OVer Missers in de Reisinformatie #10

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

:shock: Holy Crap in the Air :shock:

Afbeelding

Rijdt van 25-12-10 t/m 25-12-10?
Rijdt naar Utrecht Centraal, maar soms naar Utrecht Centraal, en dan ook nog twee voetnoten voor de afwijkende bestemming Utrecht Centraal?
Op "e" en "f" gaatie om x.35, en op "a" om x.36? Alsof die dingen ooit op tijd rijden in het weekend? :?:

Mag deze waanzin stoppen? Dit begrijpt niemand meer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Die afwijkende bestemming is wel heel bizar ja, vooral als je het in de routestrip ziet... zijn er soms ritten die op busstation Noord op 11 overlopen ofzo. Dat zal een ander haltenummer zijn waardoor het een voetnoot wordt, maar is natuurlijk complete onzin.
Vraag me trouwens ook af wat nu de "standaard route" van voetnoot c is, zie immers nergens een afwijking.

(Al blijft de bizarste vertrekstaat in Utrecht nog wel het exemplaar van lijn 65 bij halte Balijelaan waarop alleen lijn en bestemming staan, maar geen routestrip en tijden :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door microshit »

Even 3 van mijn kant. Geen fotocamera mee, dus snelle foto's met de mobiel.

Afbeelding
Toen m'n mobiel weer in m'n zak zat flapperde deze meteen weg :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Rijdt volgens de voetnoot overdag via Arizonadreef, staat dat niet in het routelint - dat ook nog eens Utrecht Centraal dubbel vermeldt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Hier dat aparte geval waar ik 't over had... foto vanuit de bus gemaakt dus al te best is 'ie niet...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door microshit »

*bus* Zou me daar als vervoerder toch echt voor schamen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

_O-

"Kijk mensen, we HEBBEN ook een lijn 65 :Y Maar hier komtie dus niet :N :P "
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Vraag me trouwens ook af wat nu de "standaard route" van voetnoot c is, zie immers nergens een afwijking.
Het begrip "standaardroute" blijkt nooit uit die vertrekstaten. Volgens mij is dat de "verticale lijn", maar dat blijkt verder nergens uit. Op "c" rijdt 'ie dus naar de "linker" Utrecht Centraal, op "d" naar de "rechter" Utrecht Centraal. Zoals je al zei, complete onzin dus.
Ik heb het idee dat die vertrekstaten uit een of andere computer rollen en er niemand met enig praktisch inzicht naar kijkt voordat ze worden opgehangen. Op veel Connexxion-haltestaten zie ik zulke onzin namelijk terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Suus »

De mensen die dat ophangen zouden toch ook meteen moeten zien dat het niet klopt? Maar de "wij hangen op wat we hebben en het kan mij verder geen moer schelen"-mentaliteit lijkt hier de winnende hand te hebben :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Ronald »

Waarschijnlijk wordt het zelfs niet eens gewaardeerd als de "ophangers" over de inhoud gaan zeuren. Die moeten gewoon binnen zoveel tijd zoveel haltes doen, en niet op elke vertrekstaat foutjes gaan lopen zoeken... (los van het feit of ze er sowieso verstand van hebben, maar dat kan ik niet beoordelen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De mensen die dat ophangen zouden toch ook meteen moeten zien dat het niet klopt?
Met die lege vertrekstaat wel ja :P

Maar achja, 't speelt wel een beetje bij alle vervoerders hoewel Arriva weer een beetje is doorgeslagen met de voetnoot alleen bij de afwijkingen plaatsen: lijn 4 in Dordrecht heeft er bijvoorbeeld wel eentje voor de avondroute (logisch ook), maar diezelfde route wordt de hele zondag gereden en dan staat er geen voetnoot bij. Ook heeft Arriva de fout gemaakt de zomer- en winterdienstregeling middels voetnoten te combineren op een vertrekstaat. Dat geeft nog logica wanneer een kwartiersdienst uitdunt naar een halfuursdienst, maar wordt een puzzel als de kwartiersdienst juist naar een 20-minutendienst gaat.

Maargoed, daar zijn ze al aan de kant van de verbeteringen beland... ze hebben ooit vertrekstaten gehad waarbij je de routevariant die op de terugweg gereden werd al kon zien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door huibf »

Daniel schreef:Hier dat aparte geval waar ik 't over had... foto vanuit de bus gemaakt dus al te best is 'ie niet...
Afbeelding
heeft iemand voor mij wel een goede foto.
Ik vindt dat bizar ! zo ook met lijn 12 waarbij er iets aan de hand is op 25-12-2010
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Ronald »

Het klopt dat GVU op 25 december een uitgedunde zondagsdienstregeling rijdt (volgens mij als enige dag in het jaar), maar om daar nu zo je vertrekstaten mee te vervuilen voor die ene dag... Doe dan een apart kolommetje of zo.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door huibf »

microshit schreef:
Afbeelding
Rijdt volgens de voetnoot overdag via Arizonadreef, staat dat niet in het routelint - dat ook nog eens Utrecht Centraal dubbel vermeldt.
Ik weet hoe dat komt. De halte die genoemd word in de voetnoten is de eerste halte van de afwijkende route.
In de routestrip komt meestal de belangrijkste halten voor.
Helaas is het 'systeem' zo.

In SRE heb je ook een paar van deze zaken. lijn 11 soms niet via ekkersrijt 4400 staat er te lezen, niemand weet waar dat is, Meubelplein kent wel iedereen, maar dat is de tweede halte van de overgeslagen halten op de routeafwijking. Maar die wordt vkan niet worden getoont in het 'systeem'.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door huibf »

Fles schreef: Afbeelding
en volgensmij is tie nog fout ook. Ik mis voetnoot B ?
daarbij worden voetnoten E en F tegelijk gebruikt en met had dan net zo goed dus D kunnen gebruiken.
Laatst gewijzigd door huibf op di 08 mar 2011, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door microshit »

huibf schreef:
Fles schreef: Afbeelding
en volgensmij is tie nog fout ook. Ik mis voetnoot b ?
Ja, noot b wordt bij geen enkele tijd genoemd :lol:
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door huibf »

nog eens verder gekeken.
Alles is vreemd aan de halte staat.

B bestaat dus niet
E en F in een combinatie zijn hetzelfde als D en de combi E,F komt alleen maar voor.
daarbij zijn A en C ook hetzelfde. immers 'rijdt volgens de standaard route' wat ik mag aannemen dat A ook de standaard route rijdt. dus kan C vervallen.

resume blijft er dan dus maar A en D over.


Over de route. De een na laatste halte als deze gewoon rijdt, blijkt Bleekstraat te zijn. Daarna gaat deze over de busbaan langs het spoor vanuit den bosch naar Utrecht. De omleiding die alleen geldt tijdens 25-12 t/m 25-12 (!) is dus iets anders, waarschijnlijk over de parallel lopende catharinesingel en daar zijn nog wel een paar halten, de vraag is of men tijdens 25-12 nu stopt? Zo ja wat voor dienstregelingstaat zou daar gehangen hebben.... alleen maar voor 25-12 t/m 25-12
Dus waarom dat dan in godsnaam wordt genoemd?

Eingelijk kan je dus na filtering van alle noten de samenvoegende noten A,D vervangen door 'niks'
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

Zo ver was ik nog niet eens :lol: Maar inderdaad, eigenlijk slaat dat hele ding nergens op :N

Veel duidelijker en betrouwbaarder is het om gewoon te zeggen "rijdt in het weekend 3 keer per uur"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door huibf »

ff gefotoshopd naar aanleiding van mijn eerdere schrijven

alleen A en D zijn overgebleven.

Afbeelding
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door marvinkok »

Staan er bij de doordeweekse vertrekstaat dezelfde voetnoten? Misschien dat daar wel de B voorkomt, maar dat het dus over 2 pagina's verdeeld is?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:Veel duidelijker en betrouwbaarder is het om gewoon te zeggen "rijdt in het weekend 3 keer per uur"
Duidelijker ja, betrouwbaarder ja, maar als reiziger heb ik daar niks aan (want hoe laat komt ie nou)? De RET heeft daar een keer mee geexperimenteerd maar de reizigers waren niet enthousiast. Bij een bus die elke 2,5 minuut rijdt kan het wel, maar bij 3x/uur niet (en waar de grens ligt: geen idee).
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Ronald »

huibf schreef:ff gefotoshopd naar aanleiding van mijn eerdere schrijven

alleen A en D zijn overgebleven.
Hij kan nog een stuk simpeler:
Bij "a" kun je ook neerzetten: "rijdt niet op 25 december 2010".
En alle "a"-tjes op zaterdag kunnen ook weg, want 25 december valt alleen op "zon- en feestdagen" :roll: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:
Fles schreef:Veel duidelijker en betrouwbaarder is het om gewoon te zeggen "rijdt in het weekend 3 keer per uur"
Duidelijker ja, betrouwbaarder ja, maar als reiziger heb ik daar niks aan (want hoe laat komt ie nou)? De RET heeft daar een keer mee geexperimenteerd maar de reizigers waren niet enthousiast. Bij een bus die elke 2,5 minuut rijdt kan het wel, maar bij 3x/uur niet (en waar de grens ligt: geen idee).
Nee maar goed. Je kan er wel 2 of 3 of 100 tijden op zetten, maar in Utrecht heb je daar toch geen fluit aan effectief. De grens? ik denk bij 8 bussen per uur. 6 of minder wil je wel meer op een tijd plannen dan op een frequentie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Ronald »

In de jaren '90 hingen in Utrecht vertrekstaten met de vertrektijden van het beginpunt van de lijn. Met viltstift was er vervolgens bijgeschreven hoeveel minuten de bus erover deed van het beginpunt tot de halte waar je stond :mrgreen: . Begreep natuurlijk nooit iemand, laat staan dat het klopte...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

Waar is dit WEL? :lol:

Afbeelding
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Dexter »

Ik vermoed zo ergens onderweg op de route van de s5500 en dat iemand een tikfoutje heeft gemaakt bij het instellen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten