus dan staat het er als het goed is maandag in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Dexter »

Ik baal als een stekker, want ik was vandaag al om 9.27u klaar wakker uit mezelf. Terwijl ik in mijn vrije weekend normaal zelden voor 12.00u vrijwillig uit bed kom. :|
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Daniel »

Als je echt lekker wakker bent dan valt 't toch wel mee? Heb je wat extra tijd gratis.

Begint hier al steeds beter te ruiken naar vers afgebakken kaiserbroodjes, dus zo maar eens ontbijten :) Dan nog boodschappen doen, beetje schoonmaken in huis enzo en dan hopelijk morgen eens in de praktijk doen wat ik altijd al als voornemen heb: voor de zondagmiddagdrukte in de NoordOost ri. Dordrecht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door find_your_spot »

Ik begin een beetje te balen van het feit dat mijn gloednieuwe iPhone 4 na geheel opladen al op 56% staat als ik op school ben aangekomen.
Het eind van 13:00 haalt het ding niet eens.

Verder luister ik alleen een uurtje muziek waarmee ik shuffle via de koptelefoon (scherm niet aangeraakt).
Helderheid van het scherm dermate laag heb staan op 10%.
Geen MSN of andere rotzooi.
Zelfs als ik de telefoon aanzet en alleen naar het accu percentage kijk vliegen er al 2 procenten af in 4 minuten.

Iemand enig idee wat er mis is met mijn AAaiFoon?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Suus »

:arrow: http://www.apple.com/batteries/iphone.html

Daar staan tips hoe je de batterij moet behandelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Caspar »

Bij de Iphone kan je niet de batterij eruit halen he? Zonder je telefoon open te schroeven. Soms is zo'n batterij gewoon gaar. Ik heb met mijn Samsung nog een reserve batterij. Mocht ik ergens heen gaan waar langdurig geen stroom tot mijn beschikking staat, kan ik altijd even wisselen in geval van nood.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door webguy »

Nope, kan niet. Mijn Samsung haalt einde van de dag ook niet, na 2-3 uur intensief gebruik van 3G is 'ie leeg. Je kan wel vanalles uit zetten op de iPhone om m langer mee te laten gaan (bepaalde zoek dingen bijvoorbeeld)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Caspar »

Ik merk ook dat als ik bijvoorbeeld stuk of 50 fotos maak, bekijkt, wist en het nog eens probeer scherper te krijgen etc, de helft van de accu ook leeg is. Terwijl met beetje bellen en smsen alleen mijn Samsung wel 3 dagen door komt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Daniel »

Ik merkte bij mijn vorige Samsung wel zeer sterk dat de batterij op 't einde gaar werd, maar juist toen ging het pas richting maximaal een dag gebruik. (Maar dan was ik ook weer niet continu aan het internetten met dat ding)
Die was overigens ook dusdanig gaar dat ik 'm de laatste weken met veel moeite alleen nog via de USB op kon laden.

M'n huidige toestel lijkt wel meer te verbruiken, maargoed, dat zegt nog weinig gezien ik 'm net anderhalve dag heb :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef::arrow: http://www.apple.com/batteries/iphone.html

Daar staan tips hoe je de batterij moet behandelen.
Mijn iPhone 4 is net drie weken oud. Wat mij betreft mogen dit soort problemen niet zo snel mogen komen.

Het apparaat loopt letterlijk leeg waar je bij staat te kijken.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Suus »

De accu van mijn Apple MacBook Pro kan er ook niet uit, maar dat vind ik niet zo erg. De batterij gaat toch met gemak 10 uur mee.

FYS: niet twijfelen en direct garantie gebruiken en toestel omruilen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door STF »

Wij hebben zo'n weerstation hangen in het café, daarvan heeft fabrikant ook echt op zijn website toegegeven dat die hele serie niet in orde is want het zuipt batterijen... Als oplossing heeft men daar bedacht dat iedereen maar een adapater moet aanschaffen, maar wij gebruiken gewoon oplaadbare batterijen voor dat ding.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

Mag je de euregio ticket ook bij de belgische conducteur kopen? anders heb ik maar 4 á 5 minuten en dat lijkt me erg kort...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Daniel »

Betaal je wel een toeslag voor als je het op een station met kaartverkoop doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Fles »

vervloekte schijt NVBS :evil:

"ja vanmiddag kunnen jullie een mooie loc in nieuwe kleuren zien :Y "

wat denk je?

Afbeelding

Echt, doe dan niks :N :neg:

Aan de andere kant was een cover van een nummer van OdR geplakt waar een artikel over 1200s in stond :?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Meltrain »

Hij is fijn. :lol:

Gisteravond had ik trouwens een niet-normaal avondje vullen bij de Jumbo. :?
Ik liet namelijk een potje appelcompote_met_cranberry_en_bosvruchten vallen op de grond en gelijk op dat moment voelde ik iets in mijn keel schieten. Ik heb waarschijnlijk dus een stukje opspattend glas in mijn keel gekregen. Ik heb het even geprobeerd weg te krijgen met water drinken, maar ben na 5 minuten toch maar even naar mijn vulploegleider gegaan en die stuurde me voor de zekerheid maar gelijk naar huis. Dus ik heb maar even mijn moeder gebeld om me op te halen en langs de huisartsenpost te gaan. Tijdens het wachten op mijn moeder (in de Jumbo) kreeg ik al van drie collega's de tip om ontbijtkoek te eten (en van eentje om een fles wodka leeg te drinken :lol: ), om de schade te beperken.
Bij de huisartsenpost aangekomen werd er even in mijn keel gekeken, maar mijn keel was alleen een beetje roder dan normaal. Daar kreeg ik ook de tip om ontbijtkoek te eten.
Thuis aangekomen, heb ik maar ontbijtkoek gegeten en een tijdje later voelde ik niks vreemds meer in mijn keel. Ik moet alleen de komende dagen nog even oplletten of er geen bloed in mijn ontlasting zit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

Als je een länder ticket Nordrhein westfalen hebt, en je wil graag een stukje met de ic, kan je daarvoor een toeslag ticket kopen, en hoe moet dat en waar kan je dat halen/.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Caspar »

@ Fles, het lijkt wel een Belgische Varkensneus. AM76 is als ik me niet vergis.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Fles »

htm_tram schreef:Als je een länder ticket Nordrhein westfalen hebt, en je wil graag een stukje met de ic, kan je daarvoor een toeslag ticket kopen, en hoe moet dat en waar kan je dat halen/.
volgens mij moet je dan gewoon voor het betreffende traject een ticket tegen Normalpreis uit de automaat halen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:@ Fles, het lijkt wel een Belgische Varkensneus. AM76 is als ik me niet vergis.
Daar zat ik ook al aan te denken. Na Belgisch varkens hebben we nu dus ook een Nederlands varken.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

Hoeveel kost dat dan of waar kan ik dat makkelijk opzoeken?

Van Düsseldorf naar Keulen, 2 maal een enkeltje 2e klas.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten