OVer je reiservaringen in februari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door MdJ »

En de aankomst op Ut wel op de "late" tijdstippen laten staan, anders krijg je het gezeur over niet haalbare aansluitingen :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Geert schreef:Ik denk dat webguy bedoelt dat alleen de vroegst mogelijke (patroon)vertrektijd van xx.48 uur getoond wordt aan reizigers. Meestal zal die trein dan +3 hebben als de ICE er voorlangs moet, maar anders zijn die drie minuten pure winst omdat er niet op een vertraagde ICE gewacht hoeft te worden. Nadeel is natuurlijk weer dat vaste reizigers zich bedrogen voelen (hun trein is 'altijd' te laat). Maar ja, treinen kunnen natuurlijk altijd te laat komen :D
Ja dat snap ik, maar een reiziger gaat dan toch zeuren waarom die trein maar niet vertrekt, terwijl xx.48u toch echt de informatie is die de planner en de CTA/vertrekstaat toont? Zonder extra informatie staat die trein dan voor niets wortel te schieten voor 99% van de reizigers.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Frank »

In Nijmegen stopt bus 10 altijd op perron A, maar als die bezet wil er ook nog wel eens een bus bij perron B stoppen. Perron B is normaal gesproken alleen voor uitstappers. Dus vandaag kwam er een lijn 10 bij perron B aan en samen met een aantal andere mensen gingen ik toch maar even kijken. Dat hadden we kennelijk beter niet kunnen doen: "Zien jullie niet wat hierboven staat: uitstapperron!". Een halve minuut later staat er een andere chauffeur bij de bus die het over gaat nemen: "Kom maar hier hoor!"...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Freek »

Was dat toevallig rond 12.15? Toen had ik namelijke hetzelfde.

Verder in Ah vandaag nog iets bijzonders. De sprinter naar Zp vertrok, na 2 meter werd er weer snel geremd en kwam er een conducteur aangerend. Zou de trein nu zonder personeel weg hebben willen gaan? :wink: De conducteur stapte namelijk snel bij de machinist naar binnen.

Vanmorgen had de machinist van de IC van 11.27 uit Zp naar Ah station Dieren omgeroepen, maar blijkbaar de installatie niet uitgezet. Pas toe de trein ter hoogte van Velp was en de HC een bezoekje bracht aan de mcn werd de omroep uitgeschakeld. Tot die tijd hebben wij kunnen genieten van de mcn, niet dat er veel te horen was. Mcn's zitten blijkbaar niet luidkeels zingend of fluitend op de bok.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Freek schreef:Mcn's zitten blijkbaar niet luidkeels zingend of fluitend op de bok.
Nee want wij mcn'en worden niet bepaald op het hebben van de X-Factor geselecteerd, dus dan zouden de reizigers massaal de treinen uitvluchten. Toen de eerste vernieuwde SGMm-en net reden, heb ik ook eens per ongeluk de omroep open laten staan. (Want die moet je bij SGMm bewust aan- en uitdrukken en dat laatste was ik even vergeten) Daarna heb ik lekker een muziekje opgezet en heb keihard mee zitten bleren. De reizigers en de hc vonden het kennelijk wel grappig, want op het eindstation werd ik door een meneer hartelijk bedankt voor de leuke Roadshow. :@
Vallend blad maakt rails glad.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Frank »

Freek schreef:Was dat toevallig rond 12.15? Toen had ik namelijke hetzelfde.
Dat was inderdaad rond 12:15; ik kwam uit de mooi op tijd zijnde s3600. Helaas heb ik het al een enkele keer vaker meegemaakt.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Freek »

@Frank Dan zaten wij in dezelfde trein en bus. Zeg je de volgende keer even hoi? :wink:

@Dexter, kijk daar hopen we als reiziger natuurlijk om. Als er een blunder gemaakt is willen we ook wat te lachen hebben. Het enige wat nu hoorden wat 2 keer een gong bij het sluiten van de deuren en verder een broek die ritselde. Lekker saai dus :neg: :lol:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door MdJ »

Of iemand die op de toon hoe de stemmen van de nachtelijke natuurdocumantaire's op de commerciele zenders zijn ingepsroken (denk ik :mrgreen: :oops: zeg je er dan achteraan toch?)
"Het volgende station is Zandvoort aan Zee"
Nooit zo hard gelachen :mrgreen: :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door VIRM »

Zo, wat was er vanavond allemaal aan de hand rondom Amsterdam?
Ik kom rond 22:15 op Amsterdam CS en zag op mijn Actuele Vertrektijden dat de 22:12 naar Den Helder en de 22:17 naar Alkmaar niet reden en er een extra trein naar Hoorn Kersenboogerd ging (niet gehaald).
Er werd omgeroepen dat er een 'aanrijding met een persoon' was bij Sciphol.
Ik ging daarna op de trein van 22:42 naar Den Helder wachten, toen er werd omgeroepen dat er op last van de politie geen treinen reden van en naar Sloterdijk. Dus uiteindelijk, na wat heen- en weer tussen wat bussen om te bepalen wat het snelst was, connexxion lijn 94 naar Zaandam heb genomen. Het overweldigende deel van de bus ging er bij station Zaandam uit.
Op m.ns.nl bleef de oorzaak/plaats van de storing ook niet echt duidelijk: rond 22:30 stond dat er bij Amsterdam CS geen treinen reden op last van de politie (in tegenstelling tot wat de omroepster zei), drie kwartier later stond alleen dat Amsterdam CS-Schiphol nog verstoord was terwijl er ook op andere routes door Sloterdijk nog diverse treinen uitvielen.

Iemand enig idee wat er aan de hand was? Ik hoorde iemand of enkele mensen iets over koperdieven zeggen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Geert »

Volgens mij koperdiefstal tussen Amsterdam Centraal en Sloterdijk (daar zag ik wat dingen over voorbij komen) en een aanrijding met persoon tussen Schiphol en Hoofddorp. Dat alles bij elkaar zorgde ervoor dat er behoorlijk wat minder treinen rondom Amsterdam en Schiphol reden...
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door VIRM »

Ik heb het draadje in OV in West-Nederland gevonden. Volgens het bericht ging het om koperdiefstal nabij de Seineweg, dus dat is ten westen van Sloterdijk aan de spoorlijn richting Haarlem/Zaanstad als ik het goed heb.
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Klaasje »

Vandaag en morgen is de treindienst nogal aangepast op de flevolijn. Door werkzaamheden bij Lelystad keren de s3700 de s3900 de s4300 en de s4600 allemaal bij Almere Oostvaarders. Dit lijkt niet zo goed te gaan. De enige trein die optijd rijdt is de s4900
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Milco »

Is er iemand die toevallig weet welke busvervoerder de NS-busdienst verzorgt tussen Lelystad C. en Almere O.?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Toen ik vanmiddag vanaf het werk naar huis ging, zat ik voor het eerst sinds vorige zomer weer eens in een DDM1 in de s14500 :D
Op Sloterijk moest alles over spoor 3 afgehandeld worden richting Zaandam, wat erg druk is dan. Daar kwam nog de s3300 serie bij, die niet naar Hoofddorp ging maar naar Amsterdam centraal vandaag. Alle treinen kregen dus een minuutje of 2 à 3 vertraging mee bij Sloterdijk.

Afbeelding
Schiphol- Hoorn Kersenboogerd op Amsterdam centraal. Een beetje een omweg zou dat gaan worden. Deze trein staat hier dus klaar voor vertrek (17.22u), in Zaandam zag ik hem met +10 op de TBP staan en in Hoorn zag ik hem tenslotte opgeheven staan op de TBP. Weet niet wat er mis ging. Verder nog wat Berlijn IC's zien rijden langs Amsterdam Centraal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Meltrain »

Caspar schreef:Toen ik vanmiddag vanaf het werk naar huis ging, zat ik voor het eerst sinds vorige zomer weer eens in een DDM1 in de s14500 :D
Oke, het rijdt dus nog? :D
Zelf had ik DDM-1 al twee weken niet meer gezien, dus ik dacht dat het (alweer) afgevoerd was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Heb er afgelopen dinsdagavond nog ingezeten tussen Amsterdam en Delft in de s2200. :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Op de NS reisplanner:
Station Schiphol, 15:49 + 155 min. Amsterdam Centraal 1-2 Fyra
:shock: Dat schiet lekker op zeg als je daar in zit.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Ardan »

Inmiddels staan er alweer een tijde OV-chipkaartlezerts van Syntus in Zutphen :) Zijn alleen wel diezelfde rare gevallen als die van Veolia. Ze zijn nog niet in werking.
In Winterswijk heb ik gezien dat er daar ook al paaltjes zijn neergezet om een lezer in te monteren.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Suus »

Via Ziggy gehoord dat ongeveer 20 minuten geleden GVB Jonckheer 204 via de snelweg is weggesleept. Deze was vandaag in dienst op lijn 44 maar ging kapot terwijl hij in Diemen reed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door ODRAIL »

Zo het is me gisteren gelukt om binnen 7 minuten op station Ut van spoor 18 naar spoor 1 te komen en de trein te halen. En in die 7 minuten ook nog een kaartje gekocht aan het loket :).
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door JeePee »

In Zl werd vanmiddag omgeroepen dat door te grote drukte men er rekening mee moest houden dat reizigers richting Meppel niet allemaal met de bussen mee konden. Daardoor kon de vertraging oplopen tot 60 minuten...

Zal toch niet serieus waar zijn dat men de businzet niet aangepast heeft op de reguliere zondagavond drukte naar Lw en Gn :shock: . Er stonden overigens maar 4 bussen klaar en dat ging inderdaad niet passen, maar in Mp bleek dat er een stukje later nog wel een verdwaalde bus aankwam. Hopelijk daarmee wel iedereen meegekomen.

Lullig wel dat de extra reistijd met bussen wel meeviel eigenlijk. Hierdoor kon je bij aankomst in Mp de IC naar Lw nog net zien wegrijden (ok die vertrok iets te laat, maar toch ;))
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door webguy »

Op station Db vanmorgen, dom blondje tegen d'r vriend bij het passeren van de ICE:
"Kijk uit, daar komt de snelle Fyra", waarop hij antwoordde "Nee, dat is de ICE" en ze heel slim reageerde "De ICE? Intercity Extra-hard?"
Etienne
Donateur
Berichten: 7906
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Etienne »

:lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

webguy schreef:Op station Db vanmorgen, dom blondje tegen d'r vriend bij het passeren van de ICE:
"Kijk uit, daar komt de snelle Fyra", waarop hij antwoordde "Nee, dat is de ICE" en ze heel slim reageerde "De ICE? Intercity Extra-hard?"
Wel heel erg slim gevonden van dat domme blondje. Dat is nou nog eens een treinformule waarmee je weet waar je aan toe bent. En het schrikt ook meteen onvoorzichtige mensen af. :lol:

In het kader van die laatste categorie dacht ik wel dat ik zo onderhand alles had meegemaakt, maar vanmorgen viel toch echt mijn mond open: Ik was net met een Noord-Oost-voortrein op Rtd aangekomen, een lange trein dus ik moest noodgedwongen doorrijden tot het einde van het perron. Ik had net de deuren ontgrendeld en de trein afgebroken, toen er een HiSpeed-collega met een geel hesje het dienstoverpad aan de Rtb -zijde overstak. Meteen liepen er 5 reizigers (die vermoedelijk naar andere perrons moesten om over te stappen) achter hem aan. :shock: Eerst had hij nog niets door, maar 4 sporen verderop merkte hij dat hij gevolgt werdt, sprak de reizigers aan en stuurde ze snel een perron op.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Dexter schreef:
webguy schreef:Op station Db vanmorgen, dom blondje tegen d'r vriend bij het passeren van de ICE:
"Kijk uit, daar komt de snelle Fyra", waarop hij antwoordde "Nee, dat is de ICE" en ze heel slim reageerde "De ICE? Intercity Extra-hard?"
Wel heel erg slim gevonden van dat domme blondje. Dat is nou nog eens een treinformule waarmee je weet waar je aan toe bent. En het schrikt ook meteen onvoorzichtige mensen af. :lol:
Misschien was het ook wel een steek onder water naar (de bedprestaties van) haar vriendje :idea:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten