Mag ik even kwijt #72

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door MdJ »

Gecondoleerd.
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door webguy »

Gecondoleerd en veel sterkte...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Dexter »

Gecondoleerd FYS, ik kom je gauw een bakkie troost brengen.

Pfff we komen net thuis van een zwaar uitgelopen VVE-vergadering, wat een aanfluiting was dat zeg: Een kleuterschool is er volwassen bij. Ik vond het eigenlijk jammer dat ik vanavond GTST heb gemist, maar dit was nog beter en live. :Y
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 07 mar 2011, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef:Gecondoleerd. Zag je dit aankomen of is het zomaar ineens?
Iemand die 98 jaar is wil je het niet zien aankomen. Niemand is te oud.

Bedankt ieder. We zien wat de week brengt.
For Your Railroad Adventures
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Mark »

Gecondoleerd en sterkte FYS!
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

98 jaar, dat is niet zomaar oud, dat is gewoon heel oud. Gecondoleerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:Pfff we komen net thuis van een zwaar uitgelopen VVE-vergadering, wat een aanfluiting was dat zeg: Een kleuterschool is er volwassen bij. Ik vond het eigenlijk jammer dat ik vanavond GTST heb gemist, maar dit was nog beter en live. :Y
17 maart ga ik ´m hier voor het eerst eens bijwonen. (na 2 en half jaar) En ook daar zou ik GTST voor moeten missen als ik dat zou willen zien. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

Wat is dat toch met die vergadercultuur in Nederland. Op mijn werk hebben ze dat ook. Alles en iedereen wordt erbij gesleept tijdens een vergadering (om de week) waarbij elke keer iemand van buitenaf de vergadering moest stopzetten omdat het maar duurde en duurde en duurde. :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daniel »

Gecondoleerd F-Y-S...

Wat VvE-vergaderingen betreft... 14 maart heb ik alweer de tweede sinds ik hier woon. Op een of andere manier weten ze zich hier wel redelijk aan de tijd die er voor staat te houden (hoewel ik op de agenda punten zie staan die ook op de agenda's stonden van voor ik er kwam wonen :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

@ Daniel, hier is er 1x per 3 maanden een overleg, maar dit is de eerste keer dat ik echt kan, omdat ik andere keren een avonddienst had, of al naar bed ging voor een heel erg vroege dienst.

Iedere week is er een UitVoerendOverleg tussen mensen van NS en Prorail, over vergaderen gesproken. Heb er al een jaar niet meer bijgezeten (vanwege rooster gebrek) maar daarvoor heb ik wel wat dingen van het forum hier aangedragen soms :) Dat overleg gaat over zaken als niet kloppende omroepberichten bij werkzaamheden, fouten op vertrekstaten etc...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:@ Daniel, hier is er 1x per 3 maanden een overleg, maar dit is de eerste keer dat ik echt kan, omdat ik andere keren een avonddienst had, of al naar bed ging voor een heel erg vroege dienst.
VIER keer per jaar, jeetje... en het heet hier dan al een actieve VvE met 2x per jaar een ALV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Dexter »

Wij hebben hier ook 2x per jaar een VvE vergadering, vlak achter elkaar. Bij de eerste kom je vaak voor Jan Met De Korte Achternaam opdraven omdat er dan te weinig stemgerechtigden aanwezig zijn om over bepaalde dingen te kunnen stemmen. Al zijn de discussies er niet minder om, zoals net ook weer. Bij de tweede vergadering is de opkomst groter.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Justin »

Bee schreef:98 jaar, dat is niet zomaar oud, dat is gewoon heel oud. Gecondoleerd.
Inderdaad. FYS, ook namens mij gecondoleerd en veel sterkte met het verlies.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Ardan »

Hopelijk heeft diegene dan wel een mooi leven gehad en kun je er met plezier aan terugdenken. Het was nou eenmaal de tijd, hoe oneerlijk je het ook vindt.
Gecondoleerd, FYS.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door STF »

Vandaag is de leiding tussen gastank en keuken aangelegd, nadat de monteurs naar huis waren kwam hun chef de leiding testen; 100% lek... :shock:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Hoe kan iets 99% lek zijn? Ik denk, of het is lek, of het is niet lek...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door STF »

Iets kan heel langzaam lekken dat je het amper merkt, maar het kan ook zo lek zijn als een vergiet. Tja na een tijdje zoeken bleken ze een wartel totaal niet te hebben vastgedraaid...

Overigens alweer een monteur die opmerkte dat de keuken zo schoon is, dat is al de zoveelste die zegt "goh, normaal plak ik overal aan vast wanneer ik in een horeca-keuken aan het werk moet". :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Wubbo »

Ik krijg ook binnenkort een VVE-vergadering. Maarja, wij zijn met 3 huizen een VVE en mijn bovenbuurman zit in het buitenland, dus met zijn tweeen moeten we dat toch in een redelijke tijd kunnen doen zou je zeggen ;-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Dexter »

Een wooncomplex met 3 woningen? Is dat een mini-complex of zijn dat 3 hele grote woningen?
Vallend blad maakt rails glad.
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Rienstertje »

Even een kort vraagje: Zaterdag de 19e ben ik van plan een tourtje te maken, daarbij ga ik van Emmen CS naar Groningen CS met QLiner 300, kan deze reis gemaakt worden met een 6 eurokaartje?
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door find_your_spot »

For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daniel »

Hmm, goed dat ik m'n belastingaangifte nog eens goed bekeek (en dan vooral de aftrekbare kosten in 't jaar van aankoop)... was de hypotheekaktekosten vergeten waardoor ik ineens nog 99 euro extra terugkrijg i.p.v. dat ik 86 euro teveel aan voorlopige teruggave had gehad :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door AppleMoose »

Vanmiddag "eventjes" naar de stad geweest met de jongeren van m'n stage.
Het is vakantie, en er waren niet zo heel veel jongeren. (stuk of 10)

Het lijkt zo simpel, maar het duurde 2 uur voor iedereen daadwerkelijk in de stad was...
Er ging een begeleider met een 4tal jongeren (waarvan 1 in elektrische rolstoel) met de reguliere bus naar de stad.
Eerst was het plan dat ik met die groep mee zou gaan, maar een andere begeleider kende de weg in de stad niet goed, en vond het erg prettig als ik met haar mee zou gaan.
Ik en 2 andere begeleiders zouden dus met 2 eigen (rolstoel)busjes naar de stad gaan.
Zouden, want helaas kon een jongere met elektrische rolstoel niet mee met dat busje, omdat de klemmen (om de rolstoel vast te zetten) niet pasten. Dus helaas zou hij niet mee kunnen gaan. ware het niet dat een begeleider met busje weer terug naar de groep zou gaan, omdat 1 jongere helemaal niet mee naar de stad kon gaan (lag in bed, zwaar gehandicapt) en er anders verder (behalve de teamleidster) geen begeleider voor hem zou zijn. Dat wetende, kreeg ik een leuk idee.
Ik ging eerst met een van de busjes naar de stad (om een begeleider de weg te wijzen), Daarna ging ik met de andere begeleider terug naar de groep, en ben ik daarna alsnog met die jongen met de reguliere bus naar de stad gegaan.

Goed, in de stad aangekomen, met die jongen stukje door de stad gelopen/gereden naar de v&d, waar de rest van de groep zich op dat moment bevond. bleek op dat moment 1 jongere zoek te zijn in die tent. Nuja, snel weer gevonden, en toen met z'n allen naar de Mac om te gaan lunchen. Rond 1 uur, dus lekker druk daarzo :P
Bij de Mac mocht ik me ontfermen over 3 "rolstoelers" en een jongere met rollator. Die laatste kon geheel zelfstandig eten, eentje had een klein beetje hulp nodig. en de overige twee moesten echt geholpen worden bij het eten zelf.
Eentje kon wel zelfstandig de frietjes eten (maar niet de hamburger), de ander had alleen een hamburger. Dus jongere 1 eerst de frietjes laten opeten, Jongere 2 geholpen met de hamburger, daarna jongere 1 geholpen met de hamburger, en oja, zelf ook nog een hamburger met kleine friet naar binnen zien te krijgen :')

En daarna natuurlijk weer met z'n allen terug naar de groep, Ik dus met een rolstoeler met de reguliere bus + de eerste groep die met de gewone bus ging, en de rest in de busjes van groep.
Om 10 uur begon de operatie (uur voorbereiden :P, 11 uur vertrokken, en om kart voor 3 waren we weer op de groep.

Oja, en bij de Mac kwamen we nog een klas tegen met enkele logés die zo nu en dan op onze groep verblijven, en later kwam nog een begeleider van onze groep toevallig ook nog 's :P
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Wubbo »

Dexter schreef:Een wooncomplex met 3 woningen? Is dat een mini-complex of zijn dat 3 hele grote woningen?
Het is een drie-onder-een-kap ;-). Het is zeg maar de helft van een portiekwoning, de 3 woningen op elkaar zijn een VVE.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Dexter »

Rienstertje schreef:Zaterdag de 19e ben ik van plan een tourtje te maken, daarbij ga ik van Emmen CS naar Groningen CS
Groningen CS, dat klinkt nog wel geloofwaardig. Maar Emmen CS? :shock:
ronaldussen schreef:Vanmiddag "eventjes" naar de stad geweest met de jongeren van m'n stage.
Het is vakantie, en er waren niet zo heel veel jongeren. (stuk of 10)
Mag ik even kwijt dat ik diep respect heb voor alle mensen die werken in instellingen of met geestelijk gehandicapte jongeren? Je moet wel zoveel geduld en uithoudingsvermogen hebben, wil je dat kunnen.

Ik zou geen vut meer over hebben om zelf thuis nog een gezin of huisdieren te hebben. Mijn jongere zusje woont zelf op zo'n leefgroep met nog 6 meiden en zij zijn dan nog aardig zelfstandig. Hebben overdags een baantje, draaien mee in de huishouding en corvee-diensten. Maar op dezelfde instelling wonen bv. ook mensen die helemaal niets zelf kunnen en permanent bedlegerig zijn. Kunnen ze zelf ook niets aan doen, want ze wonen daar niet vanwege jeugdpuisten.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten