Langs de MerwedeLingeLijn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Langs de MerwedeLingeLijn

Bericht door Daniel »

Nu het einde nadert voor de V'tjes op de lijn Dordrecht - Geldermalsen wordt 't toch wel hoog tijd de verzameling plaatjes langs de lijn eens uit te breiden. Dat deed me, na vastgesteld te hebben of niet juist de stellen waar ik al tig foto's van had reden, naar Leerdam afreizen.
Net ten oosten daarvan, op de grens van Zuid-Holland en Gelderland, doorkruist het spoorlijntje de Nieuwe Hollandse Waterlinie: het spoor loopt er dwars door een klein fort wat de zwakke plek die het spoor vormt moest verdedigen...

Afbeelding

En de 867 bij binnenkomst in Leerdam...
Afbeelding

Later meer...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Langs de MerwedeLingeLijn

Bericht door Daniel »

En hierbij dan deel 2 met wat fototjes gemaakt tijdens een fietstochtje (nouja, tochtje :P ) langs de MerwedeLingeLijn vanmiddag. We beginnen net over de Baanhoekbrug in Sliedrecht, waar de 866 kwam aanstormen om even later naar Dordrecht over te steken...
Afbeelding

Daarna verder het spoor gevolgd langs Hardinxveld-Giessendam en de A15, wat me bij Schelluinen deed belanden...
Afbeelding

Na 'n ritje dwars door Gorinchem en langs Arkel kwam ik het spoor weer tegen bij het gehuchtje Achterdijk, gelegen tussen Arkel en Leerdam...
Afbeelding

Weer terug in Arkel een kijkje net ten westen van het station genomen, vlakbij de overweg in de Vlietskade...
Afbeelding

En toen maar weer snel door naar Gorinchem, want begon toch wel wat hongerig te worden. Op dit kleinste station met een heuse restauratie in Nederland dus maar wat gegeten voor ik m'n weg naar Hardinxveld-Giessendam vervolgde.
Daar kwam allereerst de reguliere trein uit Geldermalsen langs...
Afbeelding

Nadat de trein richting Geldermalsen binnen was gekomen kon ook het lege spitsversterkingsstelletje z'n weg naar Dordrecht vervolgen, om daar met de trein die ik even eerder fotograveerde te combineren...
Afbeelding

Zelf ging ik weer door naar Sliedrecht, waar het gebeuren van een half uur eerder zich herhaalde. Eerst de reguliere trein (en een wolkje)...
Afbeelding

...daarna de bus naar Dordrecht :P ...
Afbeelding

...en daarna het spitsversterkingsstel...
Afbeelding

En de oplettende kijker had vast al opgemerkt dat er nu nog één stelletje ontbrak: de 864. Die kon ik uiteindelijk vlak voor ik weer thuis was nog vastleggen op de Wantijbrug...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Langs de MerwedeLingeLijn

Bericht door Daantje »

Leuke plaatjes en mooi weer :) Alleen je een na laatste plaatje doet het hier niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Langs de MerwedeLingeLijn

Bericht door Daniel »

Nu wel, en 'tis gelijk de laatste geworden want de 868 was dubbel :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten