Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Hierbij mijn eerste reportage op OV in NL:
Gisteren ben ik een dagje richting Zeeland gegaan en heb daarbij onder andere de volgende foto's gemaakt:
Ik ben via Dordrecht naar Heinenoord Busstation gegaan en heb daar de TCR 88 op de foto gezet:
Vervolgens ging ik verder naar Oude Tonge en heb daar onder andere de Arriva 8364 gefotografeerd:
Vervolgens ben ik met lijn 133 naar Zierikzee gegaan waar Van Oeveren overheerste:
Vervolgens ben ik verder gegaan met lijn 133 naar Middelburg:
Toen de bus naar Terneuzen Busstation WST genomen en daar onder andere de volgende foto genomen:
Toen ging het verder met lijn 20 naar Goes:
En toen ben ik via Zierikzee, Oude Tonge en Heinenoord terug naar Dordrecht gegaan om daar de Trein naar Breda te nemen
Gisteren ben ik een dagje richting Zeeland gegaan en heb daarbij onder andere de volgende foto's gemaakt:
Ik ben via Dordrecht naar Heinenoord Busstation gegaan en heb daar de TCR 88 op de foto gezet:
Vervolgens ging ik verder naar Oude Tonge en heb daar onder andere de Arriva 8364 gefotografeerd:
Vervolgens ben ik met lijn 133 naar Zierikzee gegaan waar Van Oeveren overheerste:
Vervolgens ben ik verder gegaan met lijn 133 naar Middelburg:
Toen de bus naar Terneuzen Busstation WST genomen en daar onder andere de volgende foto genomen:
Toen ging het verder met lijn 20 naar Goes:
En toen ben ik via Zierikzee, Oude Tonge en Heinenoord terug naar Dordrecht gegaan om daar de Trein naar Breda te nemen
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Leuk verslag!
Ik vraag me altijd af welk voordeel Van Oeveren erbij heeft om met Connexxion-bussen rond te rijden en welk voordeel Connexxion erbij heeft om met Van Oeveren-bussen en -chauffeurs rond te rijden. Hoe zit dat contract hier precies?
Ik vraag me altijd af welk voordeel Van Oeveren erbij heeft om met Connexxion-bussen rond te rijden en welk voordeel Connexxion erbij heeft om met Van Oeveren-bussen en -chauffeurs rond te rijden. Hoe zit dat contract hier precies?
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Van Oeveren functioneert als onderaannemer van Connexxion, net zoals TCR in sommige gebieden voor Arriva en Veolia rijdt. In Zeeland gebruikt Connexxion ook AMZ als onderaannemer.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Vaak gebeurt dat omdat de diensten die ze rijden alleen op bepaalde tijden nodig zijn (schoolbussen, spitsdiensten, nachtlijnen e.d.) en de bussen dan ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden, of omdat het goedkoper is het door een externe partner te laten rijden. TCR e.d. zullen vaak buschauffeurs met de CAO voor touringcarchauffeurs hebben, die aanzienlijk goedkoper zijn dan de OV-CAO.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Van Oeveren rijdt inderdaad enige scholierenlijnen, maar rijdt ook gewoon de hele dag door enkele slagen op de 133 Oude Tonge - Middelburg en 134 Renesse - Zierikzee.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Zijn die bussen dan van Connexxion of van Van Oeveren?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Van Van Oeveren. Samenwerking stamt trouwens al uit het ZWN (de oude, voor de fusie met WN tot ZWN-groep) tijdperk als ik me niet vergis, toen zou Van Oeveren een oneindige overeenkomst hebben afgesloten voor het uitvoeren van een deel van de ritten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Een oneindige overeenkomst, kan dat nog met alle aanbestedingen? Ik vond het vooral vreemd dat die bussen van Van Oeveren gewoon in de Connexxion-huisstijl zijn, en Connexxion-reisinformatie aan boord hebben, en chipkaartlezers hebben. Maar als Van Oeveren tot in de eeuwigheid daar blijft rijden, kan ik die investering begrijpen.
En hoe zit het met TCR? Een serieuze taxicentrale gaat ook geen Ambassadors gebruiken buiten het ov om, dus zij hebben vast ook zo'n overeenkomst?
En hoe zit het met TCR? Een serieuze taxicentrale gaat ook geen Ambassadors gebruiken buiten het ov om, dus zij hebben vast ook zo'n overeenkomst?
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Ook op de 132(Goes - Zierikzee) rijdt Van Oeveren enkele rittentsov schreef:Van Oeveren rijdt inderdaad enige scholierenlijnen, maar rijdt ook gewoon de hele dag door enkele slagen op de 133 Oude Tonge - Middelburg en 134 Renesse - Zierikzee.
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Hoe het met een eventuele overeenkomst zit weet ik niet, maar ik weet wel dat TCR de Amba's nog gebruikt voor een personeelsdienst tussen Spijkenisse en Port Zélande, evenementenvervoer (zoals bijvoorbeeld Concert at Sea) en voor treinvervangend vervoer.Bart schreef:Een oneindige overeenkomst, kan dat nog met alle aanbestedingen? Ik vond het vooral vreemd dat die bussen van Van Oeveren gewoon in de Connexxion-huisstijl zijn, en Connexxion-reisinformatie aan boord hebben, en chipkaartlezers hebben. Maar als Van Oeveren tot in de eeuwigheid daar blijft rijden, kan ik die investering begrijpen.
En hoe zit het met TCR? Een serieuze taxicentrale gaat ook geen Ambassadors gebruiken buiten het ov om, dus zij hebben vast ook zo'n overeenkomst?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Die overeenkomst die Van Oeveren heeft bestond natuurlijk allang voor het aanbestedingencircus begon. En aangezien het een overeenkomst met Connexxion en rechtsvoorgangers is zal die het aannemelijk ophouden te bestaan als Connexxion het vervoer in Zeeland verliest.
TCR zal waarschijnlijk een overeenkomst met Arriva hebben voor de duur van de concessie waarin ze ritten rijden. Dat ze in HWGO met zoveel Amba's zijn gaan rijden zit 'm er overigens in dat die gewoon als één order besteld zijn, wat natuurlijk door de schaalgrootte kostenvoordelen oplevert.
TCR zal waarschijnlijk een overeenkomst met Arriva hebben voor de duur van de concessie waarin ze ritten rijden. Dat ze in HWGO met zoveel Amba's zijn gaan rijden zit 'm er overigens in dat die gewoon als één order besteld zijn, wat natuurlijk door de schaalgrootte kostenvoordelen oplevert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland
Dat heeft natuurlijk met concessie-eisen te maken. Nu ken ik de situatie Van Oeveren niet, maar die zal weinig schelen met OAD die voor Breng lijn 99 rijdt. In Arnhem-Nijmegen schrijft de concessie voor dat bussen in de Breng-kleuren rijden, er OV-chipkaartapparatuur aanwezig is, er een lijnfilm moet zijn enz. enz. Dat de onder aannemer hetzelfde heeft als de hoofdaannemer lijkt me dan ook niet meer dan logisch.Bart schreef: Ik vond het vooral vreemd dat die bussen van Van Oeveren gewoon in de Connexxion-huisstijl zijn, en Connexxion-reisinformatie aan boord hebben, en chipkaartlezers hebben. Maar als Van Oeveren tot in de eeuwigheid daar blijft rijden, kan ik die investering begrijpen.?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten