Kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Michael »

Kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

De Dienst Spoorwegpolitie moet de kantoren op acht stations sluiten vanwege geldgebrek. In de stations van Den Bosch, Sittard, Amersfoort, Groningen, Haarlem, Almaar, Zwolle en Deventer zal binnenkort geen spoorwegpolitie meer zijn.

Lees verder op: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... ations.htm
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door hidihi »

Ik dacht dat we niet zolang geleden een duidelijk krantenbericht gepupliceerd was waaarin diverse partijen waaronder de NS aangaven dat er juist meer spoorweg pollitie nodig was en als ik me niet vergis is er jaren geleden ook beloofd om meer blauw op stations neer te zetten.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Ennes »

Het nut van bemande posten met een loket is ook niet zo heel groot, immers men kan gewoon aangifte doen op willekeurig welke politiepost, daarnaast is het al een tijd mogelijk om digitaal aangifte te doen.
Wat ik echter wel heel zorgelijk vind is de vaagheid in het bericht, het zou niet ten koste gaan van blauw op de perrons, maar zonder locatie op een station zie ik die stations ook niet zo snel bemand blijven met blauw. En wat moet ik b.v. met een dubbele bezetting op Asd als ik in Hlm assistentie nodig heb.
Overigens is het eigenlijk ook te gek voor woorden, dat een politie dienst met eigenlijk als kerntaak de situaties op de stations controleerbaar houden, en daarmee materieel, personeel en goederen van NS beschermen, daar ook nog eens een vette huur voor moeten betalen. Stationslocaties zijn peperduur, maar volgens mij kan je gewoon al door de aanwezigheid een geweldige win-win situatie creëren. en vraag me ook af of die dan vrijkomende locaties ook daadwerkelijk commercieel aantrekkelijk te verhuren zijn aan derden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Vinny »

Ik dacht dat we in Nederland een OV-politie zouden gaan krijgen. Oh ja: veiligheid is een topprioriteit van de regering, ik was het bijna vergeten... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door willy84 »

Ik meen me nog een berichtje te herinneren dat er zoveel spoorwegpolitie bij zou komen. Dat was nog met onze Guusje Ter Dorst (uhm glaasje op laat je rijden!).

Daarna natuurlijk nooit meer iets van gehoord. Deze regering zou extra agenten regelen. Dat gaat weer niet door omdat er eigenlijk bezuinigd zou worden. Hoezo creatief boekhouden? Laten we het maar afwachten.

Het lijkt me dat NS die locaties voor een vriendenprijsje verhuurd?
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Suus »

Het is allemaal de schuld van die stomme VVD. Als de PvdA nu had geregeerd waren die politieagenten er nog gewoon geweest :6 (is het nu echt nodig in elk bericht een sneer uit te delen naar de PvdA)

Overigens kan je niet zomaar overal aangifte doen, je wordt geacht aangifte te doen in het politiedistrict waar het misdrijf heeft plaatsgevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door willy84 »

Dat laatste weet ik niet of dat waar is. Lijkt mij niet.

Ja, ik heb een hekel aan de pvda maar dat terzijde.

De huidige regering beoordeel ik op zijn daden. Als dit plan doorgaat dan weet ik ook alweer genoeg..

Alhoewel links wel leuk kan roeptoeren maar erbij vergeet te vermelden dat zij ook dik zouden moeten bezuinigen en gemakshalve vergeten te vertellen waarop zij dat zouden doen.
immer kwaliteits posts
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Abracadabram »

willy84 schreef:Dat laatste weet ik niet of dat waar is. Lijkt mij niet.

Ja, ik heb een hekel aan de pvda maar dat terzijde.

De huidige regering beoordeel ik op zijn daden. Als dit plan doorgaat dan weet ik ook alweer genoeg..

Alhoewel links wel leuk kan roeptoeren maar erbij vergeet te vermelden dat zij ook dik zouden moeten bezuinigen en gemakshalve vergeten te vertellen waarop zij dat zouden doen.
Hoewel het totaal offtopic gaat. Had tijdens de formatie de combinatie paars plus een bezuinigingsplan van 13 miljard terwijl het huidige kabinet 'slechts' 11 miljard bezuinigd. Als je die oogkleppen eens afdoet, zie je ook wat andere politieke partijen voorstellen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Suus »

Ware het niet dat dit kabinet nog eens geld verplaatst door een deel van het budget van de politie te verslepen naar een dierenpolitie en 113-red een dier :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door willy84 »

We raken een beetje offtopic maar ach why not. Zoals altijd bij iedere regering worden de plannen met groot bombarie afgekondigd. We gaan 18 miljard bezuinigen en dan blijkt het 11 te zijn. Dan zouden die 13 van paars plus weleens in werkelijkheid 8 kunnen zijn.

Er komen altijd protesten waarop overleg volgt waarop dan weer 'verbeteringen' worden ingevoerd waarop de volledige taakstelling (lees bezuiniging) niet wordt gehaald. Ach ach.

Als die 8 kantoren van de Spoorwegpolitie maar open blijven. Alhoewel ik de keren dat hij op amf open is ook wel erg laag is. Liever agenten op het station en geen kantoor. Dan een dicht kantoor en geen agenten. Afijn hij is fijn.
immer kwaliteits posts
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ware het niet dat dit kabinet nog eens geld verplaatst door een deel van het budget van de politie te verslepen naar een dierenpolitie en 113-red een dier :X
Dat is pas echt een schande inderdaad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Het is allemaal de schuld van die stomme VVD. Als de PvdA nu had geregeerd waren die politieagenten er nog gewoon geweest :6 (is het nu echt nodig in elk bericht een sneer uit te delen naar de PvdA)

Overigens kan je niet zomaar overal aangifte doen, je wordt geacht aangifte te doen in het politiedistrict waar het misdrijf heeft plaatsgevonden.
Aangifte mag je nog steeds op willekeurig welk politiebureau doen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Suus »

Als dat zo was had ik wel in Boskoop aangifte gedaan van een fiets die in Alphen was gestolen. Helaas mocht dat niet, want dat was een ander politiedistrict...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Als dat zo was had ik wel in Boskoop aangifte gedaan van een fiets die in Alphen was gestolen. Helaas mocht dat niet, want dat was een ander politiedistrict...
Dat is wat ze vaak proberen idd. Maar elke bevoegde ambtenaar is verplicht een aangifte op te nemen van een in Nederland gepleegd strafbaar feit.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Caspar »

Ik vraag me af wie er zit te wachten om het hok van de politie in Alkmaar op spoor 2/3 te huren? Volgens mij valt daar niets in te beginnen wat je rendabel kan draaien.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Ware het niet dat dit kabinet nog eens geld verplaatst door een deel van het budget van de politie te verslepen naar een dierenpolitie en 113-red een dier :X
één-één-vier... oh nee, verkeerd verbonden :mrgreen:

Los daarvan zou ik gewoon graag zien dat "sence en simplicity" de boventoon gaat voeren. Iets met "geen fratsen, dat scheelt". Geld moet niet uitgegeven worden om overbodige luxe te gaan betalen, maar omdat het de samenleving ten goede moet komen. Dan maar geen ultra hip nieuw Centraal Station, maar gewoon een paar muren met een dak en een kiosk. Voldoet ook prima :)

In de OV sector betekent dat ook dat de broekriem aangehaald moet worden: hogere prijzen voor trein- en buskaartjes, minder luxe (secundaire) arbeidsvoorwaarden voor het personeel, en kritisch naar bepaalde lijnvoeringen kijken: Is het echt nodig dat sommige lijnen eens per kwartier rijden 's avonds?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Caspar »

Maar wat als een sfeervol ultra hip station zorgt voor een 70% hogere Servex omzet? Dan loont het toch om te verbouwen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Vinny »

Nou Caspar, ik wil best de kerstboom wel weer optuigen in mijn favoriete Brooodzaak tentje op Amsterdam Centraal. Sfeervol genoeg *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Wubbo »

Het is bewezen dat een aantrekkelijker trein zorgt voor meer reizigers. Aan de hand van zo'n onderzoek is besloten om DM90 te voorzien van een andere kopvorm dan SM90, bijvoorbeeld. Datzelfde geldt ook voor stations: ik wacht liever op Utrecht Centraal dan op Utrecht Overvecht, terwijl ik op beide stations droog op mijn trein kan wachten...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Caspar »

Vinny schreef:Nou Caspar, ik wil best de kerstboom wel weer optuigen in mijn favoriete Brooodzaak tentje op Amsterdam Centraal. Sfeervol genoeg *O*
Voor de Prorail post op Amsterdam staan twee kerstbomen het hele jaar door, inclusief lampjes. Dat even terzijde.

Maar ik ben het met Wubbo eens, op een prettig ogend station koop ik eerder wat dan op een station wat uit een stel bouwketen bestaat. Als je Amsterdam Centraal uitloopt, heb je bij de trams een aantal Servex verkoopunten waar ik nog nooit wat heb gekocht, simpelweg omdat het op een of andere manier onaantrekkelijk uitziet in die containerachtige verkoop. De kwaliteit zal vast dezelfde zijn als waar dan ook, maar toch denk ik niet de enige die er zo over denkt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door AppleMoose »

zoveel agenten erbij? welnee. Dat werd alweer afgezwakt naar dat er zoveel agenten een "baangarantie"zouden krijgen. Er komt geen agent bij, er werd alleen bedoeld dat er zogenaamd geen agent wegbezuinigd zou worden, en nu blijkt dat ook weer een loze belofte te zijn..

Maarrrrr, we hebben onze eerste 2 Animal Cops in het land die in de 1e week wel 3 hele meldingen hebben ontvangen.
En wat moeten ze doen als ze iets strafbaars constateren? Juist, de politie erbij halen. Zelf mogen ze niks namelijk :mrgreen: :mrgreen:

Goed, nu zonder gekheid.
Ik hoef niet aangifte te doen op een station, ik heb ook liever blauw IN het ov, dan blauw achter de computer in een of ander hoekje van een station.
Kantoren mogen wat mij betreft dan ook sluiten, echter moet het aantal Spoorwegagenten niet achteruit gaan...
Liefst meer erbij en dan de taken uitbreiden voor het hele OV.

Ps. Iedere partij, links of rechts moet bezuinigen. Alleen welke keuze maak je? Sociaal of asociaal? Alles binnen 4 jaar willen oplossen,(en kans dat er een tweede recessie komt groot is) of iets minder hard bezuinigen en iets langer erover doen waardoor de economie wel de kans krijgt om te groeien?

2 maart heb je de keuze. Provinciaal EN Nationaal :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:Het is bewezen dat een aantrekkelijker trein zorgt voor meer reizigers. Aan de hand van zo'n onderzoek is besloten om DM90 te voorzien van een andere kopvorm dan SM90, bijvoorbeeld. Datzelfde geldt ook voor stations: ik wacht liever op Utrecht Centraal dan op Utrecht Overvecht, terwijl ik op beide stations droog op mijn trein kan wachten...
Den Haag Centraal is ook lelijk, maar ik ken eerlijk gezegd weinig mensen die dan maar via HS reizen... 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door willy84 »

Alles binnen 4 jaar willen oplossen,(en kans dat er een tweede recessie komt groot is)
Die crisis is niet in Nederland ontstaan en zal ook niet hier worden opgelost.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kantoren spoorwegpolitie verdwijnen van acht stations

Bericht door AppleMoose »

Maar we zitten wel met de gevolgen van die crisis, en die lossen niet uit zichzelf op :wink:
De luchtbel is wellicht ergens anders geknapt, maar NL heeft wel flink deelgenomen aan die luchtbel (Iets met de bankensector enzo)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten