CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Vanmiddag zag ik in Maastricht dat trein t438 Oostende op de display's had staan en ook alle stopstations tussen Maastricht en Oostende werden weergegeven. Weet iemand toevallig of er daadwerkelijk een "doorgaande" IC naar Oostende rijdt (of dat er twee treinseries aan elkaar gekoppeld zijn)?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Vandaag toonde de CTA te Amsterdam C de omgeleide IC naar Den Helder perfect. Hij stopte niet in Zaandam, extra in Heiloo en werd dus omgeleid via Haarlem (zonder stop). Voor zover ik het even snel zag, stond er inderdaad 'Amsterdam Sloterdijk, Castricum, Heiloo, Alkmaar, bladiebla, Den Helder' en er stond bij 'Trein wordt omgeleid' en '(stopt niet in Zaandam)'. Het kán dus wel met ouderwetse CTA's ;-)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Stond dat op de CTA-bakken?Marc schreef:Vanmiddag zag ik in Maastricht dat trein t438 Oostende op de display's had staan en ook alle stopstations tussen Maastricht en Oostende werden weergegeven. Weet iemand toevallig of er daadwerkelijk een "doorgaande" IC naar Oostende rijdt (of dat er twee treinseries aan elkaar gekoppeld zijn)?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
De voor die verbinding gebruikte I11 rijtuigen hebben (digitale) koersdisplays, dus ik gok dat het daarover gaat. Lijkt me niet dat Oostende in de CTA staat in Mt
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
In Roosendaal zit Oostende ook in de CTA-bakken
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Het ging inderdaad om de display's op de I11-rijtuigen. Dat er eentje blijft hangen op Oostende kan, maar dit keer gaven alle rijtuigen dit aan. Ik zie ook in de Belgische reisplanner dat er geen overstap wordt aangegeven voor de reis Maastricht-Oostende als ik om 17:07 vertrek...
Over de CTA: die stond gewoon op Brussel-Zuid (het heeft al veel moeite gekost om dat goed op de CTA te krijgen ). Op m'n PC staat nog ergens een filmpje van een Maastrichtse CTA, dus ik kan eens kijken welke Belgische bestemmingen er in de CTA zitten (Antwerpen C, Brussel-Zuid, Liége Guillemins, Landen en Knokke weet ik zeker).
Over de CTA: die stond gewoon op Brussel-Zuid (het heeft al veel moeite gekost om dat goed op de CTA te krijgen ). Op m'n PC staat nog ergens een filmpje van een Maastrichtse CTA, dus ik kan eens kijken welke Belgische bestemmingen er in de CTA zitten (Antwerpen C, Brussel-Zuid, Liége Guillemins, Landen en Knokke weet ik zeker).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Vandaag op Leeuwarden zag ik dat de trein naar Groningen dit keer als eindstation IJlst had ipv Groningen. Had geen camera bij me om het te laten zien jammer genoeg.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Zeker wel. In de jaren negentig reden er sneltreinen Maastricht-Oostende als aanvulling op de stoptrein Maastricht-Luik.webguy schreef:Lijkt me niet dat Oostende in de CTA staat in Mt
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
En vanuit Roosendaal heeft jarenlang een rechtstreekse verbinding op Oostende bestaan. De bestemming kan dus nog in de CTA bakken zitten. Allicht dat wat tussenliggende stations ontbreken
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Ze zijn Leuven ook vergeten op te nemen, de s400 gaat daar namelijk ook stoppen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
En moeten ze officieel niet zeggen bij de stoptrein 'stopt niet in Maastricht Randwyck en Eijsden'?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Laatst gewijzigd door Cookie op zo 15 jun 2008, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [IMG]-tag omgezet naar [SMALLIMG]
Reden: [IMG]-tag omgezet naar [SMALLIMG]
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
In de ogen van de NS bestaat Eijsden niet meer, dus hoeven ze 'm ook niet te noemen...meltrain schreef:En moeten ze officieel niet zeggen bij de stoptrein 'stopt niet in Maastricht Randwyck en Eijsden'?
Volgens de CTA in Maastricht (spoor 5b, noordkant) had ik vanmiddag een snellere verbinding naar Maastricht Randwyck:
Vertrek 15:21 Intercity
Maastricht Randwyck
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
De CTA in Driebergen-Zeist toont voor de s2000 nog steeds
Intercity
Utrecht C.
Gouda, Voorburg
Den Haag Centraal
met daarnaast:
Stopt niet in Voorburg
Hij heeft er nooit gestopt (wel in Ztm). Is een flapje 'Gouda' zonder Voorburg (of Zoetermeer) nou echt zo lastig..? :?
Intercity
Utrecht C.
Gouda, Voorburg
Den Haag Centraal
met daarnaast:
Stopt niet in Voorburg
Hij heeft er nooit gestopt (wel in Ztm). Is een flapje 'Gouda' zonder Voorburg (of Zoetermeer) nou echt zo lastig..? :?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Vandaar dat je er nog wel kaartjes naar toe kunt kopen en het station opvraagbaar is in de actuele vertrektijden en de reisplanner.marc schreef:In de ogen van de NS bestaat Eijsden niet meer
Laatst gewijzigd door Cookie op di 17 jun 2008, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Goede auteur bij de quote gezet
Reden: Goede auteur bij de quote gezet
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Blijkbaar is dat lastig. Dat het geen prioriteit heeft is wel begrijpelijk: het is toch gewoon feitelijk juiste informatie? (al blijft de vraag waar dat flapje vandaankomt - misschien is dat erin gedaan voor reizigers die gewend waren dat alle intercity's in Voorburg stopten).Geert schreef:Hij heeft er nooit gestopt (wel in Ztm). Is een flapje 'Gouda' zonder Voorburg (of Zoetermeer) nou echt zo lastig..? :?
De CTA in Overvecht toont voor de s4900 ook nog steeds ten overvloede 'stopt niet in Hollandse Rading' - daar heeft ook nog nooit een IC gestopt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Het komt nog uit de tijd dat de "andere" IC wel stopte in Voorburg, maar niet in Gouda... Dat is inmiddels inderdaad 2 DRGL'en terug ;)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Maar dat was de NoordOost, en die kwam niet langs Db ;)webguy schreef:Het komt nog uit de tijd dat de "andere" IC wel stopte in Voorburg, maar niet in Gouda... Dat is inmiddels inderdaad 2 DRGL'en terug ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Gisteren op station Heerhugowaard: om 18:45 stond de vertrekkende IC naar Maastricht niet op het bord, maar al de IC naar Nijmegen van 19:00. Verwarring alom. En dat terwijl het perron vol met ProRailers stond
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Vandaag kwam ik diverse foute koersrollen/displays tegen:
- In Maastricht een V'tje met Zevenaar.
- In Venray een GTW met voorop "Ned 2 Rom 0"
- In Utrecht kwam een LM-ritje binnen van twee V'tjes. Volgens de rollen ging de voorkant naar Helmond en de achterkant naar Enkhuizen.
- In Maastricht een V'tje met Zevenaar.
- In Venray een GTW met voorop "Ned 2 Rom 0"
- In Utrecht kwam een LM-ritje binnen van twee V'tjes. Volgens de rollen ging de voorkant naar Helmond en de achterkant naar Enkhuizen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Waarom staat er nou weer dat hij verder naar Gouda rijdt? Rotterdam wordt weer erg ondergewaardeerd.
Oud flapje. Dat is zeker nog uit de tijd dat de 140 Shl-Asd-Amf-Dv-Hgl-->Berlin reed? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Hmm dat doet de CTA in Ed ook...Geert schreef:De CTA in Driebergen-Zeist toont voor de s2000 nog steeds
Intercity
Utrecht C.
Gouda, Voorburg
Den Haag Centraal
met daarnaast:
Stopt niet in Voorburg
Hij heeft er nooit gestopt (wel in Ztm). Is een flapje 'Gouda' zonder Voorburg (of Zoetermeer) nou echt zo lastig..? :?
Nee, want Dv wordt niet getoond...meltrain schreef:Oud flapje. Dat is zeker nog uit de tijd dat de 140 Shl-Asd-Amf-Dv-Hgl-->Berlin reed? :oCaspar schreef:http://i299.photobucket.com/albums/mm30 ... nen1/1.jpg
Laatst gewijzigd door Mark op wo 18 jun 2008, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
O ja, stom van me.
Maar waar kan dat flapje dan van zijn? :?
Maar waar kan dat flapje dan van zijn? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten