Mag ik even kwijt #71

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door STF »

Met de overbuurman een gesprek voeren is soms net een rebus oplossen, hij vertelde dat "putz von essen" stuk was dus dan sta je wel even na te denken wat ie in hemelsnaam bedoelt... Geschirrspuler, oftewel een afwasmachine! En laatst kwam hij een "baumbohr" lenen, we hebben hem maar een Holzbohr (houtboor) meegegeven. :wink:

Maargoed hij komt uit Kaapverdië dus je kunt niet verwachten dat ie vloeiend Duits spreekt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Michael »

STF schreef:Met de overbuurman een gesprek voeren is soms net een rebus oplossen, hij vertelde dat "putz von essen" stuk was dus dan sta je wel even na te denken wat ie in hemelsnaam bedoelt... Geschirrspuler, oftewel een afwasmachine! En laatst kwam hij een "baumbohr" lenen, we hebben hem maar een Holzbohr (houtboor) meegegeven. :wink:

Maargoed hij komt uit Kaapverdië dus je kunt niet verwachten dat ie vloeiend Duits spreekt.
Is Engels praten geen optie? :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Caspar »

Heb ik één keer wat informatie over een boormachine opgezocht, wordt ik nu helemaal platgebombardeerd met banners van Neckermann, Wehkamp etc voor boormachines... Moet toch niet gekker worden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door webguy »

Lang leve Adsense tracking cookies. Hier kan je "opt out" klikken.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Michael »

Ik baal flink vandaag. Ik moet van 16.00 tot 21.45 werken en dat is net en kwartier te kort voor pauze. En om thuis te eten voor dat ik naar het werk ga is weer zo vroeg en om nou om half 12 thuis te eten is weer zo laat. Dat wordt denk ik een maaltijd bij de Burger King op Bd
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Justin »

Ik heb me toch raar gedroomd... Ik droomde over dat ik perikelen had met de OV-chipkaart, omdat ik alvast wat vergeten check-outs wilde laten verwijderen, voordat ie een keer geblokkeerd raakt... Had hem afgegeven bij een loket op het station van Amersfoort, wat er beetje uitzag als Eindhoven juist. Daarom moest ik een treinkaartje los (vol tarief) kopen naar huis. Het personeel achter het loket was verscholen achter een glasplaat, met daarachter weer zo'n staaldraadconstructie, omdat ze blijkbaar bang zijn voor overvallen... Er waren ook nogal verdachte personen in de ruimte zeg...

De volgende dag weer naar Amersfoort, kreegik m'n kaart terug... maar het was een nieuwe kaart. Ik kreeg een rode RET OV-chipkaart en dacht 'nou ja, het zal wel'. Bliepte in, moest ik betalen doordeweeks! Potverdikkeme, dus eventjes wachten, dan weer uitchecken en weer terug. Na lang zoeken op het loket in Amersfoort moest ik te horen krijgen dat het ze niet gelukt is, maar kreeg wel m'n pasje terug. Ik zou maar op Dordrecht ofzo het daar maar moeten uitzoeken...

Al goed, toen ik boven was, waren de perrons nep-perrons.... Het waren lege opleggers zoals je ziet bij goederentreinen, met daarboven op een perron... EN dus reed er een perron voorbij het perron i.p.v. een trein :'). Heuh....



Best wel creepy dat ik zelfs droom / c.q. nachtmerries krijg van die OV-chipkaart :mrgreen: :@ -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Fles »

Justin jij bent eng :mrgreen: _O-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Geert »

Haha, mooi om te zien wat voor rare dingen je bij elkaar kan fantaseren terwijl je droomt :lol:. Verbaas me als ik wakker word ook wel eens over mijn eigen fantasieën...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Zo, het was weer grote computerreparatiedag, maar dan nu doet eindelijk alle hardware die al maanden geleverd is het weer.

En dus ook onze nieuwe Honeywell Bolscanner, met extra groot scanoppervlak :D
En onze RFID-plaat, al zit die nog steeds aangesloten op de verkeerde COM-poort :')
En ons toetsenbord, hij pakte steeds minder toetsaanslagen. We kregen een nieuwe, maar die had USB, en dat ging niet met de oude handscanner. Dus we kregen een oudje. Maar nu kregen we een nieuwe bolscanner, en nu hadden we juist een USB-toetsenbord nodig :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Haha, mooi om te zien wat voor rare dingen je bij elkaar kan fantaseren terwijl je droomt :lol:. Verbaas me als ik wakker word ook wel eens over mijn eigen fantasieën...
Of je bent overdag zo met je werk of andere dagelijkse dingen bezig, dat zich dat s'nachts doorzet in je dromen:

Ik ging gisterenavond lekker vroeg naar bed omdat ik vandaag een vrij vroege dienst had en toen ik al een paar uur lag te slapen kwam mijn wettelijke wederhelft ook naar bed. Ik schijn toen in mijn slaap gezegd te hebben: "Meester, je hebt 4 bakken en de achterste stroomafnemer is afgesloten." Kreeg spontaan een schop tegen m'n schenen. :')

En overdag in de trein zitten er blijkbaar ook genoeg mensen te dromen: Ik vond vandaag een Probeer-Abonnement in mijn trein van iemand die bij het AMC werkt. Krijg je gratis woon-werkverkeer en dan laten ze het gewoon liggen... :N
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Justin »

Bee schreef:Zo, het was weer grote computerreparatiedag, maar dan nu doet eindelijk alle hardware die al maanden geleverd is het weer.

En dus ook onze nieuwe Honeywell Bolscanner, met extra groot scanoppervlak :D
En onze RFID-plaat, al zit die nog steeds aangesloten op de verkeerde COM-poort :')
En ons toetsenbord, hij pakte steeds minder toetsaanslagen. We kregen een nieuwe, maar die had USB, en dat ging niet met de oude handscanner. Dus we kregen een oudje. Maar nu kregen we een nieuwe bolscanner, en nu hadden we juist een USB-toetsenbord nodig :')
Ik zeg: BLIEP! ;).

Welja, praat je in je slaap Dexter? Nooit last van. Ik luister in mijn slaap :mrgreen: !

Pfoe, heb eventjes 5 uur lang naar informatie gezocht over m'n vakantie in Japan. My God, wat een bende is het met de tariefstructuren en private ondernemingen van de spoor- en metrowezen... In Tokyo alleen al heb je meerdere spoorwegmaatschappijen én metromaatschappijen, waarva Tokyo Metro en Toei de belangrijksten zijn. Met je Japan Rail Pass mag je weer niet op de Shinkansen etc. etc. etc. Ik plan een reisje van het hotel naar Tokyo Disneyland, en dan moet ik met de Tokyo Metro naar Shin-Kiba en dan met de trein van de Japan East Railway naar Maihama met de trein voor één-twee stations. Alleen van dat laatste kan ik nergens prijsinformatie vinden :(.

In elk geval zijn de prijzen ongeveer hetzelfde als in Nederland voor zowel de korte als lange afstanden. Misschien nog een ietsiepietsie goedkoper...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door htm_tram »

Lekker gratis reizen met een anonieme kaart :mrgreen: :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door find_your_spot »

Justin droomt alleen van ellende met een studenten Ov.-chipkaart.

Ik maak de grootste ellende gewoon een realiteit mee!
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Fles »

HEEL even dacht ik dat je ging vertellen dat je droomde over hoe geweldig de OVC allemaal wel was :X :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Dexter »

Ik ga nu ook dromen, want mijn wekker gaat vannacht om 3:00 uur af. Ik weet alleen nog niet waarover. :o
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Ik ga nu ook dromen, want mijn wekker gaat vannacht om 3:00 uur af. Ik weet alleen nog niet waarover. :o
Hou ons op de hoogte! Welterusten ;)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Dexter »

Nou, toen ik gisteravond al slapend in bed een trein overdroeg aan mijn wederhelft dacht ik dat het dieptepunt wel zo'n beetje bereikt was. Maar als ik ook nog eens ga slaap-forummen, dan wordt het tijd voor een check-up. Of vakantie. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Daantje »

Ik heb vaak (gehad) dat ik na een lange, drukke dag werken in m'n slaap alles aan het verwerken was waardoor ik droomde dat ik zo hard aan het werk was met als gevolg dat als ik wakker werd ik me voelde alsof ik de hele dag én nacht achter elkaar gewerkt had en dus verre van uitgerust ben. En m'n vriend en ik praten met/tegen elkaar in ons slaap blijkt :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door STF »

Zo eindelijk een mooi op elkaar aansluitende lijn keukenapparatuur:
Afbeelding

Eerst hadden we dit zooitje, alles een andere maat en overal enorme kieren:
Afbeelding

In de warme-keuken is nu ook alles hoogwater-proof; geen oven meer onder het fornuis, een friteuse op gas i.p.v. elektra, e.d.
Laatst gewijzigd door STF op do 24 feb 2011, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Thom91 »

net een snackbar met die afzuigkappen :P
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door STF »

Dat is het toch ook? :Y

Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Caspar »

Nou laat Rob Geus maar komen :wink:
Kijk hier word ik nou vrolijk van, zegt ie dan vast.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Naar de IKEA geweest. Enorme stapel dozen met inhoud gekocht en alles twee trappen opgesleept :') Vooral die kledingkast was nogal een klus om boven te krijgen :X En ik kon ook nog een half uur bij de klantenservice in de rij staan voor een zak schroefjes, er zat geen zakje met schroefjes bij de plankjes die ik had gekocht. Maarja, al die mensen die hun matrassen komen ruilen dat duurt wel eventjes :(

Wel lekker gehaktballetjes met bruine saus gegeten. Ik kreeg er ook nog eens een gratis ijshoorntje bij, terwijl ik die niet eens had besteld :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Geert »

De Ikea in Delft heeft gewoon een grote wand vol met allerlei schroefjes, boutjes en moertjes. Dan kun je gewoon pakken wat je nodig hebt ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Ja, in Amsterdam ook, maar het bakje wat ik nodig had volgens de enorme kast met handleidingen ernaast was leeg. Tja...

Wat ik behoorlijk vervelend vind aan de IKEA in Delft is dat je niet met je karretje naar de auto mag rijden, maar dat je de auto naar je karretje moet rijden. Wat is dan het nut van die gigantische lift in de parkeergarage aldaar :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten