Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Meltrain schreef:Vreemde bug bij de Volvo 7000's in Zwolle: ik zag er twee staan en allebei toonden ze '456' met Niet Instappen''of 'Geen Dienst' in zwarte letters op een groene achtergrond. Eén van de twee reed op lijn 294 (daar ben ik zelf nog mee gegaan) en de ander heb ik niet van zijn plaats zien komen. (Foto volgt morgen nog wel.)
Zoals beloofd (sorry foto is redelijk tegen de zon in genomen):
Afgelopen maandag was ik in Zwolle en heb ik dit filmpje gemaakt, en de tweede bus op het filmpje (Syntus 1415) toont ook als lijnnummer 456. Link: http://www.youtube.com/watch?v=H1dUIFLzGqY
En een misser: voor per 20-03-2011 staat er op http://www.connexxion.nl een nieuwe dienstregeling vermeld voor de Amsterdam-Almere lijnen 157, 158 en N57, maar naar mijn weten zien van al deze drie lijnen de dienstregelingen er hetzelfde uit, zowel voor 20-03 als per 20-03.
Qbuzz pakt de (automatische) bestemmingen uit infoxx (Qbizz dus) als het lijnnummer op 000 staat en de bestemming ook op 000. Haal je hem daar vanaf, dan heb je iets handmatig erop gezet.
Blijkbaar moet het lijnnummer dan op 456 staan, voor het systeem van Syntus, als de bestemming uit TouchIt (wat een boutnaam trouwens) gehaald moet worden.
Spoor 15 van Utrecht Centraal had vandaag een ICE International naar Arnhem, Oberhausen, Duisburg, Dusseldorf, Koln, Frankfurt Flughafen en Almere Centrum in de aanbieding. Is dat een omweg? ;-)
Nu je het over ICE's in Utrecht hebt... vanmorgen werd ik daar voor de verandering eens niet verwelkomd met een spoorwijziging van de Sprinter naar Veenendaal Centrum (die was tot gisteren elke dag te horen sinds spoor 12 buiten dienst is).
Dit keer was het een omroep over de ICE die na Köln opeens werd afgebroken, vast een gevalletje trein die net wegreed tijdens de omroep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ze zijn bij het in dienst nemen van spoor 11 vergeten om er werkende wissels in te zetten is me verteld, dus het lukt nog niet erg om de twee fases van spoor 11 te gebruiken... Voorlopig dus nog spoorwijzigingen voor de s17400.
Wat ik op Somda las: om de bovenleiding van spoor 11 spanningsloos te kunnen schakelen moest de bovenleiding boven de wissels naar spoor 10 verwijderd worden.
Als gevolg van iets te rigoreuze wisselverwijderingsplannen behoorde echter het terughangen daarvan niet tot de werkzaamheden voor de herindienststelling...
Men heeft nu in de daluren trouwens ook een andere wijziging waarin de s17400 gewoon op 11a keert en de s9800 keert op 9b met de s2800 ervoor op 9a. Dat gaat echter alleen als de 2800 niet meer dan zes bakken heeft...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Op spoor 3 op Almere Oostvaarders, waar s4300 vertrekt, stond de s4300 van 15:45 uur aangegeven als stoptrein, en zou deze trein stoppen op Amsterdam Zuid WTC... Oude tijden herleven.
Het viel me gisteren op dat Tuffie in het zuiden van het land is omgebouwd (ehhm, figuurlijk gesproken natuurlijk ...). Ze kent opeens de term "sprinter", maar na deze verandering zijn er enkele foutjes te horen: bij enkele omroepberichten voor spoorwijzigingen of vertragingen wordt het oude buitenland-pingeltje gebruikt en de eerste stationsnaam die Tuffie roept wordt uitgesproken alsof het 't laatste station is (alle station worden op drie manieren uitgesproken: midden in een zin, als voorlaatste station en als laatste station).
De EC-gong (zoals dat officieel heet) hoor ik ook altijd op de stations die door Post Amf bediend worden. Iets van Infoplus denk ik dus. Op de post kan je ook een andere gong selecteren, maar hij staat eigenlijk altijd op de Standaard gong.
Op www.connexxion.nl is er iets mis, telkens als ik diverse buslijnen wil opzoeken, is de dienstregeling niet opvraagbaar, en staat er dat de lijn niet (meer) bestaat...
Met de bussen van Connexxion zelf gaat ook iets niet helemaal goed, zo had ik er vanmiddag nog eentje met volledig normaal werkende halteaanduiding die echter de bestemming van de andere rijrichting toonde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
welkom aan boord op deze Fyra naar Schiphol Luchthaven en Rotterdam Centraal
Welcome abord this Fyra to Schiphol International Airport and Dordrecht Central Station.
Goh, was het maar zo'n feest voor mij...
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
Inmiddels hangen op alle perrons in Ledn de nieuwe TBP-schermen, dus dat hebben ze snel gedaan! Ook de kleine schermen met de eerst volgende vertrekkende treinen (ben even de naam kwijt) hangen al en alles is in gebruik. Alleen beneden in de hal hangen nog de kleine flappenbakken bij de trapopgangen naar de perrons.
Dexter schreef:Inmiddels hangen op alle perrons in Ledn de nieuwe TBP-schermen, dus dat hebben ze snel gedaan! Ook de kleine schermen met de eerst volgende vertrekkende treinen (ben even de naam kwijt) hangen al en alles is in gebruik. Alleen beneden in de hal hangen nog de kleine flappenbakken bij de trapopgangen naar de perrons.
Afgelopen zaterdag was nog de helft voorzien van oude CTA-bakken. Maf gezicht ;)