Mag ik even kwijt #70

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

MdJ schreef:@Dexter Je hebt het toch heel netjes gedaan?

Als ze mij uitschelden ben ik er ook klaar mee... En je hebt er ook zeikers tussen zitten hoor, maar dat is in elke baan die met mensen om moet gaan (zo ongeveer overal) zo. En soms zijn het de klanten niet, maar de collega;s die aan het zeiken zijn..

@Htmtram: Je had ook in het midden kunnen gaan zitten, dat zijn betere stoelen. En dan loop je bij Holland Spoor maar naar achteren voor je overstap... :roll:
Waar staat dat ik op holland spoor ging overstappen? :')
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Dexter »

MdJ schreef:@Dexter Je hebt het toch heel netjes gedaan?
@MdJ: Thnx! Ik blijf altijd beleefd tegen klanten en begripvol als ze geirriteerd zijn, maar deze meneer begon tegen mij persoonlijk (zie bij Reiservaringen) en daar ligt mijn grens. Ik doe ook altijd maar mijn best en meer kan je niet doen.
htm_tram schreef:Maar Dexter, jullie als mcn hebben goede stoelen. In een oude v-irm heb je playmobiel stoelen. En dat is gewoon zwaar klote als je er langer dan een uur erin zit :wink:
@htm_tram: Moet je maar aardig tegen me zijn. :wink: Dan had ik je misschien een 2=1 Overgangskaartje gegeven. En die goeie mcn-stoelen hebben we pas sinds een paar jaar. Hiervoor zaten wij ook hele dagen op gestoffeerde verstelbare planken. Tip: Als je lekker(der) wil zitten in een VIRM, neem dan plaats in een 'oude' IRM-tussenbak, zoals MdJ al zei.
Vallend blad maakt rails glad.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

@Dexter.

Bedankt voor je tip, aardige mcn.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door find_your_spot »

Was vandaag een half dagje met htm_tram op pad. Het was gezellig!
For Your Railroad Adventures
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

:pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door MdJ »

htm_tram schreef:Waar staat dat ik op holland spoor ging overstappen? :')
Je ging op Centraal overstappen, zie ik in mijn Glazen Bol (die mij adviseerde twee pagina's terug te bladeren).

Dan kan je, als de s1900 halteert op Gv, je spullen pakken en in de bocht (Gv->Gvc) in de trein zelf naar achteren lopen. Zo moeilijk was dat niet toch?

@Dexter: Meer kun je niet doen. Je moet maar denken dat die mensen maar uit het verkeerde bed gestapt zijn :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Klaasje »

Onze grote anti-olieslavenvriend heeft een nieuw podium gevonden :D *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Fles »

Kèk mèh nâh 8-)

Afbeelding

*O*
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door webguy »

Doe maar hip, wat heb je gedaan?

Vind het model van de beker zelf overigens beetje lelijk eerlijk gezegd...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Fles »

webguy schreef:Doe maar hip, wat heb je gedaan?
Gewoon, 4 euri over de balie gegooid bij de Kiosk :lol:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

MdJ schreef:Dan kan je, als de s1900 halteert op Gv, je spullen pakken en in de bocht (Gv->Gvc) in de trein zelf naar achteren lopen. Zo moeilijk was dat niet toch?
Ik loop meestal naar voren dan (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Onze grote anti-olieslavenvriend heeft een nieuw podium gevonden :D *O*
Valt me tegen dat hij geen link naar zijn wereldbestormende weblog heeft geplaatst. Of zou die zijn opgeheven :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Dexter »

Het zou tijd worden dat ie zichzelf eens een keer opheft. :lol:

Ik hef mezelf trouwens bij deze ook op, voor de rest van de dag. Door al dat Utrecht-gedoe ben ik zo moe, dat ik Bones lekker laat voor wat het is en wat quality-time met mijn waterbed ga doorbrengen. [zzz] :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Fles »

Waarom hebben we het nog steeds over dat verwaarloosbare organisme? :N
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door find_your_spot »

Bij het zien van deze video moest ik zo aan dit forum denken

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fh-X4ti5LC0[/youtube]
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door STF »

Is dat nou niet een vreemde manier van handelen bij ANWB; vrienden van ons reden zondag terug naar Nederland maar kregen in het noorden van Luxemburg autopech, dan verwacht je dat ANWB de auto naar Nederland transporteert maar nee ze lieten de lokale Luxemburgse autodealer de defecte auto wegslepen en onze vrienden kregen een leenauto mee, maar nu staat er dus in Castricum een auto met Luxemburgs kenteken op het tuinpad. Ik mag hopen voor die Luxemburgse autodealer dat ANWB na de reparatie wel een soort omwisseltruc gaat uitvoeren anders vrees ik dat hij zijn leenauto nooit meer terug ziet. :mrgreen:
Ik heb hier wel vaker kampeerders gehad die autopech kregen tijdens de vakantie en een tijdje terug een kennis van me die ook net vanuit Luxemburg opweg was naar Nederland toen de auto er mee ophield maar in al die gevallen loste ANWB het toch echt veel logischer op.

Paar jaar terug waren ze ook al raar in de weer, toen kwamen ze een camper bij ons ophalen waarvan de eigenaar wegens ziekte hem zelf niet meer kon terugrijden naar Nederland, dus je verwacht een grote dieplader van ANWB; maar nee er werd gewoon een medewerker met een taxi afgeleverd om de camper zelf terug te rijden. Is dat goedkoper? :shock:

Toen wij nog in Nederland woonden en de auto voor een onderhoudsbeurt naar de garage ging, grapte me vader daar dat we een weekendje naar Luxemburg gingen met de leenauto, jeetje dat meisje achter de balie schrok zich een hoedje; "Ow ehh ik weet niet of die auto dat wel aankan die heuvels...??? Het is niet zo'n jonge en beste auto meer."
Ja daarom zei me vader het ook, we kregen namelijk de sleutel van een 19 jaar oude Opel Kadett die van ellende zowat uit elkaar viel en de APK al jaren van verlopen was. Hoogstwaarschijnlijk ook totaal niet meer verzekerd, volgens mij was dat ding bij een politiecontrole zo in beslag genomen. Dik een minuut doorstarten om de motor draaiend te krijgen en ga zo maar door, echt een schande dat ze dat soort auto's meegaven... :Y
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dexter schreef:@STF: Bij busbedrijven hoor je dat inderdaad vaker, dat chauffeurs om een bepaalde bus vragen. Als dat bij ons kon, dan zou ik het wel weten gnagna... (A)
Hier is het bij trams wel vooraf vastgesteld op welke "omlopen" een oude wagen mag en welke niet. Er mogen er bijvoorbeeld niet twee achter elkaar rijden (in verband met rolstoelers en kinderwagens) en ook de laatste rit mag er in principe geen zijn. En ook allemaal andere zaken die meespelen (hoeveel reizigers hebben bepaalde ritten uit die omloop enzo, een Combino heeft namelijk een stuk meer capaciteit). Afijn, het is vrij gecompliceerd. In een - nogal ver - verleden had ik eens reservedienst, werd ik opgebeld, een dienstje op lijn 1. Zo rond een uur of 15 verschijnen in de andere remise en rond de klok van 19 daar ook weer eindigen met dezelfde wagen. Prima, dus ik kom daar aan, schijn ik met een bestuurder te rijden die allang gepensioneerd is maar zo nu en dan eens opgeroepen wordt om wat rondjes te rijden (via een uitzendbureau). Op de uitrijlijst stond een mooie Combino voor ons ingedeeld, maar de beste man had heimwee naar de oude wagens en vroeg mij of ik het erg vond om eventueel een oude wagen te nemen. Had ik eigenlijk helemaal geen trek in op een lijn als lijn 1 waar iedereen gewend is om door de 1-na-laatste deur binnen te komen, de oude wagens komen daar immers maar heel sporadisch. Maar afijn, wilde de pret van de beste man niet bederven, zo vaak rijdt ie niet, dus nou ja... maakte er geen probleem van. En dacht nog; de Havenstraat heeft normaal toch geen oude wagens? Maar uiteindelijk kregen we er toch eentje mee onder het mom van "er wordt nu toch geen instructie gegeven" (in die remise zijn twee oude wagens gestationeerd, die eigenlijk alleen voor instructie-doeleinden bestemd zijn). Kort gezegd: dat was een enerverend dienstje met veel verbaasde mensen die dachten dat dit type tram allang naar de eeuwige jachtvelden was verkast :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door STF »

Ik heb al twee jaar niet meer in een blokkendoos gezeten en ik vind dat nou juist fijnere trams dan de combino, zodra ik in een snackbar of restaurantje even wat ga eten tijdens een weekendje OV-en komt de ene na de andere blokkendoos voorbij maar zodra ik weer op de halte sta niks anders dan combino's.
Me favoriet blijft de luchtwagen (8G) die hun laatste dagen op lijn 6 hebben gesleten, wat een ongeloofelijke roestbakken; je keek zo door de bodemplaat naar de straat. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Suus »

De horeca op mijn werk is opnieuw aanbesteed.

De koffieautomaten blijven van Maas International -o-
De koffiecorners gaan van OMA-koffie over op Maas International -o-
En de rest gaat naar Sodexo. Flink duur dus...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door find_your_spot »

Bij ons op school hebben wij deze formule:

http://www.albron.nl/123880/What-s-your-flavour.html


Zal het volgend jaar wel Veolia Retail Food & Drinks Services worden *O*
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door MdJ »

Hmmz... In de aflevering "chemiebedrijf in de hens" 2,0: Amsterdam. http://yfrog.com/h01htgfj. Ligt maar 115.000 kilo gevaarlijke meuque, maar "Er is geen, ik herhaal, geen gevaar voor de volksgezondheid".
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Thom91 »

dat ik het hier best gezellig vindt :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Suus »

MdJ schreef:Hmmz... In de aflevering "chemiebedrijf in de hens" 2,0: Amsterdam. http://yfrog.com/h01htgfj. Ligt maar 115.000 kilo gevaarlijke meuque, maar "Er is geen, ik herhaal, geen gevaar voor de volksgezondheid".
De rookwolk was vanaf de plek waar ik werk (Amsterdam-Oost) zeer duidelijk zichtbaar...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Justin »

Hmmm, mn schoonpapa werkt in westelijk havengebied... Geen idee of tie in orde is...

EN ik krijg m'n videocamera niet aan de praat vanaf mijn laptop. Laptop heeft namelijk GEEN firewire, dus heb een 4-pin Firewire > USB kabel erin geplugd... alleen krijg ik steeds unknown device te zien :(. En m'n oude laptop is te sloom voor videobewerking, maar die heeft wel weer firewire. En als ik het importeer vanaf m'n oude laptop naar m'n nieuwe laptop middels de externe harde schijf, pakt ie de helft van de videogegevens weer niet -_-" Doh.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door webguy »

4-Pin Firewire naar USB heb ik nog nooit van gehoord? Of is dat gewoon een Firewire interface.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten