Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

Nieuw threadje om het NMBS topic niet te bevuilen

Vandaag is na mijn boze telefoontje deze website aangepast van de dagen uit 2010 naar de dagen van 2011
http://ns.nl/cs/Satellite/reizigers/reg ... in-2011-id

Jammer genoeg is er iemand op de NS afdeling die nog steeds roept dat Goede Vrijdag een feestdag is.
Tijd om weer is te bellen.
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door MdJ »

Neehoor, laat maar staan. Is de lentetour dan ook voor 9uur geldig :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door webguy »

Wat ze bij de NS niet snappen is dat de VDU feestdagen anders zijn dan de SOV feestdagen. Dat is kennelijk lastig uit elkaar te houden...
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door VIRM »

Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik neem aan dat je als vervoerder afspraken maakt met DUO over de geldigheid van de OV's.
Daarnaast is volgens de DUO website de Week-OV geldig op Goede Vrijdag: http://www.ib-groep.nl/particulieren/re ... eekend.asp
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door reisthijs »

Handig he, dat die informatie niet meer op die pas zelf staat. Vroeger was er gewoon geen discussie over mogelijk. (Het hele onduidelijke gedoe rond wel of niet vrij reizen op Goede Vrijdag is begonnen toen die informatie ineens niet meer achter op de SOV's stond....)

Op de site van NS staat dus dat Goede Vrijdag een feestdag is.
Volgens de site van DUO is er geen verschil tussen week- en weekend-OV: beide geven recht op vrij reizen op Goede Vrijdag.
Op http://www.studentenov-chipkaart.nl/vee ... %20korting? is helemaal niets te lezen op Goede Vrijdag (dan zou het een gewone vrijdag zijn).

Drie sites die alledrie betrouwbare informatie zouden moeten geven. Welke kan je dan nog geloven? :roll:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door VIRM »

Ik ga maar uit van de DUO site. Dus desnoods op Goede Vrijdag met een uitgeprint blaadje in de trein zitten. :P
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef:Ik ga maar uit van de DUO site. Dus desnoods op Goede Vrijdag met een uitgeprint blaadje in de trein zitten. :P
Zal zometeen weer is boos opbellen naar de NS.
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
VIRM schreef:Ik ga maar uit van de DUO site. Dus desnoods op Goede Vrijdag met een uitgeprint blaadje in de trein zitten. :P
Zal zometeen weer is boos opbellen naar de NS.
Wat een kut leven moet jij toch hebben als je zo vaak boos instanties moet opbellen!!!!


OT: Op vrijdag 22 april 2011 zijn zowel de week als de weekend kaart geldig!!!!

(bron: RP)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:Handig he, dat die informatie niet meer op die pas zelf staat. Vroeger was er gewoon geen discussie over mogelijk. (Het hele onduidelijke gedoe rond wel of niet vrij reizen op Goede Vrijdag is begonnen toen die informatie ineens niet meer achter op de SOV's stond....)

Op de site van NS staat dus dat Goede Vrijdag een feestdag is.
Volgens de site van DUO is er geen verschil tussen week- en weekend-OV: beide geven recht op vrij reizen op Goede Vrijdag.
Op http://www.studentenov-chipkaart.nl/vee ... %20korting? is helemaal niets te lezen op Goede Vrijdag (dan zou het een gewone vrijdag zijn).

Drie sites die alledrie betrouwbare informatie zouden moeten geven. Welke kan je dan nog geloven? :roll:
Op de NS site is te vinden:
feestdagen

De volgende dagen in het jaar 2011 vallen onder feestdagen: Goede Vrijdag (22 april), 2e paasdag (25 april), de dag na Hemelvaartsdag (3 juni) en 2e pinksterdag (13 juni). Op deze dagen kunt u de gehele dag met korting reizen, dus ook voor 9 uur.
Voor de geldigheid van de studenten ov-chipkaart, verwijzen wij naar de Dienst Uitvoering Onderwijs.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Geert »

Grappig, dat stond er een paar dagen terug nog niet.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Grappig, dat stond er een paar dagen terug nog niet.
In de RP staat het al een hele tijd (dus de veranderde regeling is iig al een behoorlijke tijd bekend)
(Al heb je als reiziger natuurlijk weinig aan de RP info)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door reisthijs »

Ennes schreef:Op de NS site is te vinden:
Waar op de NS site is dat te vinden? Het gaat er hier namelijk om dat op de speciale pagina op de NS-site over de geldigheid van de studenten-ov-chipkaart niet wordt verwezen naar DUO...
http://ns.nl/cs/Satellite/reizigers/reg ... in-2011-id
"Laat je ledematen bewegingen maken"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: Wat een kut leven moet jij toch hebben als je zo vaak boos instanties moet opbellen!!!!
Als je mij niet kent kun je niet weten hoe mijn leven is en wat ik onder boos versta.

Helaas bereik je aan de telefoon vaak meer als je wat mondiger en kritischer te werk gaat.

Als ik die instelling nooit had ingenomen zou ik bij elke klantenservice als malle pietje worden afgescheept.

Dit feit geldt ook voor de NS Klantenservice. Eerst hardop volhouden dat ik je niet doorverbonden kon worden. Vervolgens laat ik mijn ongenoegen even iets duidelijker horen en zowaar kon ik ineens wel doorverbonden worden!
Geert schreef:Grappig, dat stond er een paar dagen terug nog niet.
Ik kan het hier niet vinden hoor:
http://ns.nl/cs/Satellite/reizigers/reg ... in-2011-id
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:
Ennes schreef:Op de NS site is te vinden:
Waar op de NS site is dat te vinden? Het gaat er hier namelijk om dat op de speciale pagina op de NS-site over de geldigheid van de studenten-ov-chipkaart niet wordt verwezen naar DUO...
http://ns.nl/cs/Satellite/reizigers/reg ... in-2011-id
ik had in "zoeken" feestdagen ingetikt. de makkelijke manier voor een luie surfer/student ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Geert »

Ik kwam via NS.nl -> Regelen en Kopen -> Studenten ov-chipkaart -> Geldigheid. Tevens 'feestdagen' ingetikt bij zoeken en gelijke resultaten als Ennes. Maar, zoals gezegd, pas recent aangepast ;)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door reisthijs »

Geert schreef:Ik kwam via NS.nl -> Regelen en Kopen -> Studenten ov-chipkaart -> Geldigheid.
Ik klik bij dat soort pagina's altijd even op de knop "lees meer" - daar is die voor - en kijk niet meer verder als ik daar m'n antwoord gevonden heb. In dit geval heb je dan dus de verkeerde informatie gekregen...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Fles »

Voor de geldigheid van de studenten ov-chipkaart, verwijzen wij naar de Dienst Uitvoering Onderwijs.
Dit is natuurlijk heel erg slecht. Dit klinkt als "we weten het zelf ook niet, maar we behouden ons het recht voor om iedereen op de bon te slingeren waar we zin in hebben" :N

Mijn Hemel, je weet toch als vervoerder ZELF wel welke kaartjes je op welke dag wel en niet geldig vindt?? :?:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Voor de geldigheid van de studenten ov-chipkaart, verwijzen wij naar de Dienst Uitvoering Onderwijs.
Dit is natuurlijk heel erg slecht. Dit klinkt als "we weten het zelf ook niet, maar we behouden ons het recht voor om iedereen op de bon te slingeren waar we zin in hebben" :N

Mijn Hemel, je weet toch als vervoerder ZELF wel welke kaartjes je op welke dag wel en niet geldig vindt?? :?:
Het is een kaart uitgegeven door derden (in dit geval dus OCW-DUO) dus vind ik het eigenlijk ook wel gewoon logisich dat de voorwaarden behorende bij de kaart door die instantie worden verstrekt.

Uitgebreide voorwaarden van een Mobilitycard, of een Wantogo card staan immers ook niet op de NS site.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Geert »

Ik heb liever dat ze naar de juiste site doorverwijzen dan dat er verkeerde informatie op staat, eerlijk gezegd. Als je al onterecht een boete zou krijgen omdat NS het verkeerd in de Railpockets heeft gezet kun je als student altijd nog verwijzen naar de site van DUO.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Als je al onterecht een boete zou krijgen omdat NS het verkeerd in de Railpockets heeft gezet kun je als student altijd nog verwijzen naar de site van DUO.
Als je conducteurs treft zoals HTM_tram en ik ze hadden gegeten toen we een dagje Antwerpen gingen doen kan je het vergeten!
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Geert schreef:Als je al onterecht een boete zou krijgen omdat NS het verkeerd in de Railpockets heeft gezet kun je als student altijd nog verwijzen naar de site van DUO.
Als je conducteurs treft zoals HTM_tram en ik ze hadden gegeten toen we een dagje Antwerpen gingen doen kan je het vergeten!
Dan laat je het hem vrolijk uitschrijven en achteraf komt dat dan wel goed via de klantenservice. Op dat moment heeft de conducteur informatie van het bedrijf, en die is op dat moment voor hem geldend. Als dus blijkt dat die info niet juist is, dan komt dat vanzelf weer goed.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: Dan laat je het hem vrolijk uitschrijven en achteraf komt dat dan wel goed via de klantenservice. Op dat moment heeft de conducteur informatie van het bedrijf, en die is op dat moment voor hem geldend. Als dus blijkt dat die info niet juist is, dan komt dat vanzelf weer goed.
Lieve schat,

Denk je dat ik het leuk vind om onterecht een proces verbaal te krijgen.
Met liefde achter Microsoft word kruip om een brief te typen.
Deze vervolgens binnen 7 dagen te versturen.
Was ik bijna die lekkere geile postzegel vergeten die je verplicht bent erop te plakken.

En dat allemaal omdat dat schijtbedrijf NS zijn zaakjes niet op orde heeft?

Alsjeblieft zeg, bespaar mij de ongein met je "vrolijk uitschrijven"...
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Ennes »

Allereerst ben ik geen lieve schat!!! (maar een medewerker van dat schijtbedrijf NS die zijn zaakjes niet op orde heeft!)

Maar als jij als reden opgeeft dat je SOV wel geldig is, en bij bureau nabetalingen blijkt dat idd, dan krijg je niet eens die accept Girokaart in de brievenbus, dus hoef je niet achter je Word te gaan zitten, en hoef je helemaal geen geile postzegels te plakken ( al zijn ze minder geil nu je niet meer hoeft te likken natuurlijk)
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 10 mar 2011, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, is vorige bericht
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door find_your_spot »

Bij deze schop ik dit topic weer omhoog,

want 2 maanden verder en de desbetreffende website is nog steeds NIET aangepast:

http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers ... in-2011-id

Zojuist uitvoerig 20 minuten lang aan de Klantenservice mijn beklag gedaan en ben bij "hoge uitzondering" via de hoofdkantoor door verbonden naar de hoofd afdeling kaartbeheer en website informatie.

Zoals ik deze mevrouw aan de telefoon had geloof ik dat het dit keer wel goed moet komen.

Hou dus de website (en eventueel Google Cache) in de gaten!


Wordt vervolgd...
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Goede Vrijdag 22 april 2011 een feestdag?

Bericht door Geert »

http://www.ib-groep.nl/particulieren/re ... eekend.asp

Feestdagen
Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).

Staat Goede Vrijdag niet tussen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten