OVer Missers in de Reisinformatie #10

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Ik vermoed zo ergens onderweg op de route van de s5500 en dat iemand een tikfoutje heeft gemaakt bij het instellen. :lol:
Dat heb je helemaal goed :lol: Zeker snel op Somda gekeken waar de 2622 rond 15:28 was hmm ? :lol:

Afbeelding
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Dexter »

Fles schreef: Dat heb je helemaal goed :lol: Zeker snel op Somda gekeken waar de 2622 rond 15:28 was hmm ? :lol:

Afbeelding
Nee, gewoon dikke vingers. :lol: Nee hoor, it wasn't me. Ik gokte op een andere treinserie met een 5xxx-treinnummer, waarin SLT rijdt. En Somda probeer ik zoveel mogelijk te mijden, ik vind dat daar geen prettige sfeer hangt. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

Dexter schreef:En Somda probeer ik zoveel mogelijk te mijden, ik vind dat daar geen prettige sfeer hangt. :N
Nou, dan zijn we het DAAR in ieder geval over eens :mrgreen: Al was het in theorie een mogelijkheid geweest natuurlijk, om dit op te zoeken.

Ik had in Baarn al een babbeltje met de mcn en HC staan maken, dus als jij het was had je me waarschijnlijk wel aangesproken (denk ik dan :oops: )
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Dexter »

Jazeker en dan had ik je natuurlijk ook wel herkend en om je handtekening gevraagd. :Y Niet al mijn reizigers zijn bij Man Bijt Hond geweest en hebben een eigen You Tube-kanaal.

Nee, voor mij is het vandaag zaterdag. (En morgen zondag) :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

:lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Suus »

Bij de halte Laarderhoogtweg in Amsterdam hangen richting het Bijlmerstation geen dienstregelingen voor de lijnen 375, 376, 377, 378 en 379.
Een 15-meter Volvo op lijn 153 had 999 Geen Dienst op de lijnfilm, dat bleek een lijn 153 toen de chauffeur toch maar een bordje neerzette. Daar zaten ook nog bordjes voor alle 26x-lijnen tussen die zijn opgeheven. Het bordje voor lijn 153 was dan juist weer handgeschreven.
De bushalte Dennenrode richting Bijlmerstation heeft twee haltekubussen op het dak van de abri staan, maar er stoppen slechts 8 lijnen. Een kubus is dus helemaal leeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Wie ziet het verschil tussen de afwijkende dienstregeling? Ik niet... Kenmerk van iets wat afwijkend is, lijkt me toch wel dat er een verschil moet zijn. Dit is de lijn Julianadorp- Alkmaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Gaan we weer... t2861 aangekondigd op 9A te Utrecht Centraal, krijgt geel op 't sein voor 't kruiswissel en staat dus met 5 van de 6 bakken op 9B naast blanco CTA's :roll:
Is 't nu zo moeilijk om...
a) die trein überhaupt niet te spoorwijzigen naar 9A (volgens de AV is 't een gewijzigd vertrekspoor)
b) als je hem dan toch spoorwijzigt geen rijweg naar de B-fase in te stellen wanneer 'ie op A moet staan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door huibf »

welke lijn is het. Lijn 151 ?
ik kan daar geen dienstregeling vinden met deze vertrektijden.
Wellicht is dit aan het begin van een lijn: In de vakantie kan deze verderop wellicht wat minuten sneller zijn of:
Wellicht aan het eind van een lijn: in de vakantie kan deze aan het begin later zijn vertrokken zodat deze gelijk aankomt aan het eind.

Om dan de staten consequent op een buslijnnummer te houden ontstaat dit, kan ik me voorsstellen. Ikzelf vindt het niet zo erg. 100% beter dan de eerder vreemde constructies.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Raymond »

De TBP's in Eindhoven wisten het ook niet helemaal meer:

SPR 18.18 Deurne rijdt niet
-----
Volgende trein: SPR 18.18 Deurne

-o-

Het antwoord was dat het ding niet reed door een aanrijding.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Caspar »

huibf schreef:welke lijn is het. Lijn 151 ?
ik kan daar geen dienstregeling vinden met deze vertrektijden.
Wellicht is dit aan het begin van een lijn: In de vakantie kan deze verderop wellicht wat minuten sneller zijn of:
Wellicht aan het eind van een lijn: in de vakantie kan deze aan het begin later zijn vertrokken zodat deze gelijk aankomt aan het eind.

Om dan de staten consequent op een buslijnnummer te houden ontstaat dit, kan ik me voorsstellen. Ikzelf vindt het niet zo erg. 100% beter dan de eerder vreemde constructies.
Dit is in Koedijk, Vlotbrug. In Petten (14 kilometer eerder) is er ook geen verschil te zien tussen de normale en de afwijkende dienstregeling. Allicht dat ten Noorden van Petten met de afwijkende dienstregeling er minder bussen rijden, maargoed nu heb je een stuk of 20 haltes die gewoon identiek zijn.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door huibf »

Caspar schreef:
huibf schreef:welke lijn is het. Lijn 151 ?
ik kan daar geen dienstregeling vinden met deze vertrektijden.
Wellicht is dit aan het begin van een lijn: In de vakantie kan deze verderop wellicht wat minuten sneller zijn of:
Wellicht aan het eind van een lijn: in de vakantie kan deze aan het begin later zijn vertrokken zodat deze gelijk aankomt aan het eind.

Om dan de staten consequent op een buslijnnummer te houden ontstaat dit, kan ik me voorsstellen. Ikzelf vindt het niet zo erg. 100% beter dan de eerder vreemde constructies.
Dit is in Koedijk, Vlotbrug. In Petten (14 kilometer eerder) is er ook geen verschil te zien tussen de normale en de afwijkende dienstregeling. Allicht dat ten Noorden van Petten met de afwijkende dienstregeling er minder bussen rijden, maargoed nu heb je een stuk of 20 haltes die gewoon identiek zijn.
Als dit de dienstregeling is die er hangt dan is er sowieso iets fout
of het www is niet goed of de staat is verkeerd. het scheelt 3 minuten en de avonden houden eerder op en zijn in patroon verschoven
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Caspar »

Ik heb me vergist, het is lijn 157 bij de Vlotbrug N9 naar Alkmaar :oops: . Maar voor de 151 geldt hetzelfde, die heeft ook een afwijkende dienstregeling hangen die precies dezelfde is als de normale, en vanaf in ieder geval Petten af niet afwijkt.

De afwijking zit 'm er in dat er een aantal ritten in de vakantie niet rijden tussen Schagen NS en Kalverdijk of Tuitjenhorn. Veder is alles hetzelfde.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

geen gelegenheid onbenut laten om mensen in de war te brengen natuurlijk he :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

Mja -o-

Dus ik kom om 16:05 aan op Ed, staat er op spoor 4 een trein, stil, leeg. Er knipperden wat dingen op het AV-bord en het perron stond vol met Servicemuppets. Omroep zweeg in alle talen. Gelukkig stond MIJN trein, die van 16:11 naar Den Helder, gewoon op de CTA. Dus ik kijk, zie m niet direct aankomen, denk "ik heb nog een paar minuten, eens even informeren wat er aan de hand is." Zegt zo'n muppet: "Wisselstoring!" Dus ik vraag "waar zit die wisselstoring?" "Arnhem!" Okee, ik wacht op de trein die UIT Arnhem moet komen, gaat die wel rijden? "Waar moet u naartoe?" Sja, Utrecht :Y "Dan moet u in deze trein instappen!!" daarbij wijzende op de stilstaande trein op spoor 4.

Hee, typisch dat dat dan niet omgeroepen wordt, maar okee, van zo'n muppet verwacht je dat die het beste op de hoogte is van iedereen :Y Dus ik die trein in.

Wat denk je? Ja hoor, 3 minuten later komt geheel planmatig de trein naar Den Helder voorrijden, en die rijdt ook gewoon weer weg richting Den Helder. Wordt er even later in MIJN trein omgeroepen dat dat de trein is naar Utrecht en Schiphol. Die van 16:27 dus. En bedankt he :neg:

What do we learn from this? Als er servicvemuppets staan, vraag ze dan niks. Volg je hart. En als je ze wat vraagt, luister goed naar het antwoord en doe dan vooral iets ANDERS. Klotezooi van niks weer :N
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Justin »

Sucks dan. Toeval dat ik vandaag besloot te gaan thuiswerken, anders had ik dezelfde trein als jij had gepland Fles...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Marc »

Ze kunnen natuurlijk ook iets te ijverig zijn met omroepen. In Maastricht werd om 07:55 al omgeroepen (handmatig) dat de sneltrein naar Heerlen van 08:30 van spoor 5b ging vertrekken...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Dexter »

Tante Toos met haar rollator zal wel blij zijn geweest. Nu had ze een zee van tijd om met haar rollator van de ene kant van het perron naar de andere kant te gaan. Was het van een ander perron geweest, dan was het aan de krappe kant... :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Caspar »

Zal wel voor geprogrammeerd berichtje zijn geweest met te vroege starttijd. Heb zoiets eens keertje gehad dat ik het was vergeten stop te zetten (verkeerde eindtijd, een dag later in de toekomst), ging het iedere 4 minuten draaien en dat dan 2 uren lang. Totdat iemand op het perron er helemaal gek van werd :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Suus »

Op het Amstelstation stond 20 minuten geleden een bus met 40 Badhoevedo op de film. Dat moet Muiderpoortstation zijn,
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Zal wel voor geprogrammeerd berichtje zijn geweest met te vroege starttijd. Heb zoiets eens keertje gehad dat ik het was vergeten stop te zetten (verkeerde eindtijd, een dag later in de toekomst), ging het iedere 4 minuten draaien en dat dan 2 uren lang. Totdat iemand op het perron er helemaal gek van werd :lol:
en toen? Vertel verder, het verhaal begint net leuk te worden :P
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door microshit »

En weer 2 vanaf Utrecht Centraal:
Afbeelding
Wat stations overslaan, en 2x halteren te Ht?

Afbeelding
Leuke omweg :p
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Caspar »

Fles schreef:
Caspar schreef:Zal wel voor geprogrammeerd berichtje zijn geweest met te vroege starttijd. Heb zoiets eens keertje gehad dat ik het was vergeten stop te zetten (verkeerde eindtijd, een dag later in de toekomst), ging het iedere 4 minuten draaien en dat dan 2 uren lang. Totdat iemand op het perron er helemaal gek van werd :lol:
en toen? Vertel verder, het verhaal begint net leuk te worden :P
Een service medewerker die smeekte of ik het wilde stopzetten, omdat ie het niet meer kon horen na 30 keer :D
Een gemiddelde reiziger let er niet eens op volgens mij.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Maik »

Ik zag vanmiddag op de Terborgseweg in Doetinchem(richting station) een Arriva amba rijden met "74 Arnhem via Rheden" op het display. Gezien het tijdstip zal het een bus uit Enschede geweest zijn.
Pommes.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Klaasje »

Totaal geen misser, maar wel reisinformatie:
Afbeelding
De eerste van de nieuwe DRIS-palen in Almere zijn geplaatst. Als het goed is wordt het grootste deel van alle bushaltes in Almere van deze reisinformatie voorzien. *O*
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten