OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag gebeurde het onvermijdelijke: vanwege materieeltekort adviseerde Arriva de reizigers tussen Dordrecht en Dordrecht Stadspolders met de stadsbus te reizen. Niet dat je dan minder opeengepropt zit in de spits :P

Op het schermpje van de Albatros werd dat een beetje cryptisch aan de buschauffeurs doorgegeven: "Dordrecht: vanwege problemen op het spoor kunt u tussen 16.00 en 19.00 pass van de trein in de bus krijgen"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Marc »

Vanmiddag in de sneltrein Heerlen-Maastricht ging een koffer aan de wandel: ik stond op het balkon waar de koffers stonden, de eigenaars zaten in een coupé. Tijdens het remmen voor station Meerssen begon de koffer te rollen, reed netjes het drempeltje over en kwam bij het toilet tot stilstand. Toen de trein weer optrok kwam ie weer netjes terug en werd door een reiziger in de eerste klas over het drempeltje geholpen. En de eigenaars, tsja, die hebben niets meegekregen van het voorval :wink:...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Jurjen »

Vanmiddag rond 15:13 werd mijn IC Amsterdam C > Alkmaar > Den Helder (s3000) omgeleid via Haarlem vanwege een sein- en wisselstoring tussen Uitgeest en Wormerveer. Ik heb het vermoeden dat die storing er al een tijdje was, want op de heenreis rond 10 uur stonden we een tijdje voor een rood sein te Kra, en gingen we vervolgens tergend langzaam verder naar Wormerveer, waarbij ik ook nog iemand zag knutselen aan een kastje bij een overweg.

Door de omleiding via Haarlem op de terugweg was de trein maar een minuut of 8 later in Alkmaar, ondanks de extra stop te Heiloo. Klasse, want ik zou om :48 aankomen, moest om :00 werken en vreesde al dat ik te laat zou zijn. Maar, ik kwam om 4 voor heel binnen lopen op m'n werk. ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Zowel de t3629 als de t3642 werden vandaag gereden door DDAR 7816! Verder in de t1940 9 bakken ICK, waarbij vooral de stamsamenstelling (B - BAB - BAB - B BD) opvallend was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Justin »

Gisteren zat er in één s1900 die aankwam op Gvc rond 10.40 in de samenstelling B-B-BAB-BAB. 8 lijkt me best wel weinig...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Freek »

Dat de vertragingen van de s3600 zelfs buiten de spits aanwezig zijn werd vandaag weer duidelijk: de 3600 van 23.14 uit Nijmegen naar Arnhem had een +12. de t3782 had daarom ook weer vertraging. Ik moest overstappen op de Syntus in Zutphen en zou met de vertraging van de s3700 (die +10 had) deze aansluiting niet halen. De HC heeft zich echter goed ingezet voor mij (en naar later bleek nog 2 reizigers) naar eerst aansturing gebeld te hebben ('we kunnen niets doen') heeft hij de plp in Zp nog gebeld, en die heeft de Syntus om medewerking gevraagd. Hiep hoi, hierdoor had ik een aansluiting.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Frank »

Ach, even daarvoor zag ik op de mobiele site van NS nog een 3600 met +25 bij Nijmegen aangekondigd. Zal wel weer eens iets aan de hand geweest zijn in Brabant.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door IC3 »

Frank schreef:Ach, even daarvoor zag ik op de mobiele site van NS nog een 3600 met +25 bij Nijmegen aangekondigd. Zal wel weer eens iets aan de hand geweest zijn in Brabant.
Uiteindelijk had die trein (v. 22.44 Nijmegen) een vertraging van 20 minuten, zo werd omgeroepen. Met de trein van 22.47 van Nijmegen naar Etten-Leur heb ik geen problemen ondervonden.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Freek »

Vandaag was er ergens iets tegen een viaduct gereden tussen Arnhem en Elst. van 10.10 tot 13.40 was er geen trein verkeer mogelijk. Tussen Nm en Elst reed een keer per uur een pendeltrein, tussen Elst en Ah werden bussen (6 stuks) in gezet om de reizigers te vervoeren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Caspar »

Jurjen schreef:Door de omleiding via Haarlem op de terugweg was de trein maar een minuut of 8 later in Alkmaar, ondanks de extra stop te Heiloo. Klasse, want ik zou om :48 aankomen, moest om :00 werken en vreesde al dat ik te laat zou zijn. Maar, ik kwam om 4 voor heel binnen lopen op m'n werk. ;-)
Aha dan zat je toch achter mij woensdag 8-) Toen ik in Heiloo opstond twijfelde ik even. Was ook doodmoe dus lette verder ook niet zo goed op. Ik was in ieder geval erg blij dat er in Heiloo gestopt kon worden met de 3000 serie.

Wat ik verder zag: een Virm IV met stoelen in plastic folie verpakt en witte stickers/bladen aan de buitenkant geplakt op het treinstel. Strak in de lak. Deze stond een paar dagen terug in Onnen. Zou het een nieuwe Virm kunnen zijn?

Ook zag ik vandaag een Thalys Asd binnen rijden die zo smerig was dat je niet eens door het raam heen het interieur kon zien van de trein toen ie langs het perron stond. :roll:
Lijkt me dat juist met een dure trein als Thalys een wasbeurtje er wel vanaf kan zo eens per maand.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Die Thalyssen zijn inderdaad smerig :? Maar op de Watergraafsmeer (waar ze keren) worden ze niet schoongemaakt. :roll:
Anyway, die VIRM zou zomaar een nieuwe kunnen zijn. Volgens Somda stonden er daar afgelopen dagen een aantal; de 9549 zag ik vanavond op de Cartesiusweg in Utrecht staan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag rond 13:00 zag ik Wadkikker 3222 rijden in de buurt van Rtd richting Blaak.
Omdat ik vanaf het G.W> Burgerplein keek en alleen het einde zag, weet ik niet zeker of hij getrokken werd (denk het wel) en of er nog meer Wadlopers waren. Ik vond het in elk geval erg opvallend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Dubbele P »

Was dat niet ook één van de Wadlopers die naar het buitenland zouden gaan (samen met die witte van Veolia en nog twee andere)?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daan »

De DH's die in Zl stonden (3222, 3226 en nog twee stellen DH-I) zijn naar de Whz gesleept door een 6400.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Cookie »

In Purmerend hangt een stationsnaambordje waarop 'Purmerend Overwhere' staat, het bord is echter wel met blauwe verf (o.i.d.) besmeerd om verwarring te voorkomen. De letters zijn er echter nog doorheen te zien :P .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Daan schreef:De DH's die in Zl stonden (3222, 3226 en nog twee stellen DH-I) zijn naar de Whz gesleept door een 6400.
Ik vond het al vreemd, want op Somda stond dat er die dag conditieritten met de DH-tjes was die o.a. via Asd gingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daan »

meltrain schreef:
Daan schreef:De DH's die in Zl stonden (3222, 3226 en nog twee stellen DH-I) zijn naar de Whz gesleept door een 6400.
Ik vond het al vreemd, want op Somda stond dat er die dag conditieritten met de DH-tjes was die o.a. via Asd gingen.
Klopt, en die is er óók geweest, dat was met de DH's die op de Dgr staan ;) De Wadlopers die naar de Whz zijn gegaan zijn daar in een schip geladen en gaan naar Polen. Foto's te vinden via www.rolandrail.net > Cargonieuws, en dan bij Vrijdag 13/6/08.
Rick
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 18:18

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Rick »

Afbeelding
Afbeelding

Vind het nog altijd mooie treinen.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Dubbele P »

Hmm, dan komt er eindelijk toch schot in die zaak. Ik vernam namelijk al een hele tijd geleden ergens op internet dat de betaling al een tijd rond was, maar dat die Wadlopers nog niet afgehaald waren. Ik hoop wel enkele plaatjes te kunnen zien wanneer ze actief zijn in Polen, dat lijkt me wel interessant :) Misschien worden ze wel rood of blauw geschilderd :P
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door M57 »

Volgens Teletekst stopt Thalys 9359 extra in Gouda. Misschien niet voor reizigers, misschien voor reizigers naar Den Haag?

Overigens trof ik vanavond een SGMm-III in de s4800 naar Amsterdam. Daar kwam deze binnen op de 7a om te combineren met een SGMm-III die daar al klaarstond en dan naar Enkhuizen te gaan. Bij het binnenkomen op Amsterdam Centraal kwam via het ReizigersInformatieSysteem een melding dat de trein zometeen gecombineerd zou worden, inclusief 'Combineren' scrollend over de displays aan de binnenkant :lol: 8-)

edit: rare typo hersteld
Laatst gewijzigd door M57 op ma 16 jun 2008, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 18:18

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Rick »

Mogen de treinen als ze uit dienstverband zijn genomen ook niet meer zelf daar naar toe rijden of hebben ze alle diesel enzo eruit gehaald voor transport?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daan »

De Wadlopers zijn 'geconserveerd', dat wil zeggen dat alle vloeistoffen zoals diesel, motorolie, en koelwater afgetapt zijn.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Ruben »

Een Plan T in de t7036, geloof dat het de 529 was.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Mark »

Dat zal inderdaad de 529 zijn, die reed gisteren ook al trein t7055 :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Thijs »

Gister zat ik in de IC uit Zwolle naar Nijmegen, dat gereden werd door... 2x DDAR :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten