Mag ik even kwijt #71

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Vraagteken :mrgreen:

Oftewel, het plaatje werkt niet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Daan »

Bee schreef:En vlakbij een viaduct, want er staat een zebrabord in de berm :P
Zie jij een viaduct? Een zebrabord geeft aan dat de vluchtstrook daar ophoudt, en dat is in dit geval omdat ze daar de uitvoegstrook hebben liggen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Vraagteken :mrgreen:

Oftewel, het plaatje werkt niet
Fatsoenlijke browser nemen. Hier zie ik wel het plaatje.
For Your Railroad Adventures
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door deadlock »

webguy schreef:- Update update update: het is soms vervelend, maar doe het maar gewoon
Klopt. Maar zie onder over browsers...
- Zet je firewall aan. Thuis moet je in Vista/Windows 7 kiezen voor een "thuis netwerk" (ietsje meer toegang), alle andere netwerken een "publiek netwerk"
Als je achter een router met NAT zit is dat niet zo heel erg nodig want er kan niemand van buiten naar binnen komen.
- Gebruik Chrome of Firefox als je Chrome echt niks vindt: beide hebben spyware blockers of iets daarvan.
IE8, Chrome, FireFox; Ze zijn simpelweg even veilig.
Voordeel van Chrome is ook dat je automatisch updates krijgt en dus daar niet over na hoeft te denken.
Dat is bij IE met WindowsUpdate ook het geval.
- Probeer OpenDNS (kan ook een filter zijn, hoeft niet, maar die filtert een boel spul), dit zorgt er ook voor dat je niet op vage sites terecht komt of onterecht download.
Dan zou ik eerder Google DNS gebruiken. http://code.google.com/intl/nl/speed/public-dns/
Edit: en backup inderdaad! Gebruik Dropbox en een externe hardeschijf om je belangrijkste bestanden veilig op het internet te zetten en kan je dingen ook meteen documenten delen eventueel.
Windows Live Mesh in combinatie met een gratis 5GB SkyDrive is ook een aanrader. Je selecteert de mappen met documenten die je wil syncen en dan wordt dat voor je geregeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Caspar »

Ardan schreef:Lippenbalsem en tissues? OMG... ben benieuwd..
*gaat zo weer naar Zwolle*
Over Zwolle gesproken he, die loopbrug was een aantal dagen open, maar gisteren was-ie weer dicht. Leek trouwens wel een discotheek boven met die draaiende en van kleur veranderende lampen aan het begin.
De loopbrug in Zwolle was weer open trouwens. Heb je nog de NS-Labello gekregen?
Die van mij is na 1x gebruik kapot gegaan, had meteen het hele stiftje aan balsem in mijn hand omdat ie eruit vloog toen ik de dop eraf haalde.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Fles »

Kan iemand die lui niet gewoon even uitroeien of zo :evil:
107 Teletekst ma 28 feb
***************************************
Inkijkje met navigatie in stallen
***************************************
` In Gelderland kan vanaf vandaag met
TomTom-navigatieapparatuur informatie
worden opgevraagd over de duizenden
veebedrijven in die provincie.De Partij
voor de Dieren heeft de applicatie
gelanceerd. Op het beeldscherm kunnen
automobilisten gegevens van stallen
onderweg aflezen.

Het zijn gegevens over het aantal
dieren,welke dieren,en hoeveel uitstoot
het bedrijf heeft.
De gegevens zijn van
openbare milieuvergunningen afkomstig.

De PvdD vindt de applicate nuttig omdat
mensen volgens haar steeds minder weten
van veehouderij en platteland.Er komt
ook een applicatie voor smartphones.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
MISSCHIEN is het wel IETS belangrijker voor een automobilist om te weten hoe hard hij rijdt en hoeveel fietsers er hoe weinig centimeters voor hem rijden? Misschien? :?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:Kan iemand die lui niet gewoon even uitroeien of zo :evil:
Wat heb je tegen de Partij voor de Dieren?
Laatst gewijzigd door find_your_spot op ma 28 feb 2011, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Caspar »

Achja ieder zijn ding he? Ik word er ook een beetje moe van dat heel veel mensen de laatste maanden alles wat 'Links' is, aan het afkraken zijn. Linkse hobby's, Rooie rakkers, linkse kerk, theeclubjes etc, ik kan het niet meer horen!

Verder kreeg ik vandaag een bos bloemen op het werk, en het viel me op dat er ontzettend veel mensen naar je kijken als je met een bos bloemen rondloopt over straat en in de trein zit. Wat is daar zo bijzonder aan, een jongeman met bloemen?

@Fys, ik zie alleen een X kruisje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Wat heb je tegen de Partij voor de Dieren?
Ze hebben geen enkel idee van wat belangrijk is en wat niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door ODRAIL »

find_your_spot schreef:Afbeelding
Verzin een onderschrift.
Hier zie ik ook alleen een kruisje. De pagina is verschillende keren ververst. Kortom je plaatje werkt niet (misschien even opnieuw uploaden?).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door MdJ »

Ik zie alleen "afbeelding", mag dat ook? :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Daniel »

Als je de link even knipt en plakt in je browser doet 'ie het wel, zal wel een beveiliging op zitten.

Edit: het werkt dus alleen als je 'm daadwerkelijk knipt en dan plakt in een nieuw venster/tabblad. Klikken op de link geeft ook een foutmelding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Verder kreeg ik vandaag een bos bloemen op het werk, en het viel me op dat er ontzettend veel mensen naar je kijken als je met een bos bloemen rondloopt over straat en in de trein zit. Wat is daar zo bijzonder aan, een jongeman met bloemen?
Simpel, een man met bloemen lokt altijd glimlach-opwekkende suggestieve gedachten uit. Ik noem er een paar:

1: "Sooow, die heeft zeker wat goed te maken!" :lol: :lol: :lol: :@ (Staat met stip op nr. 1)
2: "Die jongen heeft bloemen voor z'n meisje gekocht. Aaaach wat romantisch!" :@ (Dit schiet vooral vrouwen te binnen)
3: "Gnifgnif, die wil scoren vanavond!" :twisted: (Het zal duidelijk zijn dat dit vooral een mannen-gedachte is)
4: "Ha een jongeman met een bosje bloemen voor z'n moeder/oma, ze bestaan toch nog!" (A) (Denken de oudjes dan)

Daarom heeft de gemiddelde man er een bloedhekel aan om met een bos bloemen over straat te gaan en krijgt door al die suggestieve blikken onbewust en bijna automatisch een gevoel van plaatsvervangende schaamte. :oops:

Bij een meisje/vrouw met een bosje bloemen, denkt de helft van de bevolking automatisch:

"Dat verwende kreng heeft een bosje bloemen gehad van haar man/vriend/vrijer en (afhankelijk van de gezichtsuitdrukking van de bezitster) ze is er nog ingetrapt ook/het is nog niet goed genoeg..." :N

Ik vind een man met bloemen altijd wel iets ontwapenends hebben, maar ik kan zelf die bovengenoemde suggestieve gedachten ook niet onderdrukken. Daarom heb ik er zelf een bloedhekel aan om met bloemen over straat te gaan. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef:Als je de link even knipt en plakt in je browser doet 'ie het wel, zal wel een beveiliging op zitten.
Zal inderdaad wel een beveiliging opzitten tegen insluiten.
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:
find_your_spot schreef:Wat heb je tegen de Partij voor de Dieren?
Ze hebben geen enkel idee van wat belangrijk is en wat niet.
Met jou kan ik praten!
Kom je mee? Gaan we een frikandel en een kaassoufflé pinda halen *O*
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Als ik bij mij op het werk mensen met bloemen zie rondlopen roep ik altijd gefeliciteerd :P In 9 van de 10 gevallen is de betreffende persoon dan of geslaagd en klaar met de studie. En anders is het wel familie van iemand die geslaagd is en klaar is met de studie. Ik roep er vaak ook even achteraan dat ze met hun diploma even langs mogen komen in de bibliotheek, dan geven we nog een gratis lidmaatschap voor de bibliotheek mee zodat ze ook met hun nieuwe baan nog gebruik kunnen maken van actuele informatie voor het vakgebied :)

En wat is er vreemd aan het bezitten van een vertrekstaat. Ik heb er ook een, welliswaar een saaie, maar ik vond het wel leuk aan de muur :P Hij komt uit de oude tunnel van Rotterdam Centraal, twee jaar geleden meegenomen tijdens de Dag van de Bouw met toestemming van een ProRail-medewerker. Zit nog een leuk verhaaltje aan vast. Nadat ik eerst dat ding van Rotterdam Centraal met de tram had meegenomen naar Beurs om even op een terrasje te gaan zitten en daarna weer terug, wilde ik met de trein naar mijn ouders. Toen ik het perron van Rotterdam Centraal op kwam lopen kwam er meteen een NS-medewerker naar mij toe, die de legendarische uitspraak "Ik hoef toch niet mijn portofoon te gebruiken he", waarna ik uitlegde waar hij vandaan kwam. Ook de conducteur in de trein was natuurlijk enigszins verbaasd, van hem kreeg ik een waarschuwing dat ik de volgende keer maar een briefje van ProRail moest meenemen. In de tram naar Boskoop reageerde de conducteur juist weer heel grappig, maar ja, dat was altijd een beetje anders he :lol:

En elke keer als iemand bij voor het eerst langskomt, krijg ik de vraag: Waarom Schiedam Centrum :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Fles »

Bliksem :shock: :lol:

Wat jullie er allemaal bij verzinnen zeg :D Ik koop een bosje bloemen als ik naar m'n oma ga. Of er dan onderweg meer mensen naar me kijken? Geen idee. Boeit me ook geen lor trouwens _O-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Fles »

Wat ik trouwens WEL creepy vind is als je in een hotel overnacht, je komt terug van het ontbijt, en de kamermeid blijkt de VUILE was keurig opgevouwen op de rand van je bed gelegd te hebben. Onderbroek, sokken en overhemd :')
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Dexter »

Bee schreef:En wat is er vreemd aan het bezitten van een vertrekstaat. Ik heb er ook een, welliswaar een saaie, maar ik vond het wel leuk aan de muur...Nadat ik eerst dat ding van Rotterdam Centraal met de tram had meegenomen naar Beurs om even op een terrasje te gaan zitten
@Bee: Er is niets vreemd aan het bezitten van een vertrekstaat. Ik heb er zelf ook een, van Ut. Wat ik wél vreemd (of op z'n minst hoogst opmerkelijk) vind is dat je een terrasje gaat pakken gezellig samen met je vertrekstaat. :lol:

Aaaaaaaargh morgen alwéér die vreselijk vroege afgrijselijke dienst waarvoor ik om 3:00 uur al moet opstaan. Dat betekent dus dat ik NU al naar bed moet... :| Welterusten allemaal dus!
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Suus »

Ja, ik was niet alleen natuurlijk, er was ook een vriend bij. Was overigens ook een hilarisch uur op het terras, want er was een defecte tram bij Stadhuis. Er stond nog een tram achter, en die moest keren. Een half uur lang was men dus continue bezig trams naar voren en naar achteren te rijden alsof het een Tetrisspel betrof :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door ODRAIL »

Die vertrekstaten zijn ook gewoon te koop in het spoorwegmuseum te Utrecht. Daar verkopen ze overigens alleen grote. Op sommige stations zie je ook kleine vertrekstaten. Weet iemand misschien een eerlijke manier om daar aan te komen. Ik zoek namenlijk nog een klein formaat.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6459
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Daantje »

Ik zou het gewoon vragen op het station rond de tijd dat de nieuwe dienstregeling ingaat en ze dus vervangen worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Daniel »

Moet je dat moment natuurlijk wel net treffen... alhoewel, da's ook de manier hoe ik aan m'n spoorkaart van Nederland gekomen ben (kwam m'n vader ineens mee thuis...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Achja ieder zijn ding he? Ik word er ook een beetje moe van dat heel veel mensen de laatste maanden alles wat 'Links' is, aan het afkraken zijn. Linkse hobby's, Rooie rakkers, linkse kerk, theeclubjes etc, ik kan het niet meer horen!
De PvdA stond vanmiddag in Rotterdam theezakjes uit te delen. Over theeclubjes gesproken :D

Ik heb zelf ook een vertrekstaat van Utrecht Centraal, wel een ouwe inmiddels (dienstregeling 2000/2001) richting Woerden/Gouda/Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal/Leiden Centraal. Mist nog Utrecht Terwijde en Den Haag Ypenburg, en uiteraard nog met de oude dienstregeling met een splitsende s2000 Arnhem - Rotterdam/Den Haag en een niet stoppende NO voor Gouda :)
Daantje schreef:Ik zou het gewoon vragen op het station rond de tijd dat de nieuwe dienstregeling ingaat en ze dus vervangen worden.
Ik was toevallig eens op Leiden Centraal rond half 1 's nachts toen daar vertrekstaten vervangen werden (nieuwe dienstregeling), er lagen een heleboel op een kar en volgens mij zou je er op zo'n moment best een mee kunnen nemen als je het lief vraagt. Maar ja, wanneer worden ze vervangen he ;)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #71

Bericht door Mark »

Gebeurt inderdaad 's nachts. Ik stond na een avondje stappen in Amsterdam een keer rond 2:00 uur op Asd, in de nacht dat de nieuwe dienstregeling in ging. Stonden er hele rolcontainers met oude en nieuwe vertrekstaten daar.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten