OVer je reiservaringen in februari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Michael »

Fles schreef:
Thom91 schreef:excuus voor het non-NS taalgebruik,
Welnee, hier is wat losser taalgebruik prima welkom hoor :)

Maar wat een raar verhaal inderdaad :? Ben benieuwd hoe het met die mensen in die trein afgelopen is, of die er in Gouda wel uit mochten, en zonder kaartje terug reizen... :?: Dan nog zou ik gewoon een formuliertje Geld terug bij Vertraging ingediend hebben :pos:
euuh Fles, Het gebeurde met de IC naar Rotterdam Centraal. Dus de eerste mogelijkheid waar ze eruit konden was Rotterdam Centraal
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Oh well. Nou ja, het verhaal blijft hetzelfde natuurlijk :)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door MdJ »

Vandaag heeft men op de volvo's 7000 van syntus een bestemming gekregen. Het lijnnummer kon er niet op (toonden allemaal 456...) daarvoor liggen er nog bordjes op het dashbord, maar de bestemming staat er correct op. (iig bij de 1401, 1411 en nog een onbekende in Ede).

En ik mocht plaatsnemen in de 5305 op lijn 231... Valt best op dat ze stiller zijn dan hun Ex-1500-broertjes (maar weer lawaaiiger dan de 5127-5152)
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Fles schreef:
Thom91 schreef:excuus voor het non-NS taalgebruik,
Welnee, hier is wat losser taalgebruik prima welkom hoor :)
In aansluiting hierop: Mocht iemand zich nou storen aan teveel NS-jargon of snap je er niets van, dan mag je dat ook gerust aangeven hoor. Toen ik merkte dat de meesten hier net zo of zelfs nog meer in jargon praten als rijdend personeel onder elkaar, ben ik dat hier ook maar gaan doen. :wink: Sterker nog, ik heb hier zelfs nieuw jargon geleerd. :lol:

Omdat mijn trein vandaag zowel als Spitstrein én als Huishoudbeurs-Express fungeerde, kreeg ik er in Ledn een stel bij. Omdat ik zelf een DDAR met een 1700 achterop had, moest dat aan de voorkant gebeuren omdat het geheel anders niet helemaal langs sommige perrons zou passen. Met de loc achterop kon ik deze (waar mogelijk) buiten het perron houden.

Zonet, midden op de middag, klopten er op Rtd twee politieagenten met een blaastest op de cabinedeur van mijn BDs met de vraag of ik even wilde blazen, dat had ik op de trein nou nog nooit meegemaakt. Tuurlijk, pas de problème, maar ik heb ze wel even uitgenodigd om binnen in de cabine te komen staan, want voor je het weet verschijnen er weer vermakelijke filmpjes of foto's op GeenStijl.nl. De blaastest was uiteraard ok, dus toen vroeg ik: "Krijg ik nou zo'n leuke BOB-sleutelhanger?" *O* Maar toen antwoordde de ene agent: "Nee sorry, dat is alleen bij het wegverkeer!"

Dus dat was dan wel weer een beetje jammer... -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Zo´n blaastest heb ik ook al een keer gedaan op de VL Post. Iedereen kwam er doorheen trouwens. Maar ook de teamleider moest blazen, terwijl die geen veiligheidsfunctie heeft.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Maar ook de teamleider moest blazen, terwijl die geen veiligheidsfunctie heeft.
:D zou een mooie bak wezen zeg, als iedereen die geen veiligheidsfunctie heft gewoon wel stiepelzat op zijn werk kan zitten :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Tsja maar dat is dan toch geen zaak van het IVW? Ze gaan toch ook niet cassieres bij de AH laten blazen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door ODRAIL »

Dexter schreef:Zonet, midden op de middag, klopten er op Rtd twee politieagenten met een blaastest op de cabinedeur van mijn BDs met de vraag of ik even wilde blazen, dat had ik op de trein nou nog nooit meegemaakt. Tuurlijk, pas de problème, maar ik heb ze wel even uitgenodigd om binnen in de cabine te komen staan, want voor je het weet verschijnen er weer vermakelijke filmpjes of foto's op GeenStijl.nl. De blaastest was uiteraard ok, dus toen vroeg ik: "Krijg ik nou zo'n leuke BOB-sleutelhanger?" *O* Maar toen antwoordde de ene agent: "Nee sorry, dat is alleen bij het wegverkeer!"

Dus dat was dan wel weer een beetje jammer... -o-
Dit heb ik in het jaar 2008 ook al een keer gezien, mocht er helaas geen foto's van maken toen ik stond te fotograferen. En gisteren nog heb ik agenten van de spoorwegpolitie op Rtd zien lopen controleapparatuur.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef: Zonet, midden op de middag, klopten er op Rtd twee politieagenten met een blaastest op de cabinedeur van mijn BDs met de vraag of ik even wilde blazen, dat had ik op de trein nou nog nooit meegemaakt. Tuurlijk, pas de problème, maar ik heb ze wel even uitgenodigd om binnen in de cabine te komen staan, want voor je het weet verschijnen er weer vermakelijke filmpjes of foto's op GeenStijl.nl. De blaastest was uiteraard ok, dus toen vroeg ik: "Krijg ik nou zo'n leuke BOB-sleutelhanger?" *O* Maar toen antwoordde de ene agent: "Nee sorry, dat is alleen bij het wegverkeer!"

Dus dat was dan wel weer een beetje jammer... -o-
Dan moeten ze eigenlijk maar snel BOM sleutelhangers gaan ontwikkelen. :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

KM46 schreef:
Dexter schreef:Zonet, midden op de middag, klopten er op Rtd twee politieagenten met een blaastest op de cabinedeur van mijn BDs met de vraag of ik even wilde blazen, dat had ik op de trein nou nog nooit meegemaakt.
Dit heb ik in het jaar 2008 ook al een keer gezien, mocht er helaas geen foto's van maken toen ik stond te fotograferen. En gisteren nog heb ik agenten van de spoorwegpolitie op Rtd zien lopen controleapparatuur.
Gelukkig maar. Ik zou er ook niet blij van worden als je foto's van mij stond te nemen en ik mezelf dezelfde avond nog op GeenStijl.nl terugzag met allerlei leuke en suggestieve onderschriften... :| Een paar jaar geleden nog zag ik een foto van een collega die op het perron een blaastest onderging op zo'n site en dat achtervolgt hem tot op de dag van vandaag.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Je mag uberhaupt nooit foto's maken van NS personeel zonder dat je toestemming krijgt van de NS. Foto's maken van een trein mag, maar personeel is iets anders...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Marc »

Het valt me nu al een paar dagen op in Maastricht dat de rode vlag in het spoor wordt gezet als een schoonmaker het water gaat bijvullen. Een nieuwe regelgeving?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

@Marc: Ja dat is inderdaad een nieuw plaatselijk gebruik, maar vraag me niet naar het hoe en het waarom. Er bestaan op tig verschillende stations inmiddels even zoveel verschillende methodes. In Vs bijvoorbeeld trekt de storingsmonteur aan de noodrem en brengt daarop een soort slotje aan (dat noemen ze daar 'ankeren') zodat de noodremtrekker niet meer kan worden teruggezet gedurende de tijd dat de schoonmakers bezig zijn met het bijvullen van het water.

Veiligheidsmaatregelen zijn natuurlijk ok, maar ik vind dat dit inmiddels draconische maatregelen aan het worden zijn: In Vs leggen ze de trein als het ware aan de ketting en in Mt wordt dus het complete spoor buiten dienst genomen. Voor zover ik weet zijn er vooralsnog geen ongelukken of incidenten met waterbijvullende schoonmakers geweest, maar het wordt nog weleens vergeten om die veiligheidsmaatregelen op tijd op te heffen, waardoor onnodig vertraging ontstaat.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door VIRM »

Gisteren een bus in de concessie Zaanstreek gepakt.

Ik vroeg aan de buschauffeur (zat schuin rechts achter hem), hoe het nieuwe busstation van Zaandam (ons vertrepkpunt) beviel vanuit oogpunt van de chauffeurs:
1. Het busplatform is krapjes bemeten. Het viel mij op dat de bus, om te vertrekken, een stukje achteruit moest rijden.
2. Er staan buiten geen borden om aan te geven welke bus waar stopt.
3. De pauzeerruimte is ergens boven, 3 bij 3 meter en heeft geen koffieapparaat (laatste verstond ik niet helemaal goed). Wegens de stile trap blijven buschauffeurs die slecht ter been zijn maar pauze houden in hun eigen bus.
Beul van de blindegeleidelijn
erjeebee
Berichten: 1393
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door erjeebee »

De discussie hierboven schuift langzaam maar gestaag off-topic.

Daarom maar even on-topic:

Mijn oren tuiten nog steeds van mijn laatste reiservaring: afgelopen zaterdagochtend met de t3528 van Eindhoven naar Schiphol.
Met extra stop te Amsterdam Huishoudbeurs.

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.. een wagon vol Brabantse en Limburgse mevrouwen...
Een kippenhok is er een oase van rust bij.

Verder geen klachten.. alles op tijd, reisinformatie OK (o.a. we moesten in Utrecht een vertraagde CNL voor laten gaan, werd keurig uitgelegd). Alleen die mevrouwen....
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Hahaha, de jaarlijkse Huishoudbeurs is dan ook de enige periode dat machinisten een Aanwijzing Voorzichtig Rijden krijgen voor het binnenkomen en vertrekken 'wegens een horde huisvrouwen op het perron van Rai'. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Suus »

Gisteren reed mijn vader op de A4 tussen de afrit Roelofarendsveen en de afrit Leiderdorp. Ik zat bij hem in de auto, en we haalden een Fyra richting Rotterdam in, die stilstond. De trein stond lekker schuin, dus dat zal heerlijk comfortabel zijn geweest voor de reizigers.

Ook had ik gisteren controle van een S&V-team in de s9500. Op zondagavond. De trein was volledig uitgestorven, maar ala.

Ook stond in Leiden op de borden dat na 1:00 uur de treinen tussen Lelystad en Weesp een andere dienstregeling zouden hebben wegens werkzaamheden. Geen bussen dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Wubbo »

Het treinverkeer van en naar Utrecht ligt weer eens plat, P2000 meldt een brandmelding in de VL-post. Wordt vast vervolgd...
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door hidihi »

het zat weer eens echt mee vanmorgen, ik zat in de 92 van 8.30 naar z plein, en er was onderweg iet wat druk waardoor ik de stoptrein van 8.50 op lombardijen net niet haalde, de sneltrein was 10 minuten vertraagd dus de eerste trein was de stopper van 9.08 naar Leiden, toen ik op het metro station Blaak kwam bleek de eerste metro naar Coolhaven pas over 16 minuten aangekondigd, toen ging ik naar bus 46 kijken maar die bleek volgens de staat net weg te zijn, toen heb ik maar lijn 32 naar Overschie genomen die stond er nog en inclusief het trippeltje was ik vanaf blaak binnen 10 minuten op school op de G.J. jongheweg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Thom91 »

Wubbo schreef:Het treinverkeer van en naar Utrecht ligt weer eens plat, P2000 meldt een brandmelding in de VL-post. Wordt vast vervolgd...
15 minuten in een weiland gestaan tussen Gouda en Woerden.. Kwamen uitendelijk in Utrecht aan met +15 (IC Leeuwarden 09:21)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Geert »

De berichten over het internetten in de trein zijn afgesplitst naar Internet in de trein.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Wubbo schreef:Het treinverkeer van en naar Utrecht ligt weer eens plat, P2000 meldt een brandmelding in de VL-post. Wordt vast vervolgd...
Uhuh. Ik kwam iets na 9:00 uur aan op Hvsp en kreeg van de trdl Gooilijn de blijde mededeling dat er door een brandalarm en een ontruiming van Post T Utrecht geen treinverkeer mogelijk was. Of ik maar wilde keren als s4900 naar Alm. En de reizigers waren blij joh, ik kreeg al meteen bij de eerste deur waar ik langsliep de volle lading:

Een man van middelbare leeftijd met een jaren '60 montuur met brillenglazen die groter waren dan de frontruiten van mijn loc, begon onmiddelijk te tieren dat ie een afspraak had en of dat wij prutsers van NS dan ook nooit eens iets goed konden doen. Ik deed een poging tot uitleg, maar de heer in kwestie was niet voor rede vatbaar, begon te schelden en persoonlijk te worden: Zo had hij commentaar op mijn lengte en mijn manier van omroepen. Dat deed voor mij de deur dicht, dus ik kapte het gesprek af en wenste hem zelfs nog een prettige dag toe.

Toen ik later omgebouwd en wel in het stuurrijtuig zat, realiseerde ik me ineens dat het me eigenlijk helemaal niks deed. Normaal stijgt er tijdens een tirade van een klant een golf bloed naar je hoofd en bedenk je ter plekke: 1) Hoe ga ik me hier nu weer uit redden? en 2) Dit hoef ik niet te pikken en dat zal ik zeggen ook! Maar nu deed het me niks. Geen adrenaline, geen boosheid, he-le-maal niks. Krijg ik nu: a) Eelt op mijn ziel? of b) Zijn er nu zo vaak verstoringen waarbij klanten door het lint gaan, dat het bijna normaal voelt om voor rotte vis uitgemaakt te worden? :N

Ik heb de rest van de ochtend gependeld tussen Alm en Hvs (3 slagen) voordat ik tegen twaalven een keer door kon naar Ut om na bijna 6 uur onafgebroken op dezelfde trein een keer te mogen gaan schaften. Daarna snel naar Gvc en met een korte overstap van 6 minuten de rest van mijn eigen dienst weer opgepakt. Ik was blij toen het er eindelijk op zat.

Overigens moest ik tijdens het keren op Hvsp de overweg daar zelf aanrijden, dat was wel spannend want het was er razend druk en ik stond al met mijn neus op de overweg voordat de overweg eindelijk eens een keer in werking trad.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Suus »

Een andere vriendin stapte in Rotterdam in de Benelux richting Amsterdam drie kwartier geleden, en die trein werd door een fout de HSL opgestuurd. De trein kan elk moment teruggesleept worden naar Rotterdam Centraal :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Hmm, stond om 17:00 op station Bunnik richting Utrecht, toen er net een sprinter vertrok die even later wel erg lang voor het sein stond. En jawel, het werd een storing, hij was defect. Vlak erachter zat een s3000 of s3100 V-IRM. Ik hoop voor die lui dat ze niet daar al 2 uur staan, en de prognose is nu 20:30. 3.5 uur voor een defecte trein, moet niet gekker worden. Helemaal als er een trein direct achter staat moet er toch iets te regelen zijn dat 'ie door de V-IRM op spoor 3 in Db geparkeerd wordt...
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door MdJ »

Defecte trein is een ICE, aldus iemand op somda.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten