Mag ik even kwijt #71

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Etienne »

Mag ik even kwijt dat de komende dagen m'n eigen laptop in de reparatie zit en k alles via een andere computer moet doen -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Ronald »

find_your_spot schreef:Wat ging hier volgens jullie mis?

Afbeelding

Verzin een onderschrift.
De ZomerVoordeelweken zijn weer begonnen. Kijk voor het picknickticket op connexxion.nl.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Of de buschauffeur had een afspraak bij de kapper en die zat hier precies naast de snelweg :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door STF »

Een 61 jarige man heeft gisteren in het zuiden van Luxemburg (Esch-sur-Alzette) de HEMA en twee naastgelegen winkels in brand gestoken, alles is afgebrand inclusief de bovenliggende huizen... :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Het is 10:00 op zaterdag. Normaal is het nu ongeveer tijd om op te staan, maar aangezien ik vandaag ga verhuizen, ben ik al behoorlijk in de weer geweest.

Ik ben al bij de IKEA geweest, ik heb nog wat dozen ingepakt en de vuilnisbak begint steeds voller te geraken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Caspar »

De Café T in Alkmaar, waar je ook lekker een kleine maaltijd kan eten en kan zitten op een terras buiten in de zomer, en binnen aan de tafeltjes, wordt vervangen door een Hema. Een woordvoerder legt uit dat je voor wat te eten nu een prima alternatief hebt, de Burger King :roll: Bij de Hema kan je natuurlijk ook wel koffie kopen, maar ik zit bij Cafe T toch geregeld een bakkie te drinken aan een tafeltje, aangezien ik altijd 25 minuten op de bus moet wachten naar Bergen in Alkmaar. Sinds de Connexxion wachtruimte gesloten is blijft alleen Cafe T nog over als vatsoenlijke verwarmde ruimte.
Om nou met een kopje koffie 25 minuten in de Burger King te gaan zitten wachten, is wel een beetje pauper vind ik :roll:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Dexter »

Wees blij dat je überhaupt nog ergens kan zitten daar, veel stations hebben niet veel meer dan een paar abri's en een Kiosk als je geluk hebt. Neem bv. Ddr: Daar zaten in een niet al te ver verleden een prima stationsrestauratie, een verkoopbalie Internationaal en langer geleden zelfs een stationskapper :!: Nu zijn er alleen een paar Kiosken, een Broodzaak, een AKO en een GWK en die zijn allemaal s'avonds gesloten. Alleen de AH To Go en een nood-Smullers zijn dan open. Mensen die daar een trein met een uursverbinding missen (zoals naar Brusz of Vs) zijn altijd verbaasd dat je nergens kan zitten. De restauratie was een goedlopende zaak, maar is heel subtiel en langzaam de nek omgedraaid.

Ik baal als een stekker, want mijn pc heeft vannacht een virus opgelopen. McAffee was aan het updaten en opeens kwam er een soort Virusscan-waarschuwing in beeld, die ik niet 1-2-3 weg kreeg. Kennelijk heb ik toen iets verkeerds aangeklikt, want ineens was mijn achtergrondafbeelding vervangen door een dreigende waarschuwing dat mijn digitale leven over was als ik niet snel een of ander dubieus anti-virusprogramma zou aankopen. En er stonden allerlei vreemde icoontjes in mijn taakbalk. Nu moet ik het hele ding leeghalen en zit ondertussen maar op mijn laptop te werken. -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Ardan »

Ik droomde vannacht eerst dat ik met de trein naar een stad heen ging, daar stak ik een straat over waar werkzaamheden waren, en toen zag ik allemaal munten liggen, 50 cent, 1 en 2 euro, die zo groot waren als een CD :lol: Er was ineens heel veel geld gekomen omdat de prijs van schapenwol was gekelderd. Of zoiets XD
En toen mijn vriend me wakker maakte zei ik tegen hem: 'nee.. de soep is nog niet warm...' Ik was toen net kippensoep aan het maken XD
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Gekko123 »

Dexter schreef:
Ik baal als een stekker, want mijn pc heeft vannacht een virus opgelopen. McAffee was aan het updaten en opeens kwam er een soort Virusscan-waarschuwing in beeld, die ik niet 1-2-3 weg kreeg. Kennelijk heb ik toen iets verkeerds aangeklikt, want ineens was mijn achtergrondafbeelding vervangen door een dreigende waarschuwing dat mijn digitale leven over was als ik niet snel een of ander dubieus anti-virusprogramma zou aankopen. En er stonden allerlei vreemde icoontjes in mijn taakbalk. Nu moet ik het hele ding leeghalen en zit ondertussen maar op mijn laptop te werken. -o-
Fijn virus is dat. Ik heb hem zelf ook op mn laptop gehad, met als resultaat dat alles weg was. Achteraf gezien bleek het mogelijk te zijn om dat virus te verwijderen door de laptop op te starten in veilige modus en dan op zoek te gaan naar de plek waar dat virus opgeslagen was (of zo iets).
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Etienne »

Gekko123 schreef:
Dexter schreef:
Ik baal als een stekker, want mijn pc heeft vannacht een virus opgelopen. McAffee was aan het updaten en opeens kwam er een soort Virusscan-waarschuwing in beeld, die ik niet 1-2-3 weg kreeg. Kennelijk heb ik toen iets verkeerds aangeklikt, want ineens was mijn achtergrondafbeelding vervangen door een dreigende waarschuwing dat mijn digitale leven over was als ik niet snel een of ander dubieus anti-virusprogramma zou aankopen. En er stonden allerlei vreemde icoontjes in mijn taakbalk. Nu moet ik het hele ding leeghalen en zit ondertussen maar op mijn laptop te werken. -o-
Fijn virus is dat. Ik heb hem zelf ook op mn laptop gehad, met als resultaat dat alles weg was. Achteraf gezien bleek het mogelijk te zijn om dat virus te verwijderen door de laptop op te starten in veilige modus en dan op zoek te gaan naar de plek waar dat virus opgeslagen was (of zo iets).
En dat virus heeft mijn computer nu ook. Ik heb hem toen bijna meteen gebracht naar de computerboer en vandaag kreeg ik een telefoontje dat hij alweer klaar lag om mee te nemen. *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Virussen... Heb nergens last van :mrgreen: Ik heb niet eens een virusscanner meer :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door webguy »

Jaja, je hebt een mac... Houd maar op met opscheppen.
Overigens wel nieuwe macbook pros uit vorige week, en die zijn erg aantrekkelijk, maar ook erg duur, heb er geen 1800 euro voor over (model dat ik dan zou willen).

Toevallig zit ik ook een virus/spyware/troep geinfecteerde computer te repareren voor een kennis, maar moet eerst recovery cds branden. 8 stuks, heb geen DVDs in huis meer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Zit een beetje te plagen, het heeft ook wel nadelen...

- Office is behoorlijk traag en alle, maar dan ook alle, icoontjes zijn anders dan in Office voor Windows, het voelt gewoon niet prettig aan. Nu schijn ik nog geluk te hebben, Office 2008 schijnt echt niet vooruit te branden te zijn.
- Ik heb van de week 25 euro moeten neerleggen voor een kabel van nog geen 10 centimeter om een beamer aan te kunnen sluiten. Iemand heeft bedacht dat Mac's maar een eigen type beeldschermpoort moest hebben (overigens in de nieuwe Macbook Pro wordt precies die poort gebruikt voor Thunderbolt...
- iPhoto heeft al mijn foto's opgegeten en in een bestand van meer dan een GB gestopt... Gelukkig kan je het pakket wel weer doorbladeren, maar wisselt moeilijk uit met andere computers...
- Speciale tekens op letters typen is gewoon afschuwelijk. Zo is ë bijvoorbeeld ALT+u, *geel blokje* en dan e. Ik vergeet voor sommige tekens steeds welke knop ik moet hebben...
- Caps Lock werkt met vertraging... Je moet Caps Lock langer ingedrukt houden voordat hij het echt doet, snel drukken doet niets... (het groene led-je erin is dan wel weer een goede uitvinding)
- En waarom moet je zelf af en toe Software-Update starten, op een Windows kreeg je vanzelf een bericht ervan :roll:
- Vensters maximaliseren? Mac OS verzint zelf wel welke venstergrote je wil hebben, en dat is niet full-screen...
- Programma's afsluiten? Niet met het rode lampje in het verkeerslicht, dan blijft alles nog steeds vrolijk actief, maar dan zonder vensters. Er zijn natuurlijk wel weer uitzonderingen, het zal natuurlijk weer niemand verbazen dat een van die programma's van Apple zelf is (Mac App Store).
- En ook op Mac OS heeft iTunes niet de standaard look, maar een eigen type scrollbar, een verticaal verkeerslicht enzovoort :roll:
- En waarom zijn Mail, Adresboek en de kalender drie verschillende programma's :X
Laatst gewijzigd door Suus op za 26 feb 2011, 23:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Raymond »

Dexter schreef:Ik baal als een stekker, want mijn pc heeft vannacht een virus opgelopen. McAffee was aan het updaten en opeens kwam er een soort Virusscan-waarschuwing in beeld, die ik niet 1-2-3 weg kreeg. Kennelijk heb ik toen iets verkeerds aangeklikt, want ineens was mijn achtergrondafbeelding vervangen door een dreigende waarschuwing dat mijn digitale leven over was als ik niet snel een of ander dubieus anti-virusprogramma zou aankopen. En er stonden allerlei vreemde icoontjes in mijn taakbalk. Nu moet ik het hele ding leeghalen en zit ondertussen maar op mijn laptop te werken. -o-
Systeemherstel van Windows hielp gisteren op een computer thuis voldoende om de boel eraf te krijgen. Je documenten enzo blijven dan gewoon onaangetast. Vervolgens anti-spyware programma laten controleren of er iets opstond, maar geen resultaten meer gevonden, icoontjes zijn verdwenen en alles lijkt weer normaal te functioneren.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door STF »

De auto was vanmiddag weer eens super slecht gehumeurd; viel midden op een rotonde stil, banden kregen totaal geen grip meer op het asfalt. Eerst proberen weg te komen in zijn 1e versnelling zonder gas te geven, toen halfgas en daarna volgas, werd niks. Daarna in zijn 2e versnelling datzelfde riedeltje geprobeerd wat ook mislukte. Uiteindelijk in zijn 3e versnelling het gas secondenlang vol blijven intrappen en ja na verloop van tijd kregen de banden terug grip, hortend en stotend verliet ik de rotonde. En nee er ligt geen sneeuw ofzo, het regende alleen een beetje. Het stomste is nog dat de auto dit onverklaarbare gedrag NOOIT vertoont als me vader of moeder achter het stuur zitten, het is puur en alleen bij mij. We hebben het weleens vergeleken bij bochten en rotondes hier in de buurt; waar me vader tijdens een regenbui nog met 40 km/u moeiteloos de bocht doorstuurt, loop ik bij 20 km/u al tegen te sturen omdat de achter-as compleet uitbreekt. Ik heb weleens bij twee kampeerders die dezelfde soort auto rijden geinformeerd of die klachten bekend voorkwamen; nee totaal niet was hun antwoord.

Je gaat haast denken dat onze auto een levend wezen is die een grote hekel aan mij heeft. :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Ik zap net langs Telsell op RTL 5 en nu lig ik dubbel :lol:

U kunt uw strijkijzer niet in uw droger gooien!
*je ziet een strijkijzer in de droger gegooid worden*
U kunt niet uw droger in uw strijkijzer stoppen!
*je ziet een droger van boven op een strijkijzer op een strijkplank vallen*
Maar nu is er Mister Steamy :')

Youtube-filmpje gevonden :lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b28FKS9O ... re=related[/youtube]
De eerste 10 seconden :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Caspar »

Ik vond Tel-sell altijd wel leuk met de Bio-stabil met Tineke de Nooy en al die senioren die wonderwel van alle gezondheids problemen verlost zijn.

Nog leuker vond ik de RTL Shop met Nol Brouwer en Vanessa Tuiyns (oid.) Heerlijk als die man liep te stuntelen op een keukentrapje om een C-merk boormachine aan te prijzen, of de Family pool.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door ODRAIL »

Gisteren zag ik in het spoorwegmuseum te Utrecht een jongen lopen met een gele rugzak van NedTrain. Iemand van hier soms?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Karl »

Gisterenavond van Utrecht naar Rotterdam gereisd, twee mensen achter mij bespraken het hele West-Europese materieelpark en dat je bij een brug bij Luxeumburg zo mooi kan fotograferen, ofzoiets.
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Caspar »

Ik krijg net een NS- lippenbalsem en tissues uitgedeeld op station Zwolle ivm de werkzaamheden aldaar. Hoopte meer op een koffiecoupon... De tourincar is wel okee, uitgerust met koffiezet automaat. Helaas kost dat wel een euro die je dan in het kopje ernaast moet stoppen op goed vertrouwen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door ODRAIL »

Een koffiebon is zeker te eenvoudig, wees blij dat je iets krijgt (hoe ging dat spreekwoord over een gegeven paard ook alweer).
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door find_your_spot »

KM46 schreef:Gisteren zag ik in het spoorwegmuseum te Utrecht een jongen lopen met een gele rugzak van NedTrain. Iemand van hier soms?
Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat ik het was.

Maar na ons laatste bezoek aan het spoorwegmuseum durven wij de komende jaren niet meer terug te komen.


Had je die jongen niet gewoon kunnen aanspreken. Schijnt dat de meeste hobbyisten niet bijten.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Ardan »

Caspar schreef:Ik krijg net een NS- lippenbalsem en tissues uitgedeeld op station Zwolle ivm de werkzaamheden aldaar. Hoopte meer op een koffiecoupon... De tourincar is wel okee, uitgerust met koffiezet automaat. Helaas kost dat wel een euro die je dan in het kopje ernaast moet stoppen op goed vertrouwen.
Lippenbalsem en tissues? OMG... ben benieuwd..
*gaat zo weer naar Zwolle*
Over Zwolle gesproken he, die loopbrug was een aantal dagen open, maar gisteren was-ie weer dicht. Leek trouwens wel een discotheek boven met die draaiende en van kleur veranderende lampen aan het begin.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Geert »

STF schreef:Je gaat haast denken dat onze auto een levend wezen is die een grote hekel aan mij heeft. :?
Of je kunt niet autorijden. :lol: *duikt weg* ;)
Caspar schreef:Ik vond Tel-sell altijd wel leuk met de Bio-stabil met Tineke de Nooy en al die senioren die wonderwel van alle gezondheids problemen verlost zijn.
Ja, dat waren dus zijn buren en kinderen die bij 'm in de tuin zaten :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Fles »

Ben net onderweg naAR huis na een weekendje Hannover. Aantal interessante puntjes gedAan eh n sum of 60 bordjes. Later meer..
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten