Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Suus »

Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)
BERLIJN - Een moeder (19) in Berlijn wilde de trein met haar 2-jarige dochtertje verlaten en zette eerst de kinderwagen op het perron. Het volgende moment draait ze zich om en ziet dat de treindeuren zich voor haar neus sluiten terwijl het meisje nog binnen staat. Een direct gealarmeerde medewerker van de Duitse spoorwegen weigerde de trein op het station van vertrek alsnog te laten stoppen. De reden: de dienstregeling zou in gevaar komen.
Bijna een uur lang moest de moeder de achtervolging met de auto in zetten voordat ze kon worden herenigd met haar dochter. Dit schrijft het AD vandaag.

De spoormedewerker was niet ontvankelijk voor de moeder in paniek die erop wees dat het kindje zonder begeleiding onderweg was. Het meisje moest zeven stations blijven zitten, eer ze in Neuruppin uit de trein werd gehaald door personeel van de Deutsche Bundesbahn dat zich om haar had bekommerd.
Bron: AD
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Fles »

Dat getreuzel met die kinderwagens ook de hele tijd. Alsof de hele wereld de hele dag op je gaat wachten. Leer hier gewoon wat van zou ik zeggen :pos:

enneh... "trein RIJDT". Een trein gaat niet ineens "denderen" omdat er een kind in zit :N
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Wubbo »

Dit helpt inderdaad om mensen met kinderwagens niet meer te laten treuzelen. Die mensen gaan gewoon niet meer met de trein.

En wat voor een hork ben je als je niet even een kind uit de trein kan laten stappen 'omdat dan de dienstregeling in gevaar komt'. Hoeveel tijd kost dat? Moeder staat al bij de goede deur, toch zeker een seconde of 10? :?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Fles »

Nou ja, als je tijd hebt om te zaniken dat de dienstregeling in gevaar komt het je ook tijd om dat kind eruit te zetten ja :lol: Een beetje vreemd is het wel natuurlijk. Maar goed, het blijft mensenwerk. Misschien had de betreffende medewerker al vierhonderd keer gedonder met kinderwagens achter de rug, en was dit even een druppeltje-emmertje verhaal. Je weet het niet :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Ennes »

zoals je het hier lest is het inderdaad een beetje absurd, maar we weten natuurlijk het fijne er niet van. Als ik ook zeer regelmatig het gestuntel bij in en uitstappen zie, en of dat nou met of zonder kinderwagen is, dan kan ik me voorstellen dat het wel eens fout gaat. En een eenzijdig verhaal is natuurlijk in de media een gewenste kant op te sturen voor meer aandacht en leesplezier.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Geert »

Het verhaal zal best wat eenzijdig zijn, maar als die spoormedewerker echt niet verder wilde helpen terwijl het kind al in de trein zat en de moeder erbuiten dan zou ik dat nogal horkerig gedrag vinden, ik hoop dat dat deel van het verhaal niet klopt. Eerder gedonder met kinderwagens of de dienstregeling zouden geen reden moeten zijn om de trein weg te laten rijden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:zoals je het hier lest is het inderdaad een beetje absurd, maar we weten natuurlijk het fijne er niet van. Als ik ook zeer regelmatig het gestuntel bij in en uitstappen zie, en of dat nou met of zonder kinderwagen is, dan kan ik me voorstellen dat het wel eens fout gaat. En een eenzijdig verhaal is natuurlijk in de media een gewenste kant op te sturen voor meer aandacht en leesplezier.
Helemaal mee eens, van hoor en wederhoor is hier geen sprake en kranten dikken zo'n verhaal maar al te graag aan.

En als je veel die moeders van tegenwoordig ziet, die werpen een paar jongen maar enige opvoedkundige capaciteit ho maar. Laatst nog een Marokkaanse moeder op Gv, komt aanrennen met een kraslot al krassend in de hand en werpt zich tussen de al sluitende de deuren van de s9200. Oh ja en er kwam ook nog een klein meisje achteraan rennen, dat amper kon lopen. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Het verhaal zal best wat eenzijdig zijn, maar als die spoormedewerker echt niet verder wilde helpen terwijl het kind al in de trein zat en de moeder erbuiten dan zou ik dat nogal horkerig gedrag vinden, ik hoop dat dat deel van het verhaal niet klopt. Eerder gedonder met kinderwagens of de dienstregeling zouden geen reden moeten zijn om de trein weg te laten rijden.
Stel dat er een deel van waar is, zou het dan zo zijn dat deze man niet "WILDE" helpen, of misschien niet "KON" helpen ( bijvoorbeeld doordat hij niet rechtstreeks contact met die Mcn kon krijgen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Wubbo »

Het gaat zo te zien om een Regional Express die tussendoor 7x gestopt is. Dan moet je dus contact kunnen hebben met je machinist, dat kan niet anders. Je moet op de eerste halte (Falkensee) dat contact kunnen leggen. En wat met dat kind kunnen doen trouwens.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Het gaat zo te zien om een Regional Express die tussendoor 7x gestopt is. Dan moet je dus contact kunnen hebben met je machinist, dat kan niet anders. Je moet op de eerste halte (Falkensee) dat contact kunnen leggen. En wat met dat kind kunnen doen trouwens.
Ja er zijn ook totaal geen andere reiziger is die trein geweest die zich op de een of andere manier hebben bekommerd om dat kind, en eventueel zijn uitgestapt, stations personeel gewaarschuwd enz enz.

Het is en blijft gewoon een vaag verhaal, en volkomen opgeblazen naar mijn mening.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Wubbo »

Er van uitgaande dat het waar is dat dat kind in Berlin in de trein is gestapt, en ervan uitgaande dat het waar is dat het kind in Neuruppin uit de trein is gehaald, dan heeft dat kind 5 kwartier in de trein gezeten zonder dat iemand actie ondernam (dat is de reistijd volgens DB). Dan gaat er iets mis, in de eerste plaats bij de conducteur die er dan kennelijk niet achter is gekomen dat dat kind alleen reisde, maar ook bij de reizigers die dan kennelijk niet ingegrepen hebben.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Fles »

Het moet als volgt gegaan zijn als het verhaal klopt: Ze zijn in B-Spandau ingestapt en de moeder is de eerste halte (Falkensee) weer uitgestapt. Dat kind is er 7 haltes verderop uitgehaald, dus dat kan alleen maar Neuruppin-West zijn. Dat is toch wel 69 km verderop. Onderweg staat die RE ook nogeens, elke rit, in Henningsdorf TIEN minuten stil. Hoe kun je dan geen contact met de machinist kunnen krijgen? :?:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Ennes »

Fles schreef:Het moet als volgt gegaan zijn als het verhaal klopt: Ze zijn in B-Spandau ingestapt en de moeder is de eerste halte (Falkensee) weer uitgestapt. Dat kind is er 7 haltes verderop uitgehaald, dus dat kan alleen maar Neuruppin-West zijn. Dat is toch wel 69 km verderop. Onderweg staat die RE ook nogeens, elke rit, in Henningsdorf TIEN minuten stil. Hoe kun je dan geen contact met de machinist kunnen krijgen? :?:
En daarom is het ook zo'n vaag verhaal!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Fles »

Juist. Als het al niet verzonnen is. Staat me wat van bij dat dat verhaal van die kinderen zonder kaartje die in de nacht in de kou de trein uit gegooid zouden zijn, later ook verzonnen bleek te zijn. Was ook in de omgeving van Berlin trouwens. Ik geloof het gewoon niet -o- Niet op deze manier iig.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Fles »

Okee ik heb even door gezocht. Het kind heeft geen 5 kwartier zonder moeder gezeten, maar 3 kwartier. Het was geen 69 km, maar 57 km, en het kind is, op de rit vanuit Pritzwalk naar Neuruppin aan boord onmiddellijk door DB-personeel opgevangen. De moeder is met de politie meegereden naar Neuruppin, ook tijdens de rit is er al contact geweest tussen de trein en de politieauto, en in Neuruppin zijn moeder en kind herenigd.

Dat scenario heeft dus geen 10 minutenstop in Henningsdorf nodig (de trein blijkt uit de andere richting gekomen te zijn) en ook geen al of niet onmogelijk contact met de machinist (dat schrijven we dus maar op de dikke duim van het AD :roll: )

Het ECHTE verhaal staat namelijk HIER. In het Duits. Weer een fraai staaltje journalistiek van het AD zullen we maar zeggen :N :neg:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Geert »

Goed, weer een extra reden om nooit het AD te lezen ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Fles »

En NOG meer details in een regionale krant: Zo zouden moeder en kind bij het uitstappen van elkaar gescheiden zijn doordat er een slecht ter been zijnde man ging instappen. En was er al een politieauto naar station Wittstock (ongeveer halverwege Pritzwalk en Neuruppin) gereden in een poging daar dat kind op te vangen. Maar vanwege een staking en het ontbreken van een tegentrein (de DB wilde het kind gewoon in een trein terug naar Pritzwalk zetten) werd er in WIttstock niet gehalteerd. Nou, smeuiig verhaal, waar een ieder dus weer het zijne van maakt :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Dexter »

Der Lokführer nahm Marie schließlich im Führerstand mit und übergab sie dann in Neuruppin den Bahnmitarbeitern.
Ik heb zelf weleens een in mijn trein achtergelaten hondje in de bediende cabine meegenomen tussen Hvs en Amf, maar een kind zou voor het eerst zijn. :P Ik heb nergens iets gelezen over een hc, was het een trein met eenmansbediening?

En als er een hc aanwezig was, kan je het hem of haar moeilijk kwalijk nemen als hij in een oogopslag niet ziet dat er bij de moeder, die bezig was met haar tas en kinderwagen, nog een klein kindje hoort dat nog op het balkon staat (dus in de trein en buiten het zicht). En zeker niet als daar dan ook nog een slecht ter been zijnde man tussendoor schuifelt.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Vinny »

Het is en blijft een spectaculair verhaal maar kan wat mij betreft onder het kopje: "Waar gehakt wordt vallen spaanders" geplaatst worden. In ieder geval - in tegenstelling tot wat het AD suggereert - hebben de politie en de DB wel degelijk ingegrepen, maar wellicht niet de meest handige beslissingen genomen. En gelukkig is het goed afgelopen :D

Overigens een aantal jaar geleden was er op dit forum dacht ik iemand die een soortgelijk verhaal vertelde over de Beneluxtrein.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door hauptbahnhof »

Dexter schreef:Ik heb nergens iets gelezen over een hc, was het een trein met eenmansbediening?
Alle RE/RB-treinen in regio Berlin Brandenburg zijn op zich eenmans-bedieningtreinen.
Het enige wat een die HC doet is met een sleutel zijn/haar deur vergrendelen dat die niet dichtvalt. Hij/zij fluit en geeft de machinist een sein dat die de deuren kan sluiten. Vervolgens stapt deze in, draait sleutel weer om en deur valt dicht.
enkelereis
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 17:08
Locatie: Mt

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door enkelereis »

Het kind op het eerste de beste station eruit zetten? het rijdt toch al zwart dus.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Duitse trein dendert expres door met verloren kind (2)

Bericht door Fles »

Wat een goed idee :idea: Dat we daar niet eerder op gekomen zijn zeg _O_
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast