Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

NS-Reiziger schreef:
robinzes schreef:Lijn 7 Ugchelen - Station - Zuidbroek. ( beide einpunten rondje van drie kwartier ). Zo hou je de nutteloze wachten van bijna 13 minuten in zuidbroek weg.
Als er niet meer dan een kwartier wachttijd is, kan je het rondje niet gaan verkorten van 1 uur naar 45 minuten zonder gevolgen voor de route. Dan heb je tevens nog het probleem dat lijn 7 nu beide kanten in een mooi halfuurspatroon ligt, waarvan lijn 17 de kwartiersverdichting voor de wijk Sprenkelaar vormt. Feitelijk moet je dan als lijn 17 terug gaan rijden.
lijn 7 rijd richting Zuidbroek en weer terug in een uur.
Door dit 45 minuten te maken ( wat wel mogelijk is omdat je nu 12 minuten pauze op zuidbroek hebt plus zeer ruime rijtijden tussen de mheen en Zuidbroek. ) ben je dus om 01, en om ,31 terug op het station waar je drie kwartier eerder begonnen bent ,16 en ,46.
Alle ritten richting Ughelen vertrekken dan voortaan om 01, en om ,31. De ritten naar Zuidbroek gewoon om ,16 en ,46.

voorbeeld:

Station V 07:16
Zuidbroek 07:36
Station V 08:01
Ugchelen 08:21
Station A 08:41 ( om ,46 weer naar Zuidbroek ).

Deze marnier samen met het loskoppelen van lijn 15/18 van lijn 10 maakt een efficientere indeling van de bussen als wel de chauffeurs. Ik ben ondertussen een plan aan het schrijven voor syntus over mogelijke verbeterpunten in de stadsdienst. Omdat ik er zelf ook werk ( ben oproepkracht in weekenden, standplaats Apeldoorn ) kan ik dit persoonlijk bij syntus afleveren.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Maar dan moet je ook wat aan lijn 17 doen, die rijdt dan achter/voor lijn 7 uit Zuidbroek...
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

ja, klopt daar ben ik nu dus mee bezig. Als ik die knoop heb opgelost laat ik het weten.
Een probleem /voordeel in Apeldoorn is dat alles gebasseerd is op 01,16,31 en ,46
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Mijn ideetje:
Knippen:
Lijn 5 Berg en Bos - Woudhuis => Wordt Kerschoten - Woudhuis.
Lijn 10 Kerschoten - Ugchelen => Wordt Ugchelen - Berg en Bos.

Routewijziging:
Lijn 6 wordt Station->Asselsestraat->Orderplein->Pieter de Hooglaan->station
Lijn 7 wordt Sprenkelaar-Station->Orderplein->Rijkskantoren->station

Lijn 8/9 gaan naar Zuidbroek. Lijn 8 gaat via De Vlijt/Faustraat/Anklaarseweg, lijn 9 gaat via Sluisoordlaan/Anklaarseweg. Keren op elkaar in Zuidbroek
's Avonds

Nieuw:
Lijn 17 wordt lijn 6 (en daaraan gekoppeld)
Lijn 12 herintroduceren: Station-Deventerstraat-Anklaarseweg-Zuidbroek-Faustraat-De Vlijt-Sluisoordlaan-Station
Lijn 1/4 keren (indien lijn 4 rijdt) bij Gelre Ziekenhuis op elkaar. Lijn 8/9 keren in Zuidbroek op elkaar.

Overzichtje, alles 2x/uur, behalve lijn 14 (1x/uur)
Lijn 1: Gelre Ziekenhuis-Matenveld :2,5 amba
Lijn 2: Rijkskantoren/Apenheul-Matenveld: 2 amba's, rijdt 6-19h
Lijn 3: Rijkskantoren/Apenheul-Matenhoeve: 2 amba's
Lijn 4: Gelre Ziekenhuis-Matenhoeve 2,5 amba's Rijdt 6-19h
Lijn 5: Kerschoten-Woudhuis (basis): 2 amba's

Lijn 6: Driehuizen/Orden-Sprenkelaar: 2 Amba's, rijdt 6-19h.
Lijn 7: Sprenkelaar/de Mheen - Orden/Rijkskantoren: 2 Amba's. Rijdt niet zondag/savonds tussen Sprenkelaar-Station
Lijn 8: Rivierenkwartier-Zuidbroek: 2,5 amba's. Rijdt 6-19h. Rijdt niet meer zondag/savonds
Lijn 9: Componistenkwartier-Zuidbroek.2,5 amba's Rijdt niet meer zondag/savonds tussen station-Zuidbroek
Lijn 10: Ugchelen-Berg en Bos. 3 Optare's

Lijn 11: Stadhoudersmolen-Malkenschoten. 2 amba's,Rijdt 6-18, rijdt niet 10-15 tussen Station-Malkenschoten
Lijn 12avond: Station-Zuidbroek/Anklaar-Station. 1 amba.
Lijn 14: Teuge-Station-Zonnehoeve: 2 Optare's, uurdienst.
Lijn 15: Kerschoten-Woudhuis(kwartierdienst) 2 amba's
->24 amba's. en 5 optare's.

Een extra amba voor lijn 1/4, de derde bus van lijn 7 gaat naar 8/9. Extra optare tbv lijn 10. Echter kan de constructie zoals nu worden toegepast: dan speel je een optare vrij.

Daarvoor speel je savonds 4 amba's vrij: 2 van lijn 7 (van 3nu, naar 1), lijn 6/8 (beiden 1). lijn 12 wordt dan gereden met de overgebleven amba van lijn 9.
Ook heb je geen leegrijdende bus van lijn 11 naar Malkenschoten buiten de spits. Daar zit helemaal niemand in.

Verdediging:
-Zuidbroek krijgt een kwartierdienst. Komt vooral omdat de huidige lijn 8/9 rijtijd te kort komen, door een extra bus en een iets grotere route rechtvaardigd de extra bus. Ook kan je lijn 7 weer zijn oude rondje laten rijden.
-In Orden zou ik een ander rondje zien. Lijn 6 heeft rijtijd te kort, lijn 7 heeft meestal wel wat over. Door de route aan te passen hoef je savonds niet meer lijn 6 te laten rijden en is de rijtijd wat eerlijker verdeeld. Eventueel kun je lijn 6 en 7 van route wisselen.
Lijn 6 wordt gekoppeld aan de huidige lijn 17, die wordt omgenummerd tot 6. Gaat wel via de route van lijn 17: rechtdoor over de Deventerstraat ipv Linksaf de Kruizemuntstraat op.

-Berg en Bos reizen weinig mensen met de bus (verklaring is niet zo moeilijk: iedereen heeft daar een dikke mercedes als boodschappenkarretje voor de garage staan) evenals Ugchelen.
-Lijn 15 en 18 worden samen een lijn 14, volgens Robinzes zou dat kunnen qua rijtijd, ik zou het graag willen zien. Eventueel kun je dezelfde constructie toepassen zoals nu met lijn 10. Dat ik het nummer 14 kies: zie hetzelfde over lijn 15. Mag ook wel 13 worden, geen problemen mee.
-Lijn 15 zijn de spitsversterkers van de huidige lijn 10 en van de huidige lijn 5 bij elkaar genomen. Lijn 5 blijft de basisdienst, aangevult met lijn 15. Ziet er mooi uit, 5, 15, en 5+10=15.. Geniaal, al zeg ik het zelf :mrgreen: :X :roll:
Laatst gewijzigd door MdJ op do 10 feb 2011, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

@ MDJ,

Heel erg bedankt voor je uitwerking. Had ik zelf echt niet zo kunnen bedenken. :wink:
Zou je het goed vinden als ik deze ook verwerk in mijn plan ? Natuurlijk alleen met jouw toezegging.
En als je wil mag je me wat mij betreft ook wel helpen met hte plan als je wilt.

- de ritten van extra ritten lijn 15 zou ik gewoon lijn 10 laten.
- Lijn 8/9 Rijden die gewoon via hun oorspronkelijke route naar Zuidbroek ? ( dit lijkt me wel het verstandigst )
- Ja, lijn 14 Teuge - Station - Zonnenhoeve kan binnen een uur gereden worden vanwege de geringe aantallen passagiers. richting teuge via de welgelegenbrug / dianalaan en richting Zonnehoeve via de markt.
Dit is ook nog terug te vinden in een dienstregeling van volgends mij 2005 of 2006/2007? Daarna ging lijn 10 naar ughelen een groter rondje rijden waardoor je die op een andere lijn moest laten overlopen. Dit werd toen om en om lijn 15 en 18.
Laatst gewijzigd door robinzes op do 10 feb 2011, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Ik vind het prima als je het overneemt :wink: :mrgreen: En verder wil ik ook best helpen hoor
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Ik heb lijn 8 de andere kant op laten lopen, reizigers naar De Vlijt (en de haltes daar in de buurt) zouden anders een kwartier extra reistijd door de route via Zuidbroek. Door de ene de ene kant op te laten gaan hebben die reizgers minder last van de extra reistijd.

Plaatje zegt meer dan woorden:
Afbeelding
(route van 8/9 in Zuid heb ik niet getekend, daar ga ik mijn handen niet vuil aan maken)

Over die kwartierdienst Kerschoten-Woudhuis: Dan onder lijn 5 natuurlijk, lijn 10 heeft er (dan) niets mee te maken :wink: . Die rijdt dan Berg en Bosch-Ugchelen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Het nieuwe 3-April roosterpakket krijg ik vrijdag ter inzage. Donderdag krijgen eerst de vestigingsmanagers inzage, en na ons volgt ook de normale medezeggenscahp ( OR ) om e.e.a. te keuren en formaliseren.

Qua dienstregeling kon en mocht er nog niets anders gewijzigd worden dan de corridor Apd-Zwl. Al het andere ligt contractueel/conceptueel/concessioneel vast voor een jaar, en dan mogen er pas wijzigingen worden doorgevoerd. Dit heeft ook te maken met het anders openen van protest opties van verliezende concessie contestanten.

Lijn 90 krijgt op alle dag momenten van alle dagsoorten meer rijtijd. Lijn 294a vervalt, en lijn 294 gaat stoppen op het transferium. De tijden daar liggen zo dat er overstappen tussen de 90 en 294 mogelijk zijn. De tijden van de 96 en 97 verschuiven, om goed te blijven aansluiten. Er zijn in deze opzet 3x gelede aardgas bussen extra nodig. De Syntus directie is akkoord gegaan met de aanschaf van 4 extra bussen, voor wat extra lucht. Die 4e extra wagen wordt mogelijk ook als extra capaciteit ingezet op de Valleilijn, mocht daar meer behoefte naar zijn.

Er wordt hard gewerkt met MAN, in samenwerking met de provincie, om de betrouwbaarheid van de MAN gelede's drastisch te verbeteren. Onze concessiemanager liep rond met het idee om de MAN's bij Mercedes in onderhoud the doen, en over enkele jaren in ter ruilen voor gelede Citaro's. Er gaan nu verhalen dat men nu al heeft geprobeerd om de MAN's bij Mercedes in te ruilen, en dan dus 10 of 11 gelede Citaro's te bestellen, en dat MAN daar lucht van had gekregen, en met een tegen aanbod gekomen is dat te goed zou zijn om af te slaan, waardoor de nu betstelde 4 nieuwe gelede's MAN zouden zijn geworden. Of dit klopt weet ik dus niet, maar ga ik vrijdag aan mijn concessiemanager vragen. Wordt vervolgt ......

De nieuwe roosters/diensten zijn op gezet met o.a. de volgende uitgangspunten :
- minder overstappen, zo veel mogelijk je eigen bus houden
- inzet Optare's, daar waar het het beste past
- stadsdiensten zo veel mogelijk bij de eigen vestigingen

Lijn 400 mag niet worden gereden met de gelede Citaro's, maar moet wel met weinig CO2 uitstoot worden gereden, waardoor nu de keuze op Optare's gevallen is, zolang die het passagiersaanbod kunnen behappen. Vanwege het toeristische karakter van de lijn, een de andere passagiers- en dienstuitvoeringsbenadering die men na streeft, vraagt men vrijwilligers uit, die dan in een pool in de weekenden dus vooral als ambassadors op lijn 400 gaan rijden. Heel leuk om te doen, heb ik ook wel oren naar, maar dan 3,5 uur enkele reis in een Optare, NO THANKS !!!!!


Zal straks op het werk even checken welke info ik nog vergeten ben.


Alle andere dienstregelingswijzigingen gaan worden voorgesteld en worden bediscussieerd/gewogen, waarna uitvoerings beslissingen volgen, zo spoedig mogelijk na dat dit nieuw pakket draait, om in december tot uitvoer te kunnen worden gebracht, want dan mag dit pas.

Ideeën zijn dus nog steeds welkom.


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

dus bij ons in Apeldoorn kunnen we vaarwel zeggen van lijn 400 in ons rooster pakket ?
Ikn denk dat dat voor veel chauffeurs een tegenvaller is.Optare meer verdelen?
dus dat betekent meer optare bussen op lijnen zoals ? Vanuit Apeldoorn zijn de meeste lijnen namelijk aardig bezet en in ede ook wel redelijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Suus »

Ik geloof dat ik donderwolken hoor in Harderwijk (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

ik bedoel meer dat er bijvoorbeeld beast meer optare's naar Apeldoorn kunnen komen. ( ik heb niet zulke slechte ervaringen met die busjes ) Bijv. op lijn 108 zouden ze goed passen. Vooral in het weekend.Verder is een lijn als 104 ook zo'n lijn waarbij optare busjes een optie zijn om standaard ingeplant te worden. Het is wel mogelijk.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door erjeebee »

Lijn 5 in Ede
Lijn 107, 85 (uitgezonderd ma-vr in de spitsuren)

Ook prima geschikt voor Optares
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Overstappen / koppelingen worden minder krap, daar waar mogelijk, en de Optare inzet wordt herverdeeld/beter gepland. Op de 130 liter tank kunnen ze ook geen volledige dag mee zonder tanken.

Ede heeft nu in ieder geval al 2 Optare's, want ik had eergisteren de 5325 op de 107 en gisteren de 5306 op de 107, beide op omlopen van Ede.

Geen idee wie en wat precies de 400 gaat rijden, maar men wil er wel een vaste groep chauffeurs op.

Ik heb morgen inzage in het roosterpakket, en mag er dan e.e.a over roepen.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door erjeebee »

Snorkel schreef:Ik heb morgen inzage in het roosterpakket, en mag er dan e.e.a over roepen.
We nodigen je van harte uit om dat ook hier te doen, dat roepen :)
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Dat al ik zeker doen.

We hebben een aantal uitgangspunten ( min of meer noodzakelijke eisen, zonder dat we echt macht hebben die af te dwingen ) neergelegd, voor de plannings afdeling, om betere roosters, overstappen, op tijd rijden, etc, te kunnen bewerkstelligen / garranderen. Onze concessiemanager staat wel geheel aan onze kant, maar mag dit niet eigenhandig beslissen. Een hogere manager doet dat, en de planning manager staat op gelijke hoogte als de concessiemanager. Die kruisen dus de degens, wij dragen munitie aan, d.m.v. duidelijke argumenten die de aanbevelingen ondersteunen, zodat de munitie slagkracht krijgt, en de hogere manager onze kant bij de meeste aanbevelingen kiest. Dat hopen we tenminste, maar ja, daar is altijd nog dat verdomde geld hè !!!

Afwachten wat we gepresenteerd krijgen, en in hoe verre we dat nog kunnen en mogen bijsturen. Na ons gaat de OR er ook nog mee aan de slag, maar die kijkt eigenlijk alleen naar wettelijke kaders.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door erjeebee »

Snorkel schreef:Die kruisen dus de degens, wij dragen munitie aan
:shock: Degens die munitie nodig hebben :)

Ok... sterkte.. en ik ben benieuwd..
Al ben ik net een paar dagen weg uit Syntusland.. ik volg het met belangstelling
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Ben net gebeld. Volledige pakket nog niet klaar. Vestigingsmanagers bijeenkomst van vandaag afgezegd. Morgen pas om 10.00 bij elkaar, en vml. pas alleen Za en Zo klaar. Handig .... :? Ben van 23-2 tot 1-3 een week afwezig *) , en heb op 2-3 al technisch overleg met wagenpark beheer en mensen van Optare + importeur + Harbers Volvo.

Groet, Michel

------------------------------------------------

*)
Zit van 23-2 tot 1-3 in Schotland, demonstreren voor mijn Britse society DEMU op Model Rail Scotland ( van de AMRSS , the Association of Model Railway Societes in Scotland ) in Glasgow.

Ik deed tot voor kort Brits 4mm scale ( 4mm:ft of tewel 1:76,2 ) met 16.2mm handgebouwd finescale rails i.p.v. standaard HO 16.5 mm rails. 16.5mm wordt 00 genoemd, 16.2mm wordt 00-sf genoemd. Beide zijn op schaal eigenlijk smalspoor. Er is ook EM ( van Eightteen Milimeter ) met 18.2mm en correct op schaal 18.83mm heet P4. Standaarden in toleranties en wielmaten verschillen hier.

Heb net besloten over te gaan op Iers, met handgebouwd spoor op de correcte breedspoor (1600mm) schaal van 21mm. Krijg in Glasgow mijn eerste Ierse modellen, 4 locs Class 141/181. Mijn website is nu nog te vinden op http://www.pendennis-rise.co.uk ( van mijn gestopte UK project in Cornwall ), maar het Ierse staat er al op. Nu nog de nieuwe URL regelen.
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Maar het duurt nog even tot April dus we hebben nog wel even.
Succes in schotland ! :wink:
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

Vandaag een aparte ervaring op lijn 294a:

Rond de klok van 7:32 (Fauststraat) kwam er netjes de 1414 uitrijden met de "van Delen"-chauffeuse, niks geks zul je nog denken. Vervolgens rijden we met +1 Apeldoorn uit en onderweg krijgen we te horen dat er een ongeluk tussen Hattem en A28 of Zwolle staat. Mij wordt toch ff gevraagd of ik andere route evt wist, was mogelijk - maar in hoeverre ook berijdbaar, geen idee. Maargoed, uiteindelijk kwamen we niet ver.

We gingen met +0 weer de snelweg op en reden dus weer richting Zwolle, zo ver zijn we alleen nooit gekomen. De 1414 had er geen zin meer in, klein stukje voor een tankstation ging het fout. Toevallig dat die er stond, maar we gingen steeds zachter. Waar we eerst lekker 80 km/u reden, gingen we langzaam en geleidelijk naar 10 km/u om vervolgens stil te staan. Volgens het dashboard was er iets met de motor. Nadat SVL gebeld was werd 1409 uit de remise getrokken en naar ons toe gereden.
Afijn, onderweg was gelukkig ook de "s" van 7:56, die ons toch wel mee kon nemen - dus uiteindelijk kwamen we met +20 in in Zwolle (docent had er gelukkig geen probleem mee d8 ik).

Volgens mij heeft zij verder gereden met 1409 om in Apeldoorn weer de 640 of 649 te nemen.

Al met al toch weer iets interessants en aparts om mee te maken.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Vandaag bijeengeweest voor roosterpakket van 3-4-'11.

Gisteren was de bijeenkomst met de vestigingsmanagers al afgezegd, want de boel was nog niet gereed. Wij kwamen ook later bijeen, pas om 10uur. Alleen Za en Zo beschikbaar.

Tot onze grote frustratie is er maar sporadisch wat verandert, en heeft men nauwelijks tot niets met al onze aanbevelingen/eisen/wensen/noodzakelijke-andere-aanpak gedaan. :evil:

Zoals bekend heeft de 90 ruimere rijtijd en past fatsoenlijk in diensten. Wel nog ontzettend veel onnodig overstappen, geen goed geplande inzet per materiaal type ( d.m.v. duidelijk herkenbare omloopnummers per wagen type ), te korte koppelingen, etc. We hebben zowat geen dienst waar we van zeggen, ja OK. Gewoonweg een bende, en de stemming van alle betrokkenen op de Veluwe is niet best. Zal nog wel een staartje gaan krijgen.

De 400 met Optare's in helemaal aparte zeer inefficiënte diensten ( meerendeel Hwk, iets minder in Apd, 1x Zwl ).

Extra gelede's worden inderdaad MAN's. Andere MAN's ook in onderhoud naar MAN en extra inzet/belofte van MAN om ze allemaal goed te krijgen. De Citaro (gelede) aardgas wagens zullen door hun hoge kilometer aantal per jaar maar zo'n 5 jaar meegaan, en MAN wilde dus persé in beeld blijven voor een mogelijk grote vervangings order dan. Aanbod van de 4 nieuwe aardgas gelede's en onderhoud van huidige MAN gelede's goed op de rit krijgen zal dus wel heel lucratief geprijsd zijn !!!!

Wordt vervolgt .............................


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Dan zijn jullie in Harderwijk dus alleen maar slechter af met lijn 400. ( optare ). :?
Ik ben benieuwd wat we in Apeldoorn voor een roosters krijgen, ik heb nog niks gezien, maarja ik kom er ook maar 1 to 2x per week. Wel balen dat er dus bijna helemaal niks is gebeurt met die voorstellen van de chauffeurs. :|
Ben benieuwd :?:

Volgends mij hebben Ede en Apeldoorn wel redelijke diensten. En ik denk dat het het ergst is in Zwolle. Daar rijden ze bijv. op zaterdag bijna alleen maar lijn 90 of 100. Dan hebben we op de overige stallingen nog wel redelijke diensten denk ik zo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Meltrain »

Snorkel schreef:Tot onze grote frustratie is er maar sporadisch wat verandert, en heeft men nauwelijks tot niets met al onze aanbevelingen/eisen/wensen/noodzakelijke-andere-aanpak gedaan. :evil:
Gewoon ter info: wie is 'men'? Je concessiemanager was het namelijk toch wel eens met de veranderingen? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

De dwingende/dringende aanbevelingen gedaan, door ons, via de concessiemanager ( en door hem volledig onderschreven !!! ) zijn door gespeeld aan de afdeling planning, die er nauwelijks iets mee gedaan heeft, tot al onzer frustratie, inclus. die van concessiemanager en vestigingsmanagers. Zal dus nog wel een flinke interne strijd worden over macht, competenties en financiën met het hogere management binnen Syntus, want het nu aangeleverd verandert hoegenaamd niets, behalve dan 90 met ruimere rijtijd en in normale diensten verwerkt ( in tegenstelling tot nu, inefficiënt in losse diensten ), iets minder stadsdienst op "vreemde standplaatsen" en de 400 nu los inefficiënt ingeroosterd. Dit geldt voor alle vestigingen gelijk. We blijven veel erg krappe koppelingen houden, onnodige overstappen, geen duidelijk geplande inzet Optare's en/of andere wagen types, en nog steeds vaak begin en einde dienst met een andere i.p.v. je eigen bus uit of inrukken. Ook zeer hinderlijk en totaal onnodig. Bussen blijven b.v. nog steeds vast op 105/205 heen en weer pendelen, met 3 min kering in Anh en 2 min kering in Hwk, wat alleen maar vraagt om vertragingsproblemen. Hierdoor keren ook volle slagen ( drukker ) op tussen slagen ( minder druk ) en omgekeerd, waardoor de om en om inzet van VDL en Optare dus bij een kering in Hwk weer wisselt, met dan de capaciteit verkeerd om op de lijn.

Tough fighting times ahead .............


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Snorkel schreef: Uit http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 1&start=25
Syntus Achterhoek had 8 stuks 10-meter Amba's, 1481-1488.
De 1481 is afgevoerd na brand.
De 1482-1486 zijn nu 5301-5305 en bestemd voor de Veluwe.
De 1487 en 1488 zijn nu 2387 en 2388, behoren nog bij ZHO, zijn tijdelijk op de Veluwe, en gaan in de loop van volgend jaar naar Veolia Haaglanden voor gebruik in Delft.
De 1482 heeft het nummer 5301 gehad, maar rijdt nu inderdaaad (zie de discussie) in Delft als 5391 (?of 5392). De 1483 rijdt ook daar als 5392 (of dan 5391). De 2387 rijdt nu als 5301 (met witte nummers, verder nog geel/wit) de 2388 als 5302.
--

Verder zijn de kaarten in de bushokjes weg, alleen de haltevertrekstaten hangen nog in die kasten.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Veluwelijn krijgt meer lucht

Bericht door Wubbo »

Veluwelijn krijgt meer lucht
Geplaatst op: zondag 20 februari 2011 15:08
Laatst bijgewerkt: zondag 20 februari 2011 15:10


De rijtijd van de Veluwelijn tussen Zwolle en Apeldoorn wordt langer. Dat staat althans in de conceptversie van de nieuwe dienstregeling van Syntus Gelderland. Sneldienst 294 krijgt een tussenstop op transferium Horsthoek tussen Heerde en Epe, waarbij de tijden zo worden aangepast dat van lijn 90 op de 294 kan worden overgestapt en andersom.
Lees verder
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten