Mag ik even kwijt #73

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #73

Bericht door Suus »

Ik zie hier voor mijn neus een docent goochelen met cijfers, werkelijk waanzin.

Hij heeft een vreemde afwijking. Hij geeft eerst Duitse cijfers (1 voor zeer goed, 6 voor zwaar onvoldoende), rekent dat om naar percentages en daaruit genereert hij een Nederlands cijfer (maar dan van 1 tot 9, dus niet 1 op 1 percentages natuurlijk). Daarmee stelt hij een cijfer vast voor opdracht 1. Dat was een 7,5, prima dus.

Dat cijfer geeft hij ook automatisch voor de presentatie (opdracht 2). Maar daarna gaat hij het afwegen aan een aantal aspecten van de presentatie. Gevolg is nu dat ik een 6 heb voor de presentatie (omdat mijn Engelse uitspraak niet zo goed is) terwijl mijn groepsgenoot die niet aanwezig was bij de presentatie een 7,0 heeft gekregen, en de groepsgenoot die er wel was bij de presentatie een 7,5 kreeg. Dus ik vraag uitleg, krijg ik een Excelsheet met 25 parameters voor de berekening, en er zijn er dus 20 niet ingevuld bij het niet-aanwezige groepslid en die worden dan ook niet meegenomen in de berekening. Echt supervaag dit, er komt een staartje aan dit verhaal :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Thomas »

Haha, lesgeven, het is zo makkelijk :?.

Ik had op de UvA ook een docente die bij discussies plusjes en minnetjes (met invloed op het eindcijfer voor het vak) gaf op basis van je inbreng. Zei je iets nuttigs, dan een +, zei je iets doms of bleef je doorzeuren over hetzelfde, dan een -. Tot zover niets geks. Maar als je helemaal geen inbreng in de discussie had, had je ook niets fout gezegd, dus kreeg je geen - . Viel me nog mee overigens dat toen we daarachter waren, dat er in de volgende colleges nog steeds discussies plaatsvonden en niet iedereen z'n mond hield :mrgreen:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

Dat had ik op de middelbare in het derde jaar bij Frans. De docente deed willekeurige schriftcontrole, en als je dat goed bij was kreeg je een plusje bij je naam. Bij elk proefwerk kregen de mensen die een plusje hadden voor elk plusje 0,3 punt extra op hun toets. Alles behalve eerlijk, aangezien ze na een maandje turven bleek bijna elke keer dezelfde personen te kiezen en anderen niet :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door STF »

Dat had ik met Duits, niemand kreeg ooit hogere cijfers dan een 10 voor een proefwerk behalve ik; 11,9 was mijn recordcijfer, op de een of andere reden stond ik in een heel goed blaadje bij de lerares terwijl ik zelf een bloedhekel aan dat mens had.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daantje »

Op het HBO zat in in een MBO/VWO instroom klas en een van de docenten gaf consequent alle VWO'ers een 8 voor het vak en alle MBO'ers een 7. Kan geen toeval zijn lijkt me?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik zie hier voor mijn neus een docent goochelen met cijfers, werkelijk waanzin.

Gevalletje examencommissie lijkt me...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

Volgens de procedures moet ik eerst de docent schriftelijk om uitleg vragen. Ik wacht nu op het antwoord op mijn argumenten die ik via mail heb ingestuurd. Voldoet dat niet, dat moet ik naar de Examencommissie (maar zeker ook een CC naar de Onderwijscommissie).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Fles schreef:Ik kreeg gisteren bij de Smullers weer eens een velletje met 3 kortingsbonnen mee. Geldig tot en met 31-6-2011 :')

Wat een leeghoofden daar ook :lol:
Hierzie moetjekijke

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Daniel »

Ah, oneindig geldig dus... 31 juni 2011 zal 't immers nooit worden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Ah, oneindig geldig dus... 31 juni 2011 zal 't immers nooit worden :mrgreen:
Misschien nog in de islamitische jaartelling of zo, al zijn die nog niet bij 2011 in de buurt :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

De Islamitische jaartelling kent geen maanden die 31 dagen duren.

Maand 6, De tweede droge maand, duurt 29 dagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Maar het is een kipcorn en frikandel voor 1 euro? Of 1 euro per stuk?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Maar het is een kipcorn en frikandel voor 1 euro? Of 1 euro per stuk?
Alles wat normaal 1,40 of 1,50 per stuk is, is nu 1 euro per stuk. Bonnetjes lagen gisteren in de krokettenmuur. Vandaag niet meer trouwens.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Bee schreef:De Islamitische jaartelling kent geen maanden die 31 dagen duren.

Maand 6, De tweede droge maand, duurt 29 dagen.
Nou, dan wordt het erg lastig...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Toen ik nog bij de Febo werkte hadden we meestal een snack voor 50 cent. Dit vind ik geen aanbieding.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Suus »

Tot twee weken geleden fietste ik bijna dagelijks langs de Febo vlakbij het Land van Cocagneplein in Amsterdam en elke maand hebben ze dan een snack van de maand. Alleen is elk jaar de snack van de maand hetzelfde. Dus de snack van de maand mei 2009 heb ik ook in mei 2010 gezien, en ik durf te wedden dat hij ook in mei 2011 weer terugkomt.

Overigens is het er meestal niet zo heel druk, aan de overkant zit namelijk een filiaal van Kwekkeboom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Toen ik nog bij de Febo werkte hadden we meestal een snack voor 50 cent. Dit vind ik geen aanbieding.
Ooit wist ik in Arnhem een snackbar waar je 2 frikandellen voor 1 gulden uit de muur kon trekken. Dat was ook toen al een spotprijs :Y Die gast was allang binnen en deed die snackbar gewoon om wat te doen te hebben. :pos:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

En Smullers doet het om de arme reiziger af te zetten :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:En Smullers doet het om de arme reiziger af te zetten :lol:
Voordeel bij smullers is wel dat ze erg makkelijk zijn als je ontevreden bent.

Het ding hoeft maar een beetje lauw te zijn of vreemd van smaak (vreet je hem tot de helft op) en vraag je voor een andere. Hulde! *O*
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Caspar schreef:En Smullers doet het om de arme reiziger af te zetten :lol:
Smullers is een vieze gore afzettersketen (maar wat verwacht je dan van Servex?) waar echt zwaar droevig volk werkt. Al valt het in Utrecht wel mee op zich. Ik heb in Maastricht ooit eens een half uur op een gehaktstaaf staan wachten en ben uiteindelijk met geld terug en lege maag de trein in gegaan. In Zutphen lukt het ze in 20 minuten nog niet om een bakkie friet te produceren. Als je op een station zit, dan weet je dat je klanten bovengemiddeld veel belang hechten aan TIJD.

Tenminste, dat zou je weten als je er langer dan een kwart nanoseconde over zou nadenken.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Zo lang het nog steeds zo erg walmt bij spoor 8 op Amsterdam centraal dat er minstens een paar keer per maand een machinist belt met rookmelding van onder zijn trein aldaar, heb ik nog steeds geen trek in een snack van hun. De keren dat er een storingsmonteur of brandweer was opgeroepen vanwege een vermoedelijke rookontwikkeling bij een trein maar het de afzuiging van Smullers was, zijn niet meer op 2 handen te tellen (sinds mei 2008 dat ik het hoor).
Laatst gewijzigd door Caspar op vr 11 mar 2011, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Caspar schreef:De keren dat er een storingsmonteur of brandweer was opgeroepen vanwege een vermoedelijke rookontwikkeling bij een trein maar het de afzuiging van Smullers was, is niet meer op 2 handen te tellen (sinds mei 2008 dat ik het hoor).
:D _O-

Hierzie, ik ben niet de enige met dat soort verhalen. Kansloze tent dat 't is.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Laatste bericht hierover, ik ben wel eens snachts even pauze gaan houden en dan een wandeling rondom het CS gaan maken tegen 4u snachts. Ik zag een keer dat ze toen die hele Smullers aan het schoonmaken waren inclusief de afzuiginstallatie. Zo iets ranzigs heb ik mijn hele leven niet gezien, helemaal zwart verkoolde roosters met enorme hompen aanbrande meuk ter grote van voetballen eraan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Fles »

Jaarlijks schoonmaak he, vaste prik op 31 juni 8-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #72

Bericht door Caspar »

Nou ik toch bezig ben. Die keer dat er brandweer bij kwam had blijkbaar een reiziger de brandweer gebeld, want via de meldkamer werd er gebeld dat er geen treinen konden vertrekken van spoor 8 (9) en 10 omdat de brandweer daar bij rookontwikkeling ging komen. Dat was in de volle avondspits. Dan krijg je echt een enorme berg spoorafwijkingen en vertragingen. Ga dan maar eens omroepen: Dames en Heren ivm een afzuigkap van een snackbar vertrekt de IC naar Alkmaar en Den Helder over ongeveer 15 minuten vanaf een ander spoor. :roll:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 78 gasten