Mag ik even kwijt #71

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Mag ik even kwijt #71

Bericht door Justin »

webguy schreef:4-Pin Firewire naar USB heb ik nog nooit van gehoord? Of is dat gewoon een Firewire interface.
Afbeelding

Dit dus

Edit: ik zie net op de support site dat hij wel compitabel is met een 6-pin. Maar heb weer geen 6-pin aansluiting...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door STF »

Me vader is ongeveer 1,75 meter lang dus reken zelf maar uit hoe diep het gat is...
Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Caspar »

Als het morgen mooi weer is ga ik met een collega trdl van Santpoort Noord naar IJmuiden lopen. Als ik de staat van die lijn zo zie op internet, kan ik mijn gele hesje en toegang tot spoorpas wel thuis laten :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Dexter »

Het is een leuke lijn en het zou morgen koud, maar mooi weer worden dus jullie zullen niet de enige 'spoorlopers' zijn daar. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door find_your_spot »

Terwijl u lekker doorkletst zijn wij druk in de woonkamer aan het protesteren met een feesthoedje en goeie muziek.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BUdkG17szHI[/youtube]
For Your Railroad Adventures
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

@Caspar,

Wel netjes omlopen vanaf Santpoort noord toch :wink: (A)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Caspar »

Ja uiteraard. Ik ben een keer met een mentor in Weesp door het ballast naar het grendel gelopen, dat vond ik al heel wat. Ook een keer met mentor vanaf Diemen Zuid naar Duivendrecht door het schouwpad, en dat vond ik opzich niet echt relaxt, al was het wel veilig. Zoiets doe ik niet voor mijn lol, alleen als het moet :wink:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Michael »

Ik heb vandaag via mail vernomen dat ik niet geselecteerd ben om buschauffeur te worden :(
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Caspar »

Jammer, stond er ook nog een reden bij? Ik weet niet hoe oud je bent, maar kan me ook voorstellen dat ze liever mensen hebben die wat ouder zijn, en daardoor wat steviger in hun schoenen staan?
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

Ik heb 2x de ijmuiderlijn slopen en ook netjes omgelopen. Eerste 5 meter is toch niet bijzonder :mrgreen:

Als ik in hlm driehoek moest zijn liep ik altijd om en dan via een deurtje in het geluidscherm het terrein op. Ik vind het best wel eng zo dichtbij. Vooral een goederentrein uit of naar beverwijk. :?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Caspar »

Ow ik dacht meer: als er nu maar niemand naar de wc gaat, en ik al dat water van die loospijp over me broek heen krijg gewaaid :oops:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Michael »

Caspar schreef:Jammer, stond er ook nog een reden bij? Ik weet niet hoe oud je bent, maar kan me ook voorstellen dat ze liever mensen hebben die wat ouder zijn, en daardoor wat steviger in hun schoenen staan?
Er stond bij dat ze vele aanmeldingen hadden ontvangen en dat ze een selectie moesten maken en dat ik niet geselecteerd ben
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Ardan »

Duurt best lang, een week forum teruglezen XD
Ik zit het grootste deel van de tijd in Zwolle, ik slaap nog maar één of twee nachten per week in Deventer.
Enige jammere is dat de internetkabel die van buiten naar het studiootje van mijn vriend loopt kapot is. Hij is er 14 januari komen wonen, hij had meteen tv en internet genomen. TV deed het meteen, maar na drie dagen was-ie kapot. Week later konden we internet gaan aansluiten, maar die gaf geen sjoege. Bellen met zowel de woonvorm, die dat studiootje in eigendom heeft, de woningbouwvereniging, en Ziggo leverde alleen een kastje-naar-de-muur-situatie op. Inmiddels zijn er al drie 'monteurs' geweest die geen zak hebben gedaan, maar inmiddels heeft Ziggo dan eindelijk een vergunningsverzoek de deur uitgedaan dat ze mogen gaan graven om die kabel te gaan vervangen. Kan alleen nog tot 5 weken duren vanaf nu...
Scheelt gelukkig dat er nog geen rekening voor het internet is binnengekomen terwijl dat er niet is, anders krijgt Ziggo nog wat te horen...
Mijn schoonouders hebben gelukkig wel internet :) lekker gezellig: mijn schoonmoeder is computerverslaafd en zit nu op een chatsite, mijn schoonvader is naar bed en mijn vriend zit Star Trek Online te spelen op zijn laptop :lol: Kan ik even ruuuustig OVinNL'en :D
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Jammer, stond er ook nog een reden bij? Ik weet niet hoe oud je bent, maar kan me ook voorstellen dat ze liever mensen hebben die wat ouder zijn, en daardoor wat steviger in hun schoenen staan?
Michael is 20. Dan is het niet zo gek dat je bij een formuliertje direct naar de prullenbak wordt verwezen.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Caspar »

Waar slaat dat op? Ik zie ook wel buschauffeurs van die leeftijd in de bus rijden hier in de stad. Volgens mij is er hier ook eentje op het forum :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Geert »

Veel bedrijven hebben juist liever jonge werknemers, die zijn nog lekker goedkoop. Naarmate ze ouder worden zijn ze vaak ook duurder en dan is de rekensom snel gemaakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Suus »

Nou, maar niet bij de Albert Heijn in Diemen.

Ik liep daar vandaag de winkel in via het klaphekje, dat volledig versierd was met slingers, net zoals het paadje langs de planten er naar toe. Daarnaast hing er tussen kassa 10 en het klaphekje een groot bord: André 40 jaar in dienst! :shock: :shock: :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Caspar »

Dat zag ik in Heiloo ook al, terwijl die winkel pas 2 jaar een AH is, en hij daarvoor bij C1000 rondliep, wat die winkel toen was. Blijkbaar tellen die jaren ook mee.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Waar slaat dat op? Ik zie ook wel buschauffeurs van die leeftijd in de bus rijden hier in de stad. Volgens mij is er hier ook eentje op het forum :wink:
Dat kan ik zeggen omdat ik er werk. Voor zover ik weet zijn er nog geen 20 jarige buschauffeurs daadwerkelijk in dienst in NL. "Van die leeftijd" maakt nog geen 20 jaar exact.
Mag jij mij vertellen wie er op dit forum 20 jaar is en ook dienst rijdt?

Veel van dat soort bedrijven houden gewoon 21 als opleidingsgrens aan.
For Your Railroad Adventures
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Freek »

Caspar schreef:Dat zag ik in Heiloo ook al, terwijl die winkel pas 2 jaar een AH is, en hij daarvoor bij C1000 rondliep, wat die winkel toen was. Blijkbaar tellen die jaren ook mee.
Kan natuurlijk binnen AH een overplaatsing zijn geweest waardoor de beste man wel 40 jaar in dienst van AH is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Wubbo »

find_your_spot schreef:Mag jij mij vertellen wie er op dit forum 20 jaar is en ook dienst rijdt?
Die leeftijd is toch pas sinds 1 januari verlaagd? Dan is het logisch dat er nog geen/niet zo veel 21-minners opgeleid zijn...
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Michael »

find_your_spot schreef:
Caspar schreef:Jammer, stond er ook nog een reden bij? Ik weet niet hoe oud je bent, maar kan me ook voorstellen dat ze liever mensen hebben die wat ouder zijn, en daardoor wat steviger in hun schoenen staan?
Michael is 20. Dan is het niet zo gek dat je bij een formuliertje direct naar de prullenbak wordt verwezen.
Toen ik een sollcititatieformulier ging halen bij Randstad hadden ze mij verteld dat ik het formulier alvast in kon leveren
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Suus »

Freek schreef:
Caspar schreef:Dat zag ik in Heiloo ook al, terwijl die winkel pas 2 jaar een AH is, en hij daarvoor bij C1000 rondliep, wat die winkel toen was. Blijkbaar tellen die jaren ook mee.
Kan natuurlijk binnen AH een overplaatsing zijn geweest waardoor de beste man wel 40 jaar in dienst van AH is.
Nouja, een van de talloze bejaarden in de AH in Diemen heeft mij wel eens verteld dat ze al naar de Albert Heijn in Diemen ging toen het nog een bedieningswinkel was :shock: Hoe lang geleden moet dat dan wel niet geweest zijn :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door htm_tram »

Volgens mij heeft alleen HTM een project vanaf 17 jaar tot 23 ofzo.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #70

Bericht door Caspar »

Caspar schreef:Als het morgen mooi weer is ga ik met een collega trdl van Santpoort Noord naar IJmuiden lopen. Als ik de staat van die lijn zo zie op internet, kan ik mijn gele hesje en toegang tot spoorpas wel thuis laten :D
Hmz wordt net afgebeld, om het nou in mijn eentje te gaan doen...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten