Hermes dienstregeling 1997/1998

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Hermes dienstregeling 1997/1998

Bericht door fogeltje »

Ik heb op de wiki begin gemaakt aan de Hermes dienstregeling van 1997/1998. Mijn bedoeling is om het Hermes netwerk uit dat jaar weer te geven. Het Hermes gebied was toen vrij groot. Helaas heeft Hermes toen (naar mijn weten) niet meer 1 boekje uitgebracht. Ik heb een boekje van de lijnen uit Gelderland (met uitzondering van de lijnen rond Nijmegen) en Noordoost Brabant. Deze lijnen heb ik allemaal in het overzicht opgenomen (en op termijn hoop ik ook de rode links weg te werken).

Nu mijn vraag of er hier misschien mensen zitten die de lijst kunnen aanvullen met lijnen vanuit de regio Eindhoven en uit Limburg. Een aantal lijnen kan ik wel gokken (zoals lijn 20, 23, 24, 25, 27), maar ik probeer zo min mogelijk (of eigenlijk geen) giswerk op de wiki te zetten. Zelf heb ik de boekjes niet.

Verder vraag ik me af of iemand weet welke lijnen in Nijmegen door Hermes (gedeeltelijk) gereden werden. Volgens mij gingen het om de lijnen 1, 3, 7 en 11 die een klein beetje meer van een streeklijn weg hadden. Maar in het busboekje van de regio Nijmegen (wat ik tot mijn beschikking heb) wordt dit niet aangegeven. Wel kon ik uit het streekboekje opmaken dat Hermes (tenminste gedeeltelijk) reed op lijn 32, 33 en 43.

De voorlopige pagina staat hier: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebru ... _1997/1998
"Een touringcar is geen bus"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hermes dienstregeling 1997/1998

Bericht door deadlock »

Dit hoort in het Wiki subforum denk ik ? ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Hermes dienstregeling 1997/1998

Bericht door fogeltje »

Nee, ik plaats dit hier omdat het over inhoud gaat en ik denk dat hier meer "kennis" zit dan bij de mensen die op het wiki subforum komen. Want daar komt volgens mij maar een klein gedeelte van de forum mensen.
"Een touringcar is geen bus"
thejay
Berichten: 25
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 20:21

Re: Hermes dienstregeling 1997/1998

Bericht door thejay »

fogeltje schreef:Ik heb op de wiki begin gemaakt aan de Hermes dienstregeling van 1997/1998. Mijn bedoeling is om het Hermes netwerk uit dat jaar weer te geven. Het Hermes gebied was toen vrij groot. Helaas heeft Hermes toen (naar mijn weten) niet meer 1 boekje uitgebracht. Ik heb een boekje van de lijnen uit Gelderland (met uitzondering van de lijnen rond Nijmegen) en Noordoost Brabant. Deze lijnen heb ik allemaal in het overzicht opgenomen (en op termijn hoop ik ook de rode links weg te werken).
Hoe bedoel je, niet meer 1 boekje?
Voor de dienstregeling 1996-1997 bracht Hermes maar liefst zeven of zoals je wil zes delen uit:
Stad Eindhoven (enkel lijnfolders)
Eindhoven-Helmond
Nijmegen (gezamenlijke uitgave CVD/Hermes)
Maas en Waal
Millingen a/d Rijn
Noord-Oost Brabant
Noord/Midden-Limburg

In 1997-1998 is dat teruggebracht tot vijf of vier:
Nijmegen (gezamenlijke uitgave CVD/Hermes)
Noord/Midden-Limburg
Zuid-Limburg
Eindhoven (SRE)
Millingen/Betuwe/NO Brabant/Maas en Waal

Ik heb ze allemaal...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Hermes dienstregeling 1997/1998

Bericht door fogeltje »

Dat is dus niet 1 boekje (bedoelde het als "niet één maar meerdere"; in tegenstelling tot Zuidooster in de jaren 80 wat nog 1 boekje voor al haar streekdiensten had (echter was de stadsdienst Eindhoven daarin niet opgenomen)). Dat is later jammer als je probeert de Hermes dienstregeling te reconstrueren. Zelf beschik ik bijvoorbeeld alleen over Millingen/Betuwe/NO Brabant/Maas en Waal en Nijmegen waarbij je uit het boekje van Nijmegen niet kunt opmaken welke lijnen door Hermes gereden werden (hoewel ik daar wel een educated guess naar kan doen).
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten