Wat eten we vandaag? #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:@Daantje: Met kipfilet doe ik dat wel, die vries ik altijd per twee of drie in inderdaad van die diepvrieszakjes. Bij shoarma had ik daar eerlijk gezegd nog niet aan gedacht, omdat dat van die losse meuk is. :@ Maar het is wel een goed idee :idea: thnx!
Ik probeer tegenwoordig om minder eten weg te gooien omdat ik best wel geschrokken ben van hoeveel we met z'n allen weggooien en hoevaak dat eigenlijk niet nodig is door dingen anders te bewaren of slimmer in te kopen. Gehakt vries ik ook in zakjes in dus waarom shoarma dan niet? Gewoon met je hand ff in zo'n zakje en dan per portie inpakken. Ook handig als je een avondje alleen thuis bent om te eten.

Overgebleven pitabroodjes zijn trouwens ook lekker met kaas, tomaat en kruiden even in de oven of met falafel en ijsbergsla en tzatziki :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Suus »

Dit maak je van pitabroodjes:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6xkBpT85pXA[/youtube]

Ik kwam hierop doordat vrijdag iemand tijdens college een boterham met kaas en jam zat te eten, en Justin toen op Facebook zei dat er vroeger reclame voor werd gemaakt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Daniel »

De broodjes zijn nog 't minste probleem, die zijn lekker lang houdbaar... vooral als je precies de helft van zo'n duopak gebruikt en de andere helft dus dicht kunt laten. Zal voor 14 mei vast nog wel een keer shoarma eten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Fles »

Hertenbiefstuk :P

Met? Met niks :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Daantje »

Nasi met saté :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Dexter »

Ik heb nog een halve kilo shoarma over en dat ga ik nu maar eens lekker opmaken. :P
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Caspar »

Een halve kilo? In je eentje? Ik doe meestal 250 gram, en dan met salade en broodje erbij of aardappelkroketjes oid.

Ik heb nu spaghetti met een zelfgemaakte saus van bosui- broccoli- tomaat en kaas en er nog een tartaartje bijgebakken.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Ik heb nog een halve kilo shoarma over en dat ga ik nu maar eens lekker opmaken. :P

Bwooah :P Ik kom eraan!! :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Justin »

Kip met rijst...

En om mn dieet te ruïneren met een balansdag heb ik inmiddels als 3 dunkin donuts op.... oooh wat een feest in m'n mond zeg... ik mis die Dunkin Donuts hier in Nederland =(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Dexter »

Ik twijfel nog tussen Kipf Kerrie of Lasagne. :roll: Zou Lasagne met kipf of Kerrie Lasagne lekker zijn? :idea:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Suus »

Zeker, op een receptkaart van week 38-39 in 2004 stond een recept voor lasagne met kip: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=286300 :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Fles »

Nee Bee dit gaat over Kipf :Y :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Suus »

Klachten? Stuur maar een BM™

Dat is een BeeMessage
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Dexter »

BeeMessage. Ik vind 'm leuk gevonden! :mrgreen:

Dat recept ziet er ook wel lekker uit, alleen moet ik die kipf dan roken. Hoe moet ik dat in vredesnaam doen zonder dat mijn huis straks in de as ligt? :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Fles »

in het huis van de buurman? :mrgreen:

Ik heb twee broodjes Bapao trouwens :P


Bapao Kipf uiteraard :lol:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Chauf21 »

Als je een wok met deksel hebt, kan je ook daarin je kip roken :)
Aluminiumfolie en een stok/roostertje voor je kip zijn dan ook wel erg aan te raden. Als je wat zoekt op Internet vind je wel wat beschrijvingen en tips.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Suus »

Dexter schreef:BeeMessage. Ik vind 'm leuk gevonden! :mrgreen:

Dat recept ziet er ook wel lekker uit, alleen moet ik die kipf dan roken. Hoe moet ik dat in vredesnaam doen zonder dat mijn huis straks in de as ligt? :lol:
Ik weet een oplossing!

Als je nu vandaag die kip met kerrie eet, dan maak je een andere keer lasagne met gerookte kip, en dan koop je de gerookte kip meteen in de winkel. Daarvoor is iets anders afgebrand, zonder dat jij er last van had. Bijvoorbeeld de verkeersleiding van ProRail in Utrecht 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Mark »

Ivm tijdgebrek om te koken even een pizza laten bezorgen. Vanaf het moment van verzenden van de bestelling tot het aflevermoment zaten slechts 23 minuten. Heerlijk snelle service. *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Fles »

Bee schreef: Daarvoor is iets anders afgebrand, zonder dat jij er last van had. Bijvoorbeeld de verkeersleiding van ProRail in Utrecht 8-)
Oh dan moet er dus nog een keer de hens in, want vorige keer had ik er WEL last van :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Caspar »

Na al die verhalen over shoarma ga ik straks ook maar eens shoarma maken. Ben speciaal omgefietst naar de Keurslager want die heeft zo'n lekkere zelfgemaakte knoflooksaus in zijn assortiment.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Mark »

Ohja ik had een pizza shoarma. _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Suus »

Ik heb wel eens een pizza kipsate gehad van New York Pizza. GOOR mensen, GOOR.

Iemand had verzonnen die tomatensaus te vervangen door pindasaus. Gatverredamme. :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Als je nu vandaag die kip met kerrie eet, dan maak je een andere keer lasagne met gerookte kip, en dan koop je de gerookte kip meteen in de winkel. Daarvoor is iets anders afgebrand, zonder dat jij er last van had. Bijvoorbeeld de verkeersleiding van ProRail in Utrecht 8-)
Goeoeoeoeoed idee! :pos: Dus zo geschiedde: Ik heb vandaag Kipf Kerrie gegeten en voor die gerookte kipf moet ik even uitvogelen wanneer en waar ze 'm gaan roken, want ik heb niet zo'n trek in nog zo'n storing als hierboven vermeld. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Suus »

Ook daarvoor heb ik een oplossing. In Amersfoort schijnt een Albert Heijn in de fik te staan/gestaan te hebben, daar hebben dan vast ook gerookte kipfilet gemaakt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #12

Bericht door Dexter »

Naast BeeMessage zou je wat mij betreft ook BeeIdee :idea: kunnen invoeren. Of CreaBee. :P
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten