Dienstregeling 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Dienstregeling 2012

Bericht door Frank »

Inmiddels is de adviesaanvraag van NS aan het Locov binnen.

Algemeen stukje
Wijzigingsvoorstellen

Heb er ook meteen een stukje van op de wiki gezet.

Dienstregeling 2012

Ben niet zo bekend met de treinenloop in de Randstad dus verbeteringen zijn welkom :P .
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Vinny »

Interessant is wat niet doorgaat: Het opwaarderen van Hoofddorp tot (semi) intercitystation en het verlengen van de IC Enschede-Schiphol / Int. IC Berlijn-Schiphol naar Den Haag...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Suus »

De basisspooropsteling te Amsterdam Centraal zal aangepast worden om de volgende werkzaamheden uit
te voeren: Aanleg van twee tunnelpassages zijnde "poortvrije corridors" tussen lJhal en Cuypershal,
verbreding van de Oosttunnel en de aanleg van een langzaam verkeerstunnel aan de westzijde van het
station. Gedurende het dienstregelingjaar zullen doorgaande treinen moeten keren op Amsterdam Centraal
en zullen treinen op afwijkende sporen behandeld worden.
Oh gut, we gaan Amsterdam Centraal weer eens verbouwen :X
Voorstel is dat gedurende dienstregeling 2012 een aantal sporen op Den Haag Centraal ingekort worden en
de sporen 9 en 10 onttrokken worden ten behoeve van de werkzaamheden aan de noordzijde van het
emplacement. Dit leidt er eveneens toe dat er tussen Den Haag Centraal en Laan van NOI volgens een enkelspoor-
raster moet worden gereden. NS zal treinen aanpassen voor wat betreft dienstregeling, lengte en/of
vertrek-/aankomstspoor, mits vanuit het project wordt voorzien in een aantal randvoorwaarden die
noodzakelijk zijn om een adequate treindienst mogelijk te maken
Dat zal ook leuk worden :?
Knoop Leiden: in2012 is de Hanzelijn nog niet gereed, en zijn er op Den Haag Centraal forse beperkingen
in de beschikbaarheid van de infrastructuur. Binnen deze randvoorwaarden is een uitwerking gezocht en
gevonden die helaas suboptimale overstapmogelijkheden op Leiden biedt.
:( Lekker handig weer
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Opvallend:

Ze hebben het over serie 5700 die nu tot Hoofddorp rijdt?

De verbinding Amsterdam - Zandovoort wordt Sprinter (met stop in Spaarnwoude dus)?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door MdJ »

De serie 5700 zou Utrecht-Hilversum-Hoofddorp gaan rijden, maar het plan is nu dat er in de spits door naar Leiden gereden wordt..
Bij twijfel: gebruik beton.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Maar wat gaat er dan naar Leiden reiden, naast deze serie dan? De sprinter uit Almere Oostvaarders?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Suus »

Nee, de s4600 gaat dan na Amsterdam Centraal verder naar Leiden (volgens mij als s13900)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Klaasje »

Als je dit document leest zie je dat de s4300 door gaat rijden naar Leiden en Den Haag. Net als de s3700. Dit lijkt me een goed idee, dan hoef je niet een jaar later weer de complete dienstregeling om te gooien. Nu ontstaat er wat rust en wordt de overgang 2012-2013 wat kleiner.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Wubbo »

Inderdaad. s4300 wordt Almo - Gvc (als de s3700 niet rijdt komt ie uit Lelystad). De s3900 wordt geknipt in Amsterdam C, het westelijke deel wordt serie 3200. De s5700 rijdt tot Hoofddorp, in de spits tot Leiden.

Verder highlights:
* Serie 3400 tot Haarlem, vanaf Haarlem vervangen door de 2100 resp 3700
* Serie 2100 via Haarlem, vervangt tussen Amsterdam en Haarlem de 5400, tussen Haarlem en Leiden de 3400, vanaf Leiden eigen route met extra stops
* Serie 5400 wordt een sprinter en vervangt hiermee de 6300
* Serie 6300 rijdt Den Haag Centraal - Haarlem
* Serie 5000 wordt Den Haag Centraal - Breda. Serie 2200 rijdt tot Dordrecht. Op Leiden - Den Haag Laan van NOI wordt deze serie vervangen door de doorgetrokken 4300
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Caspar »

In de spits is er nu 8x Haarlem- Amsterdam per uur mogelijk. Zie ik het goed dat er zo 2 mogelijkheden per uur vervallen? Wel prettig dat Voorhout en Hillegom er aardig op vooruit gaan.
Hoe staat het met Mastwijk en Hoogeveen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Daniel »

Nee dat zie je niet goed...
2x uur IC Dordrecht - Haarlem - Amsterdam
2x uur IC Vlissingen - Haarlem - Amsterdam
2x uur Sprinter Uitgeest - Haarlem - Amsterdam
2x uur Sprinter Zandvoort - Haarlem - Amsterdam
:wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Wubbo »

Mastwijk mag lekker in Hoogeveen blijven, er wijzigt niets spannends daarboven (wellicht een minuutje hier of daar, zo goed zit ik ook weer niet in de materie).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Fles »

Mastwijk zou toch een pendel naar Wijster krijgen? :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Wubbo »

Frank schreef:Ben niet zo bekend met de treinenloop in de Randstad dus verbeteringen zijn welkom :P .
Done, maar dan op de pagina Nieuwe lijnvoering Oude Lijn.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Milco »

Wubbo schreef:Inderdaad. s4300 wordt Almo - Gvc (als de s3700 niet rijdt komt ie uit Lelystad). De s3900 wordt geknipt in Amsterdam C, het westelijke deel wordt serie 3200. De s5700 rijdt tot Hoofddorp, in de spits tot Leiden.
Hoe weet je dat het westerlijke deel van de s3900 de 3200 wordt? Waar haal je dat numme rvandaan?
En worden de huidige doorrijdende treinen ook geknipt te Amsterdam Centraal? (s800, s3000, s4000 en de koppelingen s7400 + s14700 en s1500 + s4500). En zijn van deze treinseries ook de deels nieuwe serienummers al bekend?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Suus »

De corridor Utrecht - Alkmaar zou niet geknipt moeten worden, maar door de verbouwing van Amsterdam Centraal zouden er periodes kunnen zijn dat de series wel geknipt kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door willy84 »

Dat lijkt me echt complete onzin. Zulke series worden nooit geknipt want dat zou logistiek een onmogelijke opgave worden. Maak je dus niet druk.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Suus »

Ik verzin het niet he, dat knippen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Caspar »

Ik voorzie de herintroductie van DDAR naar Alkmaar, Den Helder en Enkhuizen in de IC's bij een knip in Amsterdam.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Klaasje »

Ach, vroeger was Asd al een dubbel kopstation (met uitzondering van Koninginnedag), en de afgelopen jaren was het dat ook op Koninginnedag. Al die wissels om het station heen liggen er ook om het zo te kunnen gebruiken zonder dat de treindienst meteen in de soep draait. Als er dan in de zomer wat gebouwd wordt, waarom zou dat niet kunnen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Wubbo »

In de bijlage bij de adviesaanvraag staat op pagina 11 een plaatje van het lijnennet, met daarin bij Amsterdam Centraal alleen een doorgetrokken s3000 / s800. Er staat bij dat doorkoppeling van de overige series p.m. is (pro memorie) en dus kan wijzigen komend jaar.

Tijdens Koninginnedag rijden die twee series ook gewoon door, en wordt er gesneden in de treindienst (mn Hispeed) dus je kan niet zomaar de Koninginnedag-spooropstelling uit de kast pakken voor Amsterdam Centraal.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Raymond »

Is er toch maar besloten om ETMET even uit te stellen? Had immers als ik me niet vergis in 2012 moeten ingaan, maar gezien dan of vlak daarna zowel Amsterdam C, Utrecht C, Den Bosch als Eindhoven in verbouwing zijn is het wel verstandig.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Klaasje »

Vergeet de crisis niet. Door de economische crisis is de groeiende vraag naar mobiliteit (zowel ov als auto) wat vertraagd. Daardoor is het niet interessant om ETMET in te voeren. Misschien gebeurd het wel in de Dienstregeling 2013 omdat er dan sowieso veel gaat gebeuren. Je kan dan denken aan de vernieuwde Noord-oost (door Hanzelijn, denk dan ook aan verdwijnende voortreinen), Flevoland-Den haag 4x per uur IC, 2IC+2SPR op Groningen-Zwolle. Ik denk alleen wel dat we dat dan beter in het topic "Dienstregeling 2013" kunnen bespreken.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Frank »

Qua wijzigingen zal 2013 interessanter worden dan 2012 vermoed ik :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Wubbo »

Echte frequentieverhogingen zitten er in 2012 inderdaad niet in (of je moet de HSL bedoelen, maar of dat in 2012 gebeurt is twijfelachtig ;-)). Over 2013 is echt nog geen waar woord te zeggen, daar is nog helemaal niks over besloten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten