Mag ik even kwijt #72

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door STF »

Ik had vanavond met wat moeite de boormachine door een opening achter een lamp in het plafond weten te frummelen, om even een tweetal gaatjes te boren voor een elektra aftakking maar de boormachine kon ineens niet meer terug door die opening. :? Uiteindelijk de opening maar iets groter gemaakt, je laat toch geen twee maanden oude boormachine voor eeuwig op het plafond liggen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Kijk mij nou :')

Afbeelding

Een draadloze ICE-muis en een 2 GB ICE USB-stok *O* Lekker ingepakt laten zitten tot na de verhuizing :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door deadlock »

Vet!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Dexter »

Sow die wil ik ook! :D

Iemand enig idee waar al dat losse, dwarrelende stof vandaan komt? Wij zijn bijna nooit thuis om iets vies te maken en stofzuigen regelmatig, maar toch vliegen na een weekje de stofvlokken alweer in het rond. -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Kan je gewoon bestellen via www.Bahnshop1435.de :P

Betalen met creditcard en met een week in huis. :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Dexter »

Bedankt voor de tip! Geen idee dat zoiets bestond. Ik heb al heel wat leuke dingetjes gezien. (Graaft creditcard op uit portemonnee) :D
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Ik was vandaag in de Beijenkorf en daar hoorde ik een bekende beetje piepende hoge mannenstem vlak achter me. Het was Marc Marie Huijbrechts. Dat is de eerste keer dat ik een bekende Nederlander in het openbaar niet herken aan zijn gezicht, maar aan een stem.
Verder, op station Hoorn stond een man met een houten been. Echt zo'n zelfgetimmerd geval, beetje lijkend op een strandpaal. Nu is daar niets mis mee, maar deze man voldeed exact aan de beschrijving die machinisten gaven van een man met een houten been die twee weken geleden het spoorverkeer tussen Hoofddorp en Schiphol drie uren lang ernstig ontregeld had door daar tussen de sporen te gaan lopen. (zelfde zelfgebreide blauwe vest etc etc) Maar zo te zien op NS.nl is er geen stremming ontstaan in Hoorn, dus zal het wel oke zijn.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Ik was vandaag in de Beijenkorf en daar hoorde ik een bekende beetje piepende hoge mannenstem vlak achter me. Het was Marc Marie Huijbrechts. Dat is de eerste keer dat ik een bekende Nederlander in het openbaar niet herken aan zijn gezicht, maar aan een stem.
Daar noem je er dan ook eentje waarvan bij elk mens met een beetje goed gehoor de nekharen van overeind gaan staan. Had ie nog een cavia op z'n kop ofzo?

Ik ben ooit op een groot station faliekant Katja Schuurman voorbij gelopen. Pas toen mijn schoenen nat werden van het kwijl van mijn collega's had ik het door. BNers zien er in het dagelijkse leven vaak net zo gewoon uit als ieder ander.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Hij had inderdaad een muts op. Verder zag ie er wel goed gekleed uit, maar hij zal dan ook wel wat meer te besteden hebben dan ik. Een artiest die ik ben tegen gekomen die in het echt er NOG erger uitziet dan op de TV was Bonnie st Clair. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

Ik kwam net in de supermarkt Jolanda Sap van Groenlinks tegen. Ik kwam een collega tegen en ik zei zo tegen haar: Volgens mij zag ik daar toch echt Jolanda Sap lopen. Ze zei meteen: Dat dacht ik dus ook, maar ik durfde het dus niet te zeggen. :lol:

Een paar weken geleden heb ik Femke Halsema nog zien fietsen bij het OLVG.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Wat anders, ik ben bezig met mijn aangifte over 2010, nu zijn er een paar invulvelden iets veranderd ten opzichte van 2009. Waar ik tegen aanloop is bij het thema 'eigen woning' dat je een 'omschrijving eigen woning schuld' moet invullen.
Als ik niets invul, dan krijg ik een foutmelding. Wat willen ze hier zien?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Daar moet je specificeren of op Help klikken. Ook als je een bijzondere situatie hebt (zoals ik).

Ik moest ook de WOZ waarde per 31-12-2010 opgeven :? Die krijg ik pas begin 2012 als ik weer OZB moet betalen :?:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:Sow die wil ik ook! :D

Iemand enig idee waar al dat losse, dwarrelende stof vandaan komt? Wij zijn bijna nooit thuis om iets vies te maken en stofzuigen regelmatig, maar toch vliegen na een weekje de stofvlokken alweer in het rond. -o-
Sommige huizen zijn gewoon stoffiger dan andere. Mijn huidige huis valt gelukkig erg mee. Als je een gladde vloer hebt zoals laminaat of zeil dan krijg je ook eerder stofplukken en dat het gaat dwarrelen dan bij vloerbedekking want daar zakt het een beetje in/tussen. Overigens is te vaak stofzuigen (meer dan twee keer per week) ook niet goed want dan dwarrel je stof juist op.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door tsov »

Tragisch plaatje :(
Afbeelding
Trains des RhB by trams aux fils., on Flickr
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Wat anders, ik ben bezig met mijn aangifte over 2010, nu zijn er een paar invulvelden iets veranderd ten opzichte van 2009. Waar ik tegen aanloop is bij het thema 'eigen woning' dat je een 'omschrijving eigen woning schuld' moet invullen.
Als ik niets invul, dan krijg ik een foutmelding. Wat willen ze hier zien?
Je moet daar de naam van je hypotheek invullen, die staat op de jaaropgave van je hypotheekverstrekker als 't goed is.

Liep zelf trouwens bij datzelfde onderdeel op wat anders vast: bij het veld ernaast moet je een rekeningnummer invullen, volgens de toelichting het rekeningnummer van de hypotheek. Is dat nu 't nummer van de hypotheek zelf of (aangezien ik een spaarhypotheek heb) het nummer van de daaraan gekoppelde geblokkeerde spaarrekening?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Ronald »

tsov schreef:Tragisch plaatje :(
Zeg dat :cry: Vorig jaar winter nog met beide de Bernina-pas bedwongen...
De 42 en 45 in betere tijden...

Afbeelding

Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Is dat nu 't nummer van de hypotheek zelf of (aangezien ik een spaarhypotheek heb) het nummer van de daaraan gekoppelde geblokkeerde spaarrekening?
Ik heb in ieder geval het nummer van de geblokkeerde rekening ingevuld (op onderstaande afbeelding nog niet)
Maar het gaat er mij om wat er op de plaats van de vraagtekens moet staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daniel »

Beide hetzelfde...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

*O* Na twee weken wachten vond ik vandaag een dun pakketje van DHL in mijn brievenbus. De tramatlas Zwitserland en Oostenrijk is binnen. Met niet alleen trams, maar ook metro's en trolleybussen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door AppleMoose »

Dexter schreef:
ronaldussen schreef:Vanmiddag "eventjes" naar de stad geweest met de jongeren van m'n stage.
Het is vakantie, en er waren niet zo heel veel jongeren. (stuk of 10)
Mag ik even kwijt dat ik diep respect heb voor alle mensen die werken in instellingen of met geestelijk gehandicapte jongeren? Je moet wel zoveel geduld en uithoudingsvermogen hebben, wil je dat kunnen.

Ik zou geen vut meer over hebben om zelf thuis nog een gezin of huisdieren te hebben. Mijn jongere zusje woont zelf op zo'n leefgroep met nog 6 meiden en zij zijn dan nog aardig zelfstandig. Hebben overdags een baantje, draaien mee in de huishouding en corvee-diensten. Maar op dezelfde instelling wonen bv. ook mensen die helemaal niets zelf kunnen en permanent bedlegerig zijn. Kunnen ze zelf ook niets aan doen, want ze wonen daar niet vanwege jeugdpuisten.
Het is soms best pittig en erg vermoeiend.
En zeker na een dagdienst ben ik erg gaar. (Deze vakantie 4 dagdiensten achterelkaar, wel allemaal pas om 9 uur 's ochtends beginnen, dus half 7 opstaan ipv 5 uur opstaan :P)
Wij hebben (gelukkig) geen bedlegerige jongeren. Wel veel jongeren die volledig afhankelijk zijn en die je dus bij bijna alles moet helpen. (luiers verschonen, eten geven, douchen etc.) Er zitten ook enkele jongeren (logé's) bij die aan de zondevoeding zitten. Dat mag ik niet geven omdat ik daar geen opleiding/cursus voor gehad heb, evenals medicatie toedienen. De rest mag/moet ik wel doen, hoewel ik geen specifieke opleiding in de zorg heb gehad.
De zorg heb ik dus allemaal bij deze stage moeten leren, en dat is vrij snel gegaan!

Ik had ook nooit gedacht dat ik ooit dit soort verzorging zou gaan doen. Sterker nog, na de eerste week dacht ik "Wtf doe ik hier?!) maar nu ik het eenmaal doe, doet de verzorging me vrij weinig eigenlijk. Okey, leuk is anders, luiersverschonen is niemands hobby, maar al met al valt de verzorging nog best mee en vind ik het jammer dat ik al over de helft van m'n stageduur heen ben!
Zeker ook omdat het contact met en de begeleiding van de jongeren gewoon erg leuk is!

Bij mij op stage zitten jongeren in de leeftijd van 11 t/m 22 jaar. De meeste gaan naar school (speciaal onderwijs, hoewel enkele logé's ook op een ROC zitten!) en een aantal gaan naar een sociale werkplaats of dagbesteding.

Maar ik geef toe, het moet je echt liggen, niet iedereen is er geschikt voor.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door STF »

Vandaag kwam de firma die eergisteren de gasleiding heeft aangelegd een groot deel van het werk weer overnieuw doen; ze hadden namelijk hennep gebruikt bij de verbindingen maar dat mocht bij nader inzien alleen met teflon-tape, tevens was de gasleiding opnieuw behoorlijk lek maar dat blijkt in de splinternieuwe grillplaat te zitten dus dat wordt garantiewerk...

We worden er zo moe van dat "vakmensen" hier keer op keer er een knoeiboel van maken, me vader en ik kunnen bijna alles zelf maar in sommige gevallen staat zo'n instantie erop dat het door een installateur wordt uitgevoerd. Ik ben vanmiddag eerst maar eens begonnen met gaten in de muur te boren om de elektrakabel naar de veiligheids-magneetklep stevig te bevestigen, die kabel hing namelijk gewoon langs de gevel al wapperend in de wind. Valt me nog mee dat ze de moeite hebben genomen om de gasleiding aan de muur te schroeven!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Justin »

Zucht, de cms content van de website van m'n masteropleiding updaten van versie 1.2.8 naar 1.9.4. wilt niet echt lukken hier :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

DOOM :evil:

Alles echt ALLES gaat mis hier vandaag :(
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Justin »

Ik had dat dinsdag....

Ik stond om 11:15 op Delft op een maatje te wachten van de uni, waarmee ik een lunchafspraak mee had.

Blijkt dat ie pas vanaf 12 maart weer in Nederland is; ja, dan kan ik nog lang wachten, als ik een week te vroeg ben :P.

Had ook al moeite met in slaap vallen die nacht, proposal die mislukte, en weet ik het allemaal...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

bij ons ligt de vaste telefonie eruit
en ik heb veel te kort geslapen
en mijn rug doet vet pijn
en mijn USBstick blijkt ineens corrupt te zijn
en het regent
EN MIJN F*CKING KOFFIEBEKERTJE IS G*DD*MN LEK :evil:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten