OVer je reiservaringen in februari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Ennes »

alweer een kapotte trein, was zaterdag ook al weer feest daar en vorige week ook al een aantal keren. Gaat lekker daar op dat stuk.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Hmm, dat zou ook kunnen, maar dan is het dus t124 die kapot is, met daarachter t17454 en t3059. Drie treinen maakt het inderdaad iets lastiger...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door MdJ »

Of zoals de busschauffeur op de stopbus Deventer-Apeldoorn toen die bij Osseveld achter een verhuiswagen strandde en 5 wagens achter hem stonden... "Twee kan ik nog achteruit duwen, maar 5 gaat al lastig..."
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Voor die defecte ICE heeft men wel een leuk sleeptreintje gevonden... zie deze foto
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

V-IRMpjes vanaf de andere kant dus...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Handy, die automatische koppeling. Zo kan elke trein met elke andere trein 'zoenen', behalve DDAR, DDM en ICRm.
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door find_your_spot »

Gisteravond wat leuke busreisjes gemaakt.


21-02-2011 help Check-uit 22:59 Gouda, Station bij Connexxion
Check-in Leiden, Centraal Station bij Connexxion
Product: Studenten Weekabonnement
Ritprijs € 0,00 (instaptarief € 0,00 - niet verreisd € 0,00)
21-02-2011 help Check-in Leiden, Centraal Station 21:55 bij Connexxion

21-02-2011 help Check-uit 21:45 Leiden, Centraal Station bij Connexxion
Check-in Alphen a/d Rijn, Station bij Connexxion
Product: Studenten Weekabonnement
Ritprijs € 0,00 (instaptarief € 0,00 - niet verreisd € 0,00)
21-02-2011 help Check-in Alphen a/d Rijn, Station 21:00 bij Connexxion

21-02-2011 help Check-uit 21:00 Alphen a/d Rijn, Station bij Connexxion
Check-in Uithoorn, Busstation bij Connexxion
Product: Studenten Weekabonnement
Ritprijs € 0,00 (instaptarief € 0,00 - niet verreisd € 0,00)
21-02-2011 help Check-in Uithoorn, Busstation 19:58 bij Connexxion

21-02-2011 help Check-uit 19:57 Uithoorn, Busstation bij Connexxion
Check-in Amstelveen, Nesserlaan bij Connexxion
Product: Studenten Weekabonnement
Ritprijs € 0,00 (instaptarief € 0,00 - niet verreisd € 0,00)
21-02-2011 Check-in 19:48 Amstelveen, Nesserlaan bij Connexxion
For Your Railroad Adventures
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door lamar »

Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt, er staan controleurs(RET) bij de mozartlaan in Maassluis :shock:
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Ik word het gebrek aan inspanning van Prorail om vertragingen te voorkomen of te helpen inhalen zo onderhand wel erg beu. Vanmorgen kom ik met de s1500 bij Keverdijk achter een s5800 die met +10 reed en daar mocht ik achteraan hobbelen tot Amf. Het resultaat: +6 voor mij en de s700 die achter me reed en twee aansluitingen in Amf de mist in: #1 s1500 -> s1700 en #2 s700 -> s1700 en mijn pauze was gehalveerd. Dat laatste was niet het ergste, maar die mensen die hun aansluiting misten waren niet blij. Als je belt met de trdl en vraagt of je er ergens langs mag, krijg je standaard te horen dat ze moeten handelen volgens TAD of dat ze dat niet mogen doen omdat ze dan verderop in de knoop komen.

Nu weet ik natuurlijk wel dat trdl's alleen uitvoeren wat ze opgedragen worden (dus Caspar, voel je niet aangevallen!) :wink: en het is natuurlijk wel zo dat je op de Gooilijn maar een beperkt aantal inhaalmogelijkheden hebt, maar ze hadden de IC's er wel in Ndb of Hvs langs kunnen halen. Nu stond ik zowel in Ndb als in Hvs nog naast diezelfde s5800. Een kleine handeling had veel ellende kunnen voorkomen en die s5800 was toch al vertraagd.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

@ Dexter, Ik heb een keer 6 rijwegen ingesteld tussen over de Singelgrachtburg dat is wel een mooi gezicht, ook als je alle 6 de treinen elkaar min of meer gelijktijdig ziet passeren. Als het even kan wordt daar wel bijgestuurd, door bijvoorbeeld een s4000 over het SB spoor te sturen (waar doorgaans de treinen naar Haarlem rijden, zodat dan over spoor SD een wat vertraagde s3000 naar Alkmaar kan rijden. Dan hebben zowel spoor 7a als 8a in Amsterdam veilig. Dan heb je alvast twee rijwegen, en kan bij de Overbrakerpolder aansluiting gekeken worden welke trein als eerste vertrekt vanaf Amsterdam Centraal, en die dan door te zetten naar Sloterdijk en Zaandam. In Zaandan zoeken ze het dan maar lekker uit of ze daar de s3000 er weer langs halen of niet. :lol: En als het ook even kan de s3300 tegenhouden op Sloterdijk, zodat de eventueel wat vertraagde s4000 voorlangs gaat, zodat de reizigers naar Purmerend in Zaandam hun aansluiting halen.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Gertjan »

@Caspar; En dan ben je in mijn ogen een echte treindienstleider. Maarja, meedenken met het vervoerproces ... hoe vaak doen ze dat nou nog tegenwoordig.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

@Caspar: Zo zien wij machinisten treindienstleiders graag: Creatief en niet bang om eigen beslissingen te nemen.

@Gertjan: Meedenken in het vervoersproces wordt, voor zover het nog is toegestaan, helemaal niet op prijs gesteld.
Vallend blad maakt rails glad.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Gertjan »

Ja ik weet dat men het niet wil dat een treindienstleider meedenkt. Maarja, probeer jij je reizigers maar uit te leggen waarom je 5 minuten staat te wachten op Gdm op een goederentrein die ze aan de kant nemen, terwijl je allang Linkerspoor (wat normaal is voor ons) naar Gdma te rijden.
Achja, soms zit het mee, en soms zit het tegen. Ik stoor me er in elk geval niet meer aan, het management mag er wat mij betreft achteraan gaan als er klachten komen etc.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Ennes »

Gertjan schreef:Ja ik weet dat men het niet wil dat een treindienstleider meedenkt. Maarja, probeer jij je reizigers maar uit te leggen waarom je 5 minuten staat te wachten op Gdm op een goederentrein die ze aan de kant nemen, terwijl je allang Linkerspoor (wat normaal is voor ons) naar Gdma te rijden.
Achja, soms zit het mee, en soms zit het tegen. Ik stoor me er in elk geval niet meer aan, het management mag er wat mij betreft achteraan gaan als er klachten komen etc.
Alleen daar heb je zo weinig aan als er 100 of 200 boze reizigers om je heen staan :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Gertjan »

Had daar vroeger wel 'last' van, maar sinds ik tegenwoordig voorin zit heb ik daar weinig last van. Deurtje dicht, en wachten op de groene lamp. Daarna kijken of ik er nog wat uit kan rijden/remmen, en als dat niet gaat jammer dan.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Gezien de bus die ik naar Utrecht Centraal had vanmiddag was ik eigenlijk al van plan de t2861 te nemen, maar zag de t1759 nog op de CTA's staan. Dus maar eventjes op perron 11 gaan kijken... treintje stond er inderdaad nog, maar men was inmiddels aan het proppen.
Dan maar naar spoor 9 door waar de t12759 met +5 nog bleek te staan. Die reed echter met een los drietje waarbij Japanse toestanden waarneembaar waren (ik miste de duwers nog overigens :mrgreen: ) dus die werd het ook niet, had na 'n drukke werkdag namelijk wel behoefte aan een zitplaats.

Uiteindelijk de 1759 zien vertrekken, maar de 12759 kreeg eerst +10 op de CTA en vervolgens +15. Daarna zag ik de aangestampte reizigers er weer uit komen en was inmiddels de omroep te horen dat de t2861 van spoor 9a zou gaan vertrekken. De CTA's kwamen daar even later ook op die trein te staan, maar gingen vervolgens weer op "Niet instappen" vlak voor de omroep dat de 12759 geheel opgeheven werd (geen idee of 'ie defect was of dat het vanwege de veiligheid was)

Met dat nogsteeds op de CTA's kwam uiteindelijk de 2861 binnen. Overigens met geel knipper voor 't kruiswissel, maar het materieel van de 12759 stond zo kort achter het bewuste sein dat dat niet erg veel extra ruimte zal hebben opgeleverd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Over treindienstleiding gesproken: het zou verdomd handig zijn al ARI een "als ... dan ..." aankon.
De 17422 die ik dagelijks neem vanaf Db stopt daar 5 minuten om ICE t222 langs te laten. Staat in de dienstregeling, etc etc, prima. Zo had ik vanmorgen weer een weddenschap met de HC of de ICE op tijd was. Hij is namelijk regelmatig (denk 45% van de keren) niet op tijd, waardoor de t17422 gewoon door mag. Ik had gelijk: geen ICE en we mochten door.
Een handig planregel zou dan zijn "Als (ICE niet in zijn pad rijdt (+/- 5 minuten)), dan (leg eerst t17422 in)", is het allemaal stuk efficienter en is er ook meer ruimte achter de trein voor de vertraagde ICE.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Maar nu stond je stoptrein op Driebergen voor niets nog na de geplande vertrektijd te wachten? Of kregen jullie na die 5 minuten wel gewoon veilig? Want als die ICE niet op tijd is, ga je toch niet eerder dan de vertrektijd (in de planner etc) vertrekken (ook al is die voor die ene trein de enige afwijkende van de hele dag)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Meltrain »

De t1743 die ik vanmiddag had, kreeg tussen Twello en Deventer een aanrijding met een persoon. :( En omdat ik in de allereerste bak van de trein zat, kon ik het ook nog eens goed voelen. :N
Dus de trein werd stil gezet en de politie en de brandweer kwamen erbij. Na ongeveer anderhalf uur was alles 'opgeruimd' en zouden we eigenlijk verder mogen, maar toen raakte een vrouw onwel, waardoor we nog even moesten wachten. Na nog een kwartiertje mochten we oprijden tot de eerstvolgende overweg alwaar de brandweer de trein schoon spoot.
Mijn complimenten gaan uit naar iedereen die heeft meegeholpen om het zo snel mogelijk op te lossen en in het bijzonder naar het treinpersoneel dat ons steeds van informatie voorzag. :pos:
En in Deventer aangekomen (met + 120 ofzo), werd de trein begrijpelijkerwijs opgeheven en konden de reizigers gratis koffie krijgen bij de Kiosk.
(Bovenstaand stukje komt misschien enigszins koel over; dat heb ik gedaan om het zo gevoelloos mogelijk te schrijven, aangezien ik mijn emoties geprobeerd heb uit te schakelen.)

Iets anders: het was vandaag een collectieve lege-watertank-dag. :? Bij vier van de zes treinen waar ik naar de wc ging, was het water op. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Caspar schreef:Maar nu stond je stoptrein op Driebergen voor niets nog na de geplande vertrektijd te wachten? Of kregen jullie na die 5 minuten wel gewoon veilig? Want als die ICE niet op tijd is, ga je toch niet eerder dan de vertrektijd (in de planner etc) vertrekken (ook al is die voor die ene trein de enige afwijkende van de hele dag)
Nee we kregen na die 5 minuten wel vrij, maar het is naast een rijweg-issue, inderdaad een dienstregelingsding. Op zich vrij logisch, maar mooie patroontijden worden het niet:
17418 - 07:47v Db, 07:52 v Bnk, 08:02 v Utrecht
17420 - 08:21v Db, 08:24 v Bnk, 08:32 v Utrecht (= CNL 418)
17422 - 08:51v Db, 08:54 v Bnk, 09:02 v Utrecht (= ivm ICE 222)
17424 - 09:20v Db, 08:23 v Bnk, 09:32 v Utrecht (= 1 minuut eerder opeens, CNL 446)
17426 - 09:47v Db, 08:52 v Bnk, 10:32 v Utrecht
Overigens als ik het zo zie wordt alle tijd die extra is toch in Utrecht opgeslokt, dus je zou het dienstregelingspatroon consequent kunnen toepassen, en dan is er in Utrecht tijd om eventueel ICE/CNL vertraging op te pakken. En dan kan je weer wel conditionele planregels toepassen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Maargoed, dan krijg je een vertrektijd op de gele vertrekstaat: kan vertrekken om xx.47* of om xx.51. Met een voetnoot erachter: *als de passerende ICE vertraagd is.???

Weet je hoeveel een mogelijk afwijkend vertrekpsoor op Schiphol al oplevert met DVM? Zo'n dynische vertrektijd lijkt me dus totaal onhandig voor de gemiddelde reiziger.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Freek »

Dus kom op tijd naar het station, uw trein kan vertrekken, maar let op: het kan ook zijn dat u nog 5 minuten moet wachten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Maar je vertelt de reiziger gewoon :47 vertrek Db :53 vertrek Bnk en :02 vertrek Utrecht. De eerste twee tijden kunnen 3 minuten later zijn, maar pas bij 5 minuten is de trein vertraagd...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Nou denk niet dat heel veel mensen dat snappen. Krijg je alleen maar meer vragende reizigers mee lijkt me.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Geert »

Ik denk dat webguy bedoelt dat alleen de vroegst mogelijke (patroon)vertrektijd van xx.48 uur getoond wordt aan reizigers. Meestal zal die trein dan +3 hebben als de ICE er voorlangs moet, maar anders zijn die drie minuten pure winst omdat er niet op een vertraagde ICE gewacht hoeft te worden. Nadeel is natuurlijk weer dat vaste reizigers zich bedrogen voelen (hun trein is 'altijd' te laat). Maar ja, treinen kunnen natuurlijk altijd te laat komen :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten