D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door Daniel »

D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie
Geplaatst op: maandag 21 februari 2011 10:59
Laatst bijgewerkt: maandag 21 februari 2011 11:00


DEN HAAG - D66 wil dat de boetes voor de NS bij wanprestatie vertienvoudigd worden.
Nu is de maximale boete van het Rijk aan de NS jaarlijks 2,75 miljoen euro. ''Ik wil dat de maximale boete met het tienvoudige omhoog gaat. Zonder serieuze concurrentie, maar met een miljardenomzet, voelt de NS nu totaal geen financiële pijn.''
''Na zo'n horrorwinter met continue vertragingen is dat onacceptabel'', aldus D66-Tweede Kamerlid Kees Verhoeven maandag.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door Ennes »

Dan vraag ik me af hoe ze het met de boetes willen doen waarbij de oorzaak ligt bij ProRail.

Het blijft natuurlijk van de gekke dat als ProRail die handelt in opdracht van de overheid faalt, de klant die in opdracht van diezelfde overheid handelt een boete krijgt door diezelfde overheid die van beide partijen de opdrachtgever is. :roll:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door Wubbo »

Heeft ProRail niet ook een prestatiecontract?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door Geert »

De wissels deden het in januari anders al lang weer. Het was NS die nog een maand lang met te korte treinen reed omdat er weer te veel stuk waren gegaan. Hoe is dat de schuld van ProRail?
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door willy84 »

willy84 wil veel hogere boetes voor zwartreizigers en andere fraudeurs!
immer kwaliteits posts
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door Ennes »

Geert schreef:De wissels deden het in januari anders al lang weer. Het was NS die nog een maand lang met te korte treinen reed omdat er weer te veel stuk waren gegaan. Hoe is dat de schuld van ProRail?
O en dat was de enige situatie waarbij ProRail in gebreke bleef?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door Geert »

Nee, maar veel problemen afgelopen winter kwamen door problemen met het materieel. Daar hebben reizigers uiteindelijk lang last van gehad en dat was iets dat NS vorige winter al beloofde te verhelpen voor dit jaar (maar wat dus blijkbaar nog steeds niet goed is gegaan).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door Fles »

Daniel schreef:D66 wil dat de boetes voor de NS bij wanprestatie vertienvoudigd worden.
Nu is de maximale boete van het Rijk aan de NS jaarlijks 2,75 miljoen euro. ''Ik wil dat de maximale boete met het tienvoudige omhoog gaat. Zonder serieuze concurrentie, maar met een miljardenomzet, voelt de NS nu totaal geen financiële pijn.''
''Na zo'n horrorwinter met continue vertragingen is dat onacceptabel'',
Ja tof. NS voelt nog niet genoeg financiële pijn. Heel die club gaat ten onder aan de HSL, WARE HET NIET dat de verliezen toch wel weer uit belastinggeld aangevuld worden. Dus dit is een compleet loos voorstel.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Nee, maar veel problemen afgelopen winter kwamen door problemen met het materieel. Daar hebben reizigers uiteindelijk lang last van gehad en dat was iets dat NS vorige winter al beloofde te verhelpen voor dit jaar (maar wat dus blijkbaar nog steeds niet goed is gegaan).
Nee en ProRail had niet beloofd dat de wissels niet meer zouden bevriezen!

Kan me heel goed een knullig spotje van NS en Prorail samen herinneren van een konijntje bij een verwarmde wissel.

En die boete gaat niet alleen over de winterse periode al wordt die in dit artikel als voorbeeld geschetst. Dus hoe he het ook bekijkt, het is zakje geld overhevelen van de ene naar ede andere pot, waarbij vervolgens die eerste pot weer door de tweede pot aangevuld moet worden.

Neemt niet weg ik ook vind dat er veel dingen veranderd cq verbeterd kunnen en moeten worden. Maar dat los je hier niet mee op.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door midnet »

DUS: mijn voostel GOOI daar al die MBA-lui met hun 3delige pakken eruit. Alleen nog leidinggevenden die zelf ook met de tein mee durven-en in 2e klas. Dito voor de bussen. Dat soort lui hep al gnoeg in deze wereld verpest.
Of alternatieve straf: ze moeten maar achter de trein aanhollen ipv erin. Dat zal ze leren!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Ja tof. NS voelt nog niet genoeg financiële pijn. Heel die club gaat ten onder aan de HSL, WARE HET NIET dat de verliezen toch wel weer uit belastinggeld aangevuld worden. Dus dit is een compleet loos voorstel.
Dat vind ik een beetje eigen schuld dikke bult.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door Fles »

Zo zou het moeten zijn ja. Maar in de praktijk is het dus NS de schuld, taxpayer de bult.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: D66 wil veel hogere boete NS bij wanprestatie

Bericht door Vinny »

Maar dan transformeert de NS zich toch gewoon tot datingwebsite/vastgoedjongen en/of horecaexploitant, en dat treintjes rijden: ach dat kan Arriva ook... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten