Zeg wat hoor ik?
Zeg wat hoor ik?
OHIH is blijkbaar gevraagd door NS HiSpeed om voorlopig niet meer over de HSL-Zuid te berichten "in verband met ontwikkelingen die de webmasters wel kennen maar niet bekend mogen maken."
Weet iemand hier wat er aan de hand is of kan zijn? :)
Weet iemand hier wat er aan de hand is of kan zijn? :)
Re: Zeg wat hoor ik?
Dat zijn in ieder geval Noord Koreaanse toestanden?
Re: Zeg wat hoor ik?
Ja ik vond het ook al frappant. Dat bepaalde zaken niet bekend gemaakt mogen worden en daarom e.v.t. verwijderd worden als ze toch geplaatst worden kan ik me nog voorstellen. Dat betekend toch niet dat je zelfs niet eens mag speculeren, nadenken en nieuwsberichten mag bundelen? :N
Re: Zeg wat hoor ik?
Wel grappig, met zo'n bericht bereik je toch precies het omgekeerde? :')
Hier staat een toffe sig.
Re: Zeg wat hoor ik?
Duvel schreef:Wel grappig, met zo'n bericht bereik je toch precies het omgekeerde? :')
Jep :Y :pos:
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Zeg wat hoor ik?
Ja, daar zijn ze in Noord Korea ook nog niet achter...
Maar eh, misschien concentreren hier op NSHispeed en niet op de ander club, daar veranderen we toch niks aan en opmerkingen er over maken verergert het morder gegooi alleen. Niet al te veel woorden aan vuil maken dus.
Maar eh, misschien concentreren hier op NSHispeed en niet op de ander club, daar veranderen we toch niks aan en opmerkingen er over maken verergert het morder gegooi alleen. Niet al te veel woorden aan vuil maken dus.
Re: Zeg wat hoor ik?
Modder gegooi? Helemaal niet. Verre van zelfs. Ik ben gewoon benieuwd naar die "ontwikkelingen". Waarover HIER gewoon gepraat zou mogen worden mijnentwege.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Zeg wat hoor ik?
Oh zeker, ik verbied het niet en wil het ook niet stoppen, maar ik zou het on topic houden op wat er gaande is bij Hispeed, niet op dat andere forum...
Re: Zeg wat hoor ik?
Mijn idee :pos:webguy schreef:Oh zeker, ik verbied het niet en wil het ook niet stoppen, maar ik zou het on topic houden op wat er gaande is bij Hispeed, niet op dat andere forum...
Weet jij wat er gaande is bij NS HiSPeed?
Re: Zeg wat hoor ik?
Dan kunnen we toch beter een slotje doen op dit topic en een "HSL-treinen-topic" starten in "ov in geheel nederland"? (Als ik zo vrij mag zijn dan.)
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Zeg wat hoor ik?
Aantal opties:
- propaganda over hoe goed het wel niet is sinds het gratis was en nu heeeel goedkoop is om met de Fyra te gaan
- nieuwe materieel/V250/de stofzuigers zijn volgende week klaar voor een proefrit met de pers
- nieuwe materieel is over een maand in dienst
- materieelorder gaat niet door en ICEs zijn besteld of gehuurd
- NSHispeed gaat failliet
- propaganda over hoe goed het wel niet is sinds het gratis was en nu heeeel goedkoop is om met de Fyra te gaan
- nieuwe materieel/V250/de stofzuigers zijn volgende week klaar voor een proefrit met de pers
- nieuwe materieel is over een maand in dienst
- materieelorder gaat niet door en ICEs zijn besteld of gehuurd
- NSHispeed gaat failliet
Re: Zeg wat hoor ik?
Mja, iets anders dan dat kon ik ook niet echt verzinnen. En van 4 van de 5 opties is het nou niet echt geloofwaardig om dan een hobbyistensite het zwijgen op te willen leggen.
Ik weet ook eigenlijk wel genoeg. Eigenlijk. -o-
Ik weet ook eigenlijk wel genoeg. Eigenlijk. -o-
Re: Zeg wat hoor ik?
Klaasje schreef:Dan kunnen we toch beter een slotje doen op dit topic en een "HSL-treinen-topic" starten in "ov in geheel nederland"? (Als ik zo vrij mag zijn dan.)
Dat zou inderdaad kunnen, maar aangezien we op zich niet eens weten waarover te speculeren, wordt de grondslag onder zo'n topic wel erg gammel... Blijft hoogstens een slotje voor deze over. Niet omdat er niet over gepraat mag worden, maar omdat er niet echt iets is om over te praten, op dit moment althans.
Re: Zeg wat hoor ik?
Negatieve speculaties druk je de kop in door positief nieuws uit te brengen. Niet door het zwijgen op te leggen over een bepaald onderwerp. De eerste 3 opties vallen dus wel af.
Het cancellen van de V250-order is onwaarschijnlijk omdat dit Hispeed minstens 3 jaar vertraging gaat opleveren, het enige alternatief mbt V250 is een faillissement van AnsaldoBreda en daar is op internet (nog) niks over te vinden
De enige optie die dan overblijft is de laatste optie, en dat zit er eigenlijk wel een tijdje aan te komen. Speculaties wil je op zo'n moment niet omdat een curator mogelijk de optie tot een doorstart onderzoekt en negatieve berichtgeving wil je dan absoluut niet hebben.
Maar zolang er geen officiële communicatie vanuit NS, NS Hispeed, HSA of KLM komt valt er niks zinnigs te zeggen.
Het cancellen van de V250-order is onwaarschijnlijk omdat dit Hispeed minstens 3 jaar vertraging gaat opleveren, het enige alternatief mbt V250 is een faillissement van AnsaldoBreda en daar is op internet (nog) niks over te vinden
De enige optie die dan overblijft is de laatste optie, en dat zit er eigenlijk wel een tijdje aan te komen. Speculaties wil je op zo'n moment niet omdat een curator mogelijk de optie tot een doorstart onderzoekt en negatieve berichtgeving wil je dan absoluut niet hebben.
Maar zolang er geen officiële communicatie vanuit NS, NS Hispeed, HSA of KLM komt valt er niks zinnigs te zeggen.
Re: Zeg wat hoor ik?
Ik vraag me af of OVinNL ook nog zo'n verzoek van NS HiSpeed zal krijgen.
En vooral wat het beheer zou doen mocht het zo ver komen.
En vooral wat het beheer zou doen mocht het zo ver komen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Zeg wat hoor ik?
Ik vraag me sowieso af wat het bereik is van dit soort sites voor het grote publiek. Als iemand hier nu gaat roepen dat Hispeed failliet is, zal dat morgen echt niet op de openingspagina van de krant staab lijkt me...
Re: Zeg wat hoor ik?
Ja precies, zulke dingen vraag ik me dus ook af. Maar indachtig wat webguy al aangaf, dat zijn niet de dingen waarover we hier moeten willen speculeren. En daar heeft webguy op zich wel gelijk in.Caspar schreef:Ik vraag me sowieso af wat het bereik is van dit soort sites voor het grote publiek. Als iemand hier nu gaat roepen dat Hispeed failliet is, zal dat morgen echt niet op de openingspagina van de krant staab lijkt me...
Re: Zeg wat hoor ik?
Als hier, op OHIH of op Somda staat dat Hispeed failliet is gegaan zal dat via-via vast ook wel bij de pers terechtkomen. Wellicht kunnen de ochtendkranten dan niet meer gehaald worden (verhaal checken is lastig om 1 uur 's nachts) maar de journaals en kranten van een dag later zullen dat echt wel oppikken.Caspar schreef:Ik vraag me sowieso af wat het bereik is van dit soort sites voor het grote publiek. Als iemand hier nu gaat roepen dat Hispeed failliet is, zal dat morgen echt niet op de openingspagina van de krant staab lijkt me...
Re: Zeg wat hoor ik?
verhaal checken maken media zich nooit zo druk om.
Re: Zeg wat hoor ik?
Nou, deze site is toch al minstens twee keer als bron gebruik in de media.Caspar schreef:Ik vraag me sowieso af wat het bereik is van dit soort sites voor het grote publiek. Als iemand hier nu gaat roepen dat Hispeed failliet is, zal dat morgen echt niet op de openingspagina van de krant staab lijkt me...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Zeg wat hoor ik?
Nee ok, maar het lijkt me toch een vrij pijnlijke zaak als het AD kopt "NS Hispeed failliet" terwijl dat niet zo is, dat kan voor het AD (en ook voor Hispeed) vrij vervelende gevolgen hebben. Reken maar dat dat goed gedubbelcheckt wordt. ;)Fles schreef:verhaal checken maken media zich nooit zo druk om.
Re: Zeg wat hoor ik?
DAT is op zich best een poging waard natuurlijkAlexNL schreef:Nee ok, maar het lijkt me toch een vrij pijnlijke zaak als het AD kopt "NS Hispeed failliet" terwijl dat niet zo is, dat kan voor het AD (en ook voor Hispeed) vrij vervelende gevolgen hebben. Reken maar dat dat goed gedubbelcheckt wordt. ;)Fles schreef:verhaal checken maken media zich nooit zo druk om.
Re: Zeg wat hoor ik?
OHIH heeft officieel toestemming van NS om het als forum zijnde het over NS/ NS Hispeed te hebben. Dan verwacht je ook dat er nu censuur is als NS / NS Hispeed daar om vraagt.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Zeg wat hoor ik?
Je hebt censuur en je hebt censuur. Wat de NS waarschijnlijk niet zint is dat er op het forum doordachte plannen staan om open accesvervoerders toe te laten op de HSL-zuid, want dan is de lijn natuurlijk de nagel aan de doodskist van NS zelf.
Goed om het rijtje van Webguy af te gaan:
Goed om het rijtje van Webguy af te gaan:
Optie lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik zie niet in hoe een forumdiscussie de plannen van NS Hispeed in de weg zou kunnen staan.- propaganda over hoe goed het wel niet is sinds het gratis was en nu heeeel goedkoop is om met de Fyra te gaan
Lijkt me niet was, iedereen die ingevoerd is in de materie weet dat dit materieel op zijn vroegst eind dit jaar in dienst (kan) gaan.- nieuwe materieel/V250/de stofzuigers zijn volgende week klaar voor een proefrit met de pers
- nieuwe materieel is over een maand in dienst
Dat is erg laat in het proces. Ik kan het me niet voorstellen, zeker niet vlak voordat de treinen ook daadwerkelijk af zijn. Het lijkt me alleen waarschijnlijk als de fabrikant falliet is, en dat betekent dat NSHispeed helemaal geen materieel heeft, en dus voorlopig nog met Traxx locs moet gaan rijden.materieelorder gaat niet door en ICEs zijn besteld of gehuurd
Technisch gezien is het geen levensvatbaar bedrijf. Maar de NS en de KLM zijn rijk zat om zich de verliezen van NS Hiseed te kunnen veroorloven. Wat wel zou kunnen is dat KLM zich terugtrekt...- NSHispeed gaat failliet
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten