Veolia duur met OV-chip

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Fles »

Ennes schreef:
Fles schreef:Val dood Veolia.
Fijn hè !!!
Zullen we maar pleiten voor nog meer aanbestdingen, zodat we allemaal nog vaker moeten overstappen op andere vervoerders met hun eigen regeltjes en eigen tariefstelsels. Gaan we als klant allemaal een stuk op vooruit!!!
Ja, terug naar de situatie van voor 1911 dus. Met dit verschil dat de overheid toen nog niet hoefde te weten wie wanneer van waar naar waar reisde -o- Er is gewoon geen lol meer aan zo :N
PHP
Berichten: 2
Lid geworden op: di 08 mar 2011, 15:36

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door PHP »

Ook ik heb het eens in de gaten gehouden, en het is idd ergerlijk dat je de veolia prijzen NIET kunt natrekken. Ook ik heb klantenservice gebeld, maar had me het geld ook beter kunnen besparen, kreeg alleen maar uitwijkende antwoorden. Ze roepen maar van dat 2x enkel nooit duurder mag zijn als het retourtje, DUS WEL , en niet eens weinig, gemiddeld 20 cent per enkele reis. Het starttarief is sowieso van de zotte, ze zien dat ik abboneehouder ben, dus dan moet dat al er vanaf gegooid worden. Het enigste GOEIE advies wat ik onlangs gekregen heb, van een Veolia medewerker notabene zelf: Pak gewoon papieren ticket, dat is tot nu toe nog het allerbeste en goedkoopste, maar in vertrouwen gezegd, de OV chip prijzen zijn bij ons gewoon duurder. Dus reis ik niet meer met de OV Chipkaart maar met het gewone papieren ticket, tis notabene mijn beurs en niet belegging in Veolia aandelen. Het is iets voor de politiek , en als Veolia hier niet aan mee wil werken, dan maar hun licentie intrekken. En die zuiltjes waar je je kunt inchecken en uitchecken werken ook niet 100%. Voorbeeldje ik pak van mijn woonplaats naar Roermond om 13.46 een enkele reis, kost me dat 1.77. Om 15.06 ga ik weer terug kost me dat 0,47. Geef me daar maar eens een antwoord op.......
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door find_your_spot »

PHP schreef:Ook ik heb klantenservice gebeld, maar had me het geld ook beter kunnen besparen,
Wat is er zo duur aan een gratis 0800 020 00 96 nummer?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Suus »

De klantenservice van Veolia Zeeland en Limburg heeft een 088 nummer, daarvoor moet je gewoon betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHP
Berichten: 2
Lid geworden op: di 08 mar 2011, 15:36

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door PHP »

find_your_spot schreef:
PHP schreef:Ook ik heb klantenservice gebeld, maar had me het geld ook beter kunnen besparen,
Wat is er zo duur aan een gratis 0800 020 00 96 nummer?
@ find_your_spot:
Eerst alles goed nagaan, voor je wat schrijft.
Geef liever je oordeel of je ervaringen betreffende het duurdere tarief van Veolia, dan iets te schrijven dat niet eens van toepassing is, tenminste in Limburg dan.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Michael »

find_your_spot schreef:
PHP schreef:Ook ik heb klantenservice gebeld, maar had me het geld ook beter kunnen besparen,
Wat is er zo duur aan een gratis 0800 020 00 96 nummer?
Goh, dat us het nummer van de klantenservice van Brabant. Is ook de enige regio waar bellen naar de klantenservice gratis is
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Ennes »

Ik hoop dat er nog 10 nieuwe vervoerders bijkomen, met allemaal hun eigen uitgevonden (vierkante) wiel, De privatisering en de OV Chipkaart zijn immers zo goed en prettig voor de reiziger!

En het mooie is... iedereen trapt er nog in ook!!!

(ik pak de auto wel! Als ik naar het centrum ga, en parkeer mijn auto "een uur" in de garage, dan ben ik nog steeds goedkoper als op en neer met het OV)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Fles »

Heeft veolia serieus voor elke regio een apart klantenservicenummer ja? :') _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Suus »

Limburg en Zeeland delen het nummer, maar Brabant heeft een eigen 0800-nummer, en Haaglanden heeft ook een eigen 0800-nummer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door tsov »

In de BBA-tijd hadden ze één nummer, maar hing er in de Utrechtse en Veluwse bussen gewoon een 013-nummer. Dat is toch ook best apart...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Fles »

Oh misschien heeft dat er wel mee te maken dat vervoerders er gewoon NIET aan denken dat er bij concessie-overgangen bussen naar de Nieuwe Gebieden overgebracht moeten worden :lol:
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door midnet »

ach het is maar een detailletje, maar andere nrs hoeven niet te betekenen dat er meer dan 1 antwoord centrale is. Het kan gewoon in de contract met de betreffende regio zitten dat het wel/niet/beetje gratis is. dan wordt in die regio enkel dat nr. vermeld. OP een grote verzekerings of alarmcentrale hebben ze soms wel 20+ nummers. Kan degene die opneemt vaak meteen zien uit welke regio de oproep komt of voor welke dienst.
En dat veo-Limburg zichzelf ontzettend flink in de vingers heeft gesneden door veels te goedkoop in te schrijven en nu op alle manieren te trachten (orders uit Paris, vermoed ik) om het verlies wat te minderen is hier al ettelijke keren gemeld.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Fles »

midnet schreef:wel/niet/beetje gratis

:lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
midnet schreef:wel/niet/beetje gratis*

:lol:
* maak hier uw keuze!


ot: Betaalde service nummers vind ik ook eigenlijk uit den boze. Naar mijn idee kan je beter elk kaartje/product 5 ct duurder maken, en een gratis of hooguit lokaal tarief service nummer hebben, als nummers a 10 ct per minuut. dat vind ik zoiets van: onze service is GEEN service
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Limburg en Zeeland delen het nummer, maar Brabant heeft een eigen 0800-nummer, en Haaglanden heeft ook een eigen 0800-nummer.
Van Haaglanden is het (deels?) oud Connexxion klantenservice personeel van oa het loket op Den Haag Centraal.
knaai
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 11:05
Locatie: Nijmegen

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door knaai »

Sinds twee jaar reis ik nu vaak met de ov-chipkaart op de maaslijn van Veolia. In 2011 bedroeg het prijsverschil tussen de ov-chip en een papieren kaartje voor het traject Nijmegen-Cuijk 7-9%. Vreemd genoeg is het reizen met ov-chipkaart duurder.
Ik had een klacht ingediend en kreeg als reden opgegeven dat Veolia de treinroute berekend als busroute en zo op een hogere prijs uitkomt voor de ov-chip.
De redenatie is vreemd aangezien een trein geen bus is en het nog steeds niet verklaard waarom de ov-chip duurder is dan het papieren kaartje.
Nu in 2013 maakt Veolia het helemaal dol door een nog groter prijsverschil te hanteren.
Een kaartje zonder korting Nijmegen-Cuijk papier is €3,20 dus retour €6,40 en met ov-chip €3,70 en €7,40 retour.
Dat is een euro per dag en dus per jaar met 4 dagen in de trein ongeveer €200 :oops: priisverschil voor....niets.
Ook betekend dit een prijsverschil van een kleine 16% tussen beide kaartsystemen :N :N .
Ik snap eigenlijk niet dat ze dit zomaar kunnen doen.
Wie waarom dit zomaar kan en wie weet wat je er aan kan doen??
Ik zat zelf te denken om Rover eens in te lichten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door Suus »

Dat is omdat de OV-Chipkaarttarieven op een andere manier wordt berekend dan die van de papieren tickets. Als je met de OV-Chipkaart reist bij Veolia wordt er gerekend met echte kilometers, het kilometertarief is een vast bedrag naast de vaste voet. De tarieven van de kaartjes (en de OV-Chip bij de NS) zijn degressief, hoe meer kilometers je maakt, hoe minder je uiteindelijk betaalt per kilometer.

Het voordeel van het tariefsysteem dat Veolia hanteert is dat als je uit de bus komt, je niet opnieuw het opstarttarief betaald, maar een overstap maakt. Daardoor kan de combinatie trein+bus bij Veolia goedkoper uitvallen dan NS-trein+bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia duur met OV-chip

Bericht door fogeltje »

Rover zal er weinig aan doen, dit is al heel lang bekend. Op het traject Nijmegen - Nijmegen Heyendaal is het overigens goedkoper. Volgens de tarieven van 2012 was het 0,77 cent met de OVC (met korting) en 1,20 met een kaartje (met korting). Maar als je op CS je reis voortzette met een NS trein, dan was een kaartje weer goedkoper. Maar ik wist niet dat het al bij Cuijk omgeslagen is (kaartje goedkoper, OVC duurder bij een enkele reis zonder overstappen op of van iets).
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten