Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door Michael »

Hierbij mijn eerste reportage op OV in NL:

Gisteren ben ik een dagje richting Zeeland gegaan en heb daarbij onder andere de volgende foto's gemaakt:

Ik ben via Dordrecht naar Heinenoord Busstation gegaan en heb daar de TCR 88 op de foto gezet:
Afbeelding
Vervolgens ging ik verder naar Oude Tonge en heb daar onder andere de Arriva 8364 gefotografeerd:
Afbeelding
Vervolgens ben ik met lijn 133 naar Zierikzee gegaan waar Van Oeveren overheerste:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vervolgens ben ik verder gegaan met lijn 133 naar Middelburg:
Afbeelding
Toen de bus naar Terneuzen Busstation WST genomen en daar onder andere de volgende foto genomen:
Afbeelding
Toen ging het verder met lijn 20 naar Goes:
Afbeelding

En toen ben ik via Zierikzee, Oude Tonge en Heinenoord terug naar Dordrecht gegaan om daar de Trein naar Breda te nemen
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door Bart »

Leuk verslag!

Ik vraag me altijd af welk voordeel Van Oeveren erbij heeft om met Connexxion-bussen rond te rijden en welk voordeel Connexxion erbij heeft om met Van Oeveren-bussen en -chauffeurs rond te rijden. Hoe zit dat contract hier precies?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door tsov »

Van Oeveren functioneert als onderaannemer van Connexxion, net zoals TCR in sommige gebieden voor Arriva en Veolia rijdt. In Zeeland gebruikt Connexxion ook AMZ als onderaannemer.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door Suus »

Vaak gebeurt dat omdat de diensten die ze rijden alleen op bepaalde tijden nodig zijn (schoolbussen, spitsdiensten, nachtlijnen e.d.) en de bussen dan ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden, of omdat het goedkoper is het door een externe partner te laten rijden. TCR e.d. zullen vaak buschauffeurs met de CAO voor touringcarchauffeurs hebben, die aanzienlijk goedkoper zijn dan de OV-CAO.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door tsov »

Van Oeveren rijdt inderdaad enige scholierenlijnen, maar rijdt ook gewoon de hele dag door enkele slagen op de 133 Oude Tonge - Middelburg en 134 Renesse - Zierikzee.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door Bart »

Zijn die bussen dan van Connexxion of van Van Oeveren?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door Daniel »

Van Van Oeveren. Samenwerking stamt trouwens al uit het ZWN (de oude, voor de fusie met WN tot ZWN-groep) tijdperk als ik me niet vergis, toen zou Van Oeveren een oneindige overeenkomst hebben afgesloten voor het uitvoeren van een deel van de ritten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door Bart »

Een oneindige overeenkomst, kan dat nog met alle aanbestedingen? Ik vond het vooral vreemd dat die bussen van Van Oeveren gewoon in de Connexxion-huisstijl zijn, en Connexxion-reisinformatie aan boord hebben, en chipkaartlezers hebben. Maar als Van Oeveren tot in de eeuwigheid daar blijft rijden, kan ik die investering begrijpen.

En hoe zit het met TCR? Een serieuze taxicentrale gaat ook geen Ambassadors gebruiken buiten het ov om, dus zij hebben vast ook zo'n overeenkomst?
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door Michael »

tsov schreef:Van Oeveren rijdt inderdaad enige scholierenlijnen, maar rijdt ook gewoon de hele dag door enkele slagen op de 133 Oude Tonge - Middelburg en 134 Renesse - Zierikzee.
Ook op de 132(Goes - Zierikzee) rijdt Van Oeveren enkele ritten
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door mb90 »

Bart schreef:Een oneindige overeenkomst, kan dat nog met alle aanbestedingen? Ik vond het vooral vreemd dat die bussen van Van Oeveren gewoon in de Connexxion-huisstijl zijn, en Connexxion-reisinformatie aan boord hebben, en chipkaartlezers hebben. Maar als Van Oeveren tot in de eeuwigheid daar blijft rijden, kan ik die investering begrijpen.

En hoe zit het met TCR? Een serieuze taxicentrale gaat ook geen Ambassadors gebruiken buiten het ov om, dus zij hebben vast ook zo'n overeenkomst?
Hoe het met een eventuele overeenkomst zit weet ik niet, maar ik weet wel dat TCR de Amba's nog gebruikt voor een personeelsdienst tussen Spijkenisse en Port Zélande, evenementenvervoer (zoals bijvoorbeeld Concert at Sea) en voor treinvervangend vervoer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door Daniel »

Die overeenkomst die Van Oeveren heeft bestond natuurlijk allang voor het aanbestedingencircus begon. En aangezien het een overeenkomst met Connexxion en rechtsvoorgangers is zal die het aannemelijk ophouden te bestaan als Connexxion het vervoer in Zeeland verliest.

TCR zal waarschijnlijk een overeenkomst met Arriva hebben voor de duur van de concessie waarin ze ritten rijden. Dat ze in HWGO met zoveel Amba's zijn gaan rijden zit 'm er overigens in dat die gewoon als één order besteld zijn, wat natuurlijk door de schaalgrootte kostenvoordelen oplevert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Michael on tour #1: Rondje Zeeland

Bericht door Freek »

Bart schreef: Ik vond het vooral vreemd dat die bussen van Van Oeveren gewoon in de Connexxion-huisstijl zijn, en Connexxion-reisinformatie aan boord hebben, en chipkaartlezers hebben. Maar als Van Oeveren tot in de eeuwigheid daar blijft rijden, kan ik die investering begrijpen.?
Dat heeft natuurlijk met concessie-eisen te maken. Nu ken ik de situatie Van Oeveren niet, maar die zal weinig schelen met OAD die voor Breng lijn 99 rijdt. In Arnhem-Nijmegen schrijft de concessie voor dat bussen in de Breng-kleuren rijden, er OV-chipkaartapparatuur aanwezig is, er een lijnfilm moet zijn enz. enz. Dat de onder aannemer hetzelfde heeft als de hoofdaannemer lijkt me dan ook niet meer dan logisch.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten