OV-chipkaart hulpmiddel

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Adriaan90
Berichten: 2
Lid geworden op: di 08 mar 2011, 10:50

OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Adriaan90 »

Onlangs las ik deze artikel op het internet en vind het zelf ook een goed bedacht product. Erg handig voor het gebruik van je OV-chipkaart. Misschien iets voor jullie?

PZC

Hieronder hun website
OV-carrier
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door find_your_spot »

Zelf zie ik er eerlijk gezegd niks in.
Overigens zijn ze zeker niet de eerste op alle keycords na hadden we ook nog http://www.checkbag.nl/

Verder moet je dat ding met moeite om je mouw doen, als je je jas ergens gaat ophangen is het handig dat ding er weer af te halen.
Als laatste ziet dat tere plastic er niet uit alsof het het breken van de kaart kan tegen gaan.
For Your Railroad Adventures
Adriaan90
Berichten: 2
Lid geworden op: di 08 mar 2011, 10:50

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Adriaan90 »

Verder moet je dat ding met moeite om je mouw doen, als je je jas ergens gaat ophangen is het handig dat ding er weer af te halen.
Als laatste ziet dat tere plastic er niet uit alsof het het breken van de kaart kan tegen gaan.
Volgens mij is het product niet alleen bedoeld om over je jas of mouw te dragen maar ook voor om je pols en onder je kleding. Zoals ook wordt aangegeven op de website. En wat betreft het af halen, het is met klittenband los te maken.

Ik ben het er niet mee eens dat jij niet gelooft dat het product het breken tegen kan gaan.Integendeel zelfs. Ik bedoel het wordt alleen om je arm/pols gedragen, en de enige manier dat de kaart toch zal breken is als je eigen arm dubbel klapt :roll:. het houdertje wordt tevens ook versterkt doordat het op je arm ligt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Geert »

Het idee is wel grappig, maar erg mooi ziet het er niet uit. Ik denk dat dit vooral voor blinden, slechtzienden e.d. een handig hulpmiddel kan zijn, omdat die waarschijnlijk ook iets meer moeite hebben met het vinden van hun chipkaart. Op deze manier heb je 'm altijd bij de hand. Het mainstream publiek zie ik het echter nog niet zo snel gebruiken, die halen wel hun portemonnee langs de kaartlezer.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Chauf21 »

Of die smijten hun tas tegen de lezer in de hoop dat er op een gegeven moment een piep uitkomt :')

Het dragen van de pas in je jas is in skioorden ook een bekend fenomeen. De meeste wintersporters hebben hun pas van de skiliften in vakje van hun jas of broek. Er zijn ook (wintersport-)jassen en -broeken met een speciaal (plastic) houdertje of extra flapje voor die passen. Ideaal *O*
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Dexter »

Het ziet er een beetje uit als een bedrijfspas zoals je die bij sommige bedrijven zichtbaar op je kleding moet dragen. Hoewel het op zich een praktisch idee is, denk ik niet dat dit een nieuwe trend gaat worden.

Wel ontzettend nobel van de bedenkers dat ze de opbrengst aan het KWF Kankerfonds gaan schenken. :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door find_your_spot »

Adriaan90 schreef: jij niet gelooft dat het product het breken tegen kan gaan.Integendeel zelfs.

het houdertje wordt tevens ook versterkt doordat het op je arm ligt.
Mij hoef je niks te vertellen over hoe kaarten wel of niet zouden breken. Heb waarschijnlijk iets meer ervaring hoe kaarten op de meest onverklaarbare wijze ineens breken.

Alles wat op mijn arm ligt/hangt zal altijd ergens achter blijven hangen (komt door het op en af doen van mijn eastpak zo'n 40 keer per dag)
Dit product zou dan alleen geschikt zijn voor mensen die nooit rugtassen of zijtassen dragen, anders is de kans op breken te groot.

Dexter schreef:Het ziet er een beetje uit als een bedrijfspas zoals je die bij sommige bedrijven zichtbaar op je kleding moet dragen.
Afbeelding
Je bedoelt waarschijnlijk deze verharde plastic houders. Sommige waar de kaart los in wordt geschoven, andere wordt de kaart permanent in gesealt.
Meestal worden deze kaarten gedragen links of rechts aan je het lusje van je broek.
Chauf21 schreef:Er zijn ook (wintersport-)jassen en -broeken met een speciaal (plastic) houdertje of extra flapje voor die passen. Ideaal *O*
Tegenwoordig hebben inderdaad zo'n beetje 90% van de ski jassen op de linkermouw inderdaad een vakje voor een skipas.
Als ik een andere kaart gebruik gaat deze altijd daar in met een verharde plastic omhulzing erbij zoals hierboven omschreven.
htm_tram, stf en michael zullen begrijpen wat ik bedoel. Je chekt dan gewoon in met je arm. (voordeel is dat er niks debiels om je arm hangt, hij zit gewoon in je jas veilig)
Geert schreef:Ik denk dat dit vooral voor blinden, slechtzienden e.d. een handig hulpmiddel kan zijn,
Voor dit publiek en het oudere publiek zijn er de afgelopen 3 jaar meer dan 240.000 van deze keycords uitgedeeld onder het GVB publiek.
Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Dexter »

find_your_spot schreef:Voor dit publiek en het oudere publiek zijn er de afgelopen 3 jaar meer dan 240.000 van deze keycords uitgedeeld onder het GVB publiek.
Afbeelding
Deze vind ik handig en ook leuk. Maar dan zal je weer zien dat mensen te lui worden om de pas van het keycord los te klikken en met hun bovenlichaam tegen de kaartlezers aan gaan rijden. "Zo, effe lekker inchecken!" :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door tsov »

Dat gebeurt inderdaad :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door find_your_spot »

Dexter schreef:en met hun bovenlichaam tegen de kaartlezers aan gaan rijden. "Zo, effe lekker inchecken!" :lol:
Ik weet zeker dat dat GVB blauw heel mooi erop zal staan.

Kom er maar in zomer 2011!

Afbeelding
Wat mij betreft mogen ze zovaak mogelijk met hun bovenlichaam inchecken :Y
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Dexter »

Het valt mee dat je het woord Incheckpaal nog niet hebt laten vallen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Suus »

De roze keycords waren zeldzamer en daardoor ook populairder :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door STF »

tsov schreef:Dat gebeurt inderdaad :)
Klopt, heb het ook weleens zien gebeuren in een GVB bus; meisje met haar BH inchecken.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Dexter »

Is dat trouwens niet Lieke van Lexmond helemaal rechts op de foto?
Vallend blad maakt rails glad.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door hauptbahnhof »

Ik vind de CheckBag wat handiger dan die OV-carrier. Die heb ik namelijk zelf ook.

Het enige nadeel is dat die OV-chipkaart voor een tramconducteur/trambestuurder meer functies heeft, namelijk ook toegang tot de eindpunthuisjes en depothandelingen. Soms liet ik mijn jas in de tram liggen en dan sta ik daar voor een dichte deur. Of als ik 's nachts binnenloop en dan ff snel wil afrekenen maar jah, dat is dan zo'n gehannes...

Dus ik gebruik hem toch niet meer. Heb gewoon zo'n hard hoesje met trekkoord. Is gewoon het handigste.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Ennes »

Als we nou eens iedereen Chippen... en in elke trein, bus, metro, tram een in/uitcheck sensor bij de deuren dan slaan we alle vliegen in 1 klap!

AfbeeldingAfbeelding

Je kan niet meer zwartrijden, of vergeten in en uit te checken, geen kaarten die breken. we koppelen het gelijk standaard aan de bankrekening zodat je niet te weinig saldo kan hebben ( en voor degene zonder geld, koppelen we er gelijk het systeem van justitie aan vast) :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef:Als we nou eens iedereen Chippen...
NSFW

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vsk6dJr4wps[/youtube]
Kan jij dit serieus kijken zonder over je nek te gaan?

Ik vind de gedachte ziek, jammer genoeg komt die dag steeds dichterbij.
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef:Als we nou eens iedereen Chippen...
NSFW

filmpje!
Kan jij dit serieus kijken zonder over je nek te gaan?

Ik vind de gedachte ziek, jammer genoeg komt die dag steeds dichterbij.
Als ik hiervan al over mijn nek zou gaan, dan zou ik maar een ander baantje moeten zoeken, kom toch zeer regelmatig minder smakelijke dingen tegen. ( zal ik maar niet over in details treden ;) )
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OV-chipkaart hulpmiddel

Bericht door deadlock »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef:Als we nou eens iedereen Chippen...
NSFW

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vsk6dJr4wps[/youtube]
Kan jij dit serieus kijken zonder over je nek te gaan?

Ik vind de gedachte ziek, jammer genoeg komt die dag steeds dichterbij.
Wat is hier NSFW aan?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten