Weekendje Hannover e.o.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Fles »

Dus afgelopen weekend was ik in en rondom Hannover actief. Hier een paar foto's, heb zoals gebruikelijk geen zin om al te langdradige verhalen te gaan typen.

Het tram-materieel: achtereenvolgens de NIEUWE trams in Hannover *O* , de OUDE trams in Hannover *O* en de tram in Braunschweig :neg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kwam op zaterdag met behoorlijk hoge snelheid langs het monument voor de slachtoffers van het ongeluk met de ICE van 3 juni 1998. Op die plaats staan nu 101 kersenbomen geplant (voor 101 slachtoffers) en een betonnen muur met hun namen. In Nederland zal begin volgend jaar eindelijk een vergelijkbaar eerbetoon opgericht worden voor de 93 slachtoffers van Harmelen (8 januari 1962).

Afbeelding

Daarna ben ik doorgereden naar Uelzen. Het station van Uelzen is van binnen en van buiten helemaal vormgegeven door, of liever gezegd in de geest van, de beroemde Weense architect Friedensreich Hundertwasser.

Afbeelding

Afbeelding

En oh ja, ik heb ook treinen gezien :D Op de terugweg kwam ik in de buurt van Celle een onbekende loc tegen van de Ost Hannoversche Eisenbahnen. Het blijkt een Blue Tiger te zijn :)

Afbeelding

Dieseltjes bij Uelzen *O*

Afbeelding

Aardig tandempje op Hannover Hbf

Afbeelding

En het volgende mooie puntje: HET hutje van Schrankenwärter Laumann _O_ Okee, ik was een beetje laat :oops:

Afbeelding

Wat nog rest is het monumentale seinbordes in Bad Harzburg

Afbeelding

Alsmede een fraai glas-in-loodraam in het gelijknamige station

Afbeelding

En tenslotte het oudst bewaard gebleven station in Duitsland: Vienenburg.

Afbeelding

En natuurlijk de noodzakelijke omnomnomschotel :P

Afbeelding

Toetje *O*

Afbeelding

Bordjesoogst komt morgen of overmorgen wel een keertje :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Suus »

Ik moet bij dat station van Uelzen ook direct aan Gaudi denken, ookal is het een andere architect :)

Die "nieuwe" trams in Hannover zijn ook al 13 jaar oud he :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Chauf21 »

Interessante locaties en leuke foto's! :pos:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Mark »

Van het bekende filmpje bestaat zelfs een Lego-versie. _O-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=20D4hvgYbKI[/youtube]
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Dexter »

Leuke foto's weer Flessie! :pos: Ik vind de TW2000/2500 van Hannover erg mooi, alleen het interieur niet. Jak!
Fles schreef:Ik kwam op zaterdag met behoorlijk hoge snelheid langs het monument voor de slachtoffers van het ongeluk met de ICE van 3 juni 1998. Op die plaats staan nu 101 kersenbomen geplant (voor 101 slachtoffers) en een betonnen muur met hun namen.
Kan je nagaan hoe geweldadig die ontsporing moet zijn geweest met die snelheid... Wat niet te zien is vanuit de trein: Het monument omvat ook een trap vanaf het veld met de muur en de kersenbomen omhoog naar een poort en het talud met de weg en het viaduct en aan de overkant van de weg gaan er nog een aantal traptreden denkbeeldig verder omhoog in het oneindige. Het is een eenvoudig maar daardoor erg indrukwekkend monument en een bezoekje zeker waard.
Vallend blad maakt rails glad.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Reiziger Delft »

Het monument is ook per trein bereikbaar; vanaf station Eschede is het een klein stukje lopen via een bewegwijzerde route.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Fles »

Afbeelding

*O*
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Ronald »

Mooie oogst weer :pos: . (Trouwens, geen last gehad van de "warnstreiks", ik dacht die er vrijdag weer waren?)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weekendje Hannover e.o.

Bericht door Fles »

Wel anderen over gehoord, zelf geen last van gehad. Ik had alleen vrijdag last van een storing tussen Amf en Apd waardoor de Pimpel een half uur te laat was. Maar ja, zo zij het :) Op dit soort ritten boeit een half uur nou eenmaal wat minder.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten