OVer Missers in de Reisinformatie #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

Bus 5718 uit Almere reed vanochtend met blanco films rond. Ik vermoed dat hij op de 152 reed, want hij reed vlak achter een 157 aan op de Middenweg in, jawel, Amsterdam.

Eindelijk begint de werkplaats in Almere weer haar echte kwaliteiten te tonen 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door webguy »

Vandaag dacht een Breng Hess Trolley op lijn 3 dat het 13:35 was en de aankomsttijd bij het eindpunt 13:31 was, al was het inmiddels al 21:14... Was er toch wat mis gegaan. De halteafroep werkte wel weer prima.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Thomas »

Raymond schreef:- Hoewel de TBP's soms stops weten te vermelden waar de trein echt niet stopt, blijkt het deze week niet mogelijk om er op te zetten dat de s3500 extra op de RAI stopt.
Grappig, want in Amersfoort ging dat bij de 1600/700 wel goed. Ook op de schermen in de koplopers werd het - voor zover deze reisinformatie toonden - goed weergegeven.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Caspar »

Is Eindhoven al overgeschakeld naar Infoplus, of worden die schermen daar nog steeds aangestuurd door Bepac met een converter ertussen. Dat zou namelijk een hoop verklaren, want ik denk niet dat er in Eindhoven een tekstcode is in Bepac voor een extra stop op Amsterdam Rai. :wink:
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door bartjemestrom »

Caspar schreef:Is Eindhoven al overgeschakeld naar Infoplus, of worden die schermen daar nog steeds aangestuurd door Bepac met een converter ertussen. Dat zou namelijk een hoop verklaren, want ik denk niet dat er in Eindhoven een tekstcode is in Bepac voor een extra stop op Amsterdam Rai. :wink:
Waarom zou die er niet zijn?
Overigens stopte de s800 vandaag extra op Duivendrecht alwaar de reiziger over kon stappen naar de sprinter.

Bij mij werken de mouse over plaatsen niet
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Wubbo »

Waarom wordt er op de digitale CTA's in Zeeland bij de s2100 richting Vlissingen vermeld dat ie ook in Souburg stopt, en bij de s2100 de andere kant op dat ie ook in Kruiningen-Yers stopt? Die stations zijn al sinds mensenheugenis IC-station, en alle IC's stoppen er :?

Gezien op Goes trouwens.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Geert »

Dat laatste zal wel komen omdat Vlissingen Souburg en Kruingen-Yerseke in de NS-databases geen intercitystation zijn. Kijk maar bijvoorbeeld naar de routestrip bovenaan deze vertrekstaat: http://www.ns.nl/vertrekstaten/rtd2.pdf Bij elke s2100 staat ook nog vermeld dat-ie stopt op Kruinigen-Yerseke en Souburg. Ondanks dat alle IC's al jaren stoppen op die stations...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

De vertrekstaat zegt daar ook niet alles over... zo staat Duivendrecht keurig met IC-symbooltje op de vertrekstaten in Amersfoort maar vermelden de digitale CTA's bij de NoordOost desondanks "Stopt ook in Duivendrecht".

Net waar zin in hebben kennelijk... 't heeft me ook altijd al verbaasd dat "via Lage Zwaluwe" op de actuele vertrektijden alleen bij de s5100 gebruikt wordt en niet bij de s2200.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Meltrain »

Inderdaad ja...
Op Rtd wordt altijd gesproken over 'De stoptrein naar Dordrecht, Lage Zwaluwe en Roosendaal' als men het over de s5100 heeft, maar over 'De sneltrein naar Rotterdam Lombardijen, Dordrecht en Breda' wanneer het de s2200 betreft. :?
(De s5000 is dan weer gewoon 'De stoptrein naar Dordrecht', net zoals de korte s5100.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Fles »

Het gebeurt me de laatste tijd steeds vaker dat een IC een Sneltrein genoemd wordt. Bijv in de s3000 "Het volgende station is Utrecht Centraal, u kunt hier overstappen (bla). Na een korte stop zal deze trein verder rijden als sneltrein naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal etc"
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door VIRM »

Afgelopen woensdag op spoor 5 in Zaandam stond op de TBP (of hoe die elektronische CTA dan ook heet):
Sprinter 13:30 Rotterdam Centraal rijdt niet
Volgende trein: 13:30 Sprinter Rotterdam Centraal

De omroepster bracht verheldering door te vermelden dat de desbetreffende trein niet zou rijden en dat er voor de richting Gouda en Rotterdam en Amsterdam Centraal moest worden overgestapt.
Op mijn telefoon stond dat de desbetreffende trein wel vanaf Amsterdam CS zou rijden.
De eerstvolgende trein richting Amsterdam vertrok officieel om 13:34, maar had +7.

Uiteraard kon de Sprinter die pas vanaf Amsterdam CS zou rijden niet worden gehaald. En de alternatieven werden, toen de conductrice voor Amsterdam CS om ging roepen, ook niet opgenoemd.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

Vanwege werkzaamheden tussen Apeldoorn en Deventer rijden de s2800 -en die normaal naar Deventer gaan dit weekend tot Amersfoort. Planmatig wordt daar gekeerd op spoor 4a, maar de Reisplanner Xtra was het daar vanavond niet mee eens...

Afbeelding

De AV-schermen te Amersfoort maakten overigens wel duidelijk waar 't mis ging, daar stond de t2865 namelijk als opgeheven IC naar Deventer vanaf spoor 1 op. Kennelijk is die trein dan nog handmatig opgeheven ofzo i.p.v. dat dit in de aangepaste dienstregeling wegens de werkzaamheden was meegenomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Caspar »

http://soundcloud.com/merloo/arie
Even een leuk omroepberichtje :D Ome Arie hoest ook wel eens.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door MdJ »

En in het echt: (is die hier niet al een keer langsgekomen?)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6B_9bXI3hDs[/youtube]
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door webguy »

Hij spreekt toch geen nieuwe bandjes meer in? Oude bandjes worden wel gebruikt (plaatselijk?)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Caspar »

Klopt. Er is een cd met alleen maar Arie Leenman in de omloop, staan ook wat bloopers op zoals de hoest van Arie in het Duitse CNL berichtje. (die overigens ook gewoon op het station heeft gedraaid een aantal weken lang)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door webguy »

Het is ook grappig om te horen in dat bericht dat 'ie met een flink brits accent het engelse stuk begint maar halverwege beetje nederlands wordt en er ook een amerikaans tootje te zien is. (zie ook http://www.youtube.com/watch?v=3UgpfSp2t6k)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Geert »

Haha, leuk om te zien. Wel jammer dat-ie weg is, hij had af en toe wat rare uitspraken maar over het algemeen vond ik het wel een prettige stem om over de speakers te horen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Ome Arie hoest ook wel eens.
Kleine correctie: Het is Tante Arie, zo noemen we hem bij NS. :lol: En geloof mij, als je hem 10 jaar lang dag-in-dag-uit moet horen, dan krijg je vanzelf wel een hekel aan hem. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

Gisteren kwam ik rond half negen aan op Schiphol met de s2600, dit keer op spoor 2. Vanuit de trein zag ik dat de CTA nog op de Fyra stond, die +20 had. Dit werd niet aangepast, waardoor er verwarring ontstond op het perron, want veel mensen gingen heen en weer rennen. Een VIRM lijkt toch helemaal niet op een Fyra.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

De t2818 startte vandaag in Amersfoort wegens de werkzaamheden op Apd - Dv. Gisteren keek ik nog in de planner of 'ie dan soms een afwijkend vertrekspoor had en zag 'm zodoende als vertrekkend van 6b staan.
Kom ik vanmorgen op 't station, staat 'ie overal van volledig spoor 6. Maar gelukkig hadden we nog meer varianten: ik trof de trein uiteindelijk op 6a :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Geert »

Nou nou...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

6a of 6b is in Amersfoort toch wel een aanzienlijk verschil in loopafstand vanaf de stationshal...

Vanmiddag liep de reisinformatie er overigens nog niet bepaald lekker: toen ik uit de t12759 stapte zag ik de IC naar Utrecht Centraal van 10 minuten eerder nog op de CTA's staan. Daarbij viel me ook de vertrektijd van de 12759 op (die er als volgende trein wel onder stond): iemand enig idee waarom die 1 minuut later uit Amersfoort hoort te vertrekken? Alles in de s12700 vertrekt om .03 behalve de 12759 en de t12767 die om .04 vertrekken, maar wel op hetzelfde tijdstip als de rest in Leeuwarden arriveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Milco »

Op www.connexxion.nl staat dat lijn N57 (nachtbus Amsterdam Leidseplein > Almere Haven) van 27 feb. tot 2 mrt. een omleiding heeft. De vervangende halte voor het Leidseplein is de Stadhouderskade, de vervangende halte voor het Raamplein is busstation Marnixstraat.
Maar, lijn N57 heeft geen halte op het Raamplein... :roll:
(Deze lijn rijdt vanaf het Leidseplein nonstop naar het Amstelstation en rijdt dan via de Hugo de Vrieslaan en de Middenweg naar de A10.)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

GVB Citaro 325 rijdt vandaag op lijn 37 zonder werkende displays. Kwam hem tegen op de Beukenweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten