Mag ik even kwijt #72

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

@HTM_tram: Gaat bij elke enigszins aan de overheid gelieerde instelling hoor. Het budget moet voor de jaarwisseling op, anders wordt je gekort.

Dat levert overigens behoorlijk wat werk op soms. Zo moesten wij op het werk het budget van 2010 voor 1 november 2010 opmaken. Eind augustus stonden we voor de budgetten (wij hebben er twee) 60% en 40% besteed. Er brak natuurlijk meteen paniek uit, dus superdikke catalogi werden aangerukt om alles te bestellen wat enigszins relevant was voor onze collectie, alle boeken die enigszins beschadigd waren of zoek waren werden opgezocht en vervangers voor besteld en van de meest geleende boeken hebben we extra exemplaren aangeschaft.

Zo hadden we uiteindelijk 96% en 106% van de budgetten besteed. Met succes, want dit jaar is ons budget verhoogd omdat het niet voldoende was :mrgreen:

Overigens ga ik de komende tijd ook wat andere taken doen op mijn werk, ik ga een soort onderwijsyoutube vullen voor de educatieve opleidingen. Ik heb duizend DVD's gekregen van die afdeling (je moest eens weten hoe dat eruit ziet, duizend DVD-doosjes opgestapeld in een hoekje) opgestuurd via de interne postdienst, die wist ook niet wat hun overkwam :P en de AV-dienst is nu bezig ze allemaal te rippen en op het netwerk te zetten. Ze doen er ongeveer 50 per week dus de komende maanden heb ik wat te doen. En dat is dan het begin, want de opleidingen die we in mijn vestiging hebben nog wel meer dan 1000 dvd's liggen, we hebben er namelijk ruim 4000 :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Justin »

@Ronald: cool, wat ben je van plan dan? Of ben je al bezig ;)?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

Kijk, dit is dus wat de SNCF aan reclames uitgeeft, dat zie je in Nederland echt amper:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R0HqjwPbAuw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ny9Fjg8yBc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=03K0xiHMTNY[/youtube]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Ronald »

Justin schreef:@Ronald: cool, wat ben je van plan dan? Of ben je al bezig ;)?
Ik heb HBO Geodesie gedaan, maar dat is alweer 13 jaar geleden... Dus ik werk alweer een aardig tijdje in dat vakgebied. (Met "aankomend" bedoelde ik jou eigenlijk, omdat je nog aan het studeren bent :wink: ).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

@Bee
Vooral die onderste, met de stationsomroep-tune :shock: Daar heb ik al diverse hele nummers van gehoord, gebasseerd op die gong. Dat is hier toch ook ondenkbaar.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Je vergeet er eentje: de autoruiten branche schijnt ook nogal actief te zijn. Hallo ik ben Mark van Carglass, dit sterretje in uw autoruit kan zomaar een barst worden, maar ik heb HPX3 gel, en die spuit ik erin... Carglass repareert, Carglass vervangt! Maar die hebben ze ook in Frankrijk, ik hoorde hem van de zomer: Carglass repère, Carglass replace.
Of de MediaMarkt in Duitsland: "Dass ist mein Laden! Ich bin doch nicht blöd"...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Er staan in de Mediamarkt zelf ook allemaal levensgrote Arie Koomen's opgesteld van karton. :?
Je zou er maar werken en er de hele dag tegenaan moeten kijken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

Ze hebben de slagzin in Duitsland nu vervangen door Billiger Geht So! Oh Oh :')

In de Mediamarkt in Amsterdam Zuidoost stonden die niet, daar hadden ze alles afgezet met geel-zwarte linten en willekeurig wat stukken vloer opengetrokken, onder het motto van wij zijn aan het verbouwen. Wat er verbouwd moet worden is mij niet duidelijk, maar het is wel een enorme puinhoop :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daantje »

Vandaag voor het eerst in de twee jaar dat ik nu werk opgeroepen om in het weekend te komen voor een spoedgeval. Zwangere vrouw was gevallen op haar buik en nu wilden ze weten of het nog goed was met haar kindje. Van zes tot half negen bezig geweest met gelukkig een goede uitslag. Wel ff raar om aan het werk te zijn terwijl het buiten zo pikdonker is, het om je heen stil en leeg is maar de tijd ging verbazingwekkend snel voorbij eigenlijk.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

Carglass kiemt die reclames heel goed uit, precies zodat ze in elk land net wat beter aanslaan, maar ze maken wel wat fouten :P

Zo rijdt de auto aan het eind aan de verkeerde kant van de weg, en op de Nederlandse auto stond een tijdje VVD als kentekencombinatie :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door htm_tram »

Op het eind van de reclame rijdt elke keer dezelfde auto op baan links alleen is het telefoonnummer anders voor elk land...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daniel »

Hehe, zie nu pas dat de Italiaanse, Franse en Nederlandse reclame met dezelfde weg eindigen... al wijkt 'ie bij de Nederlandse wel net wat af waardoor het lijkt dat 'ie aan de verkeerde kant rijdt. Maar dat is niet zo hoor Bee: zijn zo te zien twee wegen naast elkaar met een heg in het midden (kijk maar naar de lantaarnpalen in de Italiaanse en Franse: die zijn dubbel uitgevoerd, terwijl in de Nederlandse de helft eraf geknipt is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

Aan de hand daarvan (kijk ook rechts, daar staat nog zo'n rijtje lantaarnpalen) dacht ik dat het een Britse snelweg was met aan de andere kant van de heg een parallelbaan voor de huizen ernaastr.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door STF »

Wanneer zien we Victor in het TV programma "Bonje met de buren", Ardan?

Daantje, ik dacht dat jij op een heel ander soort afdeling in het ziekenhuis werkte?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Meltrain »

Caspar schreef:@Bee
Vooral die onderste, met de stationsomroep-tune :shock: Daar heb ik al diverse hele nummers van gehoord, gebasseerd op die gong. Dat is hier toch ook ondenkbaar.
Maar dat is dan ook de meest epische stationsomroep-tune van Europa. :D
Bij die middelste vraag ik me daarentegen weer heel erg af of dat toevallig niet anti-reclame voor de trein is. :lol:

Iets anders: ik heb vanavond op tv naar Najib Amhali gekeken. Wat blijft die man goed zeg, de tranen rolden (figuurlijk) over mijn wangen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door tsov »

Ardan schreef:Servisch en Roemeens zijn verwante talen.
Uhm, nee. Servisch (bestaat strikt genomen eigenlijk niet, de taal is Servo-kroatisch, waarbij Servisch de variant is die in het cyrillisch wordt geschreven en Kroatisch in het latijn) is een Slavische taal en is dus verwant aan onder meer Pools, Tsjechisch en Russisch. Roemeens is een Romaanse taal en is dus onder meer verwant aan Italiaans, Spaans en Frans.

Neemt natuurlijk niet weg dat het irritant blijft om zo'n buurman te hebben natuurlijk ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Nou ja, in principe vallen ze wel beide onder het Indo-Europees natuurlijk. Al is er maar bar weinig wat daar NIET onder valt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

Meltrain schreef: Bij die middelste vraag ik me daarentegen weer heel erg af of dat toevallig niet anti-reclame voor de trein is. :lol:
Ik zit er inderdaad niet echt op te wachten dat mijn trein wordt opgegeten door een dinosauriër. Aan de andere kant, hoe groot is de kans dat de trein ook echt wordt opgegeten door een dinosauriër :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:
Caspar schreef:@Bee
Vooral die onderste, met de stationsomroep-tune :shock: Daar heb ik al diverse hele nummers van gehoord, gebasseerd op die gong. Dat is hier toch ook ondenkbaar.
Maar dat is dan ook de meest epische stationsomroep-tune van Europa. :D
Dat is wel helemaal waar ja _O_
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Teeering. Ik ga slapen. Heb de hele avond lopen knokken voor een date morgenmiddag in Gvc en het moet nu maar eens klaar zijn :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door ODRAIL »

Hmm..., het lijkt wel of iedereen ineens op zondag gaat mailen. Heb alleen vandaag al 7 emails mogen ontvangen. En nee... het was geen spam.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Vandaag voor het eerst in de twee jaar dat ik nu werk opgeroepen om in het weekend te komen voor een spoedgeval. Zwangere vrouw was gevallen op haar buik en nu wilden ze weten of het nog goed was met haar kindje. Van zes tot half negen bezig geweest met gelukkig een goede uitslag. Wel ff raar om aan het werk te zijn terwijl het buiten zo pikdonker is, het om je heen stil en leeg is maar de tijd ging verbazingwekkend snel voorbij eigenlijk.
Hebben Jullie geen weekenddienst in het lab?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daantje »

STF schreef:Daantje, ik dacht dat jij op een heel ander soort afdeling in het ziekenhuis werkte?
Ik werk op het lab, weet niet wat jij in de hoofd had?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daantje »

KM46 schreef:
Daantje schreef:Vandaag voor het eerst in de twee jaar dat ik nu werk opgeroepen om in het weekend te komen voor een spoedgeval. Zwangere vrouw was gevallen op haar buik en nu wilden ze weten of het nog goed was met haar kindje. Van zes tot half negen bezig geweest met gelukkig een goede uitslag. Wel ff raar om aan het werk te zijn terwijl het buiten zo pikdonker is, het om je heen stil en leeg is maar de tijd ging verbazingwekkend snel voorbij eigenlijk.
Hebben Jullie geen weekenddienst in het lab?
Nee, onze afdeling niet. Op de klinische chemie en microbiologie wel. Wij hebben in principe geen bepalingen die niet kunnen wachten tot na het weekend op dit soort spoedgevallen na die maar een paar keer per jaar voorkomen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 134 gasten