Dalkorting en studentenkaart.

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door webguy »

Ben bang dat je nummer 501223232 bent met problemen met de TLS, serieus nemen ze je niet echt.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

webguy schreef:Ben bang dat je nummer 501223232 bent met problemen met de TLS, serieus nemen ze je niet echt.
Gelukkig vraag ik na ELK telefoongesprek altijd iemands naam. Door deze consequente beëindiging van algemene en belangrijke telefoongesprekken kun je altijd bij een frontdesk jezelf heel snel naar binnen wurmen.

Als je je niet serieus genomen voelt moet je dat altijd gelijk zeggen, dan weet de andere partij dat je link bent.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Gezien het resultaat helpt dat niet echt..?

Ik heb er in ieder geval weinig behoefte aan om zonder aankondiging langs te gaan bij TLS. Verder dan de balie kom je toch niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Verder dan de balie kom je toch niet.
Daarom heb je altijd een lijstje met namen achter de hand waarop je met de vraag: ""Heeft u een afspraak?"" Altijd met JA kunt beantwoorden.

In het verleden ben ik echt veel te eerlijk geweest en heb gezien dat mensen die dat niet zien sneller, eerlijker en wel geholpen werden...
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Wubbo »

Ik heb zelf het tegenovergestelde meegemaakt en uitgevoerd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door STF »

De volgende OVNL meeting maar bij TLS vieren?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daniel »

We moeten er wel wat variatie in houden he... bij TLS vieren zou wederom Amersfoort betekenen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef:We moeten er wel wat variatie in houden he... bij TLS vieren zou wederom Amersfoort betekenen :P
Dan gaan we naar het Arriva hoofdkantoor in Heerenveen. Met aansluitend een bezoekje aan VDL.
For Your Railroad Adventures
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door TheKnitter »

TheKnitter schreef:Hmm. Laat ik de volgende producten op mijn SOV gezet hebben:
* Dalkorting Veolia Limburg
* Dalkorting Oost-Nederland ofzo

Volgens http://www.ov-chipkaart.nl staan deze producten op de kaart:

* Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse
* Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse

Ik zal morgen eens bij de NS kaartautomaat gaan kijken om te zien wat hij aangeeft. Volgens mij had ik de producten wel opgehaald.

Als alsnog die Dalkorting producten erop staan, kan ik ze er beter af laten halen?
In 10 minuten ben ik op Rotterdam Centraal, en heb dan de RET & NS vlakbij mij (alhoewel ik slechte ervaringen heb met de NS balie in Rotterdam ...)
Kaartautomaat geeft wel "een" product van Veolia en Arriva aan, kan ik die beter laten verwijderen/deactiveren?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Ik zou in ieder geval die Dalkorting Oost-Nederland van je kaart laten halen als je in het weekend met Connexxion reist, want de bussen van CXX gebruiken dan niet het Studenten-korting-product maar het Dalkorting-product waardoor je te veel betaalt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door reisthijs »

Het lijkt me toch heel duidelijk na de twee topics die hierover lopen: gewoon niets op die kaart zetten wat je niet nodig hebt. Een kortingsproduct laden op een SOV is volkomen nutteloos en kan alleen maar problemen veroorzaken, dus: weg met die troep!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daantje »

find_your_spot schreef:Kunnen jullie allebei een foto maken van het productoverzicht van jullie kaarten bij een NS automaat?
Ik heb een foto gemaakt maar die is zo vaag dat het bijna niet te lezen is. Het komt er in elk geval op neer dat mijn trajectabonnement trein en stad/streek supplement bovenaan staan met daaronder Connexxion product (dalkorting Oost-Nederland) en daaronder Veolia product (dalkorting Veolia Limburg). Alleen is er bij mij eigenlijk niets aan de hand (kortingsproduct wordt ook niet herkend in gebieden waar het niet herkend zou moeten worden) dus volgens mij voegt dit weinig toe.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Reiziger Delft »

reisthijs schreef:Het lijkt me toch heel duidelijk na de twee topics die hierover lopen: gewoon niets op die kaart zetten wat je niet nodig hebt.
Zaterdag liep ik helaas ook tegen een probleem op met mijn studenten-week OV. Sinds het kan reis ik in de weekenden op saldo, en ik had dan ook netjes ingecheckt op station Delft. In de IC Rotterdam --> Utrecht vroeg de conductrice om een kaartje, omdat ze zei dat ik niet was ingecheckt. Met volle overtuiging heb ik haar verteld dat ik 100% zeker wist dat ik het wel had gedaan, en geen foutmelding had gekregen. Ze zei dat er toch echt: "check in ontbreekt'' stond, maar gaf me gelukkig het voordeel van de twijfel. Later kwam ze nog terug, en zei dat ik moest oppassen dat ik niet zou ''inchecken'' in Utrecht, omdat ze dacht dat ik in Delft dus was ''uitgecheckt'' ipv ''ingecheckt''. Ik vroeg toen of ze niet m'n reishistorie kon bekijken, wat haar echter niet lukte. Wel liet ze me haar scherm nog wat beter zien, en vertelde dat ik zelfs op vol tarief zou reizen als ik wel had ingecheckt. Toen ging er een lichtje branden; een hele tijd geleden heb ik geprobeerd om ''reizen op saldo'' te laden op m'n chipkaart. Je kon toen nog niet reizen op saldo bij NS met een studenten-ov, maar ik dacht dat dat wel zou lukken als ik dit product zou laden. Met dit product was ik inderdaad niet ingecheckt, want toen ik op Utrecht Centraal m'n kaart voor een paal hield stond er dat ik uitgecheckt was, en het correcte bedrag van 6,60 (incl. 40% korting) had betaald.

Blijkbaar werkt m'n studentenkortingsproduct dus prima, maar zag de conductrice het andere product waar ik op dat moment helemaal niet op reisde. Ik ben dus meteen naar het loket gegaan, met de vraag of ze dat product niet eraf konden halen. Maar uiteraard kon dat niet. -o- Ik werd doorverwezen naar de telefonische klantenservice, maar ben nu al bang dat ik weer doorverwezen gaat worden.

Nu staat er op de NS-site nog een pagina waar je reizen op saldo kan deactiveren. Ik ben echter bang dat er iets foutgaat als ik dat doe, dus heb er nog maar even mee gewacht.

Ten slotte nog een vraag: weet iemand hoe ik de conducteur de volgende keer kan helpen om naar het goede product te scrollen? (Eigenlijk van de zotte dat een reiziger dat zou moeten uitleggen... :( ) En het is toch gewoon mogelijk om een reishistorie op de railpocket te zien? Nu geloofde de conductrice me gelukkig, maar een volgende doet dat misschien niet. Voor de terugreis heb ik maar een normaal treinkaartje gekocht, maar mijn voorkeur gaat naar reizen op saldo.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Reiziger Delft schreef: Nu staat er op de NS-site nog een pagina waar je reizen op saldo kan deactiveren. Ik ben echter bang dat er iets foutgaat als ik dat doe, dus heb er nog maar even mee gewacht.
Op mijn studentenkaart heb ik ook 1 dag NS ROS gehad.

1. Gewoon deactiveren zoals op de website.
2. Bij een automaat kies ophalen bestelling.
3. NS ROS Deactiveren staat voor je klaar.
4. Product wordt van je kaart gedeactiveerd. (let op: NIET verwijderd)

Zelf deze stappen ook uitgevoerd en nooit meer sporen van ROS terug gevonden.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Wat vreemd dat zelfs de NS-balies ROS niet kunnen deactiveren. Lekker bureaucratisch weer dat het alleen via de site kan :roll:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Wat vreemd dat zelfs de NS-balies ROS niet kunnen deactiveren.
Waarom denk je dat ik ter plekke toen mijn iPhone bij de hand pakte om het maar zelf te regelen.
For Your Railroad Adventures
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Gekko123 »

Soortgelijke situatie zelf ook gehad, alleen raar dat ik geen ROS op mijn studentenkaart heb staan. Toen kreeg ik wel gelijk van de conductrice, nadat ze mijn reishistorie had bekeken. Als het standaard zo is dat de mededeling 'check-in ontbreekt' wordt weergegeven, moeten ze hoognodig wat doen aan die software.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daantje »

Reiziger Delft schreef:Toen ging er een lichtje branden; een hele tijd geleden heb ik geprobeerd om ''reizen op saldo'' te laden op m'n chipkaart. Je kon toen nog niet reizen op saldo bij NS met een studenten-ov, maar ik dacht dat dat wel zou lukken als ik dit product zou laden. Met dit product was ik inderdaad niet ingecheckt, want toen ik op Utrecht Centraal m'n kaart voor een paal hield stond er dat ik uitgecheckt was, en het correcte bedrag van 6,60 (incl. 40% korting) had betaald.
Kon jij het reizen op saldo aanvragen op de NS-site en erop zetten bij een ophaalautomaat dan? Ik probeerde laatst (tevergeefs) reizen op saldo op mijn trajectabonnement te laden omdat ik dacht dat ik het misschien wel zou kunnen gebruiken als ik volledig buiten mijn abonnementsgebied zou reizen maar bij het invullen van het eerste scherm op de NS-website kreeg ik al een foutmelding dat de combinatie van mijn abonnement en reizen op saldo niet kon. Ik had zoiets ook wel verwacht bij een studentenkaart dan.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Reiziger Delft »

Dat was in eerste instantie inderdaad ook bij precies zo als je het beschrijft. Echter kon het later opeens wel, waarna ik het product bij de automaat kon ophalen.

Vandaag heb ik op de NS-site ingevoerd dat ik dit product weer wilde verwijderen (find_your_spot, bedankt voor het advies :) ) en dat is na een bezoekje aan de automaat gelukt! Bij m'n producten staat ''reizen op saldo'' niet meer, maar gelukkig nog wel de 2 studenten producten en nog 2 onbekende producten. (waarschijnlijk het tijdelijke studentenproduct van een tijdje terug). Probleem voor mij opgelost. *O*
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Reiziger Delft schreef: (find_your_spot, bedankt voor het advies :) )
Sinds 2011 zijn mijn adviezen wel in prijs verhoogd. Je begrijpt dat ik je hiervoor een factuur in rekening moet brengen.

Overigens zijn de producten alleen onzichtbaar geworden. Ze staan dus nog wel op je kaart als je ze moet mee tellen tot de 10 reisproducten.
For Your Railroad Adventures
lucasschuiling
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 19:33

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door lucasschuiling »

Ik weet niet wat precies je problemen zijn?
Ik heb het product Dalkorting Oost-Nederland geladen op mijn ov chipkaart met studentenweekvrij. In het weekend krijg ik gewoon netjes de dalkorting zoals het hoort. Dus 20% korting over de ritprijs tegen reductietarief. Een kaart van iemand die onder de 12 is of boven de 65, met dalkorting, berekend exact dezelfde ritprijs als bij mij hoor.. Ik krijg dus korting over korting.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

lucasschuiling schreef:In het weekend krijg ik gewoon netjes de dalkorting zoals het hoort. Dus 20% korting over de ritprijs tegen reductietarief. .... Ik krijg dus korting over korting.
Volgens mij spreek je jezelf hier hartstikke tegen.
Overigens heb je als reductie gerechtigde recht op 34% korting, terwijl je nu dan maar 20% krijgt?
Waar woon je overigens?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Bij welke vervoerder is dat? Bij CXX zitten (of in ieder geval zaten) de producten elkaar in de weg.
lucasschuiling
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 19:33

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door lucasschuiling »

1) Voor ik mijn studentenkaart had, met anonieme kaart reisde, betaalde ik 2 euro en nog iets voor een busrit.
2) Toen ik mijn studentenkaart kreeg betaalde ik voor diezelfde busrit 1,49.
3) Nadat ik op deze studentenkaart dalkorting oost 20% heb geladen betaalde ik voor die busrit 1,19.

Snap je wat ik bedoel?
Dit is trouwens bij Arriva!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daantje »

find_your_spot schreef:
lucasschuiling schreef:In het weekend krijg ik gewoon netjes de dalkorting zoals het hoort. Dus 20% korting over de ritprijs tegen reductietarief. .... Ik krijg dus korting over korting.
Volgens mij spreek je jezelf hier hartstikke tegen.
Overigens heb je als reductie gerechtigde recht op 34% korting, terwijl je nu dan maar 20% krijgt?
Waar woon je overigens?
Hij heeft het over 20% korting over de ritprijs tegen reductietarief dus 20% korting over het tarief met 34% korting.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten