OVer je reiservaringen in maart 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Freek »

Freek schreef:In december (uit mijn hoofd de 16de) was er 's avonds een spoedreparatie aan de overweg bij station Elst. Wat gaat daar mis? Dat kan toch niet, dat er zulke gebreken ontstaan?!?
Op de website van De Gelderlander staat een document met de omleidingsmaatregelen voor het autoverkeer. In dat document staat de oorzaak van al het leed, te weten een gebroken spoorstaaf. Dat was in december ook al de oorzaak. Toen prutswerk geleverd dat het nu op exact dezelfde spoorwegovergang weer misgaat? De prognose is dat morgen om 7.30 het treinverkeer weer rijdt, maar nu al geeft ProRail in het artikel op De Gelderlander aan dat er rekening gehouden moet worden met uitloop. Lekker is dat... weet ik alsnog niet wat ik kan verwachten morgenvroeg.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Ik zag in Alkmaar twee treinen vlak achter elkaar aanrijden vanaf spoor 1. Er kwam een s800 binnen rond 19.35 en na 5 minuten vertrok het (vanuit Amsterdam binnenkomend gezien) achterste treinstel als eerste naar een rangeerspoor, en enkele seconde later reed ook het andere stel er achteraan, tot aan het stoptonende sein aan het einde van spoor 1 richting Heiloo. Toen het eerste stel hier voorbij was gereden, duurde het slechts een seconde of 10 voordat het tweede stel hier stopte. Wel een heel maf gezicht om twee treinen te zien rijden op 1 spoor met maar 50 meter ertussen.
Vraag me af of het uberhaupt wel mag?
Nee, dat mag niet. Volgens de regels moet je wachten totdat het eerste treindeel het sein heeft afgereden en daarna moet je met de trdl contact opnemen en om toestemming vragen om het overgebleven treindeel te mogen verplaatsen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was het zover ik kon waarnemen de bedoeling in Utrecht om het oorspronkelijke materieel van de t554 te vervangen, maar om nu te zeggen dat dat helemaal goed ging...
Eerst kwam na de geplande vertrektijd een lege IRM-VI aan op spoor 8, naar later bleek voor het deel naar Rotterdam. Echter stopte deze op 8A en werden de koersdisplays door het personeel dat erop kwam op "Den Haag Centraal" gezet. Duidelijk niet helemaal de bedoeling want toen ik met de t12759 vertrok zag ik nog een IRM-IV middenin de wissels stilstaan met eveneens Den Haag Centraal op de koersdisplays :P

Niet meer gezien hoe ze het uiteindelijk hebben opgelost maar het zal vast een aardige volksverhuizing vanuit het stel dat als eerste binnenkwam geworden zijn. Ter hoogte van Utrecht Overvecht kwam ik in ieder geval de oorspronkelijke 554 tegen die inmiddels op korte afstand gevolgd werd door de t2856... zodoende ook nog een uitdaging om alles ergens langs een perron te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

De machinist van trein t4584 vergat bijna te stoppen op station Zaandam, althans dat was de conlcusie van een andere machinist die dat hardop dacht toen er met een forse rem werd gestopt vanuit een lekker vaartje langs het perron. Hoorde een hoop gestommel van de trap afkomen door die rem.
Tsja het is natuurlijk ook zo ongeveer de enige IC Amsterdam- Enkhuizen die overal stopt.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door VIRM »

:shock: Waar zijn ze dit weekend allemaal precies mee ebzig op het traject Amsterdam - Schiphol? NS-website zegt iets met de bouw van een viaduct, amar weet iemand iets meer?
Er zijn kennelijk diverse aanpassingen, want Zaandam heeft in ieder geval vandaag een rechtstreekse sneltrein naar Den Haag Centraal(!). Weet iemand welke treinseries er aangepast zijn en hoe en wat?
Beul van de blindegeleidelijn
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Maik »

VIRM schreef:Weet iemand welke treinseries er aangepast zijn en hoe en wat?
s2100 en s9200 rijden via Haarlem
s2600 en s3900 rijden vanaf Schiphol via de Hemboog naar Zaandam.
s900 en s9300 rijdt vanaf Schiphol naar Duivendrecht en dan leeg naar de Watergraafsmeer.En leeg Watergraafsmeer naar Duivendrecht en Rotterdam/Parijs.
s800 en s3000 stoppen extra te Duivendrecht i.v.m overstappers.
Pommes.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door reisthijs »

Blijkbaar wordt er gewerkt tussen Sloterdijk-Hoog en Amsterdam Centraal: daar rijden vandaag dus geen treinen.

Wel bijzonder dat er nu dus 6 treinen per uur rijden tussen Schiphol en Zaandam!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Suus »

Klopt, het viaduct van de A10 wordt aangepast wegens de aanleg van de A5. De metro rijdt ook niet tussen Sloterdijk en Isolatorweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

Ja dat is wel mooi, wordt die Hemboog ook eens nuttig gebruikt. Zaandam zal wel aardig druk zijn met al die kerende treinen. Had het niet wat soberder kunnen worden aangepakt? bv de s3900 eruit gooien? Die rijdt immers vrij dicht tegen de s3300 aan.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door mb90 »

Nog iets van afgelopen donderdag, want toen zag ik in Roosendaal een buurtbusje die met reclame reed voor een bedrijf van iemand die de laatste tijd nogal vaak slecht in het nieuws is..:
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Fles »

mb90 schreef: een bedrijf van iemand die de laatste tijd nogal vaak slecht in het nieuws is..
:?: Gaat dit over Gadaffi of zo?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door mb90 »

Ja, de Tamoil Groep is namelijk in handen van de Libische staat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Fles »

Oh okee, dat wist ik niet :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Vinny »

Vandaag maar weer eens het streekvervoer aan hogere rendementscijfers gehoplen voor de zaterdag :mrgreen:
Mijn GVB-chipkaart werkt nog steeds, en de reis kostte exact evenveel als door 9292ov.nl aangekondigd was (3,02) :pos:
Verder stapte er een moeder met kinderwagen in, midden in de bus. Vier haltes verder komt de chauffeur zijn stoel uit en vraagt aan de mevrouw: Heeft u een kaartje? Zij laat haar OV-chipkaart zien, en de chauffeur pakt de kaart en haalt hem langs de lezer: "Goede reis", ja dat gaat zomaar niet - u moet betalen voor de bus :P

Dan is het toch jammer dat zo iemand geen BOA-bevoegdheid heeft, want ik heb het idee dat mevrouw wel eens vaker "vergeet" in te cheken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Justin »

Had vandaag vergeten dat de rondreis eruit was gehaald per 1 januari. Moest juist vandaag Dordrecht-Roosendaal-Amsterdam Centraal-Schiphol-Dordrecht doen...

Eerst een Spanjaard ontmoeten die vanuit Brugge via Roosendaal binnenkwam. Omdat ik maar 4 minuten overstap had van de s5100 op de s9200 terug, en met het idee dat dat een te korte overstap is voor de SOV-chipkaart (naast het feit dat die incheckpalen toch wel ergens anders staan) gewoon een kaartje gekocht Ddr-Rsd en Rsd-Asd. Met de omgeleiden Benelux naar Amsterdam, om daar even wat doen, zoals een hostel voor die vriend kopen en wat kletsen. Domme ik had net zo goed een enkeltje Dordrecht-Amsterdam via Roosendaal moeten kopen, maar goed...

Teruggaande in de 692100 naar Sloterdijk en daar op de 692600 naar Schiphol (had even vergeten dat de loopafstand van spoor 7 naar 10 doorgans niet haalbaar is in 3 minuten, oepsie!!!), gewoon met de chippert. Na m'n vriendje onthaald te hebben, die vanuit Rome kwam, pakte ik weer de s900 naar Rotterdam... ding kwam zoals gebruikelijk met +10 aanzetten vanuit Dvd, maar haalde m'n overstap op Rotterdam Centraal op de s1900 naar Dordrecht. Zoals jaarlijks het geval was, was het ganze perron 3/4 op Rtd vol met verklede mensen, en op Dordrecht was de pot confetti al opentrokken, omdat het bezaaid met confetti en verklede mensen waren... De mcn van de s1900 had ook extra feestelijk getoeterd om de mensen een warm onthaal te geven :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Maik schreef:
VIRM schreef:Weet iemand welke treinseries er aangepast zijn en hoe en wat?
s2100 en s9200 rijden via Haarlem
s2600 en s3900 rijden vanaf Schiphol via de Hemboog naar Zaandam.
s900 en s9300 rijdt vanaf Schiphol naar Duivendrecht en dan leeg naar de Watergraafsmeer.En leeg Watergraafsmeer naar Duivendrecht en Rotterdam/Parijs.
s800 en s3000 stoppen extra te Duivendrecht i.v.m overstappers.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij reden de inkomende Thalys-treinen via de oude lijn i.p.v. de HSL, want ik kwam er onderweg een paar tegen en ze hadden bij aankomst steevast +45.

Ik mocht vandaag een slagje met de via Hlm omgeleide 692100 maken en dat ging best aardig: Ik had vrijwel geen last van voor me uit rijdende stoppers en ik kwam zelfs iets vroeger in Asd aan als via de normale route over Shl. Alle info klopte dit keer, want tijdens de laatste omleiding was er tegenstrijdige info over het wel of niet stoppen in Hlm.

Mijn hc was iets te ijverig en gaf iets teveel info: Ze riep om dat onze trein zou worden omgeleid via Hlm, niet wetende dat veel mensen dat verstaan als: Stopt ook in Hlm. Dus ik heb er meteen een omroepje uitgedaan dat we niet in Hlm zouden stoppen, maar desondanks kwamen er in Ass niet minder dan 5 mensen naar voren die in Hlm moesten zijn...

Verder had ik er een beetje de balen van, want ik had oorspronkelijk een slag Hdr gehad en dat ging niet door. In plaats daarvan belandde ik in Vs, maar ik mocht die slag wel met een los (én opgevoerd) Plan Vtje rijden 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Milco »

Ik heb een vraag,
Ik lees op de wiki dat de 8-strippenkaart als dagkaart geldig kan zijn.
Geldt dit voor al het OV?
Waar is de 8-strippenkaart te krijgen? (Alleen bij de chauffeur of ook in de loketten o.i.d.?)
Op welke strip moet je stempelen, alleen de latste strip?
Mag je met de 8-strippenkaart ook in de Qliners, Hanzeliners, Interliners etc. of moet hiervoor een toeslag betaald worden?
En er is ook een OV-dagkaart voor (uit mijn hoofd) 52 euro nogwat. Wat is het verschil tussen de 8-strippenkaart als dagkaart en de OV-dagkaart?

Als iemand hier meer van weet, graag! Ik zou dit graag willen weten, maar ik heb hier niet zoveel verstand van. :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Etienne »

8-strippen zijn bij voorbaat (volgens mij :oops: ) niet geldig op de trein. Een OV-dagkaart is dat echter wel.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Justin »

Ik heb daar slechte ervaringen mee gehad. De chauffeurs waar ik op reisde wisten niet dat deze methode (8-strippenkaart als dagkaart) bestond -_-".
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Justin schreef:[...] gewoon een kaartje gekocht Ddr-Rsd en Rsd-Asd. [...]Domme ik had net zo goed een enkeltje Dordrecht-Amsterdam via Roosendaal moeten kopen, maar goed...
Dat had niet uitgemaakt; sinds 1 januari worden via-reizen helaas als 2 enkeltjes verekend. Reden is uiteraard dat met de OV-Chipkaart ook 2 losse reizen worden berekend.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Geert »

Die 8-strippenkaarten moeten aan de zijkant gestempeld worden en zijn niet geldig in de trein. Voor een landelijke dagkaart heb je twee van die dingen nodig, tenzij je recht hebt op reductie (dan maar eentje en dat geldt niet voor studenten). Voor de trein kun je een OV-dagkaart kopen. Zie ook: http://www.ov-info.nl/content.php?pagina_id=229
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Fles »

Justin schreef:Ik heb daar slechte ervaringen mee gehad. De chauffeurs waar ik op reisde wisten niet dat deze methode (8-strippenkaart als dagkaart) bestond -_-".
En dan te bedenken dat dat al zeker 20 jaar zo is -o-
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ronald »

Maar door alle regionale (dag)kaartjes zullen ze nauwelijks meer verkocht worden. In veel regio's zijn zelfs geen 8-strippenkaarten meer te koop. Dus het is niet zo vreemd dat (vooral nieuwe) chauffeurs ze nauwelijks zijn tegenkomen. (Maar dat doet niets af aan het feit dat je als chauffeur natuurlijk moet weten welke kaartjes er op jouw bus geldig zijn :roll: ).
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Michael »

Milco1995 schreef:Waar is de 8-strippenkaart te krijgen? (Alleen bij de chauffeur of ook in de loketten o.i.d.?)
De 8 strippenkaart is alleen in de bus te krijgen en niet bij de loketten. Tevens worden ze in Zuid-Holland niet meer verkocht.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door reisthijs »

Reiziger Delft schreef:Dat had niet uitgemaakt; sinds 1 januari worden via-reizen helaas als 2 enkeltjes verekend. Reden is uiteraard dat met de OV-Chipkaart ook 2 losse reizen worden berekend.
Dat is geen reden, dat is niet meer dan een slap excuus voor het feit dat de OV-chipkaart niet fatsoenlijk geïmplementeerd wordt...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten